Plot ⤋

Vi befinder os i en fiktiv by, kaldet Di Morga, som er beliggen i Frankrig. Dette sted, vrimler med forskellige væsner, hvis eksistens er ukendt for den omgivende verden, der ikke er klar over de mange racer der befinder sig i verdenen udover nogle typiske mere kendte: Vampyrer og Varulve. I denne by lever de forskellige væsner side om side med hinanden. Dette resulterer i forskellige slag imellem disse, som ofte leder til et større tumult i byen. Tidsperioden er i vor nutid, placeret i Frankrig.

Seneste emner
» Angel and Demon meets // Khá
I don't wanna fight no more, Derek.  EmptyMan 4 Dec 2023 - 1:29 af Khaa

» Athena Akademiet
I don't wanna fight no more, Derek.  EmptyTors 11 Mar 2021 - 12:31 af Evelyn Swift

» Maybe a freind? / Apolline
I don't wanna fight no more, Derek.  EmptyTirs 9 Mar 2021 - 22:33 af Lazarus

» The darkness - [Zakaroff]
I don't wanna fight no more, Derek.  EmptyFre 5 Mar 2021 - 20:01 af Angelique Dümont

» New experiences - [DuChance]
I don't wanna fight no more, Derek.  EmptyFre 5 Mar 2021 - 19:58 af Sapphira Dunham

» Out of the ordinary - Nightrage
I don't wanna fight no more, Derek.  EmptyFre 5 Mar 2021 - 9:07 af Jacintha Phillips

» Saint or Sinner? (Emnesøgning)
I don't wanna fight no more, Derek.  EmptyTors 4 Mar 2021 - 9:29 af Alistair

» Genkendelighed er farligt
I don't wanna fight no more, Derek.  EmptyTors 18 Feb 2021 - 21:54 af Lazarus

» Music and alcohol - [Aleksei]
I don't wanna fight no more, Derek.  EmptyOns 17 Feb 2021 - 12:53 af Aleksei

» Tilbage efter længere pause
I don't wanna fight no more, Derek.  EmptySøn 14 Feb 2021 - 8:25 af Alistair

Nyheder


Mulig race ændring på Engle og Djævle i deres oprindelse. Vigtigt at få det læst, og deltaget i valget om denne ændring skal ske!

Mest aktive brugere denne måned

Statistik
Der er i alt 512 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er ziko41

Vores brugere har i alt skrevet 255494 indlæg i 12833 emner

I don't wanna fight no more, Derek.

2 deltagere

Go down

I don't wanna fight no more, Derek.  Empty I don't wanna fight no more, Derek.

Indlæg af Calamity Jane Fre 16 Aug 2013 - 21:39

Sted: Gågaden i en lille café
Omgivelser: Kun et par væsner i cafeen. Det er trods alt en søndag.
Vejret: Køligt og gråt.
Tid: Lidt over skumring.

Forbeholdt til Derek

Hendes bløde, lange og sorte hår hang ned over hende. Dækkede hende som havde hun et slør på. Hendes rosenrøde læber smilede fornøjet, men smilet var lang fra venlig. De tågede mørke øjne så ud af vinduet uden følelser at spå. Hendes rystende hænder holdt om en kop. Kaffe. En af de menneskelige ting hun stadigvæk holdt fast på. Også var der vanen med at bide sig på underlæben. Den vil hun vel aldrig vende sig af med; hun kom lige med et i tanke om noget. Hun så ned i sin kop og smilet faldt og det ene øjenbryn hævede sig op. Hun kom i tanke om november. Den november, som var gråmeleret og trist med råkolde dage og forblæste haver, med fugleflugt under himlen, lutter vind og valenhed . Det var bare ikke trist. Tiden var gået, og der var ingen tegn til at lykken ville vende.
Hun vidste ikke helt, hvorfor tanken slog hende. Hvorfor lige den tanke hjemsøgte hende i aften. Kroppen var stift og hun fandt sig selv i at stirre på en lille pige udenfor. Pigen stod og kiggede på hende. Ligeså forvirret. Også prøvede hun på det. Det hun tit mindede sig selv om igen og igen. Et menneskeligt smil. Pigen smilede igen og løb sin vej. Fagura, dæmonen som havde overtaget hendes krop vred sig. Lige nu var hun sig selv. Eller Fagura var inde i hende og ikke til at ses på hende. De to var begyndt at blive enige. For, hvis han gerne vil leve i hendes krop så måtte han tage sig i agt. For hun havde ingen tanke om at forlade den foreløbig.
"Du tænker underlige tanker" sagde han i hovedet på hende. Jane rullede med øjnene og løftede sin kop op. "Helt klart Fagura. Som om dine tanker er bedre" også drak hun kaffen og hørte et svagt suk fra Fagura.

November

"Undskyld mig?" hørte hun en stemme kæmpe sig frem. Hun løftede sin hoved. "Jeg skulle lige se om De havde det godt" Jane så forvirret op på den blonde mand. Hun sagde ikke rigtig noget. Blot stirrede på ham, men hun mærkede at han følte sig utilpas. Nærmest akavet. "Jeg har det fint" kom det endelig fra hende. Han nikkede og vendte sig op, men hun kaldte ham tilbage. "Kan jeg eventuelt få en kop kaffe til?" hun prøvede at smile. "Naturligvis!" han skyndte sig afsted for at fylde hendes kop igen. På nul komma fem sad hun igen med en fyldt kop.
"Prøver du på at slå mig ihjel?" hørte hun Fagura brokke sig. Dæmonen kunne ikke fordrage kaffe.
"Det er mit hensigt" grinede hun og nippede til kaffen...
Calamity Jane
Calamity Jane
Novice (Rank 1)

Bosted : Hendes nuværne bopæl er i et af Di Morgas lejligheder, som ligger i Terre. - Rigtig bor hun i England.

Antal indlæg : 7


Tilbage til toppen Go down

I don't wanna fight no more, Derek.  Empty Sv: I don't wanna fight no more, Derek.

Indlæg af Derek Fre 16 Aug 2013 - 22:11

"Kom nu. Du har hørt mig spille - lad mig nu bare få en enkelt aften eller to. Stedet bliver fyldt på ingen tid." Lød det fra dæmonen, der utålmodigt trommede med fingrene på bordet i caféens baglokale. Stedets ejer - en midaldrende mand, med gråt hår og et kraftigt skæg - stod overfor ham, og rystede afvigende på hovedet, mens han rodede med en bunke regninger. Gang på gang fik Derek afslag... Og det begyndte virkelig at pisse ham af. Især fordi han havde set stedets ejer vippe med foden, da han for omkring en halv time siden, var troppet op på caféen, med en guitar på ryggen og et sangvalg der bestemt var mere stilfuldt, end det han normalt ville udvælge.

"Kontakt mig, okay?" Tilføjede han dernæst, og smækkede et forsøg på et proffesionelt visitkort - ned på bordet. Ejerens efterfølgende nik, virkede direkte afvisende. Han havde trods alt sagt fra start, at han ikke havde råd til at hyre en musiker - men Derek havde været stædig... Ja, som altid. Af netop samme grund, havde han endda haft mod på, at banke på bagdøren til caféen, frem for at anmode om en jobsamtale ved disken, eller over telefonen - som de fleste ´normale personer´ ville gøre.

Med guitaren solidt placeret i guitartasken på ryggen, med en rem over den ene skulder - gik Derek ind i caféen. Den blonde fyr bag disken gav ham et forundret blik, eftersom han knapt nok havde registreret dæmonens tilstedeværelse.

"Kan jeg få... -" Derek stoppede ved den fine disk, hvorved den unge mand stod og fumlede med en kaffekande. Der gik et par sekunder, hvor Derek stak hænderne i den åbne trenchcoat. Der lå kun få mønter: "Hvad er det billigste I servere?" Sort the... Ja, selvfølgelig.

"Fint..." Derek nikkede afmålt, og måtte blot huske sig selv på, at dette ikke just ville være stedet man skulle gå til hvis man skulle have noget stærkere. Og det kunne hans økonomi alligevel ikke klare. Han lod mønterne nå disken, og kløede sig kortvarigt ved hårgrænsen, mens han ventede på at få sin kop. Egentlig burde han sætte sig ned... Indtil videre havde han end ikke givet sig tid til, at kigge rundt i caféen. Det var sjældent at nogle et sted som dette, virkelig ville pirre til hans nysgerrighed alligevel.
Derek
Derek
Competent (Rank 9)

Bosted : On the run at the moment

Antal indlæg : 257


Tilbage til toppen Go down

I don't wanna fight no more, Derek.  Empty Sv: I don't wanna fight no more, Derek.

Indlæg af Calamity Jane Fre 16 Aug 2013 - 23:11

Det var ikke lige den bedste kaffe hun havde fået i dag. Hun så rynkende ned i sin kop og kunne høre Faguras latter inde i sig. "Hold kæft" mumlede hun og lagede koppen fra sig. Stille tog hun sig på hovedet og overvejede stærkt om at vende snuden hjemad. Der forgik som regel aldrig noget ude i byen på en søndag. Også selvom det var i Di Morga!

Hun havde lagt mærke til den unge man som trådte ind i caféen, men hun havde travlt med at skubbe Fagura ud af hendes hoved. Han var dæmon. Det var så let at mærke det. Først nu vendte hun hovedet tilbage så hun kunne se sig rundt. Der sad et par længere henne og den unge mand ved disken. Blikket standset ved den unge mand. Hun så nu mere på hans guitar end ham. Hun smilede skævt og kom i tanke om sidst hun havde set en guitar. Det var hårde tider.

"Nu gør du det igen!" Fagura lød irriteret. "Shut it" sagde hun bare og tog sin kaffe kop og så sig omkring for at finde et sted at hælde det i. Hun så en potteplante ved sin side også hældte hun væsken i. Hun rejste sig op. Hendes fulde højde kom til syne. Hendes lange ben i de stramme sorte bukser og læderjakken som sad lidt for perfekt på hende.

Egentlig var det bare en undskyldning for at se på guitaristens ansigt og se, hvem denne her velkendte guitar tilhørte. Og det var nok det Fagura flippede ud over. Han var ikke så vild med andre dæmoner end ham selv. Også vil han endda ikke kaldes selvcentreret. Han var aldrig til at blive klog på.

"..."

Hun lagede koppen på disken og overvejede stærkt at hilse på manden ved sin venstre side, men hun så ikke engang på ham. Hun stod bare lænet imod disken med koppen foran sig. Da hun lagede mærke til at den blonde mand var igang med at lave noget, som mindede om te smilede hun.

"Te er noget af det værste væske man kan indtage altså næstefter mælk" det var naturligvis rettet imod manden ved hendes side, men hun så stadigvæk ikke på ham. Hun stod og stirrede på sin kop som om det var den hun snakkede til. Hun smågrinede til sig selv og strammede grebet om koppen. "Jeg mener, det er så fimset" hun bed sig på læben. Typisk.

"Hvad er det for en måde at starte en samtale op på, Jane?" Faguras irriterende stemme faldt ned over hende, men hun ignorerede det denne her gang.
Calamity Jane
Calamity Jane
Novice (Rank 1)

Bosted : Hendes nuværne bopæl er i et af Di Morgas lejligheder, som ligger i Terre. - Rigtig bor hun i England.

Antal indlæg : 7


Tilbage til toppen Go down

I don't wanna fight no more, Derek.  Empty Sv: I don't wanna fight no more, Derek.

Indlæg af Derek Lør 17 Aug 2013 - 0:04

Derek drejede end ikke hovedet, da kvinden stoppede op ved siden af ham ved disken. Måske fordi han absolut ikke forventede noget specielt, trods han kunne mærke det overnaturlige nærvær. Men sådan var det som regel i Di Morga, og han var stadig ved at vænne sig til det... Det vrimlede med overnaturlige og selv dét faktum begyndte at kede dæmonen med det mørke hår, og guitaren på ryggen.

"Det siger du ikke..." Kommenterede han dernæst, ved hendes kommentar om te. Nok en lidt mærkelig conversation-starter, men han studsede ikke meget over det. "Fimset..? Hvis ikke det var fordi jeg var dybt enig, så ville jeg nok gå hen og blive temmelig fornærmet." Der var en form for sarkastisk morskab i hans stemme, og snart tvang han sig selv til at dreje hovedet mod hvem-end-det-nu-var. I netop samme sekund, var koppen med sort te placeret foran ham, og der gik ikke mere end et splitsekund, før han havde væltet indholdet ud over disken.

"Shit." Bandede han, og begyndte at vifte med sin hånd der var blevet skoldet af væsken. Det var nu han skulle være taknemmelig for, at han ikke kunne brænde sig i samme grad som et menneske... Selvfølgelig troede den blonde café-arbejder, at det var hans skyld. For han begyndte straks at undskylde, og sige noget i stil med: Nu skal jeg. Kan jeg skaffe dig noget andet.
"Nej... nej - jeg ender bare med at vælte det næste du serverer.." Derek viftede afvegrene med den ene hånd, og placerede sine albuer på en tør plet af disken, hvorved han begyndte at gnide sin pande: "Jeg tror endelig jeg er ved at blive skør..." Mumlede han, mest til sig selv. Kvinden havde lignet - foruroligende meget - én han havde i sine minder. En der ikke var let at glemme, eftersom han havde kendt hende før, han for alvor begyndte at få huller i sin hukommelse på grund af stofferne og drukken... Nu hvor han var ædru og clean for en gangs skyld, skyldte han selvfølgelig skylden på disse faktum... Det var afvænningen der havde gjort ham skør. Hvad ellers kunne det være?
Derek
Derek
Competent (Rank 9)

Bosted : On the run at the moment

Antal indlæg : 257


Tilbage til toppen Go down

I don't wanna fight no more, Derek.  Empty Sv: I don't wanna fight no more, Derek.

Indlæg af Calamity Jane Lør 17 Aug 2013 - 0:42

For første gang i lang tid kom en rigtig latter ud fra hende. Hendes smilehuller kom frem og det var altså et syn man ikke var van til at se fra hendes side. Hun stoppede dog med at grine og et forvirret udtryk blev erstattet. Hvad var det nu for noget? Fagura var ligeså forvirret og hans nysgerrighed var vagt. Hendes hjerte slog hurtigere og hurtigere og hun blev forskrækket over det. Guitaren. Stemmen. Stemmen for fanden ..

Hun blev forskrækket og nu stod hun ikke længere lænet imod disken, men vendte fronten imod manden. Hendes hænder lå langs siden og munden var halvt åben. Manden snakkede bare, men hun hørte altid ikke andet end sin egen hjerterytme. Hvordan kunne hun dog glemme? Det ansigt, der havde søgt hende i flere år. De ansigt hun så hver morgen. Det ansigt som havde været grunden til hun havde levet. Det ansigt .. det ansigt som hun havde elsket så inderligt.

Hendes læber dirrede da hun sagde: "Derek?" hun fortryd det med det samme. Navnet lød så forkert og samtidig så rigtig i hendes mund. Fagura var bleven helt stille. Hun vidste ikke om det var et godt tegn eller ej. Men en ting var på plads; det var første gang det var sket.
Hun gik lidt tættere på ham og lag en finger under hans hage og vendte hans ansigt, så han så direkte i hendes mørke øjne. Her vil han kunne se hendes ansigtudtryk. Bekymret og forvirret.

Og hvad hun så. Det samme som hun havde set i flere år. De mandelformede og kastanjebrune øjne. Lidt ligesom hendes øjne. Hun slap med det samme taget på hans hage som om hun havde brand sig på det. Hun sank en klump spyt, der sad fast i halsen på hende.

"Oh Gud" sagde hun bare og trådte et skridt tilbage. "Du er i live .."
Calamity Jane
Calamity Jane
Novice (Rank 1)

Bosted : Hendes nuværne bopæl er i et af Di Morgas lejligheder, som ligger i Terre. - Rigtig bor hun i England.

Antal indlæg : 7


Tilbage til toppen Go down

I don't wanna fight no more, Derek.  Empty Sv: I don't wanna fight no more, Derek.

Indlæg af Derek Lør 17 Aug 2013 - 0:59

Da han hørte sit eget navn komme fra sin venstre side, måtte han synke en klump i halsen. Det krævede alligevel en del for ham, blot at lade de mørke øjne hvile på hende igen, da han mærkede hendes berøring under hans hage. Alligevel lod han det ske... Som om hendes blotte berøring mod hans hud, havde en form for magt over ham.
Det var så uvirkeligt at stå ansigt til ansigt med en person, han havde formodet ikke længere var til at finde på denne jord. Endnu mere uvirkeligt var det at se vedkommende i sin stadig unge skikkelse... Den skikkelse han huskede så godt for sin fortid, og som han på mange måder havde blottet sit hjerte for, men som han også havde behandlet som skidt i ny og næ. Jane havde altid stadfæstet sig mere i hans hukommelse end nogen anden kvinde. Måske var det fordi hans eneste egentlige forhold havde været bygget på de grundsten, som han - og Jane havde skabt sammen... De havde kendt hinanden ufattelig godt, og brudet havde været hårdt for Derek, der allerede dengang, var begyndt at hænge ud i de forkerte kredse, hvilket havde været fatalt for deres forhold.
Han måtte anstrenge sig for ikke at skælve en smule... Situationen kom så meget bag på ham, at den ellers hårdføre dæmon, knapt nok kunne få en lyd over sine læber, og knapt nok kunne dække over følelses-tumulten der begyndte at hærge i ham. Det var først, da Jane slap ham ganske brat, at han syntes at komme ud af sin milde ´trance´. Blot dét at møde hendes øjne, virkede som at træde gennem en portal til hans unge dage.

"Det her... Det kan ikke lade sig gøre." Derek trådte selv et skridt tilbage, så afstanden mellem dem blev større. Den blonde mand bag baren, så forundret mellem dem, men Derek værdigede ham ikke et blik. Han så blot på Jane med forargelse i blikket. Hvis ikke det var fordi han nærmest stadig kunne mærke hendes berøring mod sit ansigt, ville han have formodet at hun blot var et produkt af hans fantasi.
Noget lidt hårdere kom pludselig frem i hans blik; "Du har aldrig fortalt mig, at du var...-" Han stoppede midt i sin sætning. Han havde trods alt aldrig fortalt hende hvad hán var. Han havde altid vidst at han ikke var normal, men han havde ikke fortalt Jane om det mens de havde været sammen. Det var jo først et par år efter at han egentlig kunne sætte et ord på det.

Derek rystede på hovedet: "Jeg fatter ikke, at du lever."
Derek
Derek
Competent (Rank 9)

Bosted : On the run at the moment

Antal indlæg : 257


Tilbage til toppen Go down

I don't wanna fight no more, Derek.  Empty Sv: I don't wanna fight no more, Derek.

Indlæg af Calamity Jane Lør 17 Aug 2013 - 1:25

Hendes øjne var som fæstnet på ham. Rystende og nervøse. Hvor kunne han? Hvor kunne han bare stå der og være hendes spejlbillede? Og nu fornemmede hun det. Han var dæmonen. Derek. Hendes Derek var en dæmon. Hvordan? Der var så uvirkeligt! Så utroværdigt! Alle mulige tanker kørte i hovedet på hende. Så mange ting hun vil spørge ham om, men følte bare at der var tidspres på. Hans stemme bragte hende til live og hun rystede blot på hovedet. Hvad skulle hun gøre? I det mindste kunne han ikke huske fuldt ud, hvad der var sket, men hun huskede alt til detaljer! Som var det i går det skete. Dramaet. Gråden.

Da han var færdig med at snakke tog hun sig til hovedet og blev ved med at ryste med hovedet. Hænderne faldt dog hurtigt på plads igen og øjnene fandt deres guf. Nemlig Derek.
"Okay okay! Fra starten af!" sagde hun og prøvede at bevare roen. Det var hun så ikke kendt for.
"Jeg blev bes- dæmon for ikke så længe, så jeg har aldrig haft muligheden for at sige det til dig" hendes stemme lød hviskende og dødtrist. Hun kløede sig bag nakken. "Og jeg døde sådan set den aften, hvor jeg forlod dig. Siden da har jeg aldrig rigtig kunne mærke noget. Men så blev jeg så bes-" igen standsede hun ved ordet besat. "dæmon og tingene ændrede sig. Jeg blev stærkere fysisk og psykisk.. tja" hun brugte kropsprog mens hun talte, det havde altid været en af hendes kendetegn.

"Men dig" sagde hun og hun fandt sig selv i at ryste. Hun havde altid været svag og skrøbelig i hans nærvær og det så ikke ud til at det havde ændret sig.
"Du var enormt langt nede. Jeg fortryder, at jeg forlod din side. Oh, du ved ikke, hvor mange nætter jeg har forbandt mig selv. Grædt over at have mistet dig" nu lød hendes stemme fast og beslutsom. Ingen stammende toner. Måske var det lidt for meget, at åbne sig op til Derek. Men hun følte bare, at hun kendte ham så godt, at det var det naturligste at gøre.
"Og alle de venner... de savner dig. Jeg savnede dig" det var egentlig ikke mening at hun skulle sige savne i datid, men det var blevet en vane at snakke i datid, når det var om Derek.

"Hvordan kan du være her? Og hvor lang tid har du.. været her?" hun mærkede at dette her kom til at tage noget tid. De skulle en gang for alle have opklaret de brikker, som manglede i puslespillet.  
Calamity Jane
Calamity Jane
Novice (Rank 1)

Bosted : Hendes nuværne bopæl er i et af Di Morgas lejligheder, som ligger i Terre. - Rigtig bor hun i England.

Antal indlæg : 7


Tilbage til toppen Go down

I don't wanna fight no more, Derek.  Empty Sv: I don't wanna fight no more, Derek.

Indlæg af Derek Søn 18 Aug 2013 - 20:30

Derek følte ikke, at han kunne bevæge sig i en stund. Det var sjældent at dæmonen mistede mælet i første omgang, men at selv hans fysik svigtede ham - det sagde en del om situationen... Det var mærkeligt at se hende stå dér, foran ham, et sted så normalt som dette. Dengang de havde kendt hinanden - ja, det havde været en helt anden tid. Årtierne var fløjet forbi i en rus for Derek, men alligevel havde han bemærket hvordan verdenen havde ændret sig stødt. Det forekom ham fuldstændig mærkvædigt, at Jane skulle være ligesom ham nu... Jane, som havde været så uskyldig, og som han vidste med sikkerhed - havde næret følelser for ham. Selvfølgelig havde det også gået den anden vej rundt, men Derek havde aldrig formået at komme med kærlighedserklæringer af dén kaliber, som burde finde sted i et ´rigtigt forhold´. Én gang havde han skrevet en sang til hende... Og det var den eneste måde, han havde ytret sine følelser mod hende med ord, frem for handlinger. Derek havde været ung dengang... Ung og naiv. Måske var der ikke meget der havde forandret sig ved ham. Jo, måske dét faktum, at han gennem så mange år, havde været på et sidespor, hvor han havde gjort mange ting, som var kyniske og egoistiske. Selvfølgelig havde han altid undskyldt sig med, at det var fordi han var dæmon... Men alle havde et valg.

Derek betragtede hende mens hun talte. Og jeg døde sådan set den aften, hvor jeg forlod dig. Ordene fik et tvivlende udtryk frem i dæmonens øjne. Et udtryk der mindede meget om det han havde været i besiddelse af dengang Jane var skredet fra ham. Ganske vist havde det vel været hans egen skyld, at hun havde taget det valg - men Derek havde altid bebrejdet hende og skubbet ansvaret væk fra sig selv... Sådan var det jo i alle situationer.
Hendes ord syntes derfor ikke at nå ham... Hendes fortrydende ord. Det var som om han forsøgte ikke at lade muren sænke sig i sit indre, og lade ordene påvirke ham - men det prikkede alligevel til ham... De gamle minder, og de gamle følelser. Han hadede dét faktum, at selv efter så lang tid - kunne han godt krakkelere en smule, når han stødte på mennesker fra sin fortid.

"Hvordan tror du, Jane?" Kom det fra ham, ved hendes spørgsmål. Hans stemme lød hårdere end først antaget, selvom han ikke talte højere end før.

"Jeg har mørkt blod i årene... Det har jeg altid haft. Jeg kunne bare ikke sætte en betegnelse på det, før et par år efter vores forhold endte." Forklarede han, hvorefter han - i et par sekunder - måtte tvinge de mørke øjne væk fra hende.
"Jeg har kun været i Di Morga i få måneder... Det er en ny begyndelse for mig." Igen rettede han blikket mod hende: "Jeg havde jo aldrig troet, at jeg skulle møde et spøgelse fra min fortid her." Der var vel noget... fornærmet i hans stemme. Som om han virkelig havde båret nag længe. I grunden havde han vel ikke skænket deres forhold mange tanker gennem de sidste år. Han havde haft for travlt med at drikke, gå i byen og tage stoffer i massevis...

"Kan vi...?" Han nikkede over mod bordet ved vinduet; "Det her kan komme til at tage lidt tid." Tilføjede han dernæst.
Derek
Derek
Competent (Rank 9)

Bosted : On the run at the moment

Antal indlæg : 257


Tilbage til toppen Go down

I don't wanna fight no more, Derek.  Empty Sv: I don't wanna fight no more, Derek.

Indlæg af Calamity Jane Lør 24 Aug 2013 - 19:56

Hendes øjne så febrilsk på ham og det var skam ikke noget, der blev lagt skjul på. Det eneste der umiddelbart havde overrasket var hans tilstedeværelse. Så alkoholen, stofferne og volden havde ikke slået ham ihjel? Og han så ikke ud til at lide mere. Ikke lige nu i hvert fald. Hun følte, at hun stadigvæk kunne læse ham. At hun stadigvæk kendte ham. Derfor ramte det hende ikke, at han ikke også tilstod, at han havde savnet hende. At han havde haft søvnløse nætter og ikke kunne spise. Han havde vel aldrig været typen, der kom med kærlighedserklæringer og hun havde vel aldrig været en, der forventede dem. Aldrig.

De febrilske øjne søgte hans læber, som bevægede sig heftigt. Hun trak vejret langsomt ind og dernæst ud. Hun hørte efter ham uden at afbryde ham. Det lignede hende tværtimod ikke. Men hun vil ikke skændes mere, hun vil hellere ej slås. Hun fandt sig selv at stirre på ham og rettede sig bedre op. Hun slikkede sig om læberne og lod hånden glide opsøgende igennem sit hår.

Hun mistede øjenkontakten med ham og hun ville ønskede det havde varet ved. Deres øjne fandt hinanden igen og de sidste ord, som fløj ud af ham inden han nikkede imod bordet ved vinduet. Hun gav et hurtigt fnøs fra sig og gik imod bordet som vist. I det hun passerede ham standsede hun kort og så direkte ind i hans øjne. Hun smilede, men hendes øjne indeholdte alt for mange udtryk til at kunne beskrive. ”Jeg er ikke et spøgelse fra fortiden. Jeg var din..” hun standsede sig selv og hun trak lidt i smilet. Hun mærkede, hvordan hun havde savnet at stå så tæt på ham. Så tæt, at deres pande kunne rør hinanden. Hun rystede på hovedet og fnøs endnu engang. ”Ja. Lad os sidde ned” cuttede hun sig selv. Hun gik over til bordet og satte sig på stolen. Hun lagede benene over kors og kørte hånden over håret igen. Denne her gang lukkede hun øjnene og man ville let kunne se, at hendes hånd rystede, mens den langsomt gled over håret. Og al det, bare fordi hun havde stået så tæt på ham.

Derek?” sagde hun og løftede sit ene øjenbryn. Hun rettede fronten imod ham, da hun regnede med at han havde sat sig ned. Hun lagede hænderne på bordet og lod dem holde om hinanden. De rystede i det mindste ikke længere. Hun holdte en kunstpause og lod bare blikket hvile på ham. Kort bed hun sig på læben og smilede samtidig så hendes smilehuller kom frem. ”Du ved nok, at det ikke var meningen at jeg ikke skulle forlade dig” hun sukkede og så letter irriteret med det ene øjenbryn løftet op og hænderne på bordet. Det værste var, at hun ikke vidste, hvad hun skulle sige! Efter så mange år, havde hun fundet på mange ting at sige til ham, hvis det nu skulle ske, at hun mødte ham igen, men her var de så og hun kunne ikke se andet end hvad.. undskyld? Et undskyld kunne aldrig gøre noget. Det havde aldrig gjord noget!
”Det jeg mener er..” sagde hun og lukkede irriteret øjnene i. Hun lænede sig tilbage og så ud af vinduet. ”.. jeg har vel aldrig stoppet med at tænke på dig” hun vendte hovedet imod ham og spørgende øjne så på ham. Hun knækkede dog hurtigt øjenkontakten og så ned på sine hænder som var der et show der.
Calamity Jane
Calamity Jane
Novice (Rank 1)

Bosted : Hendes nuværne bopæl er i et af Di Morgas lejligheder, som ligger i Terre. - Rigtig bor hun i England.

Antal indlæg : 7


Tilbage til toppen Go down

I don't wanna fight no more, Derek.  Empty Sv: I don't wanna fight no more, Derek.

Indlæg af Derek Tirs 27 Aug 2013 - 22:07

At stå så tæt på hende, forekom ham fuldstændig absurd. Det var virkelig som at træde ind i en tidslomme... Eller ind et sted, med et stort advarselsskilt på døren, som han havde placeret dér for mange år siden. Mest fordi han huskede hvordan det havde knust ham dengang... Det havde ført ham længere ud i en periode, hvorefter hans stofmisbrug blev mere ´stabilt´, selvom det ord, vel sjældent kunne betegne en sådan tilstand.
Han rystede på hovedet, og forsøgte at bryde øjenkontakten... Det var ham dog ikke muligt, af en eller anden årsag. Sikkert fordi han huskede hvordan han havde følt når hun kiggede på ham dengang. Med så megen følelse i blikket. Derek skubbede dog sig selv ud af sin lille tur ´down memory-lane´, før han afmålt nikkede, placerede guitartasken ved vinduet, og satte sig overfor hende ved bordet.

Så snart han havde placeret sig på stolen, lænede han ryggen så langt tilbage som han kunne. Nærmest for at indikere dén afstand der var mellem dem efter alle de år. Selv på trods af hvor draget hans fortidige jeg, stadig var af hende.
Da hun sagde hans navn, rettede han opmærksomheden mod hende. De ord der kom over hendes læber, gav næsten ikke mening for ham. Alligevel lyttede han, til hun brød øjenkontakten og så mod sine hænder... Der gik et par sekunder, før han selv sagde noget.
"Hold dog op..." Hans stemme var lavmælt, men nærmest afvisende. Som om det hun sagde bare var fup, og at hun ikke havde ret til at sige sådanne ting.
"Du kunne have opsøgt mig for længe siden, Jane." begyndte han. Det var vel også sandt, hvis man kun hørte sagen fra hans side. Selv hvis Jane ikke havde vidst at han var en dæmon, ville han have levet et menneskeligt liv i årevis efter hun havde forladt ham. "Men det havde du vel ikke mod til." Tilføjede han dernæst.

"Var det ikke mening, at du skulle forlade mig?" Han fnøs, og lagde armene over kors. "Hvad helvede var så meningen?" Han talte stadig dæmpet. Hovedsageligt fordi han ikke ville få folk til at sende flygtige blikke over mod dem.

"At du ikke er stoppet med at tænke på mig, betyder ingenting. Tanker og handlinger er vidt forskellige." Der var strejf af noget såret i hans stemme. Som om de var ved at åbne gamle sår, som han havde læget med alkohol og stoffer gennem tidernes løb.

Derek
Derek
Competent (Rank 9)

Bosted : On the run at the moment

Antal indlæg : 257


Tilbage til toppen Go down

I don't wanna fight no more, Derek.  Empty Sv: I don't wanna fight no more, Derek.

Indlæg af Calamity Jane Ons 28 Aug 2013 - 20:35

Igen hørte hun på ham. Uden afbrydelse naturligvis. De ord han kom ud med, var det til for at såre hende? Var det til at få hende til at falde i knæ og bede om tilgivelse? Afstanden mellem dem virkede så lang. Både krop og sindsmæssig. Hvad var der dog med den dreng? Hvorfor skulle han absolut kaste tingene tilbage i hovedet på hende? Kunne han da ikke indse, at han havde startet det?
Hun sukkede da hans læber lukkede sig. Nu kunne hun da heller ikke mere.

Du..” sagde hun og lignede mest af alt en, der gerne vil i seng. ”Jeg blev syg. Jeg blev skør. Jeg var ikke mig selv længere” tilføjede hun med en irriteret undertone. Den undertone var dog rettet til hende selv. ”Og jeg kan godt se princippet i, at tanker og handlinger er vidt forskellige ting. Men ..” hun tog sig til hovedet og lukkede øjnene for et stund. Da hun åbnede dem igen var det som om at Derek var blevet sløret. Det var på grund af tårerene i hendes øjne. Hun havde ikke haft tårer i øjnene siden den dag hun blev besat. Smerten fra Fagura havde varet uendeligt. Men her. Her trillede tårerne ned. Foran en dæmon hun havde forladt for mange år siden. En dæmon som slet ikke burde have en betydning mere. Tiden for ham og hende var for længst død.

Når man bliver skør. Bliver besat. Bliver til en dæmon og begår alle disse her fejl.. og stadigvæk tænker på denne her fyr, der flyver foran ens øjne, hver morgen og aften. Hver time. Sekund..” hun hulkede ikke. Hun så på sammentid vred og ked af det ud. Kort sagt, den første, der tabte masken ved bordet.

Men du inderst inde ved, at du ikke kan gøre noget ved det..” hun så på ham. Så dybt ind i hans øjne, at man skulle tro, at hun kunne se hans sjæl. ”Fordi denne her dæmon har slået dig ihjel”
Da hun trak vejret ind, ville man let kunne høre hendes skælvende stemme.

Så nej” sagde hun og hendes stemme knækkede over. ”Det var ikke fordi jeg ikke havde mod til det” hun holdte en kunstpause og kiggede hurtigt ud af vinduet. Hvor hadede hun sig selv lige nu. ”Derek for fanden” hun så igen på ham. ”Alt det jeg nogensinde har gjort for dig, intet af det havde mening for dig. Så hvorfor skulle handlinger overhoved betyde noget for dig? Men alligevel elskede .. elsker.. jeg …” hun rystede på hovedet og så imod hans guitar. Det var som om hun fik et flashback. Den aften, hvor han havde skrevet sangen til hende. Den aften, hvor hun havde følt sig helt oppe. Den aften, hvor hun havde troet at, det ikke kunne ende galt. Den aften, hvor hun havde været naiv.

"Selvom jeg ikke vil det"
Calamity Jane
Calamity Jane
Novice (Rank 1)

Bosted : Hendes nuværne bopæl er i et af Di Morgas lejligheder, som ligger i Terre. - Rigtig bor hun i England.

Antal indlæg : 7


Tilbage til toppen Go down

I don't wanna fight no more, Derek.  Empty Sv: I don't wanna fight no more, Derek.

Indlæg af Derek Tors 29 Aug 2013 - 16:29

Derek havde aldrig følt samvittighedsnag over den måde han havde behandlet hende på dengang. Jovist havde han haft sine gode øjeblikke, men i et forhold, måtte det vel være vigtigt at vise hinanden gensidig respekt. Derek havde næsten gjort udtryk for at elske stofferne, alkoholen og musikertilværelsen langt højere end han havde elsket hende... Alligevel bebrejdede han ikke sig selv. Det var egentlig sjældent at han nogensinde gjorde det. Det var jo så pokkers nemt for ham, at skrabe sine egne handlinger fra, og sætte ´ansvaret´ over mod en anden. Det var ikke en voksen ting at gøre... Det var vel en barnlig måde at leve livet på, men han var vel aldrig rigtig vokset op alligevel, selvom han havde levet i så mange år.

Hendes ord skrabede sig nærmest i ham. Som om noget i ham virkelig forsøgte, at få medlidenhed med hende. Hun havde vel aldrig bedt om en sådan tilværelse... Han var født med det, og havde mere kontrol. Alligevel herskede der stadig en mur i ham. Noget der forsøgte at få nogle af hendes følelsesfulde kommentarer, til at prelle af, som det rene ingenting. Det gjorde jo stadig ondt et sted. Noget der fremkom tydeligt, da Derek måtte bryde øjenkontakten og se nedad. Alle disse følelser der fremstod i Jane's ansigt og i hendes ord, gjorde virkelig ondt på ham. Alligevel lod han ikke sig selv åbne op for hendes sårbarhed lige nu. Han var selv.. forvirret. Han var ude imidlertidigt ude af sit misbrug, og han var ganske usikker på de tanker der gled gennem hans hoved, efter så mange års heftig druk og stofindtag. Noget mere humant havde stadfæstet sig i ham, og han forstod det ikke.. Han huskede det ikke.

"Vi er fremmede for hinanden nu, Jane." Han lød ikke vred, men strejf af afvisning lå alligevel i tonen på hans ord. Som om, der reelt var sandheden, og at det var for sent for dem, at gøre noget ved det nu.

"Du kender mig ikke længere. Jeg har forandret mig, og det har du tydeligvis også." Endelig tvang han sine brune øjne op for at møde hendes. Eller prøve at møde dem ihvertfald. Han rystede let på hovedet, og lagde armene, foldet mod bordet, så han sad lidt tættere på hende. Med den ene hånd, gav han sig - på en håbløs og rastløs måde - til at klø sin pande.

"Du siger det ikke havde mening for mig...-" Begyndte han dernæst. Han lød virkelig meget mere rolig og fattet end før; "- Jeg var langt ude, Jane. Det har jeg været længe. Selv hvis du ikke kunne se det, eller høre det fra mig, så har du gjort noget, der har haft betydning for mig."

Han førte nu hånden til bordpladen, og begyndte at skrabe lidt løst i denne; "Jeg bedte dig aldrig om at holde af mig, eller blive hos mig gennem... det hele. Men det betyder ikke, at jeg ikke satte pris på det dengang."
Derek
Derek
Competent (Rank 9)

Bosted : On the run at the moment

Antal indlæg : 257


Tilbage til toppen Go down

I don't wanna fight no more, Derek.  Empty Sv: I don't wanna fight no more, Derek.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum