Plot ⤋

Vi befinder os i en fiktiv by, kaldet Di Morga, som er beliggen i Frankrig. Dette sted, vrimler med forskellige væsner, hvis eksistens er ukendt for den omgivende verden, der ikke er klar over de mange racer der befinder sig i verdenen udover nogle typiske mere kendte: Vampyrer og Varulve. I denne by lever de forskellige væsner side om side med hinanden. Dette resulterer i forskellige slag imellem disse, som ofte leder til et større tumult i byen. Tidsperioden er i vor nutid, placeret i Frankrig.

Seneste emner
» Angel and Demon meets // Khá
Guide til at skrive bedre emner EmptyMan 4 Dec 2023 - 1:29 af Khaa

» Athena Akademiet
Guide til at skrive bedre emner EmptyTors 11 Mar 2021 - 12:31 af Evelyn Swift

» Maybe a freind? / Apolline
Guide til at skrive bedre emner EmptyTirs 9 Mar 2021 - 22:33 af Lazarus

» The darkness - [Zakaroff]
Guide til at skrive bedre emner EmptyFre 5 Mar 2021 - 20:01 af Angelique Dümont

» New experiences - [DuChance]
Guide til at skrive bedre emner EmptyFre 5 Mar 2021 - 19:58 af Sapphira Dunham

» Out of the ordinary - Nightrage
Guide til at skrive bedre emner EmptyFre 5 Mar 2021 - 9:07 af Jacintha Phillips

» Saint or Sinner? (Emnesøgning)
Guide til at skrive bedre emner EmptyTors 4 Mar 2021 - 9:29 af Alistair

» Genkendelighed er farligt
Guide til at skrive bedre emner EmptyTors 18 Feb 2021 - 21:54 af Lazarus

» Music and alcohol - [Aleksei]
Guide til at skrive bedre emner EmptyOns 17 Feb 2021 - 12:53 af Aleksei

» Tilbage efter længere pause
Guide til at skrive bedre emner EmptySøn 14 Feb 2021 - 8:25 af Alistair

Nyheder

Mulig race ændring på Engle og Djævle i deres oprindelse. Vigtigt at få det læst, og deltaget i valget om denne ændring skal ske!

Mest aktive brugere denne måned

Statistik
Der er i alt 512 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er ziko41

Vores brugere har i alt skrevet 255494 indlæg i 12833 emner

Guide til at skrive bedre emner

Go down

Guide til at skrive bedre emner Empty Guide til at skrive bedre emner

Indlæg af Gæst Tors 22 Apr 2010 - 1:22

Guide til længere svar!

Okay, vi kender vel alle det, hvor vi ikke rigtig ved, hvad vi skal skrive i vores tråde, eller at vores partnere ikke rigtigt skriver noget, man kan svare på. Man får kun et par ord tilbage på sit svar på fire linjer, og det er da ikke sjovt for nogen?! DERFOR kommer der nu hjælp til jer, der ikke rigtig synes, I kan finde noget at fylde linjerne ud med! :D

For at skrive et stykke om at hjælpe Dem, der ikke er gode til at skrive mere end et par ord i deres svar, er man selvfølgelig nødt til at vide lidt om, hvad problemet egentlig er, og i det flestes tilfælde er det jo så simpelt, at de bare ikke ved hvad, de skal skrive, for at få fyldt lidt ud i deres svar, men der mine Damer og Herrer, vil jeg give jer et svar :3

Alle har vel prøvet at skrive en stil i skolen, et eventyr, en novelle eller lignende, og der er vi vel alle i stand til at opfylde de få krav skolen sætter, som vel oftest står på, at en historie skal fylde et par sider. Well, tænk på RP som et eventyr I skal skrive i skolen, i dette eventyr er I bare flere om at skrive siderne, og I har hver jeres person at holde trit med i historiens løb :) Hver Jeres person har et udseende og en personlighed, en måde at reagere på, når forskellige ting sker, og alle disse træk kan benyttes i Jeres svar ^^

Okay, og det er så nu vi begynder rigtigt :O

Personer og handlinger:

Vi kan starte med et eksempel. Jeg har set op til flere gange, at folk bare skriver:

'Han kiggede på hende' eller 'Han krammede hende' eller lignende, You get the picture

De fleste bør kunne se, at dette ikke er et specielt godt svar, specielt fordi der ikke er meget for partneren at svare på, hvilket jo kan være grunden til, at endnu flere skriver meget lidt? Det må I jo selv vide ;o

Well, allerede ved disse små eksempler er der nogle simple ting i kan gøre, for at få nogle ekstra ord på. En lille fodnote; Tillægsord er GODT!
Fx, hvis vi sætter nogle tillægsord på sætningen, 'Han kiggede på hende', så kan den hurtigt få meget mere betydning, mere personlighed og følelse. Denne simple sætning kan hurtigt og meget let blive til;
'Han kiggede blidt på hende'
Allerede der er der en smule mere fyld på, og det er også sådan lettere for den anden part af historien at leve sig ind i, hvad der faktisk foregår. Hvis han bare kigger, kan det jo være på så mange forskellige måder, og så kan det hurtigt blive tolket forkert :) Så bare husk, MÅDEN er god at få med, og ikke blot i dette eksempel, det kan bruges på alting, og bør også blive brugt!
Nu synes vi så måske stadig, at sætningen er lidt tam, så vi vælger at tilføje noget mere.
'Han kiggede blidt på hende med et intenst blik'
Nu kender vi så også noget mere til, hvordan han faktisk kigger på hende, og dette giver mere dybte PLUS at sætningen er blevet længere :) !
Så har vi jo faktisk en godt fungerende lille sætning der, men den kan forbedres endnu mere! Prøv at skrive mere præcist hvad, han kigger på. Ikke bare på 'hende', men måske på et bestemt sted på hende?
'Han kiggede blidt på hendes ansigt med et intenst blik'
Så er der i hvert fald ingen tvivl om, hvad det er, han er så betaget af at kigge på ^^

Lad os nu give 'ham' lidt personlighed også! Når nu han er så betaget af hende, må han også have en mening om det, han kigger på, ikk'?
'Han kiggede blidt på hendes smukke ansigt med et intenst blik'
At nogen er smukke, pæne, har en gudindes stemme, eller hvilke ting man ellers kunne finde på at skrive, det er jo blot en meningssag (og bør derfor ikke bruges som beskrivelse af ens egen person, da ingen jo har den helt samme mening, vel folk ;b ).
Nu har vi faktisk allerede lavet en længere grundsætning, som man også vil kunne svare lidt på, men den fylder jo stadig ikke særlig meget, kan vi se. Vi prøver derfor nu at tilføje en ekstra sætning til vores første, og der kan vi selvfølgelig gøre brug af de samme tidligere regler :)
'Han kiggede blidt på hendes smukke ansigt med et intenst blik, og kunne ikke tro, at han stod med sådan en skønhed i sine arme'
Igen er der blevet lagt dybte i sætningen, og samtidig har personen fået noget personlighed, der er kommet følelser med, og dette både fylder ud i svaret og giver bedre indblik, bedre spil. Og er det ikke det vi alle vil med vores RP, have et godt spil i gang? ^^

Der vil komme mere ^^ men lige nu må i nøjes med det :D
- vil så lige sige at dette er skrevet af vores helt egen Chatille ;D mange mange tak for hjælpen skatter :3

Sidst rettet af Faith Ons 28 Apr 2010 - 0:01, rettet 1 gang

Gæst
Gæst

Tilbage til toppen Go down

Guide til at skrive bedre emner Empty Sv: Guide til at skrive bedre emner

Indlæg af Yukii Man 26 Apr 2010 - 13:50

Super godt fordi sommetider ved jeg enlig ikke hvad jeg skal skrive, og mine svar bliver for korte _'_
Yukii
Yukii
Proficient (Rank 17)

Bosted : Dark Ground i et stort hus, uheldigvis sammen med Vlad, og hans højre hånd Jules

Antal indlæg : 1297

Indlæg af Gæst Man 26 Apr 2010 - 16:01

Har det så været en hjælp til dig? :]
Fordi så vil jeg da med det samme sætte mig igang med at lave mere hjælp ^^

Gæst
Gæst

Indlæg af Yukii Man 26 Apr 2010 - 16:02

Det ville være dejligt for sommetider går jeg abre i stå ved et emne, og skrive nok ca en linie O.o
Yukii
Yukii
Proficient (Rank 17)

Bosted : Dark Ground i et stort hus, uheldigvis sammen med Vlad, og hans højre hånd Jules

Indlæg af Gæst Man 26 Apr 2010 - 16:06

Okay ^^ Men så vil jeg sætte mig sammen med min veninde her på fredag eller torsdag og finde på noget mere, da mig og Seth jo meget gerne vil have dette til at være en kreativ side, og det er faktisk ikke svært at skrive meget, hvis du vil have beviser, kan du for eksempel se på mig og Chris emne ved De Strip-teas, eller Seth's og mit emne ved Terre.. eller for den sags skyld Asiha's og Heath's emne :]
Der er utrolig mange som faktisk godt kan finde ud af det, prøv at læs deres indlæg, og find ud af hvad de gør ^^

Grund princippet er jo bare at man skal begynde at skrive mere end bare, 'han så på hende, hun var smuk' Men i stedet 'han så på hende og blev utrolig overvældet af hvordan hun så ud, han havde aldrig set noget lignende, han viste ikke hvad det var eller hvorfor, men han blev bare blæst væk af hendes skønhed'
I først sætning for vi at vide at hun er smuk thats it, i næste sætning begynder vi at dukke mere ind i hvodan og hvorfor at hun var så smuk, faktisk kunne jeg begynde at skrive meget mere, som at beskrive hendes former, hvordan hendes hår så ud, også kunne man med lethed begynde at skrive noget tilsvarende tilbage, det er bare at få modparten til at skrive mere for så skriver man også selv mere :)

Gæst
Gæst

Indlæg af Yukii Man 26 Apr 2010 - 16:08

Nååårh^^ jeps det vil jeg gøre men jada men husk det kun sommetider hihihi^^
Yukii
Yukii
Proficient (Rank 17)

Indlæg af Gæst Man 26 Apr 2010 - 16:11

^^ det håber jeg da, da vores regel (eneste regel som ser ud til at blive brudt ret tit =_=) er jo at man skal skrive 3-4 linjer :] Og det ville altså være utrolig rart hvis at folk faktisk begyndte at skrive så meget x___x da jeg må indrømme jeg er lidt træt af at skulle skrive til folk om de ikke godt vil være så venlige at skrive mere, det bliver hårde og hårde at være admin! Og jeg vil jo bare gerne være her sammen med mine medspillere og have det lige så sjovt D: og ikke den Admin som skal rundt og tjekke folks emner om de nu skriver for lidt eller det de skal >_< finder jeg faktisk ikke fair! Jeg burde jo kunne stole på jer, men ind til videre så har jeg ikke set særlig mange skrive over det, for jeg kommer ind og siger de skal .__.' Men håber da det bliver bedre :) og folk kan lærer af det jeg har skrevet sammen med min veninde

Gæst
Gæst

Indlæg af Yukii Man 26 Apr 2010 - 16:13

Ja men også fordi hvis man skriver 2,3 linier hvad skal man så svare lidt kreativitet her^^
Yukii
Yukii
Proficient (Rank 17)

Indlæg af Gæst Man 26 Apr 2010 - 16:15

jeg synes det er et rigtig godt intiativ at i laver sådan noget :D
Altså at i ikke bare sætter jeg tilbage og kigger på mens folk skriver mindre og mindre, men faktisk prøver at hjælpe dem. Jeg kan huske da jeg startede skrev jeg rigtig lidt :) men nu skriver jeg mere og mere, og jeg synes selv dette jeg læser her kan hjælpe mig med at skrive mere! :D
Virkelig tommelfingeren op for at finde på det :D
Og ja jeg kan godt forstå det må være irriterende hele tiden at skulle rende rundt og kigge efter om folk nu også virkelig skrive så meget som de skal :/ håber det bliver bedre for jer, da dette altså er en virkelig god side! :)

Gæst
Gæst

Indlæg af Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum