Vi befinder os i en fiktiv by, kaldet Di Morga, som er beliggen i Frankrig. Dette sted, vrimler med forskellige væsner, hvis eksistens er ukendt for den omgivende verden, der ikke er klar over de mange racer der befinder sig i verdenen udover nogle typiske mere kendte: Vampyrer og Varulve. I denne by lever de forskellige væsner side om side med hinanden. Dette resulterer i forskellige slag imellem disse, som ofte leder til et større tumult i byen. Tidsperioden er i vor nutid, placeret i Frankrig.
Mulig race ændring på Engle og Djævle i deres oprindelse. Vigtigt at få det læst, og deltaget i valget om denne ændring skal ske!
Den sidst registrerede bruger er ziko41
Vores brugere har i alt skrevet 255494 indlæg i 12833 emner
I Danmark //lukket emne//
Vie La Mort :: Off Game :: Archives
Side 1 af 2 • 1, 2
I Danmark //lukket emne//
S: Hus.
T: Morgen 7.00.
V: Sommer.
L: Danmark
Foxina lå inde på sit værelse og sov i sin seng. Hun drømte som sædvanlig, at hun løb over markerne om sommeren, mens solen skinnede. Hun var igen forvandlet som ræv, som hun elskede, og hun fangede altid de samme mus på det samme sted, på samme tidspunkt. Denne drøm var efterhånden blevet en vane for hende. Det var ellers sjældent hun var hjemme, men når hendes mor var hjemme, vil hun helst være der med hende. Diana, hendes mor, nynnede en sød lille melodi, mens hun trak gardinerne fra på Foxinas værelse. Solen skinnede hende lige ind i hendes lukkede øjne, og hun vendte sig hurtigt om og sov videre. "Op med sig. Solen skinner, og du har sommerferie. Dagen venter på dig, Fox." sagde Diana roligt og lagde en hånd på hendes skulder. "Ja ja, jeg kommer nu." sagde Foxina træt og rejste sig i sengen.
"Jeg har ikke fået ferie til gengæld, min skat." fortalte Diana sørgmodigt og rejste sig og kiggede ned på hendes forvirrende datter. "Hvad?! Hvorfor ikke det!?" spurgte Foxina og sprang op af sengen og kiggede trist på hendes mor. "Sådan er mit arbejde. Jeg har kun ferie i 3 uger i alt om året." fortsatte Diana roligt.
Foxina ville ikke sige mere. Hun ønskede bare, at hun og hendes mor kunne plukke æbler fra træerne, og lave det til æbletærter. Hun havde lige sådan glædet sig. Hendes mave knurrede derimod som en sindssyg, så hende og hendes mor gik nedenunder i stuen for at lave morgenmad. Foxina sad lidt efter og spiste Dianas hjemmelavede boller, med havre og rosiner i. Diana skulle snart afsted, så det nyttede ikke noget, at protestere eller holde på hende. Efter 10 min tid, havde Diana sagt farvel og der blev stille i huset. Meget stille. Hendes hund, Kanza, kom luntende hen til hende for at sige godmorgen til hende. Hun gav det sidste stykke bolle til Kanza som hurtigt havde slugt den. Hendes storebror, Buller, lå sikkert og snorksov som altid. Ham var hun ligeglad med.
Hun besluttede sig for selv at plukke æbler fra de grønne træer, så hun gik op og skiftede til nogle shorts og en lyseblå top. Hun tog sin mors kurv med ud i skoven. Hun var god til at klatre, så det havde hun ingen problemer med. Det hele gik som smurt og snart var kurven fyldt med de lækreste røde æbler, man kunne få. Hun nød varmen fra solen, og glædede sig til at lave æbletærte. Kanza havde fulgt hende hele tiden, og det havde hun ikke lagt mærke til, så hun kom til at le, da hun opdagede Kanza bagved hende. "Din lille fjollernik! Kom med ind, så laver jeg tærter. Så må du også smage." fortalte Foxina og nussede den på hovedet. Det her havde hun glædet sig til. At lave æbletærter. Hun begyndte at skære æblerne ud, og derefter ligge dem op i en stor gammel skål, de havde, fra hendes bedstemors tid. Hun måtte hellere huske at følge hendes mors kogebog, så der ikke gik noget galt. Der stod følgende:
"Pisk æg og sukker sammen. Tilsæt smeltet smør og mel, rør dejen sammen og bred den ud i en smurt, raspdrysset tærteform.
Skræl æblerne, skær dem i tynde både og sæt dem tæt i dejen.
Drys med hakkede mandler og sukker og sæt formen i ovnen på nederste rille ved 200 grader C. alm. ovn i ca. 30 minutter."
Mmmm, hvor det begyndte at dufte efter lidt tid. Hun glædede sig til at smage den første tærte. Gad vide, om hun skulle byde nogen indenfor? Det kunne i så fald være meget hyggeligt og sjovt.
Da han havde spidst morgenmad, gik han ud i skoven. Hans træning var en slags styrketræning, og det bedste sted for ham at træne var i skoven. Han ville starte med en god lang løbetur som opvarmning, og bagefter ville den rigtige træning begynde. Han forvandlede sig til en tiger, og begyndte at løbe. Det var god opvarmning. Han luntede lige så stille til at starte med, men satte så gradvist tempoet op.
Han havde ikke løbet særlig længe før, han så en pige med sin hun. Hey, hende kendte han da, gjorde han ikke? Han var faktisk ikke helt sikker når det kom til stykket. Eller jo, det var sku da hende. Foxina, hvis han ikke tog helt fejl, men hvad lavede hun her? Når, det var jo også lige meget hvad hun lavede her, men en ting var han dog sikker på. Han havde ikke set hende i 100 år, eller nok ikke lige frem 100 år, men det var en talemåde.
Mens Joongkyu stod i sine egne tanker, gik Foxina videre uden at han lagde mærke til det. Da han kiggede op igen, var hun forsvundet. Joongkyu var glad for, at han havde en så god lugtesans, som han nu en gang havde, for så havde han ikke svært ved at spore hende. Han fulgte hendes spor tilbage til et hus, som han regnede med at hun måtte være inde i. han vidste ikk helt om han skulle banke på, eller lade være, så derfor stod han der bare i rimelig lang tid uden at gøre noget. Da en vidunderlig duft af nybagt tærte nåde ud til ham, tog han fluks en beslutning. Han skiftede fra tiger til menneske, og gik over og bankede på døren. Hvis han var heldig, fik han måske et lille stykke eller to. Han stod pænt og ventede til døren blev åbnet.
Gæst- Gæst
Sv: I Danmark //lukket emne//
Anyway, hun inviterede ham indenfor og smilede over hele hovedet. Det her var den eneste ven hun havde på denne planet, undtagen hendes mor, som nok var den bedste. "Hvad i himlens navn laver du så her?" spurgte hun, mens satte kaffe og the over. Hun bad ham sætte sig ned i deres kridhvide sofa, mens hun serverede to stykker tærte til ham. Hun var overrasket og forvirret over ham. Hvad ville han mon her?"
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Hun smilede venligt til ham og satte tallerkenen med de 2 stykker tærter foran ham på bordet. "Håber du nyder tærten, selvom det er ret tidligt på dagen, men lad os kalde det en slags morgenmad i stedet. Tag for dig. The eller kaffe?" spurgte hun venligt og satte sig tungt ned i den hvide stol. Kanza kom luntende hen til hende, og gjorde krav på at smage tærten, eftersom hun havde lovet hende det. Dette gjorde hun ved at tigge og lave hundeøjne til hende, som hun til sidst ikke kunne modstå. Hun lagde nogle stykker tærte i hendes hånd, og rakte hånden frem og lidt efter var stikkerne af tærten væk. Kanza lagde sig tilfredst hen i hjørnet og havde tungen ude. Den smilte nok af glæde.
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Hun smilede, da hun fik ros for hendes arbejde, eller rettere sagt bageri. Det var godt han kunne lide dem, det var hun kun glad for.
"Ser du, min bedstemor elskede at bage kager og tærter. Derfor lavede hun en bog fyldt med opskrifter. De er alle sammen gode, men æbletærten er nu den bedste, hun hidtil har lavet. Min mor overtog den så, da hun døde. Jeg var vild med bedstemors hus. Stort og rummeligt, og der duftede altid af en eller anden form for tærte eller kage. Jeg fik altid 10 stykker med tilbage til huset. Da min mor overtog bogen, viste hun mig, hvordan de skulle laves, selvom det stod i opskrifterne. Da hun begyndte på sit nye, dumme arbejde, som næsten tager alt tiden fra hende og jeg, stoppede hun med at bage. Så jeg vil gerne overtage den, den dag hun dør." fortalte hun alvorligt og skænkede kaffe op til sig selv og tog 3 tsk sukker i.
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
De skulle først over til vandfaldet, som havde været foxina’s yndlingssted dengang de var børn, men helt om det stadig var, var han ikke helt sikker på. Han kendte vejen godt, for selv da de ikke sås, gik han skam stadig af og til der hen. Han var ikke sikker på hvorfor, måske for at huske hende eller noget, men han var der aldrig på de tidspunkter som hende. Så vidt han vidste, var det det eneste vandfald i miles omkreds.
Han satte farten en smule op, og kiggede efter om Foxina kunne følge med endnu. Da han kom til vandfaldet, standsede han op, skiftede form tilbage til sig selv. Han smilede drenget til hende, og lagde hovedet en smule på skrå.
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Det var overraskende så tyndt et lag vand det var. Han strøg let en hånd gennem sit våde hår, og så sig en smule overrasket rundt i grotten. Den var støre end han havde forvendte. Han så på Fønix med et lille smil. ”Hvis jeg er en gammel fis, er du sku også en gammel fis. Vi er jo lige gamle, hvis du nok husker” han skubbede en smule drillende til hende med sin albue, og gik et lille stykke længere ind i grotten. ”men, wao.” han var en smule målløs. Hvordan havde hun båret sig ad med at finde stedet her? ”øh. Hvordan i alverden fandt du stedet her?” han vendte sig om mod hende, og hans våde T-shirt klistrede en smule til hans krop, men den tørrede forhåbentlig hurtigt, så det gjorde ingen ting.
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Da de var kommet ud af grotten, så Joongkyu sig lidt rundt. Der var ret smukt her, og det var helt fantastisk at hun havde fundet stedet her. Han så over på hende, og opdagede at hun havde forvandlet sig til en ræv. ”Når, hva så nu? vil du vise mig lidt rundt her?” han forvandlede sig selv til en tiger, og så med forventningsfulde øjne på hende.
Gæst- Gæst
Hun kendte hvert et bo, som de havde lavet. I næsten hvert et træ, var der fuglereder, men de fleste var blevet udryddet, fordi hun lige var "kommet på besøg". Hun stoppede så på et tidspunkt op ved et stort landskab, for skoven sluttede pludseligt. Overraskende nok, var der en lille by med huse. Der gik høns i de store hønsegårde. Indimellem, havde hun kabret et par høns og ejerne var blevet sure, så nu havde de lagt fælder ud for hende. Siden havde hun holdt afstand fra byen.
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
"Den by, jeg frygter nu, har jeg engang bevæget mig i. Jeg trådte derned som ræv. Jeg luskede lidt rundt om natten, for at se den nye by, som var blevet dannet. Og jeg skulle jo selvfølgelig også lige tjekke det sidste hus, før jeg gik, men jeg opdagede, at der var en hønsegård. Endelig, havde jeg tænkt. Et nyt spisested, så behøvede jeg da ikke at jage hele tiden. Det var nemmere sagt end gjort. En morgen, så bondemandens søn mig, og skød efter mig. Han ramte mig i skulderen. Jeg blev dog hjulpet af en dæmon, som var venlig. Og jeg blev helbredt, men siden satte jeg ikke mine poter i den by. Overhovedet! Nå, men skal vi komme videre? Altså vi skal jo alligevel igennem den by, så jeg har forvandlet mig til menneskeform i stedet." fortalte hun og sukkede opgivende.
Hun rejste sig op og børstede græsset af sine bukser. Hun smilede venligt til Joongkyu. Hun håbede lidt, at han havde fået et indblik i det hun havde oplevet i sit liv, eller i hvert noget af det.
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Hun frygtede, at hun ville støde ind i Carsten eller for den sags skyld, hans far. Hendes hjerte dunkede som en sindssyg, da hun gik ned af Bakken mod byen.
Gæst- Gæst
Da de var kommet gennem byen, var der ingen som var kommet efter dem. De havde dog kikket en smule på dem, fordi de var nye, men gjorde intet ved dem. Han smilede til Foxina da de var kommet gennem byen. ”Det var da ikke så slemt, vel?” han så sig rundt, og kiggede så tilbage igen. ”Når skal vi komme videre?” han forvandlede sig til sin tigerform, og så på hende.
Gæst- Gæst
Det her var stedet, hun havde været for 3 år siden. Det var dengang da hendes mor havde tid til hende, og var gået lange ture med hende. Der var en gammel gynge, som hang på et æbletræ, og den havde hun siddet på, da hendes mor havde gynget hende højt op. "Ja, her er så stedet. Der er en smuk sø, og en gynge og et stort æbletræ. Det er et meget særligt sted." fortalte hun og smilede. Hun gik over til gyngen og rørte kort ved den, før hun fik et flashback.
"Gyng mig højere, mor!" råbte Foxina og grinede højt. Hendes mor lo, og gyngede hende så højere op. "Er det nok nu?" spurgte moderen og grinede ligeså. "Nu går vi altså hjem og spiser aftensmad, skat." sagde moderen og standsede gyngen stille og roligt. De forvandlede sig begge til deres dyr. Moderen var en slank og smidig kat, mens Foxina var en hurtig ræv. De løb altid om kap hjem, oftest var det moderen der vandt, men Foxina havde dog snydt nogle gange for at komme hurtigere hjem."
Lidt efter, var flashbacket væk og Foxina kom tilbage til nutiden igen. Hun så mod Joongkyu. "Undskyld, jeg fik lige et flashback om mig og min mor, der løb om kap på vej hjem." sagde hun og smilede igen.
Gæst- Gæst
Side 1 af 2 • 1, 2
» Spændende og udfordrende emne partner søges!! - Lukket
» emne snak! - Frozen, Niklaus og Harry (lukket samtale)
» Tæsk venligst livet ud af mig. Emne søge halløj.. - lukket
» Danmark (alle mine venner må komme og så selvfølgelig Kajika)
Vie La Mort :: Off Game :: Archives
Man 4 Dec 2023 - 1:29 af Khaa
» Athena Akademiet
Tors 11 Mar 2021 - 12:31 af Evelyn Swift
» Maybe a freind? / Apolline
Tirs 9 Mar 2021 - 22:33 af Lazarus
» The darkness - [Zakaroff]
Fre 5 Mar 2021 - 20:01 af Angelique Dümont
» New experiences - [DuChance]
Fre 5 Mar 2021 - 19:58 af Sapphira Dunham
» Out of the ordinary - Nightrage
Fre 5 Mar 2021 - 9:07 af Jacintha Phillips