Plot ⤋

Vi befinder os i en fiktiv by, kaldet Di Morga, som er beliggen i Frankrig. Dette sted, vrimler med forskellige væsner, hvis eksistens er ukendt for den omgivende verden, der ikke er klar over de mange racer der befinder sig i verdenen udover nogle typiske mere kendte: Vampyrer og Varulve. I denne by lever de forskellige væsner side om side med hinanden. Dette resulterer i forskellige slag imellem disse, som ofte leder til et større tumult i byen. Tidsperioden er i vor nutid, placeret i Frankrig.

Seneste emner
» Angel and Demon meets // Khá
Religions neutralitet! (VIGTIG LÆS!) EmptyMan 4 Dec 2023 - 1:29 af Khaa

» Athena Akademiet
Religions neutralitet! (VIGTIG LÆS!) EmptyTors 11 Mar 2021 - 12:31 af Evelyn Swift

» Maybe a freind? / Apolline
Religions neutralitet! (VIGTIG LÆS!) EmptyTirs 9 Mar 2021 - 22:33 af Lazarus

» The darkness - [Zakaroff]
Religions neutralitet! (VIGTIG LÆS!) EmptyFre 5 Mar 2021 - 20:01 af Angelique Dümont

» New experiences - [DuChance]
Religions neutralitet! (VIGTIG LÆS!) EmptyFre 5 Mar 2021 - 19:58 af Sapphira Dunham

» Out of the ordinary - Nightrage
Religions neutralitet! (VIGTIG LÆS!) EmptyFre 5 Mar 2021 - 9:07 af Jacintha Phillips

» Saint or Sinner? (Emnesøgning)
Religions neutralitet! (VIGTIG LÆS!) EmptyTors 4 Mar 2021 - 9:29 af Alistair

» Genkendelighed er farligt
Religions neutralitet! (VIGTIG LÆS!) EmptyTors 18 Feb 2021 - 21:54 af Lazarus

» Music and alcohol - [Aleksei]
Religions neutralitet! (VIGTIG LÆS!) EmptyOns 17 Feb 2021 - 12:53 af Aleksei

» Tilbage efter længere pause
Religions neutralitet! (VIGTIG LÆS!) EmptySøn 14 Feb 2021 - 8:25 af Alistair

Nyheder


Mulig race ændring på Engle og Djævle i deres oprindelse. Vigtigt at få det læst, og deltaget i valget om denne ændring skal ske!

Mest aktive brugere denne måned

Statistik
Der er i alt 512 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er ziko41

Vores brugere har i alt skrevet 255494 indlæg i 12833 emner

Religions neutralitet! (VIGTIG LÆS!)

3 deltagere

Go down

Religions neutralitet! (VIGTIG LÆS!) Empty Religions neutralitet! (VIGTIG LÆS!)

Indlæg af Jay Wu Lør 18 Aug 2018 - 15:40

Hej folkens!

Jeg har overvejet lidt angående engle og djævle, og synes det kunne være fedt hvis de rent faktisk ikke var religions baserede i deres oprindelse, men blev det for at tilpasse sig deres omgivelser, så de var mere accepterede.

Med andre ord, ville djævle og engle slet ikke være stammet fra gud/(satan/djævlen...), men faktisk være en race der har eksisteret i nogle 500.000 år, hvilket vil sige de er omtrent 300.000 år ældre end mennesket, og har tættere forbindelse til dinosaurne (som forklare deres udseende og ikke mindst udvikling), grundet en masse tilpasning, har de udviklet sig på nogenlunde samme måde som mennesket, da deres racer ofte har været tæt på at uddø grundet de forskelligheder de ikke kunne komme af med: vinger, horn, skæl osv.

Læs mere nedenfor:

ENGLE OG DJÆVLES OPRINDELSE:

RELATION TIL RELIGIONER:

MAGIER:

KOM GERNE MED IDÉER OG KONSTRUKTIV KRITIK.

( grunden til denne mulige ændring, er simpelthen for ikke at sætte alt i bokse. Racerne kommer til at hedde det samme, da det er de navne de er blevet tilgivet igennem tiden. Men har ikke nødvendigvis nogen relation til gud. Og meget få engle/djævle er klar over det, da de ældeste af racerne er døde grundet nedslagtning )
Jay Wu
Jay Wu
Teknisk Admin

Bosted : I en lille to værelses lejlighed i Di Morga.

Antal indlæg : 694


Tilbage til toppen Go down

Religions neutralitet! (VIGTIG LÆS!) Empty Sv: Religions neutralitet! (VIGTIG LÆS!)

Indlæg af Nicholas Tallon Lør 18 Aug 2018 - 21:42

Well, altså ideen i sig selv er måske ikke så skidt endda hvis den ellers var kommet før man åbnede siden. Jeg ved ikke med andre, men du er jo admin så du bestemmer i sidste ende. Men nogle af os har baseret vores chars historie og tråde i forhold til hvad der har været beskrevet i racerne hidtil. Min engel Chamreine, eksempelvis, er skabt af Gud ham selv, og har boede i himlen indtil for lidt over et år siden.. aka, vil det ikke passe ind i det du skriver her. Er sikker på mange andre har lignende historier. Så rent faktuelt, vil det betyde vi enten skal ændre vores historier (hvad jeg ikke vil eftersom det har formet min char), droppe vores chars eller bare spille videre på det de blev godkendt på trods ændringerne.

Blot min mening,
Over and out!
Nicholas Tallon
Nicholas Tallon
Advanced Beginner (Rank 8)

Bosted : Penthouse lejlighed

Antal indlæg : 225


Tilbage til toppen Go down

Religions neutralitet! (VIGTIG LÆS!) Empty Sv: Religions neutralitet! (VIGTIG LÆS!)

Indlæg af Jay Wu Søn 19 Aug 2018 - 16:21

Nicholas Tallon skrev:Well, altså ideen i sig selv er måske ikke så skidt endda hvis den ellers var kommet før man åbnede siden. Jeg ved ikke med andre, men du er jo admin så du bestemmer i sidste ende. Men nogle af os har baseret vores chars historie og tråde i forhold til hvad der har været beskrevet i racerne hidtil. Min engel Chamreine, eksempelvis, er skabt af Gud ham selv, og har boede i himlen indtil for lidt over et år siden.. aka, vil det ikke passe ind i det du skriver her. Er sikker på mange andre har lignende historier. Så rent faktuelt, vil det betyde vi enten skal ændre vores historier (hvad jeg ikke vil eftersom det har formet min char), droppe vores chars eller bare spille videre på det de blev godkendt på trods ændringerne.

Blot min mening,
Over and out!

Hvilket jeg også sagtens kan forstå, og også derfor jeg skriver ideen ind her først, inden der bliver taget yderligere valg. Der kommer også først et udkast af racen inden den bliver ændret, hvor jeg prøver at tage så mange elementer med som muligt så det ikke rammer helt ved siden af den oprindelige beskrivelse.

Og selvfølgelig ønsker jeg ikke at i skal droppe jeres chars, som også er grunden til jeg skriver ideen først så i også har noget at sige (:

Men, hvis i selv har ideer til racen og mener der er elementer der mangler ved racen, er det nu det skal siges. (:
Jay Wu
Jay Wu
Teknisk Admin

Bosted : I en lille to værelses lejlighed i Di Morga.

Antal indlæg : 694


Tilbage til toppen Go down

Religions neutralitet! (VIGTIG LÆS!) Empty Sv: Religions neutralitet! (VIGTIG LÆS!)

Indlæg af Gæst Ons 22 Aug 2018 - 12:39

Jeg kunne se fordele ved ændre engle en smule, da jeg selv gerne i længere tid har haft lysten til at kunne leve en engel som ikke nødvendigvis er god, fordi det virker som om det er den eneste mulighed der for engle. Men jeg kan også se, at det kan skabe problemer for dem som bygge engle ud fra en kristen baggrund. Så er både for imod de nye forslags.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Religions neutralitet! (VIGTIG LÆS!) Empty Sv: Religions neutralitet! (VIGTIG LÆS!)

Indlæg af Jay Wu Ons 22 Aug 2018 - 13:25

Es skrev:Jeg kunne se fordele ved ændre engle en smule, da jeg selv gerne i længere tid har haft lysten til at kunne leve en engel som ikke nødvendigvis er god, fordi det virker som om det er den eneste mulighed der for engle. Men jeg kan også se, at det kan skabe problemer for dem som bygge engle ud fra en kristen baggrund. Så er både for imod de nye forslags.

Som sagt tidligere, prøver jeg på at få det til at hænge så meget sammen med den forrige beskrivelse, en smule. Men vil lave forskellige udkast af racen, inden jeg tager en beslutning, hvor I også får mulighed for at sige hvilken af beskrivelserne der passer bedst ind. (:
Jay Wu
Jay Wu
Teknisk Admin

Bosted : I en lille to værelses lejlighed i Di Morga.

Antal indlæg : 694


Tilbage til toppen Go down

Religions neutralitet! (VIGTIG LÆS!) Empty Sv: Religions neutralitet! (VIGTIG LÆS!)

Indlæg af Cathy Fre 24 Aug 2018 - 18:09

Jeg synes ikke at det er en god idé. Jeg har flere karakterer som er engle/djævle og det ville ødelægge mine plots fuldstændig.

Dog mener jeg, at man godt kunne ændre lidt på englenes do's/don'ts. Altså at de ikke nødvendigvis bliver smidt ud af himlen for små synder og at de ikke behøver, at sprede guds ord.
Måske at det bliver lidt Supernatural agtigt - så Gud måske bare er lidt ligeglad i stedet.
Cathy
Cathy
Competent (Rank 9)

Bosted : I Terre centrum, hvor hun ejer en lille to værelses lejlighed på 65 kvadratmeter.

Antal indlæg : 272


Tilbage til toppen Go down

Religions neutralitet! (VIGTIG LÆS!) Empty Sv: Religions neutralitet! (VIGTIG LÆS!)

Indlæg af Gæst Tirs 23 Okt 2018 - 12:52

Hmm, hvad med valg mulighed, hvor der begge dele?
Jeg mener, så kan de som der stadig vil bruge det mere religiøse koncept gøre det, mens andre som måske vil have en mere åben tilgang kan gør det? Ved ikke om det vil skabe for meget komplikation, fordi jeg ville gerne have mulighed for kunne spille engle som ikke altid er gode, og måske djævle som ikke har en djævel som ikke nødvendigvis er del af en kronprins.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Religions neutralitet! (VIGTIG LÆS!) Empty Sv: Religions neutralitet! (VIGTIG LÆS!)

Indlæg af Jay Wu Tirs 23 Okt 2018 - 13:16

Aleksanteri skrev:Hmm, hvad med valg mulighed, hvor der begge dele?
Jeg mener, så kan de som der stadig vil bruge det mere religiøse koncept gøre det, mens andre som måske vil have en mere åben tilgang kan gør det? Ved ikke om det vil skabe for meget komplikation, fordi jeg ville gerne have mulighed for kunne spille engle som ikke altid er gode, og måske djævle som ikke har en djævel som ikke nødvendigvis er del af en kronprins.

Forstår godt hvad du mener, men tror det vil skabe for meget forvirring :/
Jay Wu
Jay Wu
Teknisk Admin

Bosted : I en lille to værelses lejlighed i Di Morga.

Antal indlæg : 694


Tilbage til toppen Go down

Religions neutralitet! (VIGTIG LÆS!) Empty Sv: Religions neutralitet! (VIGTIG LÆS!)

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum