Plot ⤋
Vi befinder os i en fiktiv by, kaldet Di Morga, som er beliggen i Frankrig. Dette sted, vrimler med forskellige væsner, hvis eksistens er ukendt for den omgivende verden, der ikke er klar over de mange racer der befinder sig i verdenen udover nogle typiske mere kendte: Vampyrer og Varulve. I denne by lever de forskellige væsner side om side med hinanden. Dette resulterer i forskellige slag imellem disse, som ofte leder til et større tumult i byen. Tidsperioden er i vor nutid, placeret i Frankrig.
Seneste emner
Nyheder
Mulig race ændring på Engle og Djævle i deres oprindelse. Vigtigt at få det læst, og deltaget i valget om denne ændring skal ske!
Mest aktive brugere denne måned
Statistik
Der er i alt 512 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er ziko41
Vores brugere har i alt skrevet 255494 indlæg i 12833 emner
Den sidst registrerede bruger er ziko41
Vores brugere har i alt skrevet 255494 indlæg i 12833 emner
Del dit arbejde med Forfatterklatten!
2 deltagere
Vie La Mort :: Off Game :: Archives
Side 1 af 1
Del dit arbejde med Forfatterklatten!
Behold! Et nyt koncept: Forfatterklatten
Hvad i alverden er det?
Forfatterklatten er et nyt board, skabt af administratorerne bag Vie La Mort. Her kan man dele ALT det skriftlige arbejde, man har på hjertet! http://forfatterklatten.danskforum.net/
Oh! Sejt!... nej vent... hvad?
Det er et board, hvor folk opretter sig som FORFATTER i stedet for som den enkelte karakter og hvor man deler sammenhængende tekster med hinanden i stedet for at skrive emner sammen.
Det er et board, hvor vi kan læse hinandens forfatterarbejde og give hinanden ris og ros. Det er her, man fremover vil kunne finde skriveøvelser og inspiration til sit private skrivearbejde og holde kreativiteten stabil selv når man føler, den er forsvundet!
Ahh! Jamen HVOR er dette SEJE board?!
Vores tekniske admin Avery arbejder i disse dage på at få skabt boardet Forfatterklatten, der vil selvfølgelig gå et stykke tid, før det står klar til at modtage brugere. Indtil da kan I jo overveje, hvad jeres seje pseudonym/kunstnernavn skal være og kigge gamle word-dokumenter igennem for guf, som I kan dele med de andre.
Jamen jeg har jo helvedes masse, jeg vil dele LIGE NU!!!!!!!!!!!!!! (aah Liam er meget excited haha)
SÅ KAN JEG BANDE PÅ, AT JEG MULIGVIS HAR DEN SEJESTE LØSNING I VIE LA MORTS HISTORIE!
Jaså?
You bet. I anledning af fantasybogmessen vil jeg gerne tilbyde at medbringe jeres arbejde. Jeg ved, at især mange fra Jylland vil have svært ved at komme med, så vi har i admingruppet tænkt og tænkt og tænkt. Eftersom at bogmessen kommer til at vrimle med forfattere og vigtige mennesker fra danske forlag, kunne jeg ikke lade være med at tænke "De skal da se, hvad den upcoming generation af fantasy-forfattere har at byde på!"
Så her er mit tilbud:
Find eller skriv på ny jeres allerbedste skriftlige arbejde, der repræsenterer det I også laver her på Vie La Mort. Det behøver ikke være en hel roman, lad os sætte en begrænsning på et par af 1-5 sider, kog det ned til den absolut BEDSTE forfatterklat, I kan komme med!
Jeg vil sætte alle historierne og jeres personlige oplysninger (Navn, adresse, nr, e-mail eller hvad I har lyst til at opgive) i en mappe og medbringe den til messen. Så vil jeg stikke den i hovedet på ALLE de forlag, der er til messen og tilbyde ALLE forfattere et lille kig!
Vedhæft jeres dokument her i et indlæg, copy and paste eller kontakt mig med det hele over PM!
Sidste frist: Fredag d. 13. september 16:00 (jeg bruger gymnasiets printere haha)
Forfatterne til bogmessen: Lene Dybdahl, David Meinke, Eva Egeskjold, Peter Gotthardt, Kenneth Bøgh Andersen, Silja Bødker, Kat L. Lassen, Line Kyed Knudsen, Dennis Jürgensen, Camilla Wandahl, Sven Damgaard Ørnstrup, Martin Vinther Madsen, Ida Ahrensbach, Maria Louise Staffe, Mette Finderup, Marianne Holmen, Nanna Foss, Josefine Ottesen.
Forlag: Gyldendal, Tellerup, Carlsen, Rosinante & co, Condidact, Forlaget Facet, Skrive forlaget, Fantask, Klingbjerg.
Hvad i alverden er det?
Forfatterklatten er et nyt board, skabt af administratorerne bag Vie La Mort. Her kan man dele ALT det skriftlige arbejde, man har på hjertet! http://forfatterklatten.danskforum.net/
Oh! Sejt!... nej vent... hvad?
Det er et board, hvor folk opretter sig som FORFATTER i stedet for som den enkelte karakter og hvor man deler sammenhængende tekster med hinanden i stedet for at skrive emner sammen.
Det er et board, hvor vi kan læse hinandens forfatterarbejde og give hinanden ris og ros. Det er her, man fremover vil kunne finde skriveøvelser og inspiration til sit private skrivearbejde og holde kreativiteten stabil selv når man føler, den er forsvundet!
Ahh! Jamen HVOR er dette SEJE board?!
Vores tekniske admin Avery arbejder i disse dage på at få skabt boardet Forfatterklatten, der vil selvfølgelig gå et stykke tid, før det står klar til at modtage brugere. Indtil da kan I jo overveje, hvad jeres seje pseudonym/kunstnernavn skal være og kigge gamle word-dokumenter igennem for guf, som I kan dele med de andre.
Jamen jeg har jo helvedes masse, jeg vil dele LIGE NU!!!!!!!!!!!!!! (aah Liam er meget excited haha)
SÅ KAN JEG BANDE PÅ, AT JEG MULIGVIS HAR DEN SEJESTE LØSNING I VIE LA MORTS HISTORIE!
Jaså?
You bet. I anledning af fantasybogmessen vil jeg gerne tilbyde at medbringe jeres arbejde. Jeg ved, at især mange fra Jylland vil have svært ved at komme med, så vi har i admingruppet tænkt og tænkt og tænkt. Eftersom at bogmessen kommer til at vrimle med forfattere og vigtige mennesker fra danske forlag, kunne jeg ikke lade være med at tænke "De skal da se, hvad den upcoming generation af fantasy-forfattere har at byde på!"
Så her er mit tilbud:
Find eller skriv på ny jeres allerbedste skriftlige arbejde, der repræsenterer det I også laver her på Vie La Mort. Det behøver ikke være en hel roman, lad os sætte en begrænsning på et par af 1-5 sider, kog det ned til den absolut BEDSTE forfatterklat, I kan komme med!
Jeg vil sætte alle historierne og jeres personlige oplysninger (Navn, adresse, nr, e-mail eller hvad I har lyst til at opgive) i en mappe og medbringe den til messen. Så vil jeg stikke den i hovedet på ALLE de forlag, der er til messen og tilbyde ALLE forfattere et lille kig!
Vedhæft jeres dokument her i et indlæg, copy and paste eller kontakt mig med det hele over PM!
Sidste frist: Fredag d. 13. september 16:00 (jeg bruger gymnasiets printere haha)
Forfatterne til bogmessen: Lene Dybdahl, David Meinke, Eva Egeskjold, Peter Gotthardt, Kenneth Bøgh Andersen, Silja Bødker, Kat L. Lassen, Line Kyed Knudsen, Dennis Jürgensen, Camilla Wandahl, Sven Damgaard Ørnstrup, Martin Vinther Madsen, Ida Ahrensbach, Maria Louise Staffe, Mette Finderup, Marianne Holmen, Nanna Foss, Josefine Ottesen.
Forlag: Gyldendal, Tellerup, Carlsen, Rosinante & co, Condidact, Forlaget Facet, Skrive forlaget, Fantask, Klingbjerg.
Sidst rettet af Liam Borzakov Tors 12 Sep 2013 - 22:43, rettet 1 gang
Abraham Borzakov- Highly competent (Rank 13)
- Bosted : Huset Aba på landet i Terre tilhører nu hans afkom, Adrian. Nu bor han i Omari Ménage palæet ved vampyrbanken i Schweiz.
Antal indlæg : 700
Sv: Del dit arbejde med Forfatterklatten!
Not sure if sarcasm or... hahah anyways, I'll take it!
Andrija, skal du ikke med til bogmesse? <3
- Bosted : Huset Aba på landet i Terre tilhører nu hans afkom, Adrian. Nu bor han i Omari Ménage palæet ved vampyrbanken i Schweiz.
Det skal lige siges, I stedet for at sende det hele ind i et indlæg, kan i bruge; Attach File, den er lige neden under skrive feltet, hvis i trykker på "Post Reply"
Så klikker i bare på Choose File, og vælger jeres dokument. Lige som jeg har gjort.
En anden ting er, LAMSE HISTROIEN SKAL IKKE BRUGES, BARE EN PRØVE -.-
Max størrelsen er dog 14.648 MB (:
Så klikker i bare på Choose File, og vælger jeres dokument. Lige som jeg har gjort.
En anden ting er, LAMSE HISTROIEN SKAL IKKE BRUGES, BARE EN PRØVE -.-
Max størrelsen er dog 14.648 MB (:
Gæst- Gæst
Nope, skal til bryllup ... suk!Liam Borzakov skrev:Not sure if sarcasm or... hahah anyways, I'll take it!
Gæst- Gæst
Jeg tænkte. Hvis man nu ikke ønsker at have sine informationer spredt ud på en åben side, men samtidig gerne vil have sine informationer med videre til dette event. Hvordan er det så muligt at indsætte en fil i en PM?? Jeg kan ikke helt finde frem til svaret selv. Og det foregår ikke på samme måde som med et indlæg i et emne. o.o
Autumn- Highly competent (Rank 14)
- Bosted : En relativt stor lejlighed i Terre med en udsigt til Sombre. Her bor hun sammen med spøgelset Evan.
Antal indlæg : 879
I Pm's er det desværre ikke muligt.. men der kan du tilgengæld bruge: code koden sammen med spoiler koden.Autumn skrev:Jeg tænkte. Hvis man nu ikke ønsker at have sine informationer spredt ud på en åben side, men samtidig gerne vil have sine informationer med videre til dette event. Hvordan er det så muligt at indsætte en fil i en PM?? Jeg kan ikke helt finde frem til svaret selv. Og det foregår ikke på samme måde som med et indlæg i et emne. o.o
Eks:
- Spoiler:
- Kode:
Herskeren
Jeg var gud, herskeren over dette lille land der stod for mine fødder, nemlig denne lille ø som endnu var ukendt, men var begæret med frodighed og grønne skove. Jeg havde pålagt den dyr og planter, åer og søer. Så alt kunne være i harmoni med hinanden, på den måde kunne naturen gå sin gang og udvikle sig i årenes lange løb. Jeg besluttede mig for at kalde udviklingen for evolution, som skulle markerer den måde disse væsner på min jord udviklede sig. Således ville der altid være en måde at kendetegne denne udvikling på. Jeg skrev det med store blok bogstaver i sort, på et af mine mange små ark som udgjorde, dette arkitekt mesterværk som var blevet sået med mine barer hænder. Jeg kunne gøre livet til en leg for den flittige, og det værste mareridt for den sløve. Jeg styrede verdenen, og kunne med lethed vende om på op og ned. Denne lille klode kunne styres af selv det mindste individ, men i sidste ende var det mig der havde skæbnen i hænderne.
Jeg så ud over mit mesterværk, så hvordan det blomstrede, intet virkede unormalt, og jeg kunne befinde mig trygt over skyerne uden at se ned på mine små miniaturer billeder fra mit indre sind, alt det som jeg havde skabt for at udleve mine drømmes drømme; den perfekte verden. Jeg havde lavet mange andre før hen, men altid gik det galt. Men denne gang skulle det nok lykkedes. Det var som sagt blot et spørgsmål om øvelse gør mester. Jeg havde jo lavet alt det andet før end, startet fra bunden, og kravlet op ad stigen som et afhængigt egern der aldrig fik sin nød. Jeg var aldrig tilfreds, end ikke når jeg burde. Jeg blev ved og ved, som om alting var ved at smuldre ud af mine hænder.
Men jeg fattede mit mod, og blev ved med at forsøge, blev ved med at skabe flere og flere, lod dem udvikle sig, og skabe flere selv. Til sidst besluttede jeg mig for at lave et stamtræ, der gik fra de allerførste par, til de næste nye generationer. Alle var en del af hinanden, og alle ville kende til hinanden, på den ene eller den anden måde. Til sidst, virkede det næsten til at min lille ø blev overfyldt. Inden længe ville jeg være nød til at udvide den, skabe noget større, prøve at holde min velgørende proces i gang. Det måtte ikke stoppe her, det kunne ikke stoppe nu, jeg måtte blive ved, fra monstre til perfektion. Som en indspilning til nutidens svaneprinsesse, og riddernes konstante håb omkring at redde denne skønhed fra grusomhedens forbandelse. Mine tidligere planer, på tidligere planeter var alle forgæves, og mine hersker egenskaber var gået løst. Grønne mænd og grimme feer var alle blevet korrupte, og gjorde at jeg aldrig kunne finde den perfektion der virkelig var i min hensigt.
Jeg kiggede på mine skabninger, men de kiggede blot på hinanden, der var ingen følelser, ingen fornemmelser, så jeg besluttede mig for at give dem personligheder. Jeg kiggede på stjernerne, og besluttede at deres positioner skulle afgøre deres dage, humørsvingninger, så man altid havde en bestemt forudsætning for hvad der skete i den næste måneds tid. Jeg kunne give dem guder at tro på, men jeg fandt det for tidligt at sætte mig selv i prædike stadiet, og lod dem blot vandre rundt med deres personligheds spaltninger.
Mit værk begyndte så småt at frembringe spørgsmål til mig selv, om dette skulle være mit sidste værk, eller om dette blot var begyndelsen på noget større. Jeg havde som sagt prøvet mange gange, og min tålmodighed var efterhånden begyndt at slippe op. Jeg plantede mine fingre på hver enkelt tast, trykkede dem, og så til som befolkningen blev større og større. Intet kunne få mig til at stoppe. Men efterhånden som tiden gik, blev mine besøg kortere og kortere, mine væsner glemte efterhånden også snart hvem jeg var, og hvor jeg befandt mig. De fik denne idé af at bygge et hus på et bjerg. Dette bjergs indgang, var en trappe, den startede ved foden af bjerget og gik hele vejen op til dette tempel. De troede de ville kunne nå mig. Og inden længe indså jeg deres store frihed, til tro og hensigt. De fandt på mange ting, om de var brugelige eller ikke det værd at bruge mere tid på at lave, var såmænd aldrig til at vide, dette var jo deres specielle idéer, som var udsprunget fra mit eget sind og ind i deres. Som en evig cyklus der blev ved med at kører af sted ud af landevejen. I mit eget sind så jeg til imens de lavede videre på dette tempel, sådan som deres små ikke helt udviklede hjerner fik tingene til at hænge sammen, det var næsten for godt til at være sandt. Denne civilisation var så meget bedre end alle andre civilisationer jeg før havde frembragt til en verden, hvor jeg tvivlede på at deres eksistens ville fører ud til noget større. Jeg vidste hvad dette var, dette var et mesterværk. Men ingen længe ville de nok miste interessen til mig, og begynde at glemme dette tempel. Noget måtte jeg da gøre, noget måtte der da gøres. Ganske vidst var det ikke lige nemt. Men måske ville troen forblive hvis jeg gav lyd fra mig i ny og næ.
Igennem mange års observationer syntes deres slægt gradvist at ændre sig, gradvist blive bedre, smukkere, og mere selvsikre i deres forstand. Om dette ville forsætte, eller at de måske i sidste ende ville forvandle sig selv til nogle monstre når de så endelig fandt frem til teknologiens vej, var end ikke til at vide. Og mig som var al skaberen, burde vel have en form for fremtids udsigt, jeg burde vel vide hvad der ville hænde disse mennesker. Men jeg var klar over at mange af disse ville blive til noget stort, de vidste det sikkert ikke endnu, men det skulle nok ske, de kunne bare vente og se. Intet skulle gå galt, bestemt ikke. Denne evigheds cyklus, skulle nok blive til noget. Selvom inden længe, var jeg vel nok nød til at lukke ned for det. Mine fingre fumlede efter knappen selvom de ikke kunne ses. Og lige så stille, lukkede min verden sig ned, og blev afløst af en anden. Jeg kunne huske denne underlige fornemmelse af endelig at vende tilbage til min rette plads. Mine øjne så blot på den farvede skærm der repræsenterede en anden verden, langt inde i teknologien. Måske burde jeg holde op. Måske burde jeg blive ved, men man ville under alle omstændigheder blive sindssyg af at være så meget på skærmen som jeg sikkert havde været.
Jeg smed mig i sengen, og ja her var jeg så, og kiggede i loftet imens mine tanker vandrede tilbage til min eventyrs verden, en verden som mange sikkert ikke havde set noget ligene af. I en stund flakkede mine øjne hen imod vinduet, og så ud på dette grønne vi vær af blade i efterårets farver. Men min verden ville vende tilbage til mig en gang i morgen, jeg var sikker. Jeg kunne ikke vente. Fingrene kriblede nærmest efter at komme i gang igen, men dette gik ikke. Jeg skulle holde en pause, også måtte jeg jo spille Sims igen i morgen.
Så kan man nemlig bare markerer det hele direkte, og oven i det behøver det ikke fylde mega meget hvis du bruger en spoiler (:
Selvfølgelig behøver man ikke nødvendigvis at bruge Spoiler koden (: men det er så tilgengæld bare nogle eksempler på hvad man kan gøre.
- Kode:
[spoiler][code]TEXT![/code][/spoiler]
Gæst- Gæst
Hhhmm.. Så gør jeg det bare på den besværlige måde. Mine informationer sendes for sig selv over PM til Liam og så sendes mit dokument her fra. Det vil sikre mig at mit dokument set up ikke fucker på midten. xD
- Bilag
Autumn- Highly competent (Rank 14)
- Bosted : En relativt stor lejlighed i Terre med en udsigt til Sombre. Her bor hun sammen med spøgelset Evan.
Antal indlæg : 879
Det bliver så fedt. x3 Glæder mig til åbningen, og se hvor mange forfatterspirere, der kommer for at blomstre derinde~
Gæst- Gæst
Hey guys!
Jeg printer ud i morgen eftermiddag, så send endelig nogle filer inden!
Jeg printer ud i morgen eftermiddag, så send endelig nogle filer inden!
Lignende emner
» Nyt Liv, Nyt Arbejde
» arbejde
» Arbejde og elevplads
» Ny dag, muligvis nyt arbejde?
» Krealag, og arbejde
» arbejde
» Arbejde og elevplads
» Ny dag, muligvis nyt arbejde?
» Krealag, og arbejde
Vie La Mort :: Off Game :: Archives