Plot ⤋

Vi befinder os i en fiktiv by, kaldet Di Morga, som er beliggen i Frankrig. Dette sted, vrimler med forskellige væsner, hvis eksistens er ukendt for den omgivende verden, der ikke er klar over de mange racer der befinder sig i verdenen udover nogle typiske mere kendte: Vampyrer og Varulve. I denne by lever de forskellige væsner side om side med hinanden. Dette resulterer i forskellige slag imellem disse, som ofte leder til et større tumult i byen. Tidsperioden er i vor nutid, placeret i Frankrig.

Seneste emner
» Angel and Demon meets // Khá
Sådan holder du et emne godt kørende!  EmptyMan 4 Dec 2023 - 1:29 af Khaa

» Athena Akademiet
Sådan holder du et emne godt kørende!  EmptyTors 11 Mar 2021 - 12:31 af Evelyn Swift

» Maybe a freind? / Apolline
Sådan holder du et emne godt kørende!  EmptyTirs 9 Mar 2021 - 22:33 af Lazarus

» The darkness - [Zakaroff]
Sådan holder du et emne godt kørende!  EmptyFre 5 Mar 2021 - 20:01 af Angelique Dümont

» New experiences - [DuChance]
Sådan holder du et emne godt kørende!  EmptyFre 5 Mar 2021 - 19:58 af Sapphira Dunham

» Out of the ordinary - Nightrage
Sådan holder du et emne godt kørende!  EmptyFre 5 Mar 2021 - 9:07 af Jacintha Phillips

» Saint or Sinner? (Emnesøgning)
Sådan holder du et emne godt kørende!  EmptyTors 4 Mar 2021 - 9:29 af Alistair

» Genkendelighed er farligt
Sådan holder du et emne godt kørende!  EmptyTors 18 Feb 2021 - 21:54 af Lazarus

» Music and alcohol - [Aleksei]
Sådan holder du et emne godt kørende!  EmptyOns 17 Feb 2021 - 12:53 af Aleksei

» Tilbage efter længere pause
Sådan holder du et emne godt kørende!  EmptySøn 14 Feb 2021 - 8:25 af Alistair

Nyheder


Mulig race ændring på Engle og Djævle i deres oprindelse. Vigtigt at få det læst, og deltaget i valget om denne ændring skal ske!

Mest aktive brugere denne måned

Statistik
Der er i alt 512 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er ziko41

Vores brugere har i alt skrevet 255494 indlæg i 12833 emner

Sådan holder du et emne godt kørende!

2 deltagere

Go down

Sådan holder du et emne godt kørende!  Empty Sådan holder du et emne godt kørende!

Indlæg af Ahngel Tirs 6 Jul 2010 - 15:11

Sådan holder du et emne kørende:

Hey allesammen. Da jeg har set min kære kollega Ma'lakels fantastiske indlæg om hvordan man kan forbedre sig herinde rent emnemæssigt og lignende, så syntes jeg ligesågodt at jeg kunne springe på toget med et emne som jeg syntes er blevet mere og mere synligt herinde på Vie La Mort. Nemlig emner som kører på grund af routine og ikke fordi man rent faktisk har lyst og at droppe emner og håbe på at det ikke bliver opdaget. Surt show for begge parter. Yeah I know ^^'

1.Først og fremmest:
Start et emne der enten er ment med et tema eller lav et som har åbne muligheder for spontanitet.
Ja det var noget af en røffel så vi starter fra en ende af. Et emne der er ment som et tema er tit en god ide for at få den indfaldvinkel som man ønsker hos sin emnemakker. Ønsker du at blive bidt af en vampyr så starter du gerne op med noget af uhyggeligt materiale som en mørk skov eller en gyde, hvor der måske allerede ligger nogle lig og sådan. Ja i kender det hele. Skab et emne der ville passe til personen i emner med. Det kan ikke nytte noget at i befinder jer i himlen, når i har at gøre med en kaosdæmon. Så inden du laver emnet, så tænk dig lidt om. Stil digselv disse spørgsmål:
1. Hvordan ønsker jeg emnet udfoldet (Uhyggeligt, voldeligt, kærligt, osv.)
2. Hvad emner jeg med? (Racemæssigt)
3. Hvad ønsker jeg at opnå? (Venskab, fjendskab, osv.)
4. Hvad skal jeg gøre for at få det til at udfolde sig som jeg ønsker? (Detaljemæssigt i selve emnet)
Så er du godt på vej.

Derefter har vi det spontane emne. Igen er du lidt nød til at stille dig et par af de øvrige spørgsmål, da emnet gerne skal udfolde sig, selvom det er spontant. Brug gerne npc's/fiktionelle personer til at sætte lidt liv ind i billedet bare så længe npc'ene ikke bliver for omfattende.

2. Hold emnet i gang.
Her er det ganske simpelt. Forhold dine indlæg med en nogenlunde længde og gør brug af billedsprog og en god del detaljer, også selvom din emnemakkers indlæg er ved at være lidt tynde. Man skal sådan set bare sætte lidt fut i emnet igen og hvis emnemakkeren ikke udformer sig bedre, må du kontakte ham off-game og finde ud af en løsning eller en mulig afslutning på emnet så i ikke ender med at være trætte af hinanden.
_______________________
Vigtige regler:

1. Mind ikke folk om at svare på emnet for ofte:
Det bliver vildt irriterende i længden og giver makkeren mindre lyst til at skrive med vedkommende. Hvis man som mange herinde har en del emner til at køre på en gang sker det altså at der er ventetid. Hvis du har svært ved at holde styr på alle emnerne er der en meget nem metode som jeg selv bruger.
Man går ind under home/indexet og ser øverst på boksen tre hyperlink. Det midterste hedder se mine indlæg. Tryk derpå og så har du en liste over alle indlæg du har svaret på igennem forløbet. Så er det nemmere at svare og holde styr på hvis tur det er.

2. Vær tålmodig:
Siger sig selv.

3. Lad emnets fortsættelse ikke stå til emnemakkeren:
Du er ligeså meget med til at gøre det hele spændende som makkeren er.
________________________


Håber det hjælper noget. God emnelyst.

-Ahngel Sådan holder du et emne godt kørende!  Free_ghost_icon_by_cremecake
Ahngel
Ahngel
Master (Rank 21)

Bosted : Officielle bolig: Hans slot, lidt uden for Paris, Frankrig - Midlertidig bopæl: Lejlighed i Terre centrum

Antal indlæg : 3469


Tilbage til toppen Go down

Sådan holder du et emne godt kørende!  Empty Sv: Sådan holder du et emne godt kørende!

Indlæg af Malakel the Vanquished Tirs 6 Jul 2010 - 19:11

Spørgsmål.. må jeg gifte mig med dig nu xD??!

Haha... awesome skrevet, og godt opfanget. Det er nemlig noget mange har lidt under og har svært ved at komme videre med, indklusiv mig selv der har problemer med at ligesom få færdig gjort emner. Jeg synes det er flot at du har skrevet alt det O.O.. ved ikke om jeg havde kunne formulere mig lige så godt med hensyn til det.. Anyway det er noget jeg i hvert fald vil udnytte til min fordel, så tusind tak for det lille skub ^^!
All in all.. *tommel op*.. x3!! - respect til kollega :3

Malakel the Vanquished
Proficient (Rank 17)

Bosted : Nid de la Voix i Frankrig.

Antal indlæg : 1466


Tilbage til toppen Go down

Sådan holder du et emne godt kørende!  Empty Sv: Sådan holder du et emne godt kørende!

Indlæg af Ahngel Tirs 6 Jul 2010 - 19:15

Hmmm... har du en ring xD heheh.
Og jo du formulerer bedre end jeg gør xD hehe. Mit er bare en masse krallahBølle xP .. hehe.
Ahngel
Ahngel
Master (Rank 21)

Bosted : Officielle bolig: Hans slot, lidt uden for Paris, Frankrig - Midlertidig bopæl: Lejlighed i Terre centrum

Antal indlæg : 3469


Tilbage til toppen Go down

Sådan holder du et emne godt kørende!  Empty Sv: Sådan holder du et emne godt kørende!

Indlæg af Malakel the Vanquished Tirs 6 Jul 2010 - 19:22

NHAJ!! Det er ej >=O!!!..Elsker det!!... og..
*Stjæler en ring fra et lille sølle væse ved navn gollum og viser den til Ahngel*.. Værs'go!
..
Gollum: ,, My preciou-.."
*Spark i face*
Ma'lakel: ,,shut up jeg er igang med at fri her!!"

Malakel the Vanquished
Proficient (Rank 17)

Bosted : Nid de la Voix i Frankrig.

Antal indlæg : 1466


Tilbage til toppen Go down

Sådan holder du et emne godt kørende!  Empty Sv: Sådan holder du et emne godt kørende!

Indlæg af Ahngel Ons 7 Jul 2010 - 11:46

Hahaha xD !!
Uh ringen til onskabens top.. Hmm. to sekunder.
*Host host*
.:"I do":.
Ahngel
Ahngel
Master (Rank 21)

Bosted : Officielle bolig: Hans slot, lidt uden for Paris, Frankrig - Midlertidig bopæl: Lejlighed i Terre centrum

Antal indlæg : 3469


Tilbage til toppen Go down

Sådan holder du et emne godt kørende!  Empty Sv: Sådan holder du et emne godt kørende!

Indlæg af Malakel the Vanquished Ons 7 Jul 2010 - 15:34

*Lister stille ringen på Ahngel's ringe finger og smiler lumsk*.. Eh, btw du vil måske gemme den lidt væk, jeg har hørt der senere i historien skulle være kommet en lille mand og prøve og stjæle den.. Anyway..
*Løfter Ahngel op i sine arme, som var han en brud*.. Bryllups rejse xD!!!!
*A.D i baggrunden: ,, Men men... vent?! Ma'lakel!! VEENT!!", music playing: ,,
Its just a little to late"* xD

Malakel the Vanquished
Proficient (Rank 17)

Bosted : Nid de la Voix i Frankrig.

Antal indlæg : 1466


Tilbage til toppen Go down

Sådan holder du et emne godt kørende!  Empty Sv: Sådan holder du et emne godt kørende!

Indlæg af Ahngel Ons 7 Jul 2010 - 15:36

Hvorfor skal jeg være kvinden!!!! >.<
Pis. Kom vi fælder den hobbit inden han får et ben til jorden.
Ahngel
Ahngel
Master (Rank 21)

Bosted : Officielle bolig: Hans slot, lidt uden for Paris, Frankrig - Midlertidig bopæl: Lejlighed i Terre centrum

Antal indlæg : 3469


Tilbage til toppen Go down

Sådan holder du et emne godt kørende!  Empty Sv: Sådan holder du et emne godt kørende!

Indlæg af Malakel the Vanquished Ons 7 Jul 2010 - 16:48

*ROFL'er* XD.. Inden han for et ben til jorden.. lmao
- og fordi du er en vampyr >___> .. og du passer bedst til rollen, personligheds mæssigt. Ma'lakel er for stor og klodset, og for meget - ,, Me, snu snu, you kill fishies for dinner", hule mand xD Ahngel har mere klasse, er mere rolig, og mere elegant.

Malakel the Vanquished
Proficient (Rank 17)

Bosted : Nid de la Voix i Frankrig.

Antal indlæg : 1466


Tilbage til toppen Go down

Sådan holder du et emne godt kørende!  Empty Sv: Sådan holder du et emne godt kørende!

Indlæg af Ahngel Ons 7 Jul 2010 - 17:11

*Fornærmet* Jeg kan være klodset O__O?
Ahngel
Ahngel
Master (Rank 21)

Bosted : Officielle bolig: Hans slot, lidt uden for Paris, Frankrig - Midlertidig bopæl: Lejlighed i Terre centrum

Antal indlæg : 3469


Tilbage til toppen Go down

Sådan holder du et emne godt kørende!  Empty Sv: Sådan holder du et emne godt kørende!

Indlæg af Malakel the Vanquished Ons 7 Jul 2010 - 19:06

Proove it >___>''

Malakel the Vanquished
Proficient (Rank 17)

Bosted : Nid de la Voix i Frankrig.

Antal indlæg : 1466


Tilbage til toppen Go down

Sådan holder du et emne godt kørende!  Empty Sv: Sådan holder du et emne godt kørende!

Indlæg af Ahngel Ons 7 Jul 2010 - 19:11

Uhm.. *Ser sig febrilskt om* Aha!
Taber hønsesalat på jorden :D!!!! Ups :3
Ahngel
Ahngel
Master (Rank 21)

Bosted : Officielle bolig: Hans slot, lidt uden for Paris, Frankrig - Midlertidig bopæl: Lejlighed i Terre centrum

Antal indlæg : 3469


Tilbage til toppen Go down

Sådan holder du et emne godt kørende!  Empty Sv: Sådan holder du et emne godt kørende!

Indlæg af Malakel the Vanquished Ons 7 Jul 2010 - 20:45

*Løfter et øjenbryn, meget uimponeret*.. >__<''...
*Krammer*.. Ahngel min snut, du er the chick in this relationship xD cant escape it!

Malakel the Vanquished
Proficient (Rank 17)

Bosted : Nid de la Voix i Frankrig.

Antal indlæg : 1466


Tilbage til toppen Go down

Sådan holder du et emne godt kørende!  Empty Sv: Sådan holder du et emne godt kørende!

Indlæg af Ahngel Ons 7 Jul 2010 - 21:00

I dont wanna!!!! *Spræller* YOU be the uke!! >___<
Ahngel
Ahngel
Master (Rank 21)

Bosted : Officielle bolig: Hans slot, lidt uden for Paris, Frankrig - Midlertidig bopæl: Lejlighed i Terre centrum

Antal indlæg : 3469


Tilbage til toppen Go down

Sådan holder du et emne godt kørende!  Empty Sv: Sådan holder du et emne godt kørende!

Indlæg af Malakel the Vanquished Ons 7 Jul 2010 - 21:43

*bliver ved med at holde fast*.. Being the uke is not so bad >___>''?

Malakel the Vanquished
Proficient (Rank 17)

Bosted : Nid de la Voix i Frankrig.

Antal indlæg : 1466


Tilbage til toppen Go down

Sådan holder du et emne godt kørende!  Empty Sv: Sådan holder du et emne godt kørende!

Indlæg af Ahngel Ons 7 Jul 2010 - 22:54

O___O *Kvæles langsomt* ... Damn!
Ahngel
Ahngel
Master (Rank 21)

Bosted : Officielle bolig: Hans slot, lidt uden for Paris, Frankrig - Midlertidig bopæl: Lejlighed i Terre centrum

Antal indlæg : 3469


Tilbage til toppen Go down

Sådan holder du et emne godt kørende!  Empty Sv: Sådan holder du et emne godt kørende!

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum