Plot ⤋
Vi befinder os i en fiktiv by, kaldet Di Morga, som er beliggen i Frankrig. Dette sted, vrimler med forskellige væsner, hvis eksistens er ukendt for den omgivende verden, der ikke er klar over de mange racer der befinder sig i verdenen udover nogle typiske mere kendte: Vampyrer og Varulve. I denne by lever de forskellige væsner side om side med hinanden. Dette resulterer i forskellige slag imellem disse, som ofte leder til et større tumult i byen. Tidsperioden er i vor nutid, placeret i Frankrig.
Seneste emner
Nyheder
Mulig race ændring på Engle og Djævle i deres oprindelse. Vigtigt at få det læst, og deltaget i valget om denne ændring skal ske!
Mest aktive brugere denne måned
Statistik
Der er i alt 512 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er ziko41
Vores brugere har i alt skrevet 255494 indlæg i 12833 emner
Den sidst registrerede bruger er ziko41
Vores brugere har i alt skrevet 255494 indlæg i 12833 emner
Jobinterviews (Ayah)
Vie La Mort :: Off Game :: Archives
Side 1 af 1
Jobinterviews (Ayah)
Sted: Natklubben Flashing Lights
Tid: Omkring fredag middag
Vejr: Blæsende, men solrigt og ikke alt for køligt
Tid: Omkring fredag middag
Vejr: Blæsende, men solrigt og ikke alt for køligt
Der var usædvanligt stille i det store lokale, der om aftenen og natten var fyldt med glade, festende mennesker. De eneste mennesker, der var der nu, var et par rengøringsfolk og en enkelt bartender, der var ved at rydde op bag baren. Og selvfølgelig Julien, der sad oppe ved baren og kiggede i nogle papirer. Han var som sædvanligt klædt i et designerjakkesæt, der sad perfekt på ham, et par blankpudsede sko og hans hår var sat med en smule blank voks. Der var intet, man kunne sætte en finger på, han var ulasteligt klædt og afpudset som sædvanligt.
Ud over de papirer, han sad med i hænderne, lå der en åben mappe på baren ved siden af ham, fyldt med flere papirer. Foran ham stod en flaske med vand, som han dog næsten ikke havde rørt, fordybet i at læse, hvad der stod på papirerne.
Det var ikke helt normalt at se ham sidde i natklubben, men bestyreren havde måtte tage en fridag, og Julien måtte overtage dagens opgaver - som bestod i at interviewe folk til en stilling. I og for sig ikke en opgave Julien havde lyst til, især ikke da det burde være bestyrerens job i forhold til, at det var ham, som skulle arbejde sammen med en ny servitrice, men det havde været for sent at ændre aftalerne og siden det var Juliens natklub, måtte han tage sig af det.
Han havde heldigvis ikke haft så meget andet på programmet, da han stadig havde skåret voldsomt ned på den mængde af arbejde, han havde, og det var nu alligevel rart nok at komme ud af hjemmet.
Efter at have læst sidste linje, lagde han papirerne fra sig og kastede et blik på sit ur. Kort rynkede han panden, inden han tog flasken med vand, åbnede den og drak et par slurke. Med rolige bevægelser satte han proppen på igen og kiggede ud i det store lokale. Der var spredt mange små borde, man kunne stå ved, ud over den ene del af gulvet. En anden del var ryddet til dansegulv. Der var en lille scene ved den modsatte væg af den lange bar, hvor der var ansat bartendere nok til, at de var fire hver aften. Langs væggene var der bløde bænke og borde og en bred balkon gik hele rummet rundt, undtagen over baren, hvor der ligeledes var borde og bløde bænke. På scenen stod der mixerpult til dj's, men der var også plads nok til et band.
Stedet var blevet lavet helt om, siden han købte det. Der var mere åbent og mere plads. Atmosfæren var helt anderledes, især hjulpet på vej af, at der stod en stor vagt ude ved hovedindgangen, når stedet havde åbent, som sørgede for at forhindre suspekte typer i at komme ind. Julien havde kun haft en smule med det at gøre, og havde overladt det meste til bestyreren, som var en dygtig mand. Hvis Julien forlod Di Morga igen, ville han overlade stedet til ham. Som han altid gjorde, når han skiftede lokation.
Han sukkede og kastede et utålmodigt blik på uret igen. Den første ansøger til stillingen burde snart være der.
Sidst rettet af Julien Tors 6 Okt 2016 - 13:05, rettet 1 gang
Julien- Competent (Rank 9)
Antal indlæg : 283
Sv: Jobinterviews (Ayah)
Skye så på uret foran hende. Hun kunne ikke nå bussen i ordentligt tid til at nå jobinterviewet. Hun havde besluttet sig for at søge nyt job, da hendes nuværende job ikke gav lige så meget. Hun havde skrevet en ansøgning og sendt det hele afsted. Hun havde også pænt fået tilbage svar til at møde op. Hun kastede et sidste blik på sig selv i spejlet. Det glatte hår lå ned langs hendes skuldre. Den sorte kjole passede fint i dagens anledning. Selvom mange mente farven sort var en yderst dyster farve passede den nu fint til hendes ellers lyse hud. De sorte højhælede støvler blev hurtigt trukket på fødderne, samt den blå jakke. Hun skulle nå bussen inden den kørte fra hende. Ingen hun låste og slukkede samtlige rum og døre, nuppede hun sin taske samt vigtige ting, som nøgler, mobil og meget mere.
Hun løb hurtigt ned af trapperne, fra lejligheden og ned imod bussen. Der gik ikke mere end 2 minutter, før hun stod foran bussen der netop var ankommet til stedet. Hun steg hurtigt ind og fandt sig en passende plads.
Der gik et godt stykke tid, inden bussen lande foran eller tæt på natklubben Flashing Light. Hun kunne se skiltet ude foran fra busstop stedet, så det var nemt nok at finde. Den lange lyse hår mærkede vinden igennem det. Det blæste en smule men der var stadig sol. Hun hev hurtigt sin mobil op, for at give hende far et kald om den følgende jobansøgning.
Hun stod foran døren indtil klubben. Let forvirret bankede hun på døren, og da ingen åbnede skubbede hun den selv op. Det var stort, men alligevel tilpas til menneskerne der skulle danse om natten. Længere henne fangede en herre hendes opmærksomhed. Det måtte være ham hun skulle til jobsamtale hos. Hun satte hurtigt sin taske og lagde jakken på et tilfældig bord, hun kunne skimte over til ind i mellem. Hun løb nærmest over imod herren der så ventede ud.
’’ Undskyld jeg er forsinket. Mit navn er Skye. Skye De Morles. ’’ Hun rakte hånden imod ham for at hilse pænt på ham.
Det er så typisk dig Skye at komme forsent til noget så vigtigt. Du burde være bedre til det her, end du er nu!
’’ Jeg beklager meget, men jeg glemte tiden og kom for sent ud af døren. Jeg håber det kan tilgives. ’’ Hendes blik var rettede direkte imod ham. Hun ventede blot på han ville sige et eller andet.
(Jeg håber det er et okay svar) Hun løb hurtigt ned af trapperne, fra lejligheden og ned imod bussen. Der gik ikke mere end 2 minutter, før hun stod foran bussen der netop var ankommet til stedet. Hun steg hurtigt ind og fandt sig en passende plads.
Der gik et godt stykke tid, inden bussen lande foran eller tæt på natklubben Flashing Light. Hun kunne se skiltet ude foran fra busstop stedet, så det var nemt nok at finde. Den lange lyse hår mærkede vinden igennem det. Det blæste en smule men der var stadig sol. Hun hev hurtigt sin mobil op, for at give hende far et kald om den følgende jobansøgning.
Hun stod foran døren indtil klubben. Let forvirret bankede hun på døren, og da ingen åbnede skubbede hun den selv op. Det var stort, men alligevel tilpas til menneskerne der skulle danse om natten. Længere henne fangede en herre hendes opmærksomhed. Det måtte være ham hun skulle til jobsamtale hos. Hun satte hurtigt sin taske og lagde jakken på et tilfældig bord, hun kunne skimte over til ind i mellem. Hun løb nærmest over imod herren der så ventede ud.
’’ Undskyld jeg er forsinket. Mit navn er Skye. Skye De Morles. ’’ Hun rakte hånden imod ham for at hilse pænt på ham.
Det er så typisk dig Skye at komme forsent til noget så vigtigt. Du burde være bedre til det her, end du er nu!
’’ Jeg beklager meget, men jeg glemte tiden og kom for sent ud af døren. Jeg håber det kan tilgives. ’’ Hendes blik var rettede direkte imod ham. Hun ventede blot på han ville sige et eller andet.
Gæst- Gæst
Julien var lige ved at tro, at den første ansøger ikke ville komme, så han var ved at overveje at indlede en samtale med bartenderen, en ung mand, der stadig ryddede op i glas og flasker bag baren, men inden han nåede det, kom der en ung kvinde ind i rummet. Hun virkede tydeligvis meget stresset og kom nærmest løbende over til ham, efter at have smidt sin jakke og taske. Han rejste sig, som hans gode manerer dikterede at han skulle.
"Julien Bonaparte. Og den slags kan jo ske." Han tog i mod hendes hånd og gav den et fast klem. Der var ingen følelser at tyde i hans ansigt, hvor det kølige udtryk som sædvanligt sad, sammen med et let smil i den ene mundvig.
Med en let bevægelse med hånden gjorde han tegn til, at hun kunne sætte sig på barstolen ved siden af, og herefter satte han sig selv på samme stol som før. Uden at lægge skjul på det, betragtede han hende grundigt. Hun var en køn ung kvinde, men det var nu ikke vigtigt i forhold til jobbet. Ikke at det var helt uden betydning, desværre, som servitrice ville hun være et af ansigterne på natklubben og det krævede en hvis udstråling.
Efter at have lagt mærke til, hvad der var at lægge mærke til, smilede han kort og mødte så hendes blik.
"Nå, mademoiselle de Morles. Fortæl. Hvorfor synes De, at De skal have dette job?" Han havde det som om, at han havde udtalt den sætning lidt for mange gange i sin tid. Han havde ikke tal på, hvor mange gange han havde snakket med folk, der ville have et job hos ham. Ikke at han talte med alle ansatte, når hans firmaer og forretninger var oppe at køre, men når han startede op et nyt sted, skulle han jo selv finde sine ansatte. Men selvom han havde været igennem det så mange gange, var det altid spændende at sidde med en ny person og høre, hvorfor de mente, at det var lige netop dem, han skulle ansætte.
(( Det er helt fint. ))
"Julien Bonaparte. Og den slags kan jo ske." Han tog i mod hendes hånd og gav den et fast klem. Der var ingen følelser at tyde i hans ansigt, hvor det kølige udtryk som sædvanligt sad, sammen med et let smil i den ene mundvig.
Med en let bevægelse med hånden gjorde han tegn til, at hun kunne sætte sig på barstolen ved siden af, og herefter satte han sig selv på samme stol som før. Uden at lægge skjul på det, betragtede han hende grundigt. Hun var en køn ung kvinde, men det var nu ikke vigtigt i forhold til jobbet. Ikke at det var helt uden betydning, desværre, som servitrice ville hun være et af ansigterne på natklubben og det krævede en hvis udstråling.
Efter at have lagt mærke til, hvad der var at lægge mærke til, smilede han kort og mødte så hendes blik.
"Nå, mademoiselle de Morles. Fortæl. Hvorfor synes De, at De skal have dette job?" Han havde det som om, at han havde udtalt den sætning lidt for mange gange i sin tid. Han havde ikke tal på, hvor mange gange han havde snakket med folk, der ville have et job hos ham. Ikke at han talte med alle ansatte, når hans firmaer og forretninger var oppe at køre, men når han startede op et nyt sted, skulle han jo selv finde sine ansatte. Men selvom han havde været igennem det så mange gange, var det altid spændende at sidde med en ny person og høre, hvorfor de mente, at det var lige netop dem, han skulle ansætte.
(( Det er helt fint. ))
((Jeg er over Ayah nu))
Ayah så på ham, imens han forklarede at det var ting der ind i mellem skete. Det virkede som om det ikke betød utroligt meget for ham, men det generede hende dog stadig en anelse. Når de andre ansøger dukkede op, ville de højst sandsynligt dukke op til tiden, uden problemer. Det her var muligheden for Ayah. Muligheden for at få et helt nyt liv, med nye goder. Hun kunne altid ændre sit navn ud ad til, så folk ikke kaldte hende Ayah men noget andet. Hendes blik fjernede sig fra ham, da han tog imod hendes hånd og klemte den. Efter klemmet tog hun roligt sin hånd tilbage for ikke at virke alt for skræmt af hans kølige ansigt. Det undrede hende en del, men hun skubbede det hurtigt til siden. Et enkelt ubetydeligt ryst på hendes hoved kom frem.
Hun satte sig på stolen han pegede imod. Fint og elegant, trak hun op i kjolen for at den ikke ville vise for meget at hendes nederdel. Hun krydsede dog også bene over hinanden, som en hver kvinde ville gøre.
Ayah var langt fra en grim kvinde. Hun havde tit fået komplimenter for hendes udstråling. Det var vigtigt for et job som dette.
Hendes opmærksomhed blev hurtigt rettede imod ham, da han kaldte hende Mademoiselle Lopez. Aldrig var hun blevet tiltalt så pænt i blandt de mennesker hun havde kendt i løbet af sit nuværende liv.
Hendes stemme lød en anelse nervøs, men hun fik alligevel sagt det med en sikker tone. ’’ Tja. Jeg har først og fremmest søgt jobbet fordi jeg ønsker et bedre job end mit nuværende. Dette er også en stor mulighed for at uddanne mig inden for det jeg gerne vil. Nemlig bartender. ’’ Egentlig anede hun ikke hvad hun skulle sige i ren nervøsitet. ’’ De ville ikke fortryde det, hvis valgte faldt på mig. Jeg ville gøre dem stolt, og gøre et godt stykke arbejde. ’’ Hun smilede til Julian.
Det var ikke meget hun fik ud af sig selv, men hun mente det var godt nok. Hendes blik skiftede imellem hendes hænder og hans ansigt. Hvad ville han mon sige? Du er ikke god nok, du duer ikke til dette job. Hun rystede tanken fra sig selv. Selvfølgelig ville han ansætte hende. Hun havde et kønt ansigt, lige hvad stedet manglede.
Ayah så på ham, imens han forklarede at det var ting der ind i mellem skete. Det virkede som om det ikke betød utroligt meget for ham, men det generede hende dog stadig en anelse. Når de andre ansøger dukkede op, ville de højst sandsynligt dukke op til tiden, uden problemer. Det her var muligheden for Ayah. Muligheden for at få et helt nyt liv, med nye goder. Hun kunne altid ændre sit navn ud ad til, så folk ikke kaldte hende Ayah men noget andet. Hendes blik fjernede sig fra ham, da han tog imod hendes hånd og klemte den. Efter klemmet tog hun roligt sin hånd tilbage for ikke at virke alt for skræmt af hans kølige ansigt. Det undrede hende en del, men hun skubbede det hurtigt til siden. Et enkelt ubetydeligt ryst på hendes hoved kom frem.
Hun satte sig på stolen han pegede imod. Fint og elegant, trak hun op i kjolen for at den ikke ville vise for meget at hendes nederdel. Hun krydsede dog også bene over hinanden, som en hver kvinde ville gøre.
Ayah var langt fra en grim kvinde. Hun havde tit fået komplimenter for hendes udstråling. Det var vigtigt for et job som dette.
Hendes opmærksomhed blev hurtigt rettede imod ham, da han kaldte hende Mademoiselle Lopez. Aldrig var hun blevet tiltalt så pænt i blandt de mennesker hun havde kendt i løbet af sit nuværende liv.
Hendes stemme lød en anelse nervøs, men hun fik alligevel sagt det med en sikker tone. ’’ Tja. Jeg har først og fremmest søgt jobbet fordi jeg ønsker et bedre job end mit nuværende. Dette er også en stor mulighed for at uddanne mig inden for det jeg gerne vil. Nemlig bartender. ’’ Egentlig anede hun ikke hvad hun skulle sige i ren nervøsitet. ’’ De ville ikke fortryde det, hvis valgte faldt på mig. Jeg ville gøre dem stolt, og gøre et godt stykke arbejde. ’’ Hun smilede til Julian.
Det var ikke meget hun fik ud af sig selv, men hun mente det var godt nok. Hendes blik skiftede imellem hendes hænder og hans ansigt. Hvad ville han mon sige? Du er ikke god nok, du duer ikke til dette job. Hun rystede tanken fra sig selv. Selvfølgelig ville han ansætte hende. Hun havde et kønt ansigt, lige hvad stedet manglede.
Gæst- Gæst
At Julien skød hendes forsinkelse hen, betød ikke, at han ikke havde noteret sig den. Han kunne ikke bruge en ansat, der ikke kunne finde ud af at komme til tiden. Så mentalt havde han sat et stort minus ud for punktlighed. Men han havde ikke afvist tanken om at ansætte hende endnu, det var muligt at være uheldig en enkelt gang. Hvis hun ellers kunne leve op til kravene, var der stadig en mulighed for, at hun kunne få jobbet.
Hans blik hvilede på hendes ansigt, som hun fremlagde grunden til, at hun ønskede jobbet. Ambitioner var godt, det ledte oftest til noget mere koncentreret arbejde, selvom det modsatte også kunne være tilfældet. At der var mere fokus på det næste skridt, end det arbejde, man udførte på vej mod næste skridt.
Han blev en smule overrasket over hendes næste ord, at hun ville 'gøre ham stolt'. For et kort sekund viste der sig en rynke i hans pande, men ellers reagerede han ikke på det. I stedet valgte han at ignorere den lidt sære sætning.
"Jaså. Har du nogen erfaring med at servicere?" Han havde læst de papirer, hun havde sendt ind med jobansøgningen, men han kunne altid bedre lide at høre det fra folk selv. Det var nemmere at opdage en løgn på den måde. I hans erfaring løj rigtigt mange mennesker i deres CV.
Hans blik hvilede på hendes ansigt, som hun fremlagde grunden til, at hun ønskede jobbet. Ambitioner var godt, det ledte oftest til noget mere koncentreret arbejde, selvom det modsatte også kunne være tilfældet. At der var mere fokus på det næste skridt, end det arbejde, man udførte på vej mod næste skridt.
Han blev en smule overrasket over hendes næste ord, at hun ville 'gøre ham stolt'. For et kort sekund viste der sig en rynke i hans pande, men ellers reagerede han ikke på det. I stedet valgte han at ignorere den lidt sære sætning.
"Jaså. Har du nogen erfaring med at servicere?" Han havde læst de papirer, hun havde sendt ind med jobansøgningen, men han kunne altid bedre lide at høre det fra folk selv. Det var nemmere at opdage en løgn på den måde. I hans erfaring løj rigtigt mange mennesker i deres CV.
Vie La Mort :: Off Game :: Archives
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Man 4 Dec 2023 - 1:29 af Khaa
» Athena Akademiet
Tors 11 Mar 2021 - 12:31 af Evelyn Swift
» Maybe a freind? / Apolline
Tirs 9 Mar 2021 - 22:33 af Lazarus
» The darkness - [Zakaroff]