Plot ⤋

Vi befinder os i en fiktiv by, kaldet Di Morga, som er beliggen i Frankrig. Dette sted, vrimler med forskellige væsner, hvis eksistens er ukendt for den omgivende verden, der ikke er klar over de mange racer der befinder sig i verdenen udover nogle typiske mere kendte: Vampyrer og Varulve. I denne by lever de forskellige væsner side om side med hinanden. Dette resulterer i forskellige slag imellem disse, som ofte leder til et større tumult i byen. Tidsperioden er i vor nutid, placeret i Frankrig.

Seneste emner
» Angel and Demon meets // Khá
De Gyldne Regler - Hvis du ønsker kreativitet til at besvare emne EmptyMan 4 Dec 2023 - 1:29 af Khaa

» Athena Akademiet
De Gyldne Regler - Hvis du ønsker kreativitet til at besvare emne EmptyTors 11 Mar 2021 - 12:31 af Evelyn Swift

» Maybe a freind? / Apolline
De Gyldne Regler - Hvis du ønsker kreativitet til at besvare emne EmptyTirs 9 Mar 2021 - 22:33 af Lazarus

» The darkness - [Zakaroff]
De Gyldne Regler - Hvis du ønsker kreativitet til at besvare emne EmptyFre 5 Mar 2021 - 20:01 af Angelique Dümont

» New experiences - [DuChance]
De Gyldne Regler - Hvis du ønsker kreativitet til at besvare emne EmptyFre 5 Mar 2021 - 19:58 af Sapphira Dunham

» Out of the ordinary - Nightrage
De Gyldne Regler - Hvis du ønsker kreativitet til at besvare emne EmptyFre 5 Mar 2021 - 9:07 af Jacintha Phillips

» Saint or Sinner? (Emnesøgning)
De Gyldne Regler - Hvis du ønsker kreativitet til at besvare emne EmptyTors 4 Mar 2021 - 9:29 af Alistair

» Genkendelighed er farligt
De Gyldne Regler - Hvis du ønsker kreativitet til at besvare emne EmptyTors 18 Feb 2021 - 21:54 af Lazarus

» Music and alcohol - [Aleksei]
De Gyldne Regler - Hvis du ønsker kreativitet til at besvare emne EmptyOns 17 Feb 2021 - 12:53 af Aleksei

» Tilbage efter længere pause
De Gyldne Regler - Hvis du ønsker kreativitet til at besvare emne EmptySøn 14 Feb 2021 - 8:25 af Alistair

Nyheder


Mulig race ændring på Engle og Djævle i deres oprindelse. Vigtigt at få det læst, og deltaget i valget om denne ændring skal ske!

Mest aktive brugere denne måned

Statistik
Der er i alt 512 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er ziko41

Vores brugere har i alt skrevet 255494 indlæg i 12833 emner

De Gyldne Regler - Hvis du ønsker kreativitet til at besvare emne

Go down

De Gyldne Regler - Hvis du ønsker kreativitet til at besvare emne Empty De Gyldne Regler - Hvis du ønsker kreativitet til at besvare emne

Indlæg af Gæst Ons 1 Jun 2011 - 20:36

Warning! Disse "regler" er aldeles ikke ufejlbarlige, og egentlig bare en ledetråd til, hvordan du nogenlunde kan få den såkaldte "kreativitet", til at svare bestemte emner, hvor du måske er gået i stå eller et du skal oprette, men ingen idéer har. Der er ingen tvang til at læse, men vil nu alligevel med et par detaljer, prøve at uddybe hvordan JEG får en øget skrivekvantitet, som jeg håber i kan få brug af.

Punkt 1 - Forberedelserne

Som noget af det allerførste man kan gøre, til en forbedret skrivekreativitet, er at gøre sig godt tilpas og finde de helt rigtige hjælpemidler, plus den rette stemning. Her er en lille punktopstilling, for at gøre det lidt mere overskueligt:

1. Sørg for at starte med at bagpartiet er behagelig, for en øm ende, betyder også mindre koncentration om skrivningen, hvilket ikke er ønsket. Hvis din stol i det hele taget er dårlig, så prøv da med en pude - der ikke bare mindsker ømheden og øger koncentrationen, men også er behagelig i det hele taget og så får man slappet af, hvilket sætter endnu flere hjerneceller igang.

2. Nu er det musikkens tur. De fleste skrivere arbejder nu engang bedst, når de har et stykke musik, til at afslappe hjernen, selvom man arbejder. Det er både en velkendt og kreativ måde at hjælpe idéerne igang, fordi at man selv har muligheden for at skifte imellem ethvert stykke musik - ligeledes bestemmer man selv hvilken stemning, dit emnesvar eller starten på et får. Kort sagt - Vælg musik til den stemning, du ønsker emnet skal have, eller det du bare gerne vil høre. Jeg har af egen erfaring eksperimenteret, at hvis man vil have en "kærlighedsscene" men har lyst til at høre gyser soundtracks, så bør man vælge soundtracks'ne, for selvom musikken er helt anderledes, så giver det størst mulig effekt hos hjernens kreativitet.

3. Når du endelig er klar, efter måske at have hentet et par boller, frugt eller drikke, (hvilket også hjælper til det gode skrivehumør!) så er det jo tid til at få de gode idéer.. Men vi har alle prøvet at skrive på selve skrivefeltet på Vie, hvor man uheldigvis får trykket væk og så er ens hårde arbejde væk. Så lige et hurtigt og meget klogt tip til ALLE - Skriv ALLE indlæg i word, gem dem for en sikkerhedsskyld og kopier til skrivefeltet på Vie, istedet for at prøve den ulyksalige event, at miste ens ellers så perfekte indlæg - hvor man så er tilbage i randestenen uden et svar og lysten til at prøve igen. Så derfor, brug word eller hvilket som helst program, hvor der ikke "tilfældigvis" kan skrues væk og det er slettet. (Og gem ofte, for endnu en sikkerheds skyld).

Punkt 2 - Indlevelsen

Du sidder og er måske helt forvirret. Hvordan starter du, eller fortsætter fra dens anden svar? Vejret? Tøjet? Her er lidt hjælp, igen i punktopstilling, så det er lidt forenklet, men stadig detaljeret:

1. Begyndelsen er altid det sværeste.. I dette punkt tager vi startemnerne, det vil sige et emne, hvor du skal starte det op. Det er her, det svære begynder! Som mange vil sige er kliché, så siger jeg det er en normal måde at starte alt op på: Vejret. Er det et trist, småtåget vejr i grå, blege nuancer? Er det en dejlig solskinsvejr, uden skyer og kun lidt blæst, så det prikker i huden og fremkalder små sveddråber, med smagen af salt? Det er altid godt at begynde med noget så enkelt og dog informationsrigt, somhvordan vejret er. Man får med det samme fornemmelsen af stedet, personen og bare hele det store motiv, når man ved om det øs regner eller det er er knastørt, med udsigt til en ørken oase. Derefter kan du jo indlede med "hånden løftedes, det var tydeligt at huden var kold, eftersom det omkringliggende havde været gråt de sidste dage" eller bare noget, hvor du for første gang indtroduserer din karakters tilstedeværelse. Selvom miljøbeskrivelse er godt, skal der alligevel ikke gå for langt tid, til at vise karakteren. Gør du det, vil det virke som om det er ren landfortælling, uden andet påvirkning, og så slår hjernen af, hvis du pludselig inddrager "ham/hende" efter fjortende sætninger med miljø. Du behøver nødvendigvis heller ikke starte med miljøet, men kan lave en slags "dramatisk" startssætning, hvor man straks læser om røgen, der spredte sig i det store, mørkbelagte rum eller andet. Jo flere forskellige metoder du prøver, des bedre bliver din fantasi og skrivemetode. For eks. kan en npc også komme ind, være den første der for eks. siger noget. Hvor man starter det hele ud med en talt sætning, af en, der ikke er vigtig for resten af handlingen,men som en hjælper til at få startet handlingsforløbet og din kreativitet. Mange detaljer hjælper også på længden af emnet, men dog skal der ikke være for mange på én sætning - spred dem over alle sætninger, det ser altid flot ud og roses tit af de andre læsere! Selvtillid styrker kreativiteten og skrivelysten.

2. Skal du skrive et svar, der går nogenlunde godt til det du allerede har fået, men ikke aner hvordan du sammentidig læner noget mere over svaret du skal give? Den andens svar er endt med et spørgsmål eller svar, men hvordan gør du dit svar spændende og alligevel får bragt endnu et svar på banen, uden alt for mange ord og for få beskrivelser? Prøv at presse svaret ind, sådan så det ikke kommer som ord, men som en bestemt handling eller bevægelse, måske en hentydning den anden karakter skal fange. Det enkle svar er: Beskriv ganske enkelt følelser og næsten enhver bevægelse, du finder vigtig - men også mindre vigtig! Alle de ting din karakter gør skal sættes i fokus. Trækker karakteren vejret langsomt men tungt, bider et insekt din nakke, men kan karakteren ikke mærke det, kommer der røg ud af ventilatoren, der nu svinges rundt i lokalet og gør din karakter en anelse mindre vågen og koncentreret? ALLE detaljer er vigtige, for at spille videre på et svar, for jo mere du kan indleve dig selv i det der skrives, jo bedre kan den anden også svare og det følger til bedre svar, hele vejen igennem - og øger både lyst og kreaivitetsniveauet!

Punkt 3 - Afslutningen

Du har skreveyt tilfredsstillende meget, og vil så endelig afslutte indlægget, men uden at afslutte selve emnet. Endnu engang benytter jeg mig af punktopstillingen - enkel og funktionel metode at forenkle det for jer og ligeså mig selv.

1. Hvis det er afslutningen på et startsemne, skal det for alle pengene bare IKKE henvende til at slutte helt, som en slags "engangs-novelle", hvor læseren pludselig tror, at denne ikke må svare. Det er svært at ende det "helt" men det sker faktisk i nogle tilfælde. Her er få "regler" du altid bør følge, hvis du ikke ønsker misforståelser, hvor sætningen er slutsætningen og indleder til en direkte endelse:
Talte sætninger som:
"Hjemmet kalder"
"Farvel"
"Her skal jeg aldrig tilbage til igen, det er helt sikkert"
"Lad som om jeg aldrig har været her"

Og så de sætninger, der beskriver noget, her er det kun eksempler:
"Karakteren bevægede sig til enden af ... som skulle være afslutningen på denne nats/dags episode..."
"Med et lille vink, blev alt igen fredsommeligt og karakteren kunne fredfulgt gå sin vej, uden yderligere problemer"

- Brug i det hele taget ikke noget afsluttende, som siger at der ikke er mere tilstedeværelse, hvor emnet nu udspiller sig.

Det var så guide fra mig til jer! Håber i kan bruge den til noget (: Hvis der er fejl eller spørgsmål, PM mig gerne! Svarer hurtigst muligt ^___^


Sidst rettet af Sintra Ons 1 Jun 2011 - 22:14, rettet 1 gang

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

De Gyldne Regler - Hvis du ønsker kreativitet til at besvare emne Empty Sv: De Gyldne Regler - Hvis du ønsker kreativitet til at besvare emne

Indlæg af Gæst Ons 1 Jun 2011 - 21:57

Awesomity Sintra! Tak mange gange <333
-Jeg har lige brugt dem, og de virker så sandelig! Det er så shuper!

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

De Gyldne Regler - Hvis du ønsker kreativitet til at besvare emne Empty Sv: De Gyldne Regler - Hvis du ønsker kreativitet til at besvare emne

Indlæg af Gæst Ons 1 Jun 2011 - 21:58

I'm happy they worked! <3
- Hope others also got to use them, if they get in any trouble answering ór making a topic ^__^

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

De Gyldne Regler - Hvis du ønsker kreativitet til at besvare emne Empty Sv: De Gyldne Regler - Hvis du ønsker kreativitet til at besvare emne

Indlæg af Gæst Ons 1 Jun 2011 - 22:01

Weell, i'm bookmarking this page so i'm sure using it alot in the future! :)

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

De Gyldne Regler - Hvis du ønsker kreativitet til at besvare emne Empty Sv: De Gyldne Regler - Hvis du ønsker kreativitet til at besvare emne

Indlæg af Gæst Ons 1 Jun 2011 - 22:09

Det var en del at få tygget igennem, men jo, god guide til dem der ikke heeelt ved hvordan det gøres, og selvfølgelig også de mere erfaren, som bare er gået krea kold.
Det er da en meget god ide, alt det hersens halløj, selvom jeg dog ikke vil sidde og spise altid når jeg skriver et indlæg - da det vel resultere i jeg blev dejlig rundt xD Men godt skrevet, og ja, du sagde jo man skulle skrive hvis der var fejl, så jeg vil lige sige der er to stave fejl til sidst, men man forstår det, og vi er jo ikke alle uden fejl (Der er faktisk ingen).

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

De Gyldne Regler - Hvis du ønsker kreativitet til at besvare emne Empty Sv: De Gyldne Regler - Hvis du ønsker kreativitet til at besvare emne

Indlæg af Gæst Ons 1 Jun 2011 - 22:11

Det med maden er valgfrit... Men sandt nok, vi kan jo ikke have at alle bliver runde xD Ved det er en del.. Men er elendig til korte forklaringer... ^^'

Og trods de er små, vil jeg rette fejlene alligevel<3 Så thanks ^__^

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

De Gyldne Regler - Hvis du ønsker kreativitet til at besvare emne Empty Sv: De Gyldne Regler - Hvis du ønsker kreativitet til at besvare emne

Indlæg af Gæst Fre 3 Jun 2011 - 9:44

Utrolig flot skrevet! -w-
Thumps up!!
- Det er en virkelig god hjælp til alle. ^^

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

De Gyldne Regler - Hvis du ønsker kreativitet til at besvare emne Empty Sv: De Gyldne Regler - Hvis du ønsker kreativitet til at besvare emne

Indlæg af Gæst Fre 3 Jun 2011 - 10:16

Dygtiiig *klapper Sintra på hovedet* 8D
.. Jeg er sq næsten 100 på at det nok skal hjælpe mig :D
Så tusind tak for det.. du er bare en skat x3

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

De Gyldne Regler - Hvis du ønsker kreativitet til at besvare emne Empty Sv: De Gyldne Regler - Hvis du ønsker kreativitet til at besvare emne

Indlæg af Gæst Fre 3 Jun 2011 - 10:56

Jeg lavede den til jer af en grund jo ^^ (Og lidt mig selv ;3)

Men jeg er glad for i kan li guiden! :D Gjorde mig nu også umage ^__^
- Igen tak! :D

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

De Gyldne Regler - Hvis du ønsker kreativitet til at besvare emne Empty Sv: De Gyldne Regler - Hvis du ønsker kreativitet til at besvare emne

Indlæg af Gæst Tirs 7 Jun 2011 - 18:39

Heh, min tjekliste lavet ud fra disse forgyldte råd og regler:
1. Sæt dig godt til rette
2. Start youtube-playliste
3. Hug fars mamse!
4. Start writing! <3'

I love 'em sooo much, thanx Sin, malove <3

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

De Gyldne Regler - Hvis du ønsker kreativitet til at besvare emne Empty Sv: De Gyldne Regler - Hvis du ønsker kreativitet til at besvare emne

Indlæg af Gæst Tirs 7 Jun 2011 - 18:44

Hehe, god ide med nummer 2, men tror jeg springer over nummer tre xD

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

De Gyldne Regler - Hvis du ønsker kreativitet til at besvare emne Empty Sv: De Gyldne Regler - Hvis du ønsker kreativitet til at besvare emne

Indlæg af Gæst Tirs 7 Jun 2011 - 18:48

I know.. me and sin, you know, we're just geniuses ^^ xD

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

De Gyldne Regler - Hvis du ønsker kreativitet til at besvare emne Empty Sv: De Gyldne Regler - Hvis du ønsker kreativitet til at besvare emne

Indlæg af Gæst Tirs 7 Jun 2011 - 19:20

Uhh.. Er glad for du kan bruge dem - og at lavede en liste fra MINE regler! :O Er sådan helt.. Stolt.. You know xD

Og ja ja.. Vi er ikke bare genier - vi er også stræbere! ^__^

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

De Gyldne Regler - Hvis du ønsker kreativitet til at besvare emne Empty Sv: De Gyldne Regler - Hvis du ønsker kreativitet til at besvare emne

Indlæg af Gæst Tirs 7 Jun 2011 - 19:44

Er altid glad for at stolt-gøre dig, Sin! <3
Jeg tænkte, at det måske ville være lidt nemmere for dem.. der ikke selv gider læse det, så at bruge den lille liste der :)(og ja, der er nogle folk der er så dovne :P, en det er IKKE MIG!)

Nemlig! Stræber-genier!

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

De Gyldne Regler - Hvis du ønsker kreativitet til at besvare emne Empty Sv: De Gyldne Regler - Hvis du ønsker kreativitet til at besvare emne

Indlæg af Damia Tirs 7 Jun 2011 - 20:16

Omfg Flatty jeg ved jo godt at du fucking styrer til det her.. og nu har jeg også din hemmelige(nu knap så hemmelige) opskrift på en god omgang krea! Nu vil jeg så se om det virker så godt som det ser ud til at gøre for dig :b
Indrømmer dog at godt musik og noget lækkert mammam altid hjælper på kreativiteten
Damia
Damia
Highly competent (Rank 14)

Bosted : Skyggernes Grotter (i en grotte hvor det indeni ligner et helt normalt hus)

Antal indlæg : 978


Tilbage til toppen Go down

De Gyldne Regler - Hvis du ønsker kreativitet til at besvare emne Empty Sv: De Gyldne Regler - Hvis du ønsker kreativitet til at besvare emne

Indlæg af Gæst Ons 8 Jun 2011 - 8:58

Tjaa... Jeg har heldigvis beholdt lidt af mine hemmeligheder, så helt afsløret er min opskrift da heller ikke :D Muhahaha xD

Men ja.. Lad os nu se ^__^

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

De Gyldne Regler - Hvis du ønsker kreativitet til at besvare emne Empty Sv: De Gyldne Regler - Hvis du ønsker kreativitet til at besvare emne

Indlæg af Gæst Man 4 Jul 2011 - 0:15

Rigtig flot skrevet. Du giver også fint meget inspirationer i dine beskrivelser, selvom de bare er eksempler xD
Jeg er sikker på, der er mange, der kan bruge de råd.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

De Gyldne Regler - Hvis du ønsker kreativitet til at besvare emne Empty Sv: De Gyldne Regler - Hvis du ønsker kreativitet til at besvare emne

Indlæg af Gæst Man 4 Jul 2011 - 0:43

Woaw.. Tror det vil hjælpe når jeg skriver emne o.o
Og tror måske også jeg er lidt mere frivillig til at starte emner nu ^^
Glæder mig til at se om jeg husker at bruge dem x3
Men i hvert fald kan jeg godt forstille mig det virker!
Rigtig flot skrevet! Og meget brugbart! :3

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

De Gyldne Regler - Hvis du ønsker kreativitet til at besvare emne Empty Sv: De Gyldne Regler - Hvis du ønsker kreativitet til at besvare emne

Indlæg af Gæst Man 11 Jul 2011 - 23:37

Oh god.. deja-vu, siger jeg bare! Ej,.. det er jo nok fordi, rådene er så gode at de virker bekendte.. *fedte fedte*

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

De Gyldne Regler - Hvis du ønsker kreativitet til at besvare emne Empty Sv: De Gyldne Regler - Hvis du ønsker kreativitet til at besvare emne

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum