Plot ⤋

Vi befinder os i en fiktiv by, kaldet Di Morga, som er beliggen i Frankrig. Dette sted, vrimler med forskellige væsner, hvis eksistens er ukendt for den omgivende verden, der ikke er klar over de mange racer der befinder sig i verdenen udover nogle typiske mere kendte: Vampyrer og Varulve. I denne by lever de forskellige væsner side om side med hinanden. Dette resulterer i forskellige slag imellem disse, som ofte leder til et større tumult i byen. Tidsperioden er i vor nutid, placeret i Frankrig.

Seneste emner
» Angel and Demon meets // Khá
Religion? EmptyMan 4 Dec 2023 - 1:29 af Khaa

» Athena Akademiet
Religion? EmptyTors 11 Mar 2021 - 12:31 af Evelyn Swift

» Maybe a freind? / Apolline
Religion? EmptyTirs 9 Mar 2021 - 22:33 af Lazarus

» The darkness - [Zakaroff]
Religion? EmptyFre 5 Mar 2021 - 20:01 af Angelique Dümont

» New experiences - [DuChance]
Religion? EmptyFre 5 Mar 2021 - 19:58 af Sapphira Dunham

» Out of the ordinary - Nightrage
Religion? EmptyFre 5 Mar 2021 - 9:07 af Jacintha Phillips

» Saint or Sinner? (Emnesøgning)
Religion? EmptyTors 4 Mar 2021 - 9:29 af Alistair

» Genkendelighed er farligt
Religion? EmptyTors 18 Feb 2021 - 21:54 af Lazarus

» Music and alcohol - [Aleksei]
Religion? EmptyOns 17 Feb 2021 - 12:53 af Aleksei

» Tilbage efter længere pause
Religion? EmptySøn 14 Feb 2021 - 8:25 af Alistair

Nyheder

Mulig race ændring på Engle og Djævle i deres oprindelse. Vigtigt at få det læst, og deltaget i valget om denne ændring skal ske!

Mest aktive brugere denne måned

Statistik
Der er i alt 512 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er ziko41

Vores brugere har i alt skrevet 255494 indlæg i 12833 emner

Religion?

Go down

Religion? Empty Religion?

Indlæg af Gæst Ons 13 Apr 2011 - 10:47

Jeg har gået og tænkt lidt over det, og jeg er kommet frem til, at jeg nok hellere må spørge herinde: er det overhovedet muligt at lade sin karakter have anden religion end den kristne? Min tvivl bunder meget i, at der jo tydeligvis er engle herinde, men at jeg ikke noget sted faktisk bliver bekræftet i, at der findes en Gud. Normalvis forbindes engle med Gud, men derfor er det jo ikke en selvfølge, at de også gøres det herinde? Hvordan hænger det hele sammen, er der nogen, der kan fortælle mig det?

Gæst
Gæst

Tilbage til toppen Go down

Religion? Empty Sv: Religion?

Indlæg af Jay Wu Ons 13 Apr 2011 - 11:54

Jo nu skal jeg forklarer det.
Den gud vi har herinde er en del anderledes, derfor kan man vælge at tro på hvad man vil, den gud der er i den normale verden, eller historie religionen som er herinde i denne verden.

I racernes oprindelse, står der at Den gud som findes i Di morga, og for resten af verdenen er Angelus, som er det oprindelige navn for englenes race, ergo er jorden skabt på normal vis med Big Bang og så videre, men det er Angelus, eller Deum, alt efter hvad der behager dig af navne, som er gud i denne her verden, men så kan man selvfølgelig selv bestemme om man vil være kristen, katolik, satanist, hindu, eller budist, o.s.v.. :]..

Den oprindelige religion som indgår i historien med racerne har endnu ikke fået et navn, men det er heller ikke mange der ser på den som en religion men mere et sagn, en myte eller generalt en simpel fortælling. Selvom den står skrevet i mange oldtids bøger i Di morga's verden.

Et uddrag fra Angelus, Diabolus som nok vil forklarer noget nærmere omkring det; 98.270 år efter (179.350 f.Kr.), et sært syn var nu kommet, nogle dæmoner gik hen og blev lysere, fik en helt anden glans end de normale Deamones, deres vinger blev hvidere og deres hår lysere, mens de før hen kulsorte øjne gik hen og blev lyse grå, og blå. Men ikke nok med det, kom der en farligere race end Deamones, vingerne skællede, og læder agtige, kunne trækkes ind og ud efter lyst og behov, deres øjne kul sorte, mens kroppen, var nøjagtig lige som menneskernes. Dette sæt nye kuld gik under, Gemini Alia, den ene blev kaldt Angelus (Engle), den anden fik navnet Diabolus (djævle). Ikke nok med det kom der stridigheder lige fra begyndelsen mellem Angelus, og Diabolus, og flere kom af deres slags. Diabolus, fik en grotte med sit folk nede i underverdenen, hvor han senere hen gik hen og blev til Lucifer, mens Angelus, og hans slæng, skød mod himlen, hvor Angelus blev tilkaldt Deum, som betød Gud.
Jay Wu
Jay Wu
Teknisk Admin

Antal indlæg : 694

Indlæg af Gæst Ons 13 Apr 2011 - 12:06

Og for at sige det på en anden måde:

Selvfølgelig kan man være andet end kristen (:
Mennesker kan være alle de religioner som der er i virkeligheden, vi går ikke alle sammen op i kristendommen, gud og djævlen.. og det samme animagus..
Men Elver, ville tro mere på naturen sammen med Apsara.
Djævle giver sig selv, sammen med engle..
dæmoner har deres forskellige elementer at tilbede ^^

Gæst
Gæst

Indlæg af Gæst Søn 24 Apr 2011 - 0:17

Jeg takker mange gange for svaret. Jeg skulle faktisk lige til at skrive her og udtrykke min skepsis, men jeg skulle så åbenbart lige vende det i hovedet med mig selv. Disse Angelus og Diabolus var 'guder', og repræsenterede det første led i engle- og djævleracen, hvoraf alle tidligere af denne race er afstammet. En del af min skepsis lød på, at det da ville være åndssvagt med andre religioner, når englene og djævlene jo faktisk er direkte under Lucifer og Deum; men det giver fin mening, at ikke alle tror på dem, hvorfor de vælger deres egen trosretning frem for den klassiske.

Men hvad med alle de andre racer? Opstod de bare som et led i evolutionen og den selektive mutation eller hvad? Det er muligt, jeg har overset det, men det ville nu være rart at få slået fast endegyldigt.

Gæst
Gæst

Indlæg af Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum