Plot ⤋

Vi befinder os i en fiktiv by, kaldet Di Morga, som er beliggen i Frankrig. Dette sted, vrimler med forskellige væsner, hvis eksistens er ukendt for den omgivende verden, der ikke er klar over de mange racer der befinder sig i verdenen udover nogle typiske mere kendte: Vampyrer og Varulve. I denne by lever de forskellige væsner side om side med hinanden. Dette resulterer i forskellige slag imellem disse, som ofte leder til et større tumult i byen. Tidsperioden er i vor nutid, placeret i Frankrig.

Seneste emner
» Angel and Demon meets // Khá
Nyt jobfelt (humør fjernet) EmptyMan 4 Dec 2023 - 1:29 af Khaa

» Athena Akademiet
Nyt jobfelt (humør fjernet) EmptyTors 11 Mar 2021 - 12:31 af Evelyn Swift

» Maybe a freind? / Apolline
Nyt jobfelt (humør fjernet) EmptyTirs 9 Mar 2021 - 22:33 af Lazarus

» The darkness - [Zakaroff]
Nyt jobfelt (humør fjernet) EmptyFre 5 Mar 2021 - 20:01 af Angelique Dümont

» New experiences - [DuChance]
Nyt jobfelt (humør fjernet) EmptyFre 5 Mar 2021 - 19:58 af Sapphira Dunham

» Out of the ordinary - Nightrage
Nyt jobfelt (humør fjernet) EmptyFre 5 Mar 2021 - 9:07 af Jacintha Phillips

» Saint or Sinner? (Emnesøgning)
Nyt jobfelt (humør fjernet) EmptyTors 4 Mar 2021 - 9:29 af Alistair

» Genkendelighed er farligt
Nyt jobfelt (humør fjernet) EmptyTors 18 Feb 2021 - 21:54 af Lazarus

» Music and alcohol - [Aleksei]
Nyt jobfelt (humør fjernet) EmptyOns 17 Feb 2021 - 12:53 af Aleksei

» Tilbage efter længere pause
Nyt jobfelt (humør fjernet) EmptySøn 14 Feb 2021 - 8:25 af Alistair

Nyheder


Mulig race ændring på Engle og Djævle i deres oprindelse. Vigtigt at få det læst, og deltaget i valget om denne ændring skal ske!

Mest aktive brugere denne måned

Statistik
Der er i alt 512 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er ziko41

Vores brugere har i alt skrevet 255494 indlæg i 12833 emner

Nyt jobfelt (humør fjernet)

+2
David O'Neal
Dexter
6 deltagere

Go down

Nyt jobfelt (humør fjernet) Empty Nyt jobfelt (humør fjernet)

Indlæg af Abraham Borzakov Fre 30 Maj 2014 - 13:47

Hej alle!

"Humør" feltet i sidens profiler har fået en del kritik: at den er lidt mærkelig og meningsløs. Jeg har derfor været inde og ændre den til at hedde "Job". Det betyder, at når man går ind på f.eks. "Tilmeldte brugere" så vil der stå brugernavn og så karakterens job i stedet for karakterens humør.

I dette felt skal I derfor nu notere din karakters jobstilling og evt. status i en klan, organisation eller wolfpack. Det gamle job/hobbies felt er ændret til kun at være "Hobbies"

Hvis I har ris eller ros til denne lille ændring, må I meget gerne sige til...
Abraham Borzakov
Abraham Borzakov
Highly competent (Rank 13)

Bosted : Huset Aba på landet i Terre tilhører nu hans afkom, Adrian. Nu bor han i Omari Ménage palæet ved vampyrbanken i Schweiz.

Antal indlæg : 700


Tilbage til toppen Go down

Nyt jobfelt (humør fjernet) Empty Sv: Nyt jobfelt (humør fjernet)

Indlæg af David O'Neal Fre 30 Maj 2014 - 13:52

...Nonononoonnonononononononononoo!!
Don't take it away! Det er sådan et behageligt felt! Det kan meget hurtigt forklare lidt om karakteren. Det kan godt ske, der ikke altid står et specifikt humør i feltet, men der står måske et citat eller noget andet, der kan identificere karakterens natur.

Jobs er ikke mere vigtige. At sætte det som det vi ser under "Tilmeldte Brugere" kan det give en lidt tvungen fornemmelse af at man skal have en form for job-status. Eller klan halløj. Plus det vil fylde alt for meget, siden der er en masse de beskriver deres jobs og sikkert har flere end bare ét.

Fjern ikke "Humør". Den har været der lige siden Vie blev startet, og der har ikke været nogen problemer med, at den er der. Så hvorfor ikke bare lade den blive?
David O'Neal
David O'Neal
Amber Sky - Leder

Bosted : Han har bosat i et fint lille rækkehus i Terre’s bolig område. En etage. Omkring 69 m². Et småt separeret køkken, en rummelig stue, et badeværelse og soveværelse. Plus entré. Her bor han med sin midget-kat.

Antal indlæg : 91


Tilbage til toppen Go down

Nyt jobfelt (humør fjernet) Empty Sv: Nyt jobfelt (humør fjernet)

Indlæg af Abraham Borzakov Fre 30 Maj 2014 - 13:55

Det er første gang jeg hører noget positivt om den o.o
Abraham Borzakov
Abraham Borzakov
Highly competent (Rank 13)

Bosted : Huset Aba på landet i Terre tilhører nu hans afkom, Adrian. Nu bor han i Omari Ménage palæet ved vampyrbanken i Schweiz.

Antal indlæg : 700


Tilbage til toppen Go down

Nyt jobfelt (humør fjernet) Empty Sv: Nyt jobfelt (humør fjernet)

Indlæg af David O'Neal Fre 30 Maj 2014 - 14:00

Jeg tror det er fordi, vi - som mennesker - ikke altid føler vi har brug for at komme frem med det positive. Fordi vi nok føler det er en selvfølge. Altså: Hvis man intet sige er alt som det skal være. Det er trist at tænke sådan men ja. o.o

Men igen. Jeg stemmer højt og helligt at "Humør" skal blive. *holdt stort skilt oppe* Jeg må indrømme at jeg personligt HADER ændringer (og det nok er derfor jeg sidder i svag panik lige nu..hæhæh). Men at sætte "Job" som et højere stående og fremvist felt, kan give følelsen at Vie priser statusser uroligt højt, hvilket kan have noget at gøre med successen i Mafia-plottet. Men vi skal huske at det kun er et plot. Og det plot kan meget muligt forsvinde igen snart.

Håber du kan følge mig.. xD
David O'Neal
David O'Neal
Amber Sky - Leder

Bosted : Han har bosat i et fint lille rækkehus i Terre’s bolig område. En etage. Omkring 69 m². Et småt separeret køkken, en rummelig stue, et badeværelse og soveværelse. Plus entré. Her bor han med sin midget-kat.

Antal indlæg : 91


Tilbage til toppen Go down

Nyt jobfelt (humør fjernet) Empty Sv: Nyt jobfelt (humør fjernet)

Indlæg af Gæst Fre 30 Maj 2014 - 14:18

Jeg har altid ELSKET humør feltet.
Det var så dejligt at se hvilke finurlige citater og sjove ting folk kunne klemme ind der xD

Men ... Job felt giver måske en mere anvendelig Info på
En hurtig vis ?

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Nyt jobfelt (humør fjernet) Empty Sv: Nyt jobfelt (humør fjernet)

Indlæg af Dexter Fre 30 Maj 2014 - 15:02

Så vil jeg da bare være Per-modsat.
Jeg har aldrig forstået den der humør kolonne. Den får mig til at tænke facebook og twitter og de der moderne sociale medier og giver ikke rigtig nogle mening for mig.

I mine øjne er den bare fyld med fyld på. Men det tror jeg også at sådan en job kolonne bare bliver.
Dexter
Dexter
Novice (Rank 3)

Bosted : En etværelses lejlighed i udkanten af Terre - Søger roommate til større lejlighed.

Antal indlæg : 31


Tilbage til toppen Go down

Nyt jobfelt (humør fjernet) Empty Sv: Nyt jobfelt (humør fjernet)

Indlæg af Abraham Borzakov Fre 30 Maj 2014 - 15:13

Som Dexter ser jeg heller ikke sammenhængen mellem humørfeltet og resten af karakterarket, det er hyggeligt, ja, men... så heller ikke mere. Folk bruger det jo netop til at have små citater i og lignende og ikke så meget om humør...

Vores mål er at give lidt mere sammenhæng mellem brugerne herinde; eksempelvis har jeg set, at nogle brugere har en virksomhed og så har de fået aftalt med andre brugere, at deres karakter kan få arbejde der og etc.
Og så er der selvfølgelig klaner, organisationer og wolfpacks som får lov til at blive fremhævet lidt mere, og det synes jeg, er vigtigt, for der er rigtig mange af brugerne herinde, som er en del af det plot og mange nye brugere kontakter mig for at være med. Jeg synes, at disse klaner m.m. bidrager til sidens fælleshistorie, og et synes jeg personligt er mere vigtigt end at folk har mulighed for at skrive et citat eller en joke, som de i øvrigt kan skrive i profilen eller som underskrift til deres indlæg.
Abraham Borzakov
Abraham Borzakov
Highly competent (Rank 13)

Bosted : Huset Aba på landet i Terre tilhører nu hans afkom, Adrian. Nu bor han i Omari Ménage palæet ved vampyrbanken i Schweiz.

Antal indlæg : 700


Tilbage til toppen Go down

Nyt jobfelt (humør fjernet) Empty Sv: Nyt jobfelt (humør fjernet)

Indlæg af Gæst Fre 30 Maj 2014 - 15:17

Ja - det er jeg meget enig i .

Det er mere 'indholds relevant ' og man får et hurtigere overblik man kan anvende til sit spil.

Det andet gave bare et appetitligt første hånds indtryk - hvis noget fangede ens øje.

Men jeg ser skam ideen med jobfeltet
( og hér er jeg glad for jeg fik kigget på min mobil - da den havde skrevet : men jeg ser skam ideen med konfekt ) xD

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Nyt jobfelt (humør fjernet) Empty Sv: Nyt jobfelt (humør fjernet)

Indlæg af David O'Neal Fre 30 Maj 2014 - 15:25

Jeg føler at siden begynder at blive mere og mere professionelt anlagt. Hvilket jeg personligt ikke bryder mig specielt meget om. Det er lidt det samme som PotterSkolen. Men mister lysten, hvis det ikke virker frit og 'hallelujah!'.
Vi skal passe rigtig meget på med ikke at rive alle de små fif væk. Det kan godt være at 'Humør' ikke er super relevant, men dét lille citat or what not, kan være med til at sætte prikken over i'et hos en karakter. Det giver karakteren mere liv. At have 'Job' sendt frem på linjen, gør førstehåndsindtrykket lidt mere....objektivt.

Faktisk... hvad der står i Humør kan være med til at bestemme om jeg gider klikke videre og se videre på personens karakter. Fordi det kan fortælle noget om kreativiteten hos personen bag skærmen. Samt lidt hurtig information om karakterens personlighed.
David O'Neal
David O'Neal
Amber Sky - Leder

Bosted : Han har bosat i et fint lille rækkehus i Terre’s bolig område. En etage. Omkring 69 m². Et småt separeret køkken, en rummelig stue, et badeværelse og soveværelse. Plus entré. Her bor han med sin midget-kat.

Antal indlæg : 91


Tilbage til toppen Go down

Nyt jobfelt (humør fjernet) Empty Sv: Nyt jobfelt (humør fjernet)

Indlæg af Gæst Fre 30 Maj 2014 - 18:38

Jeg har lidt samme mening som David.
Jeg elsker at side og kigge på folks små citater/forklaringer eller hvad det nu er.

Det at der står ens Job, tror jeg hurtigt gør det til at man lidt er nød til at drage det ind i. Faktisk tror jeg godt at jeg selv kunne finde på ikke at klikke på nogle karaktere netop fordi der står inden en bande eller et job hvor jeg tænker.. det er ikke noget jeg orker at sætte mig ind i.

Jeg stemmer for 'Humør' da jeg syntes det er en fed ting. og jeg er bange for at det andet kan blive for stift

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Nyt jobfelt (humør fjernet) Empty Sv: Nyt jobfelt (humør fjernet)

Indlæg af Evelyn Swift Søn 1 Jun 2014 - 17:42

Er også 100% enig i hvad David skriver... Humør er meget muligt på ingen måde særlig relevant, men det er hyggeligt og giver et indtryk af hvad den karakter handler om. Må erklære mig fuldstændig uenig med at det kommer til at virke for facebook og twitter inspireret at have sådan en kolonne.

Som David også skriver så begynder siden mere og mere virke som noget PotterSkole inspireret, det hele bliver mere stift, der er ikke så meget sjovt over det længere, flere flere regler er kommet på, og siden er mere eller mindre stadig under ombygning. Synes måske man skulle fokusere sin energi mere på at få gjort de vigtige ting færdige som fx racer, end pludselig at ligge sin energi på at fjerne noget som Humør kolonnen. Og måske skulle man næste gang have spurgt flere folk hvad de synes omkring kolonnen, i stedet for bare at fjerne den fuldstændig ....

I for one, kommer til at savne humøret...
Evelyn Swift
Evelyn Swift
Advanced Beginner (Rank 7)

Bosted : Når hun ikke sover på kontoret, har hun nu købt et hus som er bygget ind et sted i bjergkæden.

Antal indlæg : 117


Tilbage til toppen Go down

Nyt jobfelt (humør fjernet) Empty Sv: Nyt jobfelt (humør fjernet)

Indlæg af Abraham Borzakov Man 2 Jun 2014 - 0:41

..................... I VED I HAR RET NÅR MAN SAMMENLIGNER POTTERSKOLEN MED VIE LA MORT

For helvede... må jeg så ændre det til, at det hedder noget andet end "Humør"? For det er meget forvirrende for nye brugere, der ikke lige er klar over, det er et socialt citat eller en lille twitter-status.
Abraham Borzakov
Abraham Borzakov
Highly competent (Rank 13)

Bosted : Huset Aba på landet i Terre tilhører nu hans afkom, Adrian. Nu bor han i Omari Ménage palæet ved vampyrbanken i Schweiz.

Antal indlæg : 700


Tilbage til toppen Go down

Nyt jobfelt (humør fjernet) Empty Sv: Nyt jobfelt (humør fjernet)

Indlæg af Zann Man 2 Jun 2014 - 4:14

Hvis humøret er vigtigt for nogle kan man jo tillade sig at skrive det på profilen. Men jeg synes personligt den er ligegyldig eftersom jeg skriver en humør ting når jeg starter en bruger ellers rør jeg den ikke. Hvilket jeg egentlig ikke kender nogle som faktisk gør. Jo hvis deres karakter får a Luv. Så jo så skifter de den måske. Men Humør er jo ikke noget som kan bruges i spillet eftersom at det ikke vil passe sammen. Hvis du skriver til en person og kigger på humøret. 'nej han skriver han er glad det var godt' Og så er han i virkeligheden pissed. Jeg synes personligt at det der humør det forvirre mig mere end det gavner mig. Fordi som sagt man kan jo ikke spille på den. Eftersom man ikke kan rette den så den passer sammen. Ellers skal man kun skulle ha et emne igang af gangen så man kan se hvordan humøret er på den person. For hvis vi nu siger at jeg laver et emne sidste uge. Hvor humøret er glad i det emne. Så skal jeg jo rette det til fx et emne jeg får idag. Til hvis han nu er vred. Derefter så er det at personen fra det gamle emne vælger at være lidt væk. Og så kommer tilbage og tænker 'nåh hvordan var det nu emnet var' Så snart han ser der står vred så bliver han jo forvirret.

Eller er den der humør besked beregnet til IRL humør? For så er den virkelig forvirrende eftersom den jo står indeni profilen. Visse ting forstår jeg faktisk ikke skal være inde på profilen. Eftersom fx IRL alder ikke har noget at gøre med karakteren overhovedet. Jeg er 19. Og har en jeg emner med på en anden side på 13. Som emner først og fremmest 4 gange så langt som mig. Og 10 gange bedre end mig. Så fx IRL alder har ikke rigtig noget med sit spil at gøre overhovedet.

Så kunne man være klog at lave en folder mere på profilen ligeson contact der hedder enden Personen bag brugeren. Eller PBB. Eller IRL. Så man på den måde deler det op så man kan skrive lidt om hvem man er fx eller hvor gammel man er. Hvor erfaren man er osv. Ellers ser jeg ingen grund til det skulle være på profilen.
Zann
Zann
Competent (Rank 10)

Bosted : Eftersom han intet har hørt fra Sonya i lang tid. Er han flyttet ind på en suite på hotellet Quatre indtil videre.

Antal indlæg : 329


Tilbage til toppen Go down

Nyt jobfelt (humør fjernet) Empty Sv: Nyt jobfelt (humør fjernet)

Indlæg af Autumn Ons 4 Jun 2014 - 21:19

UH!! Kald det 'Citat' eller 'Quote'!! :D
Så skal der bare stå meget kort nedenunder(inde på profil-redigering, ligesom med alle andre felter) , hvad det går ud på.
Fx:
"Her indsættets en kort sætning, der syntes at passe til ens karakters sindstilstand eller personlighed." En lille smagsprøve!
Autumn
Autumn
Highly competent (Rank 14)

Bosted : En relativt stor lejlighed i Terre med en udsigt til Sombre. Her bor hun sammen med spøgelset Evan.

Antal indlæg : 879


Tilbage til toppen Go down

Nyt jobfelt (humør fjernet) Empty Sv: Nyt jobfelt (humør fjernet)

Indlæg af Evelyn Swift Tors 5 Jun 2014 - 22:40

synes Au's idé lyder super :D
Evelyn Swift
Evelyn Swift
Advanced Beginner (Rank 7)

Bosted : Når hun ikke sover på kontoret, har hun nu købt et hus som er bygget ind et sted i bjergkæden.

Antal indlæg : 117


Tilbage til toppen Go down

Nyt jobfelt (humør fjernet) Empty Sv: Nyt jobfelt (humør fjernet)

Indlæg af Gæst Fre 13 Jun 2014 - 13:39

Jeg syntes også at Autumn's idé lyder god, hvorfor gør vi ikke bare det så?

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Nyt jobfelt (humør fjernet) Empty Sv: Nyt jobfelt (humør fjernet)

Indlæg af Abraham Borzakov Søn 15 Jun 2014 - 13:51

Jeg synes nu bare stadig, der er rigelig med mulighed for at vise smarte citater og personlighed ved fx "Underskrift" funktionen til indlæggene ...

Jeg sidder ikke lige på den bedste computer lige nu, så jeg kigger på det, når jeg kommer hjem <3
Abraham Borzakov
Abraham Borzakov
Highly competent (Rank 13)

Bosted : Huset Aba på landet i Terre tilhører nu hans afkom, Adrian. Nu bor han i Omari Ménage palæet ved vampyrbanken i Schweiz.

Antal indlæg : 700


Tilbage til toppen Go down

Nyt jobfelt (humør fjernet) Empty Sv: Nyt jobfelt (humør fjernet)

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum