Plot ⤋

Vi befinder os i en fiktiv by, kaldet Di Morga, som er beliggen i Frankrig. Dette sted, vrimler med forskellige væsner, hvis eksistens er ukendt for den omgivende verden, der ikke er klar over de mange racer der befinder sig i verdenen udover nogle typiske mere kendte: Vampyrer og Varulve. I denne by lever de forskellige væsner side om side med hinanden. Dette resulterer i forskellige slag imellem disse, som ofte leder til et større tumult i byen. Tidsperioden er i vor nutid, placeret i Frankrig.

Seneste emner
» Angel and Demon meets // Khá
Vie la Mort - Ifølge dig? EmptyMan 4 Dec 2023 - 1:29 af Khaa

» Athena Akademiet
Vie la Mort - Ifølge dig? EmptyTors 11 Mar 2021 - 12:31 af Evelyn Swift

» Maybe a freind? / Apolline
Vie la Mort - Ifølge dig? EmptyTirs 9 Mar 2021 - 22:33 af Lazarus

» The darkness - [Zakaroff]
Vie la Mort - Ifølge dig? EmptyFre 5 Mar 2021 - 20:01 af Angelique Dümont

» New experiences - [DuChance]
Vie la Mort - Ifølge dig? EmptyFre 5 Mar 2021 - 19:58 af Sapphira Dunham

» Out of the ordinary - Nightrage
Vie la Mort - Ifølge dig? EmptyFre 5 Mar 2021 - 9:07 af Jacintha Phillips

» Saint or Sinner? (Emnesøgning)
Vie la Mort - Ifølge dig? EmptyTors 4 Mar 2021 - 9:29 af Alistair

» Genkendelighed er farligt
Vie la Mort - Ifølge dig? EmptyTors 18 Feb 2021 - 21:54 af Lazarus

» Music and alcohol - [Aleksei]
Vie la Mort - Ifølge dig? EmptyOns 17 Feb 2021 - 12:53 af Aleksei

» Tilbage efter længere pause
Vie la Mort - Ifølge dig? EmptySøn 14 Feb 2021 - 8:25 af Alistair

Nyheder

Mulig race ændring på Engle og Djævle i deres oprindelse. Vigtigt at få det læst, og deltaget i valget om denne ændring skal ske!

Mest aktive brugere denne måned

Statistik
Der er i alt 512 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er ziko41

Vores brugere har i alt skrevet 255494 indlæg i 12833 emner

Vie la Mort - Ifølge dig?

2 deltagere

Go down

Vie la Mort - Ifølge dig? Empty Vie la Mort - Ifølge dig?

Indlæg af Malakel the Vanquished Ons 5 Okt 2011 - 18:16

Vie la Mort - Ifølge dig?

- Hvad gik der galt?

Efter at kort være tilbage for at besvare et lovet emne, så jeg hvor langsom Vie er blevet. At Preben (emne viseren ude i siden) blev opdateret ufattelig langsomt. Derfor er jeg midlertidig tilbage med godkendelse af Admin Aiden, for at spørge jer: Hvad gik galt?

For at finde ud af hvad der har gjort at siden er blevet så langsom og emnerne trivielle, så vil jeg/vi gerne have dit svar på følgende spørgsmål:

- Hvorfor emner du ikke ligeså meget som før, eller slet ikke?
- Hvad er ændret siden kreativiteten bare ikke banker på?
- Hvad synes du der kunne gøres for at hjælpe dig til at få den inspiration til din karakter som du lyster?
- Eventuelt fortæl os din nuværende mening om siden Ris eller Ros, vi kan bruge begge dele, men gør det med måde. (Der tolereres ikke bandeord eller andre stødende bemærkninger, vil man kritisere så vel som rose må man gøre det konstruktivt og derved korrekt.)

Vie la Mort - Ifølge dig? Jegsynes

Med venlig hilsen Di Hjælpe Admins, og Di Admin.

Malakel the Vanquished
Proficient (Rank 17)

Antal indlæg : 1466

Tilbage til toppen Go down

Vie la Mort - Ifølge dig? Empty Sv: Vie la Mort - Ifølge dig?

Indlæg af Gæst Ons 5 Okt 2011 - 18:23

- Hvorfor emner du ikke ligeså meget som før, eller slet ikke? Jeg er begyndt på Ndoto også hvor der kører et vigtigt emne. Men ellers er det pågrund af mit irl liv og andres.
- Hvad er ændret siden kreativiteten bare ikke banker på? Kreativitet kommer i bølger og jeg har først fået mig en krea bølge nu.
- Hvad synes du der kunne gøres for at hjælpe dig til at få den inspiration til din karakter som du lyster? Nok et plot der kan sparke liv i folk.
- Eventuelt fortæl os din nuværende mening om siden Ris eller Ros, vi kan bruge begge dele, men gør det med måde. (Der tolereres ikke bandeord eller andre stødende bemærkninger, vil man kritisere så vel som rose må man gøre det konstruktivt og derved korrekt.) Jeg har ingen klager. Siden ligger over et godt plot. Alle de søde Admins... tja bliver det bedre?

Gæst
Gæst

Indlæg af Malakel the Vanquished Ons 5 Okt 2011 - 18:32

Tak for responsen :)

Malakel the Vanquished
Proficient (Rank 17)

Indlæg af Gæst Ons 5 Okt 2011 - 18:40

• Hvorfor emner du ikke ligeså meget som før, eller slet ikke?
    Hvorfor, er et spørgsmål om, hvornår. Tid og sted er vigtig for min inspiration, og ligeså er den mængde stress der ligger på mine skuldre. Jeg kan ikke koncentrere mig ordentligt, hvis ikke mine lektier er lavet, og vennernes og familiens behov dækket ind.

• Hvad er ændret siden kreativiteten bare ikke banker på?
    Mængden af stress. Helt klart. Vi har en masse prøver for tiden, og karakterer der spiller en afgørende rolle for mig og mit humør, som har stor indflydelse på min inspiration. Energi og venner er også lidt svært at holde ved lige, samtidig med Vie La Mort, for jeg kan tydeligt huske at dengang jeg trådede/emnede meget, havde jeg lidt lektier og lidt venner. Nu har jeg så flyttet skole, og har fået nogle gode venner og en masse lektier. Men jeg gætter på, at det afhænger af ens indlægs-kvalitet.

• Hvad synes du der kunne gøres for at hjælpe dig til at få den inspiration til din karakter som du lyster?
    Rent faktisk er det musikken der har stor indflydelse på det område. Hvis jeg ikke kan høre musik, danse tumpet rundt, og skabe mig som fanden i vold - fungerer min Kreativitet og Inspiration bare ikke sammen. Så det ville helt klart gøre en forskel hvis jeg kunne få noget ordentligt musik.
    Det skal dog også siges, at plottene efterhånden er blevet sværere og sværere at finde på, eftersom det ofte er nye plots man vil have. Man gider ikke det samme, to gange. Men et overordnet plot, til Vie La Mort, ville nok være en god idé. Og så selvfølgelig også en god portion tålmodighed, tid og masser af forfatterfrihed!

• Eventuelt fortæl os din nuværende mening om siden Ris eller Ros, vi kan bruge begge dele, men gør det med måde. (Der tolereres ikke bandeord eller andre stødende bemærkninger, vil man kritisere så vel som rose må man gøre det konstruktivt og derved korrekt.)
    For mig er Vie La Mort en fabelagtig, fænomenal, fantastisk, inspirerende, sjov, hyggelig(osv.) kilde til en stor del af min dag. Vie La Mort er fantastisk når jeg er nedtrykt, men det skyldtes måske også de lige-i-øjet beskrivelser af racerne, personerne der styrer karaktererne in-game, og den stemning der hviler over siden. Som wannabe-forfatter mener jeg, at det her er den bedste side, som jeg kan komme på. Intet negativt, udover at nogle folk, ofte ikke har tålmodighed nok, hvilket totalt disser ens emne/tråde-lyst.

Undskylder for eventuelle stavefejl, i ovenstående tekst. Jeg håber meget på at mine svar kunne bruges, selvom det oftest er af personlige årsager at man ikke, emner/tråder så meget som man plejede.

Sidst rettet af Anabel Lør 8 Okt 2011 - 11:41, rettet 1 gang

Gæst
Gæst

Indlæg af Gæst Ons 5 Okt 2011 - 18:44

- Hvorfor emner du ikke ligeså meget som før, eller slet ikke? Jeg emner skam også, men det sker fra en anden karakter, og jeg må indrømme at det ikke går så hurtig, men grunden ligger kort i mit virkelig liv, som ikke giver meget kreativt.
- Hvad er ændret siden kreativiteten bare ikke banker på? Det gør den skam også, emnet skal bare være interessant nok, og jeg skal være klar og frisk på at svare.
- Hvad synes du der kunne gøres for at hjælpe dig til at få den inspiration til din karakter som du lyster? Nogle gode emnepartnere - meget mere er der ikke at sige om det.
- Eventuelt fortæl os din nuværende mening om siden Ris eller Ros Jeg syntes Admin skal være mere på, jeg ved godt det kun er én person lige for tiden, men så kunne det være en hjælpe admin. Aiden har næsten ikke været, eller det er hun så vist for tiden. Jeg syntes især Aiden burde være mere optaget af sin side, ikke at hun behøver være på den 24/7 eller at hun ikke må logge af og skrive på andre sider, jeg syntes bare der har været et stort hul. Dette skal ikke tages som et angreb på Aiden, for jeg er glad for vi har en sådan fantastisk admin, bare hun kunne være lidt mere på. Jeg har selv erfaret at en aktiv admin kan give liv til en side.

Jeg vil også lige sige det er fedt at i spørge om dette, så vi/i kan finde ud af hvad der er 'galt' med siden, siden folk ikke er aktive, stor ros til jer begge :)

Gæst
Gæst

Indlæg af Malakel the Vanquished Ons 5 Okt 2011 - 18:51

Endnu engang tusind tak for den gode response! Det vil helt klart blive brugt og taget højde for hvad i siger ^^

Malakel the Vanquished
Proficient (Rank 17)

Indlæg af Gæst Ons 5 Okt 2011 - 18:56

*hoster og rømmer sig*

Mange tak Guys... er virkelig glad for at der er så mange der laver en respons på dette, som dejlige Malla/Anne har lagt ud på vie, og jeg vil tage alt det i siger til mig så godt det er mig muligt.
Har ikke tænkt mig at forsvare noget, eller begynde at tale uden om, I want it all, and I want it now..
Or, well.. jeg vil i hvert fald rigtig gerne vide alt de i synes der har været gjort galt, hvad jeg har kunne gøre bedre, for på den måde kan jeg tage det til mig, og udvikle mig til en bedre admin, og en som styrer denne side så vi alle kan have glæde af det.

Så, jeg har ikke tænkt mig at blive sur, eller beskylde, eller som sagt tale uden om. Ingen skal være bange for, at jeg bliver sure på jer, bare fordi at i måske mener jeg har været en dårlig admin.. kom med det! Ellers kan jeg jo ikke rigtig gøre noget ved det :3

Gæst
Gæst

Indlæg af Zane Ons 5 Okt 2011 - 19:06

Okay, i'm gonna respond to this because i'd like to see VLM/VeM on full power again...

Først og fremmest så er der én stor fejl, og det har absolut intet med Di Admins at gøre: SPILLERE/MEDLEMMER, TAG JER SAMMEN!

Det er selvfølgelig ikke ondt ment... let me explain:

1. Der er AAALT for mange private emner. Da VLM startede (Yep, i was there!) var der rigtig mange åbne emner. Den helt store fordel ved åbne emner er, at karaktererne lærer hinanden at kende på en helt anden og meget bedre måde. Alle kan skrive med alle, og man behøver stort set ikke at søge emnepartnere. Skru op for de åbne emner, og skru meget kraftigt ned på de private!! Dette er langt mere vigtigt end man lige skulle tro!

2. XXX emner og meget korte indlæg er også et problem. Der har været store problemer med en vis karakter(Ingen navne nævnes) på siden, med ubehagelige voldtægts- og sex-emner. Det er som sådan ikke imod reglerne på siden (Med mindre den anden part føler sig tvunget til det, eller finder det ubehageligt) men det er ødelæggende.
De meget korte emner som f.eks: "John gik rundt i skoven. Han kiggede sig omkring." - er ren gift for kreativitet. Hvis man vil emne med folk, og virkelig have et fedt emne, så er man nødt til at give sin skrivepartner noget at arbejde med! Det andet er simpelthen uinteressant! Og imod reglerne...

3. Ma'lakel/A.D. stoppede på Vie, hvilket er en skam da hun er et af de mest fantasifulde og dygtigste mennesker jeg nogensinde har mødt!

4. Plottet har været rigtig fint, men måske skulle man forsøge at organisere en modstandsbevægelse eller noget i den stil? Jeg kan huske at der var hele to mod Zane, hvilket gav noget kanonfedt rollespil! Når i starter et oprør eller en milits eller sådan noget, så er det vigtigt at i ikke giver op og lader det falde til jorden. Lav nogle møder i gruppen en gang imellem!

5. Folkens! Jeg må indrømme at jeg alt for tit ser emner der bare handler om det samme og det samme... og det er der ingen der gider i længden. Find på et plot, få nogle idéer... lav en brainstorm og find på noget fedt i stedet for at skrive det samme som alle andre, eller det samme som du skrev for en uge siden!

Til sidst, lidt ros:

Vie La Mort er en helt fantastisk side som jeg har brugt uhyrligt mange timer på! Det er også Danmarks største Play-by-Post Rollespilsforum. Vi har altid haft de gode Admins (I've told you many times!) som vi bør være super glade for og stolte af.
Mange af vores medlemmer finder et fristed her... og det er super godt, for VLM ER et fristed! Et supertastisk fristed for nørder som os! :P

Zane
Zane
Highly competent (Rank 12)

Antal indlæg : 659

Indlæg af Gæst Ons 5 Okt 2011 - 19:20

Jeg kan ikke blive mere enig med Zane!
Jeg var der godt nok ikke fra starten af, og jeg indrømmer gerne jeg mest laver private tråde, men hvis vi laver flere åbne, og det betyder at siden kan komme mere i gang, vil jeg meget gerne lave noget mere åbent.
Jeg er normalt ikke en stor tilhænger af store plots hvor der er mange der spiller sammen, men hvis vi tager et eksempel: Vi kan sige, at når meteorregnen kommer, skal det ske over hele Di Morga, og alle ny opstartede emner skal have denne meteorregn med i sig. Det vil selvfølgelig betyde at man er tvunget til at tage hensyn til at der falder sten ned fra himlen, men det vil også give mere sammenhold og måske også mere liv.

-Lige en kort kommentar her fra.

Gæst
Gæst

Indlæg af Gæst Ons 5 Okt 2011 - 19:23

o Som der allerede er nævnt er tid en vigtig faktor, når det gælder tråde og emner. En anden vigtig faktor er, for mit vedkommende, historien eller manglen på samme. Er der interessante events, udviklende og dybe plots, der kan være med til at påvirke karakteren man nu engang spiller, øges lysten automatisk. Er der derimod ingen af delen, kan det virke lidt ligegyldigt med emner, når det eneste som egentlig sker, er prætentioner af diverse folk. Jeg har netop aftalt noget med en anden bruger, hvilket betyder at jeg da i øjeblik har et aktivt emne i gang.

o Hænger vel sammen med ovenstående. Er der intet der fanger, intet der udspiller sig og derfor på ingen måde sker en ændring i spillet kan det hele virke ekstremt trøstsløst, hvilket som regel ikke påvirker kreativiteten positivt.

o En opdateret historie. Nogle fixe idéer og udvikling er nøgleordene for mit vedkommende.
Det behøver ikke at blive ført ud i det ekstreme.

o Ja, jeg er jo kommet lidt ind på det allerede. Først det rosende;
Siden er god, der er mange forskellige aktive medlemmer, bred smag, skrivestil og karakterer. Det er derfor det optimale sted at oprette sig, da man kan placere sig på mange stole, og få, hvis man ønsker det, en masse fede ting i gang.
Dog er det alligevel ekstremt svært at få rigtig fodfæste. Der er, som nogen uden tvivl har påpeget, ikke al den væsentlige information der ønskes, når man som ny lavet karakter eller bruger, skal sætte sig ind i den verden, spillet foregår i.
Historien mangler, og de ellers så gode in game regler/love synes ikke rigtigt at præge andet end ”nyheder” sektionen. Det er en skam.
Hvis man derimod, lavede en kort tidslinje – virkelig kort – med kun de mest væsentlige ting, der har betydning for spillets historie og omgivelser netop nu, ville det, i hvert fald for mig, gøre det meget mere klart, hvad man kan, må og ved i spillet.
Og hvis dette så blev suppleret af en lille tekst, hvorpå der stod beskrevet hvilke byer der lå i ruiner, hvilke man burde frygte, elske osv, ville det virkelig være godt. Sådan så der er klare retningslinjer.
Den sidste ting kunne være et sideplot. En problemstilling alle på siden skal tage stilling til, foruden deres egne problemer og historier.

- Murdoch. Tak fordi vi får chancen for at ytre os.

Gæst
Gæst

Indlæg af Gæst Ons 5 Okt 2011 - 19:33

Hørt, Zame!! :D

Okay, nu må jeg indrømme, jeg ikke har været herinde længe, men jeg har været på andre rollespilsforum i en masse år nu, så jeg kender godt til det hele.
*Hrøm hrøm* - og mine svar 8D

- Hvorfor emner du ikke ligeså meget som før, eller slet ikke?
Engang emnede jeg forfærdeligt meget, konstant, og idéerne var nogenlunde. Så, sidste år kom jeg på efterskole, og al min kreativitet dampede af. Nu er jeg tilbage, nu på gym, og mine skrive-skills er virkelig ved at vende tilbage. Og på det her nye forum med min nye karakter, ruller idéerne bare ind!
Alligevel kan jeg ikke svare så forfærdeligt ofte, eftersom jeg også har en uddannelse, arbejde, venner og aaaaaaaaalt det der at passe!
Men for pokker, hvor jeg elsker den her side :P

- Hvad er ændret siden kreativiteten bare ikke banker på?
Simpelthen bare at jeg har travlt 8D

- Hvad synes du der kunne gøres for at hjælpe dig til at få den inspiration til din karakter som du lyster?
Altså, jeg har allerede en masse idéer til min karakter efter meteornedslaget, når den nye side kommer, men inden da ville en slags revolution - en ond højere magt og et fælles spil, som de gode mod de onde, alle mod alle, ingen kan stole på nogen - dét ville være godt!! :D

- Eventuelt fortæl os din nuværende mening om siden Ris eller Ros, vi kan bruge begge dele, men gør det med måde. (Der tolereres ikke bandeord eller andre stødende bemærkninger, vil man kritisere så vel som rose må man gøre det konstruktivt og derved korrekt.)
Keep going! :D

Gæst
Gæst

Indlæg af Malakel the Vanquished Ons 5 Okt 2011 - 19:38

Tak for responsen!! Den er virkelig værdsat :D

Malakel the Vanquished
Proficient (Rank 17)

Indlæg af Gæst Tors 6 Okt 2011 - 12:23

Aaaawh.. Jeg vil også komme med min respons på hvorfor Angelie/Vahida sjældent ses i emner herinde O.O' *Hoppe*

Først og fremmest..
Jeg føler personligt at mine karakter lidt er "døde" fordi deres historier ligger virkelig tæt op af andres karakterer, og når de ikke har tiden eller kreaen til at emne, så kan jeg ikke rigtig komme videre med mine egne karakterer.
Det gælder selvfølgelig begge veje, for jeg synes ikke at jeg selv har tid til at sætte mig ned, og skrive meterlange svar på emner, så i stedet for at skuffe andre, lader jeg bare helt være med at opstarte nye emner ^^

Men det at ligge sin karakter så tæt op af andres har jo både fordele og ulemper

Hvad kunne brine min krea tilbage.. hmm.. Mere tid O.o' Jeg aner det virkelig ikke, men jeg er enig i at siden har taget en lidt trist drejning, hvor det ikke længere handler om selve plottet, men om han have så mange private emner som muligt. Jeg savner også dengang hvor alle kunne springe ind og ud af andres emner, selvom de var private, fordi karakteren tilkaldte hjælp i form af en anden bruger.
Det er som om fokus ikke sidder på at udvikle sidens historie længere, men på.. Jeg ved ikke.. Noget privat, som jeg ikke ved hvad er O__o

Hvad der kan gøres bedre? o.o *Tænke*
Nu må ingen blive stødte, men jeg synes under alle omstændigheder at der skal være en storyline. I løbet at de sidste halvandet år er der sket sindsygt meget på siden, som de nyere brugere ikke kender til.. Så jeg mener det er essentielt at de i det mindste ved hvad der er sket offgame.. Ingame er jo lige til at finde ud af, ved at tale med en karakter der var der dengang..

En anden ting er, at jeg synes historien er blevet lidt.. triviel. Jeg ved ik om det bare er mig, men der er skiftet hersker ufattelig mange gange, og nu er den tredje hersker væk, eller på vej til at blive væk O.o'
Det var skidegodt med Malle og Zane tronetingelingen, fordi det gav mening i mit hoved. Jeg aner ikke hvordan Scars rent historisk fik den trone der.. Men anyway.. Jeg synes måske man burde prøve noget nyt, så det ikke er en person, der praktisk talt står for hele sidens plot (Især ikke når 60% af brugerne ikke lever sig ind i det)
Ret mig endelig hvis jeg tager fejl, for så meget har jeg ikke været inde i den sidste del af sidens liv, men det er sådan jeg har opfattet det :D

Aaand.. Of course.. Keep up the good work.. VLM skal nok overleve! :O

Gæst
Gæst

Indlæg af Gæst Tors 6 Okt 2011 - 15:34

Tak for responsen :3

Jeg er i gang med at skrive historien rigtigt op, jeg er startet helt tilbage fra Vie's begyndelse, hvordan det er i det hele taget opstod denne by som vi spiller på.

Du har helt ret Nanna... Vores story line er blevet rigtig indviklet, og jeg synes at flere gange at man har prøvet lige som at indraget de nye medlemmer, har vi glemt at lave en konkret linje, omkring de ting som der er sket.
Der ud over, så spiller vi jo ikke længere på den rigtige historie, og derefter vil jeg også så gerne blive færdig med siden på mit private web hotel, hvor det er min side, og jeg har copyright, and what not..
Da jeg nok må indrømme over for mine bruger, at jeg er ved at få spat af Danskforums webhotel, der er alt for mange fejl, hvilket gør mig meget irriteret, og derfor mister jeg tit min lyst til at være her inde. (en grund til jeg ikke har været her inde, bestemt ikke nogen undskyldning for at have ladet jer i stikken)

Men jeg vil prøve at lave en lidt bedre Story line ^_^

Gæst
Gæst

Indlæg af Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum