Plot ⤋

Vi befinder os i en fiktiv by, kaldet Di Morga, som er beliggen i Frankrig. Dette sted, vrimler med forskellige væsner, hvis eksistens er ukendt for den omgivende verden, der ikke er klar over de mange racer der befinder sig i verdenen udover nogle typiske mere kendte: Vampyrer og Varulve. I denne by lever de forskellige væsner side om side med hinanden. Dette resulterer i forskellige slag imellem disse, som ofte leder til et større tumult i byen. Tidsperioden er i vor nutid, placeret i Frankrig.

Seneste emner
» Angel and Demon meets // Khá
Spørgsmål til brugerne angående tidsperioder (VIGTIGT) EmptyMan 4 Dec 2023 - 1:29 af Khaa

» Athena Akademiet
Spørgsmål til brugerne angående tidsperioder (VIGTIGT) EmptyTors 11 Mar 2021 - 12:31 af Evelyn Swift

» Maybe a freind? / Apolline
Spørgsmål til brugerne angående tidsperioder (VIGTIGT) EmptyTirs 9 Mar 2021 - 22:33 af Lazarus

» The darkness - [Zakaroff]
Spørgsmål til brugerne angående tidsperioder (VIGTIGT) EmptyFre 5 Mar 2021 - 20:01 af Angelique Dümont

» New experiences - [DuChance]
Spørgsmål til brugerne angående tidsperioder (VIGTIGT) EmptyFre 5 Mar 2021 - 19:58 af Sapphira Dunham

» Out of the ordinary - Nightrage
Spørgsmål til brugerne angående tidsperioder (VIGTIGT) EmptyFre 5 Mar 2021 - 9:07 af Jacintha Phillips

» Saint or Sinner? (Emnesøgning)
Spørgsmål til brugerne angående tidsperioder (VIGTIGT) EmptyTors 4 Mar 2021 - 9:29 af Alistair

» Genkendelighed er farligt
Spørgsmål til brugerne angående tidsperioder (VIGTIGT) EmptyTors 18 Feb 2021 - 21:54 af Lazarus

» Music and alcohol - [Aleksei]
Spørgsmål til brugerne angående tidsperioder (VIGTIGT) EmptyOns 17 Feb 2021 - 12:53 af Aleksei

» Tilbage efter længere pause
Spørgsmål til brugerne angående tidsperioder (VIGTIGT) EmptySøn 14 Feb 2021 - 8:25 af Alistair

Nyheder


Mulig race ændring på Engle og Djævle i deres oprindelse. Vigtigt at få det læst, og deltaget i valget om denne ændring skal ske!

Mest aktive brugere denne måned

Statistik
Der er i alt 512 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er ziko41

Vores brugere har i alt skrevet 255494 indlæg i 12833 emner

Spørgsmål til brugerne angående tidsperioder (VIGTIGT)

5 deltagere

Go down

Spørgsmål til brugerne angående tidsperioder (VIGTIGT) Empty Spørgsmål til brugerne angående tidsperioder (VIGTIGT)

Indlæg af Abraham Borzakov Tirs 1 Jul 2014 - 11:05

Skal Vie La Mort have egen tid?

Hej alle!
Vi Admins har gået og spekuleret lidt over, om det kunne være en fordel for jer, at Vie La Mort bevægede sig i en lidt hurtigere tid. Det vil altså sige, at hvor et år i dag varer det samme som et år i virkeligheden, vil man i stedet ændre det sådan, at et VLM-år måske kun varer 6 IRL måneder eller mindre. På den måde kan man nå at opleve mere med sin karakter, uden at skulle vente i flere år.

Det vil gøre plots mere realistiske, i det man ikke ender med at have en karakter, der oplever den ene dramatiske oplevelse efter den anden på meget kort tid :)  Der vil tilføjes en funktion til siden, hvor man så vil kunne følge med i, hvilket år og hvilken måned, man er i.

Så... ehm... ja, hvad synes I om den idé? Afgiv jeres stemme i afstemningsboksen oven over og skriv gerne i kommentarfeltet, hvis I har forslag til, hvor lang tid et VLM-år skal vare...
Abraham Borzakov
Abraham Borzakov
Highly competent (Rank 13)

Bosted : Huset Aba på landet i Terre tilhører nu hans afkom, Adrian. Nu bor han i Omari Ménage palæet ved vampyrbanken i Schweiz.

Antal indlæg : 700


Tilbage til toppen Go down

Spørgsmål til brugerne angående tidsperioder (VIGTIGT) Empty Sv: Spørgsmål til brugerne angående tidsperioder (VIGTIGT)

Indlæg af Gæst Tirs 1 Jul 2014 - 11:41

Lyder uden tvivl som en fed idé! Jeg ville i så fald elske det :D

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Spørgsmål til brugerne angående tidsperioder (VIGTIGT) Empty Sv: Spørgsmål til brugerne angående tidsperioder (VIGTIGT)

Indlæg af Autumn Tirs 1 Jul 2014 - 12:16

Jeg vil desværre være en af dem, der siger nej tak. o.o
Det virker unødvendigt på mange felter. Til sidst vil vi ikke kunne holde styr på det hele. Det er dejlig nemt nu at finde ud af hvilken måned, man er i ved bare at kigge på sin egen kalender.
Samtidig så vare et emne meget sjælendt kun en dag. Og så hvis man ønsker at emne på en bestemt dato, har vi lært at skrive datoen i emnebeskrivelsen.

Vie er ikke så striks, og vi har intet vi skal nå. Der er ikke et skoleår, vi skal igennem. Det er mere frit og man kan tillade sig at tage længere tid med et emne, hvis bare kan køre efter IRL tid. C:

(undskylder for den knap så forstålige sammenhæng.. Jeg er lige stået op..)
Autumn
Autumn
Highly competent (Rank 14)

Bosted : En relativt stor lejlighed i Terre med en udsigt til Sombre. Her bor hun sammen med spøgelset Evan.

Antal indlæg : 879


Tilbage til toppen Go down

Spørgsmål til brugerne angående tidsperioder (VIGTIGT) Empty Sv: Spørgsmål til brugerne angående tidsperioder (VIGTIGT)

Indlæg af Gæst Tirs 1 Jul 2014 - 13:04

Jeg vil så også være en af dem der er imod. Som Autumn siger længere oppe, så er Vie ikke så strikse.. Desuden er jeg også bange for, at vi ligepludselig er i år 2036 (lidt en overdrivelse, but you get the point..) og at folk pludselig begynder, at gå all science fiction mode. Og hvad med de brugere, hvis emne kan vare op til flere måneder?
Jeg ved godt, at man helst ikke skal sammenligne med PS, men der er jo derhen af vi kan komme. For på PS, så varede ens emne cirka en dag... Dette ses ikke så tit på Vie. Derfor tror jeg, at der vil komme megen tvivl, om hvor og hvornår vi er, også selvom i sætter et system op.
Ja, jeg vil egentlig bare gerne have, at Vie skal blive som den er, for det er derfor at jeg elsker at være her.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Spørgsmål til brugerne angående tidsperioder (VIGTIGT) Empty Sv: Spørgsmål til brugerne angående tidsperioder (VIGTIGT)

Indlæg af Sofus Tirs 1 Jul 2014 - 18:30

Jeg synes ikke, denne metode kan sammenlignes med det, der foregår på PS. Formålet med denne tidslinje er et helt andet, end det man ser på PS.
Der vil ikke komme til at ske ændringer i forhold til, hvor længe ens emner kan vare eller i hvilken tid på året, man kan sætte sit emne i. Datoen og tid vil man altid selv være herre over, så jeg kan ikke se, hvor man bliver begrænset ved denne løsning.
Som jeg ser det, giver det kun positive muligheder: bl.a. har mange efterspurgt, hvad pokker man gør, hvis ens karakter gerne vil stifte familie - skal man så gå og vente i 9 måneder?
Det vil også give et pust til sidens større plots, for når de bliver udviklet er der en masse ting, som man gerne vil have, der skal ske, men man ender tit med at det ene dramatiske scenarie efter det andet dukker op og det gør det meget svært at virke realistisk - og det kan desuden også gøre det svært at udvikle sidens historie, fordi man skal vente så længe ingame.

Hvad angår at man kan risikere engang at være i 2036 - why is that a bad thing? Det behøver jo ikke være rumskibe og flyvende biler, vi former jo selv historien. Det kunne være, vi beslutter os for at skabe atomkrig og sætte menneskeheden tilbage 200 år, vi kan beslutte os for at blotte den magiske verden for menneskerne og ændre historien derved. Desuden vil man jo stadig have mulighed for at ændre "Tid" således at man kun skriver i 2019, hvis det er det, man har lyst til, præcist på samme måde som man nu gerne må skrive i 600-tallet og i fremtiden.
Sofus
Sofus
Advanced Beginner (Rank 7)

Bosted : Lidt uden for Terre i et lille rækkehus.

Antal indlæg : 112


Tilbage til toppen Go down

Spørgsmål til brugerne angående tidsperioder (VIGTIGT) Empty Sv: Spørgsmål til brugerne angående tidsperioder (VIGTIGT)

Indlæg af Anastasia Tirs 1 Jul 2014 - 18:35

Jeg kan også bedre lide det som det er nu, hvor et år er et år.
Anastasia
Anastasia
Beginner (Rank 5)

Bosted : Hus ved stranden i Terre.

Antal indlæg : 62


Tilbage til toppen Go down

Spørgsmål til brugerne angående tidsperioder (VIGTIGT) Empty Sv: Spørgsmål til brugerne angående tidsperioder (VIGTIGT)

Indlæg af Autumn Tirs 1 Jul 2014 - 18:43

Jeg ser bare ikke, hvorfor vi overhoved skal ændre det? Jeg synes i det hele taget af Vie tager en masse ændringer i brug her på det seneste. Unødvendige ændringer, som vi sjovt nok ikke havde brug for før. Vie har kørt fantastisk uden at året forsvandt hurtigere. Det kan godt ske, det er på grund af min OCD(irl), men forhelved.. Hvis ting fungerer... så lad dem blive.
At ændre på store ting om tidsperioden vil også tage tid. Med informations boks og tilvænning. Og den tid burde meget vel bruges på noget andet, som virkelig har brug for at blive ændret eller stablet op.
Autumn
Autumn
Highly competent (Rank 14)

Bosted : En relativt stor lejlighed i Terre med en udsigt til Sombre. Her bor hun sammen med spøgelset Evan.

Antal indlæg : 879


Tilbage til toppen Go down

Spørgsmål til brugerne angående tidsperioder (VIGTIGT) Empty Sv: Spørgsmål til brugerne angående tidsperioder (VIGTIGT)

Indlæg af Sofus Tirs 1 Jul 2014 - 18:47

Det virker fint, nu, ja, men "middelmådigt", med et par urealistiske plotsammenhænge og komplikationer her og der. Jeg kan godt forstå argumentet, at hvis noget virker fint, hvorfor så ændre det, men her synes jeg det er vigtigt at opfatte ændringen som en en mulig forbedring.
Sofus
Sofus
Advanced Beginner (Rank 7)

Bosted : Lidt uden for Terre i et lille rækkehus.

Antal indlæg : 112


Tilbage til toppen Go down

Spørgsmål til brugerne angående tidsperioder (VIGTIGT) Empty Sv: Spørgsmål til brugerne angående tidsperioder (VIGTIGT)

Indlæg af Gæst Tirs 1 Jul 2014 - 19:37

Ja, en 'mulig' forbedring. Men hvad nu hvis dette ikke er en forbedring? Hvad nu hvis alle går rundt og er snot forvirrede over hvilket år og måned vi er i? Jeg kan godt se hvad du mener Sofus, men jeg syntes bare ikke at vi skal gå over i potterskolen mode. Jeg kan selv huske, da jeg var på potterskolen, hvor snotforvirrede folk var. Folk havde ingen anelse om hvilket år og måned vi var i.
Og det jeg er bange for er, at folk pludselig vil opfinde flyvende biler und so weiter, hvis vi når op i år 2036. Fordi helt ærligt, der er jo ingen der ved hvordan teknologien er i fremtiden. Jeg ved godt at der er nogen der har fortids emner, men der vidste man jo også 100% hvordan teknologien var dengang.

Og så vidt jeg ved, så har der i de år, jeg har været medlem herinde, hvilket er en del år efterhånden, aldrig haft brug for at ændre tiden.
.... og, Potterskolen har jo også lavet ændringer hele fucking tiden, fordi deres 'mulige' forbedringer ikke virkede. Hvis de havde ladt alt som det var, så var folk måske ikke skredet?
Jeg syntes bare at vi skal lade det som det er. Vie har lavet mange forandringer i den seneste tid og hvis folk vil have et fremtids emne, jamen så fint, lad dem gøre det. Så længe at man selv har styr på det. Jeg syntes at det skal være brugerens eget valg, hvornår det skal foregå URL og ikke siden der skal gå ind og pille ved det.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Spørgsmål til brugerne angående tidsperioder (VIGTIGT) Empty Sv: Spørgsmål til brugerne angående tidsperioder (VIGTIGT)

Indlæg af Gæst Tirs 1 Jul 2014 - 20:04

Godaften :)


Altså - jeg ved ikke om jeg er en lille ulydig rebel , i så fald kan det ikke bevises det er MIG det skriver indlægget * pokerface* men jeg plejer ikke at tage de ting helt så strikse.

Jeg og mine partnere plejer at starte emnet op på irl dato , eller skrive såfremt dato er tilbage i tiden - eller frem.

Vi aftaler om der er gået en dag eller to måneder siden vi så hinanden sidst- og følger derfor ikke hverken halve eller hele kalender år.

Jeg synes det kan begrænse meget , skal man følge det slavisk og dette er hvadebten man laver 6 mdr vie = 1 år irl eller ?
Hvis nu f.eks Millicent ville være gravid ( glem lige et øjeblik at hun er en omkring vandrede død krop, hvilke vil skabe større problemer end hvad kalender måned vi er i xD ) så havde jeg ( måske ) ikke tænkt mig at vente hverken halve eller hele år på hun fødte.

At jeg så er en person der eeelsker at trække ting ud så 'min' graviditet alligevel ville vare en evighed , er en anden sag.

Jeg har ofte Emner der strækker sig i månedsvis , og vil se det som en meget stor hæmsko hvis andre bestemmer ' hvornår Millicent nedkommer ' skulle min jeg have lyst ville jeg lave mit emne og skrue tiden frem ( er det meget forkert ?) og så give dem deres bebs xD

Så er der bare en mikro lille ting med at lade sig inspirerer af højtider som påske , jul, Halloween og nytår.
Jeg er jo en hyggesmølf og vil helst emne om jul , når jeg irl er omgivet af nisser - Og ikke pynte juletræet imens jeg er på ferie i Italien i 38 graders varme i juli xD men det er en mindre ting og måske bare mig :)

SKAL man følge tiden nøje , stemmer jeg FOR abrahams forslag , men helt ærlig er jeg den eneste der ikke tager det med tid så nøje?
For mig er det mere vigtig at spinde en dejlig rød tråd i min kateketers liv - på godt og ondt.

Stor ros til Abraham og admin teamet for at ligge det ud til afstemning og for at spørge ind til vores holdning :)

Rigtig god sommer
~ Millicent :)

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Spørgsmål til brugerne angående tidsperioder (VIGTIGT) Empty Sv: Spørgsmål til brugerne angående tidsperioder (VIGTIGT)

Indlæg af Thomas Keefer Tirs 1 Jul 2014 - 21:05

Jeg har stemt for, at Vie skal have sin egen tid.
Personligt har jeg rigtig god erfaring med det. Ikke nok med at det sætter hurtigere gang i karakterens udvikling, gør den, som Abraham påpeger, de forskellige plothændelser mere realistiske samt ikke at forglemme de sociale relationer man skaber på kryds og tværs.
Ydermere, så længe der er en overskuelig og nem boks, der kan vise dato – med alt hvad det indebærer, kan det ikke blive særlig forvirrende.

Desuden vil der gå en del år før 2034 nås alligevel, hvis vi antager at et ’Vie-år’ er 6 IRL måneder.
Thomas Keefer
Thomas Keefer
Advanced Beginner (Rank 8)

Bosted : Di Morga - Terre - i en mellemstor, nyrenoveret lejlighed med altan.

Antal indlæg : 233


Tilbage til toppen Go down

Spørgsmål til brugerne angående tidsperioder (VIGTIGT) Empty Sv: Spørgsmål til brugerne angående tidsperioder (VIGTIGT)

Indlæg af Abraham Borzakov Ons 2 Jul 2014 - 17:52

Lader afstemningen stå ugen ud og så får vi at se hihi

(Og så må folk gerne lade være med at stemme med flere brugere lol)
Abraham Borzakov
Abraham Borzakov
Highly competent (Rank 13)

Bosted : Huset Aba på landet i Terre tilhører nu hans afkom, Adrian. Nu bor han i Omari Ménage palæet ved vampyrbanken i Schweiz.

Antal indlæg : 700


Tilbage til toppen Go down

Spørgsmål til brugerne angående tidsperioder (VIGTIGT) Empty Sv: Spørgsmål til brugerne angående tidsperioder (VIGTIGT)

Indlæg af Gæst Fre 18 Jul 2014 - 0:21

Der var altså ingen internet på Cuba, så nu både stemmer jeg - PLUS jeg skriver min mening (fordi afstemningen ikke var lukket og fordi jeg kan :P)

For mig har tiden aldrig været det afgørende.
Jeg forstår fuldt ud idéen/det praktiske i at et år for eksempel er et halvt år, men gør det noget der sker noget spændende for ens karakter ofte? Terre er jo en by der er fyldt med overnaturlige væsner. For mig ville det være næsten unaturligt hvis man kan gå en hel uge i byen uden der sker noget synderligt voldsomt. Engle og dæmoner bor jo side om side. De må da have nogle interne kampe at kæmpe eller har jeg bare misforstået noget?
Personligt hælder jeg til at vi beholder den 'tidsregning' vi har i dag, hvor det er løst hvordan man vælger at få tiden til at gå. At få en tidsramme som et halvt år sat på et år, mener jeg ikke vil fungere her på siden. Først og fremmest er det ikke et skoleår der skal gennemgåes, som andre også har sagt, og for det andet er levealderen for de forskellige karakterer meget forskellige. Nu har jeg været her på siden i tre fire år, hvilke vil sige at der er gået seks år in-game, tager vi halvårs-modellen. Det vil have konsekvenser for mange af sidens brugere, især dem der er dødelige. Her kan nævnes for eksempel Sofus eller Towa. Da jeg skrev med sidstnævnte første gang, tror jeg han var tolv eller tretten (mindre detalje ;). Var det for to år siden, ville han i dag være seksten år og derfor højest sandsynlig være en helt anden person. Det kunne være rigtig sjovt at spille med, men det vil også lave en stor risiko for at folk ikke gider spille væsner der kan dø af alderdom, indenfor den nærmeste årerække, fordi man ganske enkelt forandre sig en hel del igennem tiden. Som 20 årig er man ofte vild og skal prøve ting, mens man som 25 årig måske forsøger at stifte familie. I vores halvårs-model fem år blot tage 2,5 år. For nogle, der holder fast i sine karakterer, ville det være irriterende, da de så hurtigere skal ændre deres karakters personlighed, mens det for andre vil være en kærkommen lejlighed til at eksperimentere med hvad man kan.

Jeg ved ikke om jeg nu har pustet det alt for meget eller andet mærkeligt overflødigt, men det er bare mine personlige argumenter for at der skal være løs tidsregning.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Spørgsmål til brugerne angående tidsperioder (VIGTIGT) Empty Sv: Spørgsmål til brugerne angående tidsperioder (VIGTIGT)

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum