Plot ⤋

Vi befinder os i en fiktiv by, kaldet Di Morga, som er beliggen i Frankrig. Dette sted, vrimler med forskellige væsner, hvis eksistens er ukendt for den omgivende verden, der ikke er klar over de mange racer der befinder sig i verdenen udover nogle typiske mere kendte: Vampyrer og Varulve. I denne by lever de forskellige væsner side om side med hinanden. Dette resulterer i forskellige slag imellem disse, som ofte leder til et større tumult i byen. Tidsperioden er i vor nutid, placeret i Frankrig.

Seneste emner
» Angel and Demon meets // Khá
Når i skal læse en god bog?? EmptyMan 4 Dec 2023 - 1:29 af Khaa

» Athena Akademiet
Når i skal læse en god bog?? EmptyTors 11 Mar 2021 - 12:31 af Evelyn Swift

» Maybe a freind? / Apolline
Når i skal læse en god bog?? EmptyTirs 9 Mar 2021 - 22:33 af Lazarus

» The darkness - [Zakaroff]
Når i skal læse en god bog?? EmptyFre 5 Mar 2021 - 20:01 af Angelique Dümont

» New experiences - [DuChance]
Når i skal læse en god bog?? EmptyFre 5 Mar 2021 - 19:58 af Sapphira Dunham

» Out of the ordinary - Nightrage
Når i skal læse en god bog?? EmptyFre 5 Mar 2021 - 9:07 af Jacintha Phillips

» Saint or Sinner? (Emnesøgning)
Når i skal læse en god bog?? EmptyTors 4 Mar 2021 - 9:29 af Alistair

» Genkendelighed er farligt
Når i skal læse en god bog?? EmptyTors 18 Feb 2021 - 21:54 af Lazarus

» Music and alcohol - [Aleksei]
Når i skal læse en god bog?? EmptyOns 17 Feb 2021 - 12:53 af Aleksei

» Tilbage efter længere pause
Når i skal læse en god bog?? EmptySøn 14 Feb 2021 - 8:25 af Alistair

Nyheder


Mulig race ændring på Engle og Djævle i deres oprindelse. Vigtigt at få det læst, og deltaget i valget om denne ændring skal ske!

Mest aktive brugere denne måned

Statistik
Der er i alt 512 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er ziko41

Vores brugere har i alt skrevet 255494 indlæg i 12833 emner

Når i skal læse en god bog??

2 deltagere

Go down

Når i skal læse en god bog?? Empty Når i skal læse en god bog??

Indlæg af Kendall Fre 26 Okt 2012 - 20:43

Hej Alle :)

Først vil jeg lige sige TAK til jer alle sammen. jeg har været på denne side i snart 2 år... Tiden flyver virkeligt og jeg har fået så meget inspiration gennem jer og mine karaktere. De fleste kender mig nok som englen Dean, men jeg orkede ikke lige at logge ud og skrive som ham :o).

Men det er sådan at jeg er kommet ind på Media & Art School i USA som forfatter og starter næste år, jeg vil endda sige at mange af jer nok har en lille del i min glæde fordi at i alle har været fantastiske inspirations kilder.

Det er sådan at jeg er igang med et par projekter - skrive self.
Men jeg kom så til at tænke på, hvordan vil i helst læse en bog? Som "jeg" fortæller eller som alt fortæller? Hvad kan i bedst lide og hvornår?

Del gerne :)
Kendall
Kendall
Highly competent (Rank 14)

Bosted : Lejlighed i Terre

Antal indlæg : 895


Tilbage til toppen Go down

Når i skal læse en god bog?? Empty Sv: Når i skal læse en god bog??

Indlæg af Will Redmont Fre 26 Okt 2012 - 20:57

Det kommer jo egentlig an på hvor tæt man vil have sin hovedperson.
Hvis du vil have læseren skal være tæt op af livet på din hovedperson så vælg jeg-fortælleren.

Derimod hvis du for det meste vil have læseren skal kunne forestille sig hovedpersonens fysiske og lidt mentale reaktioner, så vælg tredjeperson.


Jeg er mest til at læse en bog i tredjeperson :)
Will Redmont
Will Redmont
Beginner (Rank 5)

Bosted : Ved fuldmåne bor han i en kælder skjult i skoven. Ved alle andre dage, deler han en lejelighed med sin storebror.

Antal indlæg : 75


Tilbage til toppen Go down

Når i skal læse en god bog?? Empty Sv: Når i skal læse en god bog??

Indlæg af Gæst Fre 26 Okt 2012 - 20:59

Om det skal være tredje persons fortæller eller første persons fotæller kommer helt an på hvordan du vil fortælle historien og hvor du vil lægge fokus.

Hvis du vil have læseren til at sympatisere med hovedpersonen, eller generelt bare vil have størst fokus på karaktererne, så vil jeg sige første persons fortæller.

Hvis du derimod vil have et større fokus på omgivelserne og "hvad der sker" så vil jeg foreslå tredje persons fortæller.

Jeg vil også påstå at det kommer lidt an på genren, jeg vil tro at tredje persons fortæller passer bedst til en episk tekst hvor der indgår eventuel kamp på en eller anden måde, hvorimod en historie der fokusere mere på en form for "rejse" vil passe godt til et første persons perspektiv.

To bøger der begge repræsentere et rigtig godt første og tredjepersons perspektiv

The Sevenwater Trilogy: En trilogi fortalt i første persons fortæller af Juliet Marillier. Historien fokuserer kraftigt på hovedpersonens(Sorcha - bog 1, Liadan - Bog 2, Fainne - Bog 3). Historiens styrke er også det tætte forhold man får til karaktererne

Age of the Five Trilogy: En trilogi fortalt i tredje persons fortæller af Trudi Canavan. Den forkuserer meget på omgivelserne og hvad der sker omkring hovedpersonen (Auraya). Der er en del magisk kamp deri og det er på dette punkt hvor fortæller teknikken som Trudi har brugt skinner igennem.


Personligt gør det mig intet om en bog er skrevet i første eller tredje persons fortæller, så længe at fortæller teknikken der er brugt passer til historien selv.


Kapuchu
Awaaayyy!!!

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Når i skal læse en god bog?? Empty Sv: Når i skal læse en god bog??

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum