Plot ⤋

Vi befinder os i en fiktiv by, kaldet Di Morga, som er beliggen i Frankrig. Dette sted, vrimler med forskellige væsner, hvis eksistens er ukendt for den omgivende verden, der ikke er klar over de mange racer der befinder sig i verdenen udover nogle typiske mere kendte: Vampyrer og Varulve. I denne by lever de forskellige væsner side om side med hinanden. Dette resulterer i forskellige slag imellem disse, som ofte leder til et større tumult i byen. Tidsperioden er i vor nutid, placeret i Frankrig.

Seneste emner
» Angel and Demon meets // Khá
OPDATERING: Regel om Private Emner EmptyMan 4 Dec 2023 - 1:29 af Khaa

» Athena Akademiet
OPDATERING: Regel om Private Emner EmptyTors 11 Mar 2021 - 12:31 af Evelyn Swift

» Maybe a freind? / Apolline
OPDATERING: Regel om Private Emner EmptyTirs 9 Mar 2021 - 22:33 af Lazarus

» The darkness - [Zakaroff]
OPDATERING: Regel om Private Emner EmptyFre 5 Mar 2021 - 20:01 af Angelique Dümont

» New experiences - [DuChance]
OPDATERING: Regel om Private Emner EmptyFre 5 Mar 2021 - 19:58 af Sapphira Dunham

» Out of the ordinary - Nightrage
OPDATERING: Regel om Private Emner EmptyFre 5 Mar 2021 - 9:07 af Jacintha Phillips

» Saint or Sinner? (Emnesøgning)
OPDATERING: Regel om Private Emner EmptyTors 4 Mar 2021 - 9:29 af Alistair

» Genkendelighed er farligt
OPDATERING: Regel om Private Emner EmptyTors 18 Feb 2021 - 21:54 af Lazarus

» Music and alcohol - [Aleksei]
OPDATERING: Regel om Private Emner EmptyOns 17 Feb 2021 - 12:53 af Aleksei

» Tilbage efter længere pause
OPDATERING: Regel om Private Emner EmptySøn 14 Feb 2021 - 8:25 af Alistair

Nyheder


Mulig race ændring på Engle og Djævle i deres oprindelse. Vigtigt at få det læst, og deltaget i valget om denne ændring skal ske!

Mest aktive brugere denne måned

Statistik
Der er i alt 512 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er ziko41

Vores brugere har i alt skrevet 255494 indlæg i 12833 emner

OPDATERING: Regel om Private Emner

+2
Zane
Nicholé
6 deltagere

Go down

OPDATERING: Regel om Private Emner Empty OPDATERING: Regel om Private Emner

Indlæg af Zane Tirs 6 Dec 2011 - 10:27

Hej alle.

Vie La Mort har gennem lang tid bestået 95% af noget som aldrig var meningen med siden: Private Emner.
Dette er ved at blive et stort problem, da det begrænser rollespillet meget kraftigt.
Vie La Mort er lavet til social Rollespil, og det betyder at siden faktisk skal bestå af flest Åbne Emner, hvor alle kan være med.

Derfor har vi, Di Admins nu lavet en regel om Private Emner.


REGEL OM PRIVATE EMNER

§1. Private Emner må KUN foregå på steder, hvor der er minimal chance for at andre karakterer kan komme forbi, eller befinde sig. Et Privat Emne kan for eksempel ikke være på en bar, på en af Terres mange gader, i skoven eller ved Søen. De eneste legale steder for Private Emner, er i karakterers egne lejligheder, hjem samt på steder som f.eks en skjult grotte i bjergene.
Med andre ord, det er hermed forbudt at oprette Private Emner på ingame offentlige områder, hvor andre kan befinde sig på samme tid.



§2. Skulle et Privat Emne udvikle sig til et kamp-emne (Eller andre larmende emner) og denne kamp laver tilstrækkelig larm eller ødelæggelse, så vil emnet blive til et Åbent Emne, da en eksplosion eller et skrig på hjælp f.eks vil tiltrække sig en del opmærksomhed fra Di Morgas andre indbyggere (Spillere).


§3. Di Admins forbeholder sig retten til, til enhver tid, at ændre et Privat Emne til et Åbent Emne såfremt der er gyldig grundlag for dette.



Denne regel er oprettet for Vie La Morts bedste, og for at alle kan have det så sjovt som muligt. Reglen træder i kraft pr. i dag, Tirsdag d. 6/12 - 2011 og gælder fremover.


Venlig hilsen
Di Admins
Zane
Zane
Highly competent (Rank 12)

Bosted : Ukendt

Antal indlæg : 659


Tilbage til toppen Go down

OPDATERING: Regel om Private Emner Empty Sv: OPDATERING: Regel om Private Emner

Indlæg af Gæst Tirs 6 Dec 2011 - 10:48

Skønt! Gør alt meget mere realistisk at alle kan komme forbi og afbryde, gør det hele langt mere uforudsigeligt og ikke desto mindre langt mere realistisk. Jeg er fuld tilhænger af denne regel og elsker det ikke desto mindre (Er en grund til at jeg nægter at deltage i private emner med folk.)

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

OPDATERING: Regel om Private Emner Empty Sv: OPDATERING: Regel om Private Emner

Indlæg af Gæst Tirs 6 Dec 2011 - 12:27

frygter bare at emnerne kan blive rodede, så det er umuligt at styre det hele... for jeg personligt, er ikke vild med et emne, hvor der er mere end 4 i :s

men ikke destro mindre et fedt initiativ, og det skal nok blive spændende og jeg som Admin skal nok spille efter reglerne

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

OPDATERING: Regel om Private Emner Empty Sv: OPDATERING: Regel om Private Emner

Indlæg af Damia Tirs 6 Dec 2011 - 12:50

er en smule enig med Karlson der ^^' men det er sandt nok at der simpelthen har været så mange unødige private emner.. Og bare fordi der ikke står "privat!!" i overskriften betyder det ikke at der ligepludselig er fem der svarer i lige det emne fordi det syntes de ville være fedt.

Personligt har jeg også svært ved at holde styr på emner hvor der er mere end lige fire personer i. fem og seks personer er i hvert fald omkring min grænse for så bliver det også problematisk at have overblik over.
Men også som Urune siger; det gør det langt mere realistisk at en anden kan finde på at vade ind på en café - bare som eksempel.
Damia
Damia
Highly competent (Rank 14)

Bosted : Skyggernes Grotter (i en grotte hvor det indeni ligner et helt normalt hus)

Antal indlæg : 978


Tilbage til toppen Go down

OPDATERING: Regel om Private Emner Empty Sv: OPDATERING: Regel om Private Emner

Indlæg af Zero Bang Tirs 6 Dec 2011 - 12:52

Hvad nu vis man laver et åbent emne som man ikke vil ha mere end 2-3 styks med i??? Eller vis man laver et åbent emne som så udvikler sig til et privat emne i en lejlighed må man det???
Zero Bang
Zero Bang
Competent (Rank 10)

Bosted : Et hus et stykke uden for byen omringet af en 5 meter høj mur og beskyttet af mange vagter.

Antal indlæg : 354


Tilbage til toppen Go down

OPDATERING: Regel om Private Emner Empty Sv: OPDATERING: Regel om Private Emner

Indlæg af Gæst Tirs 6 Dec 2011 - 12:58

En café, en skov, potato retardo, faktum er at realismen lige nu er steget en del. Før dette virkede det som om hver person havde hver sin dimension og når man så emner med en anden er det fordi man invitere den man emner med ind i sin dimension. Ikke synderligt realistisk. Men som de andre siger, ja, det kan være utroligt svært at holde styr på så mange mennesker, har set det i det åbne emne hvor Zane har taget Abbadon for at give et eksempel. Man er i gang med at skrive et svar og 3 andre kommer en i forkøbet og man så er nød til at revidere hele sit svar. Det kan være meget pirrende at gøre det, men det er jo derfor man kan lave en rækkefølge som kan ændres alt efter hvor mange der kommer ind i emnet.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

OPDATERING: Regel om Private Emner Empty Sv: OPDATERING: Regel om Private Emner

Indlæg af Damia Tirs 6 Dec 2011 - 12:58

Hvis det ender i en lejlighed er det ret usandsynligt at en eller anden fremmed blot vader forbi randomly. Og hvis det starter som åbent emne kan i vel dele emnet i to emner, hvor i starter det første emne på et offentligt sted, og så stopper i der og skriver at emnet bliver fortsat et andet sted som privat emne - for eksempel den lejlighed du nævner.

- det ER jo blevet gjort før.

Og hvis du havde læst det igennem ville du se at der står, hvis det fx. er hjemme hos en person kan det godt være et privat emne.
Damia
Damia
Highly competent (Rank 14)

Bosted : Skyggernes Grotter (i en grotte hvor det indeni ligner et helt normalt hus)

Antal indlæg : 978


Tilbage til toppen Go down

OPDATERING: Regel om Private Emner Empty Sv: OPDATERING: Regel om Private Emner

Indlæg af Zero Bang Tirs 6 Dec 2011 - 13:12

Iorden :D
Zero Bang
Zero Bang
Competent (Rank 10)

Bosted : Et hus et stykke uden for byen omringet af en 5 meter høj mur og beskyttet af mange vagter.

Antal indlæg : 354


Tilbage til toppen Go down

OPDATERING: Regel om Private Emner Empty Sv: OPDATERING: Regel om Private Emner

Indlæg af Gæst Tirs 6 Dec 2011 - 13:46

Dammit, på nogen lag hader jeg den regl. De emner jeg er igang i kan nu blive ødelagt af (undskyld mig) noobs som kun skriver tre linjer....

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

OPDATERING: Regel om Private Emner Empty Sv: OPDATERING: Regel om Private Emner

Indlæg af Nicholé Tirs 6 Dec 2011 - 13:50

Vil det så sige, at de emner man er igang med nu, skal gøres til åbne emner?
Nicholé
Nicholé
Advanced Beginner (Rank 8)

Bosted : En lejlighed i Terre.

Antal indlæg : 184


Tilbage til toppen Go down

OPDATERING: Regel om Private Emner Empty Sv: OPDATERING: Regel om Private Emner

Indlæg af Zane Tirs 6 Dec 2011 - 13:50

De emner, som foregår på offentlige steder skal gøres åbne.
Zane
Zane
Highly competent (Rank 12)

Bosted : Ukendt

Antal indlæg : 659


Tilbage til toppen Go down

OPDATERING: Regel om Private Emner Empty Sv: OPDATERING: Regel om Private Emner

Indlæg af Zero Bang Tirs 6 Dec 2011 - 14:32

Arthur man kan jo godt skrive kravet er at man skriver over en bestemt linjegrænse kan man ikk???
Zero Bang
Zero Bang
Competent (Rank 10)

Bosted : Et hus et stykke uden for byen omringet af en 5 meter høj mur og beskyttet af mange vagter.

Antal indlæg : 354


Tilbage til toppen Go down

OPDATERING: Regel om Private Emner Empty Sv: OPDATERING: Regel om Private Emner

Indlæg af Gæst Tirs 6 Dec 2011 - 15:33

Personligt er jeg, ligesom Urune, aldeles glad for den nye regel. Jeg er helt klar over, at jeg er ny og endnu ikke har prøvet så meget, men det er stadigvæk en dejlig forandring. Jeg tror på, at når disse åbne emner engang stiger i antal, så følger der også flere aktive brugere med.
Det kan være uoverskueligt med mange i ét emne, ligesom det omtalte ved Abbadon. Men det kan man netop gøre noget ved, ved at tilføje flere af disse åbne emner. Så er der et helt lager af muligheder, og så ender man ikke med at blive 12 i det samme emne, fordi der kun er det ene. Selvfølgelig kan det også gå hen og blive en ulempe, hvis alle lige pludselig tilføjer endnu et åbent emne, hvis der allerede er 17-18 stykker. Dog er det meget usandsynligt, at det vil ske.

Men som sagt er det en glædelig ting, at der kommer forandringer, der har positive eftervirkninger - som den omtalte realisme, der meget gerne bør stige enormt i dette tilfælde. Jeg kan næsten ikke vente med at komme igang, og vil gerne takke Di Admins, for overhovedet at bruge deres tid på at forbedre Vie La Mort, selv for os nyere medlemmer.

Kærlige Hilsner, Di Alk O'leen.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

OPDATERING: Regel om Private Emner Empty Sv: OPDATERING: Regel om Private Emner

Indlæg af Towa Tirs 6 Dec 2011 - 20:51

Så må vi jo håbe at det ikke ender ligesom på PS, hvor størstdelen render rundt og har ugle-emner. >3>
Towa
Towa
Competent (Rank 10)

Bosted : Han bor hos sin løbetræner.

Antal indlæg : 361


Tilbage til toppen Go down

OPDATERING: Regel om Private Emner Empty Sv: OPDATERING: Regel om Private Emner

Indlæg af Gæst Tirs 6 Dec 2011 - 21:00

Oh dear, det lige før, jeg får lyst til at sparke mig selv hårdt bagi, hvis det sker -.-

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

OPDATERING: Regel om Private Emner Empty Sv: OPDATERING: Regel om Private Emner

Indlæg af Gæst Tirs 6 Dec 2011 - 21:07

Jeg syntes på nogle måder det er en god ide, og på andre en rigtig dårlig ide. Jeg syntes personligt den først og fremmest skal afprøves, og hvis det så ender som PS, med PM/ugle-emner syntes jeg kraftigt at ideen skal afskaffes, men jeg er frisk på at give den en chance, da det betyder at siden forhåbentligt bliver mere levende.

~Andrija

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

OPDATERING: Regel om Private Emner Empty Sv: OPDATERING: Regel om Private Emner

Indlæg af Aubrei Tirs 6 Dec 2011 - 21:41

Jeg må gøre mig enig med en stor del af de andre, jeg har intet imod åbne emner, har selv haft nogle, men jeg frygter også at der kommer for mange i samme emne, dog kan man altid lave en rækkefølge, som også bliver nævnt,. Jeg håber lidt at man ikke får mere end 6 stykker i hvert, da det så er mega forvirrende for mig i hvert fald.

Derudover kan jeg kun gøre mig enig med Andrija, jeg krydser alt for at det ikke ender som på PS, og håber på held i denne nye regel.

Godt initiativ Zane,.
-Aubreiane.
Aubrei
Aubrei
Highly competent (Rank 14)

Bosted : Ukendt.

Antal indlæg : 823


Tilbage til toppen Go down

OPDATERING: Regel om Private Emner Empty Sv: OPDATERING: Regel om Private Emner

Indlæg af Gæst Ons 7 Dec 2011 - 13:18

Lige før at man mister lysten til at emne så.. ^^

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

OPDATERING: Regel om Private Emner Empty Sv: OPDATERING: Regel om Private Emner

Indlæg af Gæst Ons 7 Dec 2011 - 14:21

Det er en fin idé og den giver god mening! Men jeg ser desværre nogle punkter, som kan ødelægge det lidt.

For hvis man nu har det åbne emne og har det godt igang med rækkefølge og så videre - og så kommer der en bruger som skriver et par indlæg og så stopper med at svare i emnet. Så kommer der en udefra og ødelægger et ellers godt emne?
Hvis man ændre rækkefølgen så fucker det hele jo op.

Eller hvad hvis folk "bryder" ind i en samtale mellem to på et offentligt sted og så gør det vildt overdrevet og urealistisk? Er der en mulighed for at smide folk ud af emnet, hvis de ødelægger det?

Hvad med emner i andre lande, egentlig? Skal de være åbne eller må man godt have dem private, da man jo burde gå ud fra at folk er i Di Morga og ikke i Japan og Frankrig?

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

OPDATERING: Regel om Private Emner Empty Sv: OPDATERING: Regel om Private Emner

Indlæg af Gæst Ons 7 Dec 2011 - 16:15

Jeg er sådan set lidt nedern over den regel.. At ja... Folk som kun skriver 3 linjer kan komme ind og smadre mine emner nu? Det er der jo ingen der gider? Det ved jeg selv at Di Admins ikke gider... Så jeg er nødt til at sige at jeg ikke bryder mig om reglen....

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

OPDATERING: Regel om Private Emner Empty Sv: OPDATERING: Regel om Private Emner

Indlæg af Damia Tors 8 Dec 2011 - 11:21

Shiro Noir skrev:Jeg er sådan set lidt nedern over den regel.. At ja... Folk som kun skriver 3 linjer kan komme ind og smadre mine emner nu? Det er der jo ingen der gider? Det ved jeg selv at Di Admins ikke gider... Så jeg er nødt til at sige at jeg ikke bryder mig om reglen....

Det var så der at man KAN skrive i start-indlægget hvor mange linjer man helst skal skrive for at være med i emnet. Det gør ikke emnet privat, men det stiller bare nogle krav til hvor meget man skal skrive.
Jeg regner med at det er tilladt eftersom der ikke står nogen steder at man ikke kan gøre dette ^^
Damia
Damia
Highly competent (Rank 14)

Bosted : Skyggernes Grotter (i en grotte hvor det indeni ligner et helt normalt hus)

Antal indlæg : 978


Tilbage til toppen Go down

OPDATERING: Regel om Private Emner Empty Sv: OPDATERING: Regel om Private Emner

Indlæg af Gæst Tors 8 Dec 2011 - 11:22

True true ...

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

OPDATERING: Regel om Private Emner Empty Sv: OPDATERING: Regel om Private Emner

Indlæg af Damia Tors 8 Dec 2011 - 11:25

Så på det punkt burde der ikke være det store problem ^^
Og der står jo også at det skal være åbne emner de steder hvor det er realistisk der er andre. Der er ingen der siger det skal være et åbent emne hvis du har et emne i fx. Quatre som er et dyrt Hotel i Di Morga. (inde på et værelse ect.)
Damia
Damia
Highly competent (Rank 14)

Bosted : Skyggernes Grotter (i en grotte hvor det indeni ligner et helt normalt hus)

Antal indlæg : 978


Tilbage til toppen Go down

OPDATERING: Regel om Private Emner Empty Sv: OPDATERING: Regel om Private Emner

Indlæg af Gæst Tors 8 Dec 2011 - 11:43

Jeg tror at der er en del som lige skal vænne sig til reglen, fordi det er lidt af en drejning, (håber bare ikke at siden her bliver lige så regel bundet som PS, det ville være en skam). Men igen, selvom at jeg også er en af dem som er imod reglen, så er der jo stadigvæk steder hvor man kan skrive privat, hvis det er som Damia også nævner.

På en eller anden måde er det også godt med sådan en regel nemlig for at få lidt mere spil på siden, ellers kan man jo altid selv stille et krav og give videre til andre om at man ikke vil deltage i et åben emne. Man har altid et valg.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

OPDATERING: Regel om Private Emner Empty Sv: OPDATERING: Regel om Private Emner

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum