Plot ⤋

Vi befinder os i en fiktiv by, kaldet Di Morga, som er beliggen i Frankrig. Dette sted, vrimler med forskellige væsner, hvis eksistens er ukendt for den omgivende verden, der ikke er klar over de mange racer der befinder sig i verdenen udover nogle typiske mere kendte: Vampyrer og Varulve. I denne by lever de forskellige væsner side om side med hinanden. Dette resulterer i forskellige slag imellem disse, som ofte leder til et større tumult i byen. Tidsperioden er i vor nutid, placeret i Frankrig.

Seneste emner
» Angel and Demon meets // Khá
En side med DINE racer. I need your opinion! EmptyMan 4 Dec 2023 - 1:29 af Khaa

» Athena Akademiet
En side med DINE racer. I need your opinion! EmptyTors 11 Mar 2021 - 12:31 af Evelyn Swift

» Maybe a freind? / Apolline
En side med DINE racer. I need your opinion! EmptyTirs 9 Mar 2021 - 22:33 af Lazarus

» The darkness - [Zakaroff]
En side med DINE racer. I need your opinion! EmptyFre 5 Mar 2021 - 20:01 af Angelique Dümont

» New experiences - [DuChance]
En side med DINE racer. I need your opinion! EmptyFre 5 Mar 2021 - 19:58 af Sapphira Dunham

» Out of the ordinary - Nightrage
En side med DINE racer. I need your opinion! EmptyFre 5 Mar 2021 - 9:07 af Jacintha Phillips

» Saint or Sinner? (Emnesøgning)
En side med DINE racer. I need your opinion! EmptyTors 4 Mar 2021 - 9:29 af Alistair

» Genkendelighed er farligt
En side med DINE racer. I need your opinion! EmptyTors 18 Feb 2021 - 21:54 af Lazarus

» Music and alcohol - [Aleksei]
En side med DINE racer. I need your opinion! EmptyOns 17 Feb 2021 - 12:53 af Aleksei

» Tilbage efter længere pause
En side med DINE racer. I need your opinion! EmptySøn 14 Feb 2021 - 8:25 af Alistair

Nyheder

Mulig race ændring på Engle og Djævle i deres oprindelse. Vigtigt at få det læst, og deltaget i valget om denne ændring skal ske!

Mest aktive brugere denne måned

Statistik
Der er i alt 512 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er ziko41

Vores brugere har i alt skrevet 255494 indlæg i 12833 emner

En side med DINE racer. I need your opinion!

2 deltagere

Go down

En side med DINE racer. I need your opinion! Empty En side med DINE racer. I need your opinion!

Indlæg af Gæst Man 11 Jun 2012 - 21:40

Okay, så jeg har i snart et år leget med tanken om en fantasy side, der går lidt ud over det sædvanelige.
Nemlig en side, hvor du selv laver dine racer! Jeg fik min veninde med på idéen, men vi døde ret hurtigt i det igen, da der er utrolig mange ting man skal tage hensyn til, ved sådan en side.
F.eks. skal man finde ud af, hvordan man undgår at hver person har forskellige racer.
Men jeg har endelig fundet en løsning! Hvis nu man starter ud med 3-4 af de "normale" racer som vampyrer, dæmoner, djævle og varulve. Derefter kan man enten sætte det op som konkurrencer en gang imellem, hvor folk kan udfylde det raceskema jeg har lavet og så kan man vælge en af dem, enten gennem afstemning, eller at adminsne sætter sig sammen og vælger. Eller folk kan bare sende skemaerne ind og så kan vi bestemme om racen er okay eller ej.
Først vil jeg hører om folk overhoved ville være tiltrukket af sådan en side? Eller om det vil blive for forvirrende?
Hvor mange racer synes i der må være på en side? Er der overhoved en grænse?
Vil det være bedst gennem konkurrencer eller skal folk bare kunne sende skemaer ind hele tiden?
Har i nogle idéer til hvordan man kunne gøre det endnu simplere?
Kom med jeres meninger! Så vil jeg elske jer for evigt <3

Gæst
Gæst

Tilbage til toppen Go down

En side med DINE racer. I need your opinion! Empty Sv: En side med DINE racer. I need your opinion!

Indlæg af Gæst Man 11 Jun 2012 - 22:20

Hej, her er jeg! ^^

Du bad mig tjekke, og det gør jeg så, heh. OH WELL, SIDETRACK. -caps-

Jeg ville helt klart være nysgerrig omkring nævnte side! Det ville være en oplagt mulighed for folk, der ikke er så dovne og forvirrede som jeg er hver dag, fordi man ville få mulighed for at få noget at sige. Jeg mener, jeg har ikke lagt mærke til mange steder, hvor man fik den slags frihed. Der ville også blive et oplagt smuthul for spændende plots, anderledes væsner, nyt spil og vigtigst af alt: en kollossal mængde sjov!
Og dog, med frihed kommer jo også ansvar. Og for folk, der er så dovne som mig, ville det nok være en anelse for meget arbejde og en anelse for meget af det gode. Men det skal siges, til din ære, Mickee, at det er en smart omend krævende idé. Det er derfor nok bedst at være sikker på, at du og din veninde er indstillet på arbejdet, energien og tiden, det vil tage.
Nu kender jeg jo hverken dig eller din veninde, men jeg forsøger jo også bare at dele min mening her.

Nu til antallet af racer, hvor jeg igen pointere, at selv hvis der bliver en afstemning om racerne, hvilket (hvis jeg har læst korrekt) vil foregå jævnligt, bliver der en lagt en masse energi og tid i skemaerne af de mennesker, der skriver dem, og derfor er jeg lidt bekymret for, at hvis det sker nok gange, at ens race ikke bliver 'udvalgt', så vil man miste gejsten. Samtidig er det ikke så godt med en konkurrence, fordi nogle folk stemmer på deres venner og dem, de kender pr. omdømme, end dem, som nogle gange er mere egnede.
Hvis det så bliver op til admins at beslutte racerne, synes jeg, det burde siges, at raceskemaerne bør vælges med lige så meget omsorg, som de blev født.

En simplere metode til udvælgelsen af racerne på din side... Et andet alternativ, end de nævnte, slår mig ikke lige mettevuns, men så igen er jeg jo ikke den mest effektive, når det kommer til arbejde.
Men jeg elsker opmærksomhed, so derfor er jeg her, og selvfølgelig også for at hjælpe. Og for at undskylde ALLE de grammatikfejl, jeg må have lavet..

- Sacehilr

Gæst
Gæst

En side med DINE racer. I need your opinion! Empty Sv: En side med DINE racer. I need your opinion!

Indlæg af Gæst Man 11 Jun 2012 - 23:48

Det vil nok være en side, der er rettet mest mod de mere erfarne og/eller kreative og knap så dovne RP'ere xD
Dog kan alle andre også deltage, da de jo bare vælger en af de allerede eksisterende racer og så bliver det for dem vel meget ligesom VLM. Udover at racer, som ingen har hørt om, også er en del af denne side.
Men det vil helt sikkert være en opgave og det skal gennemtænkes meget mere end det er nu. Desuden skal vil nok også være flere end to admins, så jeg vil nok også prøve at høre nogle andre, om de er friske på at hjælpe til. Det vil gøre det hele mere overskueligt både for admins og brugere. Men under alle omstændigheder vil det være super svært at holde siden kørende, da det jo trods alt er et koncept, som jeg i hvert fald aldrig har set før. Nogle har generelt bare lettere ved at holde sig til det gamle og familiære, mens andre nok vil give det en chance, nogle vil nok hoppe fra igen, men her håber jeg så at nogle også vil blive netop fordi konceptet er så originalt.
I forhold til skemaerne, er de faktisk allerede ret detaljerede. Og frie. Man kan lægge så meget arbejde i det, som man lyster. Ofte er racebeskrivelserne på forskellige sider heller ikke ret dybe.
Skemaet ser sådan her ud:

Navnet på racen:
Udseende:
-Vampyrer for eksempel, har for det meste markante ansigter og smukke kroppe. Hvad er kendetegnene ved din race?
Evner:
-Din race kan have specielle evner, som for eksempel at kunne styre et element eller flere.
Svagheder:
-Din race har uanset hvad nogle svagheder, for eksempel at de ikke kan tåle vand.
Hvad styrker din races evner?:
-F.eks. ild. Hvis der er ild i nærheden når du bruger evnen, bliver den styrket.
Hvad svækker din races evner?:
-F.eks. vand. Hvis der er vand i nærheden når du bruger evnen, bliver den svækket.
Levetid:
-Din race kan ikke være helt udødelig! Den skal have noget den kan dø af om det så er alderdom, en bestemt form for våben/magi eller hvad du nu finder på.
Hvordan bliver man til denne race?:
-Bliver man født på denne måde, sker det ved en forvandling eller kan det være begge dele, og hvordan foregår det?
Andre vigtige ting:

Så det er egentlig ret let at gå til og man behøver ikke skrive specielt meget. Selvom det selvfølgelig med stor sandsynelighed vil være de mest gennemarbejdede skemaer, der bliver valgt.

Jeg kan godt se din pointe ift. afstemning. Det er også derfor jeg hælder til at Adminsne vælger vinderne. Og at nogle vil miste gejsten.. Så håber jeg bare at de mister gejsten for at deltage i konkurrencerne og ikke generelt på siden. Desuden vil der helt sikkert også kører nogle store fællesplots på siden, så der vil nok være noget for alle.

Gæst
Gæst

Indlæg af Abraham Borzakov Tirs 12 Jun 2012 - 0:08

Her er lidt vrøvl fra fødselaren Liam!

Her på siden er racen "Alba" jo netop dukket op som en ny race udformet af en bruger. Hvilket jo er den første nye race i... ja, lang tid. Det synes jeg er helt fint, eftersom at vi har mange racer i forvejen - vi behøver altså ikke mænader, trolde eller Harry Potter.

Sacehilr nævner, at folk let kan miste gejsten, hvis deres race flere gange ikke bliver særlig udvalgt, men jeg tænker mere, at man let kommer til at drukne i racer - især hvis det er en jævnlig konkurrence (Let's say once every other month). Her på Vie La Mort har vi rimelig mange aktive brugere, men alligevel er der ikke nogen, som spiller som eksempelvis dværg, og sortelveren er også i undertal.

Det vil kræve et stort antal spillere på siden at få trukket racerne med ind i dansen, hvis det bliver sådan en jævnlig konkurrence.

Jeg har et forslag til, hvordan man kunne indskrænke det lidt, så man ikke stod med en million racer til sidst. I stedet for at brugerne kunne komme med forslag til en HEL race, kunne de komme med forslag til magi, baggrundshistorie m.m. eller en ny gren fra en race (Ligesom at man som dæmon kan være ilddæmon, vanddæmon, jorddæmon osv.)

Jeg vil mene, at baggrundshistorien for racen er en af de vigtigste beskrivelser i udfyldingsarket. Til spillernes fordel kunne de indsende forslag til begivenheder i fortiden, der har betydning for racen eller andre racer.

Eksempelvis kunne en vampyr skrive: "Det kunne være fedt, hvis vampyrerne i Europa under 2. verdenskrig var allierede med nazisterne"

Dertil kunne en dæmon tilføje: "Så kunne det være fedt, hvis man gjorde det klart, at dæmon-racen holdt sig fuldkommen uden for menneskenes kamp."

Eller at animaguser blev tilbedt i oldtidens Egypten eller noget helt andet!
Så får de alle en fælles historie, og det er netop sådanne ting, som skaber spil i emnerne. Det er selvfølgelig Admins opgave at strikke begivenhederne sammen, så det hele stemmer overens og ikke er for overdrevent. Hver race kan få en tidslinje, og så kan der være en samlet tidslinje.

Men ja... bare et forslag!

- og en fodnote: Sørg for at holde religion adskilt fra resten. Det der med engle og djævle hænger knap nok sammen her på Vie La Mort, men oven i det bør man helst undgå at gøre eksempelvis vampyren til en religiøs skabning, der heller ikke kan tåle vievand og den slags - vampyren stammer tilbage fra før Kristendommen, og hvis man allerede har to kristne racer, bør man ikke inkludere andre racer.
Abraham Borzakov
Abraham Borzakov
Highly competent (Rank 13)

Bosted : Huset Aba på landet i Terre tilhører nu hans afkom, Adrian. Nu bor han i Omari Ménage palæet ved vampyrbanken i Schweiz.

Antal indlæg : 700

Indlæg af Jay Wu Tirs 12 Jun 2012 - 9:55

Nu taler jeg måske over mig... Men.. Admins har allerede lagt planer for Vie La Mort, og har allerede gjort sig klar på, at der skal ændringer til.
Med andre ord, kommer det gamle til at blive lavet om på ny, og der kommer sikkert og vel nye racer, samt nye regler. Og som Liam siger, brugere som har lavet en race, sætter det måske som en konkurrence, eller simpelthen mister lysten til at være på siden. Jeg hører ofte at det er svært at vælge én race, allerede nu, eftersom at der er så mange som der i forvejen er, måske for mange. Men det er jeg selvfølgelig kun one to talk about.

Anyway, at lave en race har sådan set heller aldrig været noget vi har sagt nej til førhen, brugerne kunne frit og vel komme med bud til en ny race, hvis man kontaktede admin om idéen så admin ikke skulle tage sig af alle mulige andre brugeres meninger, men kun lige denne énkeltes, så det ikke blev forvirrende. Derved, tog admin beslutningen for at skabe, eller ikke at skabe racen. Der bliver oftest sagt nej til de forskellige bud, netop fordi der allerede var en race der lignede denne så meget, at det næsten ville være dumt at lave en helt ny.

Selvfølgelig er din idé rigtig fin, faktisk rigtig god, men jeg tror det Liam siger er en del bedre, at der bliver lavet en baggrunds historie for den enkelte race. Så man har relationer som går tilbage i selve jordens historie.

Hvis vi skaber et indlæg der handler omkring en ny race dannelse, kommer der til at være mindre emning, og mere racedannelse. Hvilket ikke er den rette vej for vie la mort. Vi skal først og fremmest have siden om til noget bedre, så vi blandt andet kan komme op på den tidligere rank vi havde før, som nummer 1 i Dansk Forums plan. Da vi på nuværende tidspunkt sidder som nummer 3.

Selvfølgelig lyder idéen tiltrækkende nok, men der må være en grænse for hvor meget en bruger skal lave, og hvor meget brugeren relativt MÅ lave. Det er bestemt ikke for at sætte folk i et bestemt rang system. Men en sådan ændring vil jeg mene at det er admin der laver tingene, så kan brugerene selvfølgelig komme påbud til denne enkelte race skabning. I stedet for at vi har tyve racer.
Jay Wu
Jay Wu
Teknisk Admin

Antal indlæg : 694

Indlæg af Gæst Tirs 12 Jun 2012 - 10:08

Avery? Har du læst det første indlæg?
Mickee beder om folks meninger til en anden side, han overvejer at lave med en veninde. Ud fra hvad jeg kan se, har det intet med VLM at gøre. Så der er ingen grund til bekymringer :)

Gæst
Gæst

Indlæg af Jay Wu Tirs 12 Jun 2012 - 12:12

ahh well O.o' indlægget går vel stadig begge veje.. meningen kan jo stadig bruges til den side, jeg pointere blot, det kan blive forvirrende <.<... selv hvis det er på en anden side, ville det måske være bedst bare at have admin's til at lave racerne, også kan folk ud fra de racer, komme med idéer til en udvikling af disse <.<...
Jay Wu
Jay Wu
Teknisk Admin

Indlæg af Gæst Tirs 12 Jun 2012 - 12:22

Liam.. Du er et geni <3
Og har lige givet mig en idé til en endnu federe side.
Jeg kan godt se din pointe Avery.. Og det er også det der har stoppet mig i at lave den. Men som sagt er det heller ikke tænkt til ende endnu. Det er bare fedt at høre folks meninger om det, inden jeg dykker dybere ned i det. Om det faktisk ville være fedt at få den form for indflydelse på en side.

Gæst
Gæst

Indlæg af Jay Wu Tirs 12 Jun 2012 - 12:31

Tja, men du kan bruge Liams Geniale hjerne... *lider lidt på vampyren >.<*
Og så kunne du jo se det an. At give brugerne mulighed for at lave racer, får dem til at fokusere alt for meget på det, end som selve meningen med forummet, nemlig at emne, og have det sjovt (:
By the way.... Husk at sørge for at udfylde så mange huller som muligt under hjemmesidens process for opstartelse, jo flere huller i udfylder, desto færre idéer kommer der. (ikke at idéer er dårlige... men der er en grænse for brugerne at komme med idéer til diverse emner) og det er vigtigt at kende den grænse. Så lad være med at tage imod ALLE forslag, som Liam siger, skal der passes på med den originale historie, og den opdigtede. Selvfølgelig kan man som admin fordreje alle mulige førhen fortalte historier som man vil, men der skal kunne sættes perspektiv til tingene, så man ikke går helt forvirret rundt (:
Jay Wu
Jay Wu
Teknisk Admin

Indlæg af Gæst Tirs 12 Jun 2012 - 13:42

Altså siders formål skifter jo meget. At lave racerne vil på denne side helt sikkert have en ligeså stor rolle, som at emne. Derfor ser jeg ikke at opbyggelsen af racernes overskyggelse af emner vil være et problem.
Jeg kan godt lide at en side har nogle steder, hvor man kan skyde ind med idéer. Min mening er at en side bygges op gennem dens levetid. Selvfølgelig skal nogle ting være på plads inden man åbner den, men jeg synes det er fedt at have indflydelse på en side. Hvis der så kommer idéer, man ikke lige synes passer ind på siden, må man vel bare sige det. Admin har jo under alle omstændigheder det sidste ord ^^

Gæst
Gæst

Indlæg af Jay Wu Tirs 12 Jun 2012 - 13:56

Det er rigtigt, men dermed skal der stadig være en grænse for hvilke idéer man kan godtage. som jeg siger, man skal ikke sige ja til det hele uden yderligere at have gennemtænkt det Oo
Jay Wu
Jay Wu
Teknisk Admin

Indlæg af Abraham Borzakov Tirs 12 Jun 2012 - 13:56

Jeg må indrømme, at jeg også selv er blevet lidt forelsket i idéen. Det giver spillerne mulighed for at inddrage deres karakterer på et mere dybdegående plan. Det er mere motiverende at have en karakter, der har en betydning, i stedet for at spille med en tom skal, der mister al sin handling, hvis kæresten til karakteren dropper siden. Jeg opfordrer helt sikkert til, at Vie La Mort staff tager idéen op til overvejelse, det er en nem og effektiv måde at inkludere brugernes hjerner og hjerter i den fælles historie, uden set nødvendigvis behøver at få konsekvenser for det kommende store plot.
Abraham Borzakov
Abraham Borzakov

Bosted : Huset Aba på landet i Terre tilhører nu hans afkom, Adrian. Nu bor han i Omari Ménage palæet ved vampyrbanken i Schweiz.

Indlæg af Gæst Tirs 12 Jun 2012 - 14:09

Hey,

Jeg er ganske givet ny herinde, men spiller på en del andre sider- og har gjort det længe, så derfor vil jeg gerne give mit besyv med omkring disse tanker.

Jeg synes ideen er glimrende,kreativ og nyskabende.
Det giver et udmærket grundlag for livligt spil og måske noget mindre kliche agtigt spil?

Ulempen er at det snildt kan gå hen og blive meget overfladisk og kaotisk, hvis ikke rammerne og ikke mindst kravene omkring racer ( baggrund,historik osv) er meget faste og styret af admins med en fast og kærlig hånd. ( altså, at man kun godkender noget virkelig gennemført)

Som før nævnt...
Det skal være detaljeret gennemtænkt og der skal spindes en rød tråd, ellers går min frygt på at der vil blive trukket i for mange retninger på samme tid, og den fælles platform- det fælles udgangspunkt kunne blive vanskeligt at opretholde.

Men...
Super initiativ,
jeg ønsker al held og lykke :)

Galiana.

Gæst
Gæst

Indlæg af Abraham Borzakov Tirs 12 Jun 2012 - 15:04

*Kaster kærlighed på Galiana*
Abraham Borzakov
Abraham Borzakov

Indlæg af Gæst Tirs 12 Jun 2012 - 15:14

* griber den*

bang bang

Gæst
Gæst

Indlæg af Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum