Plot ⤋

Vi befinder os i en fiktiv by, kaldet Di Morga, som er beliggen i Frankrig. Dette sted, vrimler med forskellige væsner, hvis eksistens er ukendt for den omgivende verden, der ikke er klar over de mange racer der befinder sig i verdenen udover nogle typiske mere kendte: Vampyrer og Varulve. I denne by lever de forskellige væsner side om side med hinanden. Dette resulterer i forskellige slag imellem disse, som ofte leder til et større tumult i byen. Tidsperioden er i vor nutid, placeret i Frankrig.

Seneste emner
» Angel and Demon meets // Khá
Hvad ville du gøre? [Advarsel, kan godt være stødende] EmptyMan 4 Dec 2023 - 1:29 af Khaa

» Athena Akademiet
Hvad ville du gøre? [Advarsel, kan godt være stødende] EmptyTors 11 Mar 2021 - 12:31 af Evelyn Swift

» Maybe a freind? / Apolline
Hvad ville du gøre? [Advarsel, kan godt være stødende] EmptyTirs 9 Mar 2021 - 22:33 af Lazarus

» The darkness - [Zakaroff]
Hvad ville du gøre? [Advarsel, kan godt være stødende] EmptyFre 5 Mar 2021 - 20:01 af Angelique Dümont

» New experiences - [DuChance]
Hvad ville du gøre? [Advarsel, kan godt være stødende] EmptyFre 5 Mar 2021 - 19:58 af Sapphira Dunham

» Out of the ordinary - Nightrage
Hvad ville du gøre? [Advarsel, kan godt være stødende] EmptyFre 5 Mar 2021 - 9:07 af Jacintha Phillips

» Saint or Sinner? (Emnesøgning)
Hvad ville du gøre? [Advarsel, kan godt være stødende] EmptyTors 4 Mar 2021 - 9:29 af Alistair

» Genkendelighed er farligt
Hvad ville du gøre? [Advarsel, kan godt være stødende] EmptyTors 18 Feb 2021 - 21:54 af Lazarus

» Music and alcohol - [Aleksei]
Hvad ville du gøre? [Advarsel, kan godt være stødende] EmptyOns 17 Feb 2021 - 12:53 af Aleksei

» Tilbage efter længere pause
Hvad ville du gøre? [Advarsel, kan godt være stødende] EmptySøn 14 Feb 2021 - 8:25 af Alistair

Nyheder


Mulig race ændring på Engle og Djævle i deres oprindelse. Vigtigt at få det læst, og deltaget i valget om denne ændring skal ske!

Mest aktive brugere denne måned

Statistik
Der er i alt 512 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er ziko41

Vores brugere har i alt skrevet 255494 indlæg i 12833 emner

Hvad ville du gøre? [Advarsel, kan godt være stødende]

5 deltagere

Go down

Hvad ville du gøre? [Advarsel, kan godt være stødende] Empty Hvad ville du gøre? [Advarsel, kan godt være stødende]

Indlæg af Gæst Tirs 6 Dec 2011 - 8:57

Hvis du fik muligheden for at få 5 millioner kroner ved at trykke på en knap, ville du så gøre det?

Hagen? Hagen ved dette er at et barn et eller andet sted i verdenen vil dø i det du trykker på knappen. Ville du kunne klare at trykke på den? Ville du kunne klare tanken om at du havde forårsaget at et barn aldrig blev voksen og aldrig fik muligheden, men du tilgengæld fik 5 millioner?

Spørger om dette for at se hvor etiske folk er og hvor meget empati I har.


Sidst rettet af Urune Tirs 6 Dec 2011 - 10:41, rettet 1 gang

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Hvad ville du gøre? [Advarsel, kan godt være stødende] Empty Sv: Hvad ville du gøre? [Advarsel, kan godt være stødende]

Indlæg af Zane Tirs 6 Dec 2011 - 10:03

Nej, aldrig. Et barns liv er langt mere end sølle 5 mio. værd. Det kan ikke købes for penge.

Det er en... underlig nysgerrighed du har :)
Zane
Zane
Highly competent (Rank 12)

Bosted : Ukendt

Antal indlæg : 659


Tilbage til toppen Go down

Hvad ville du gøre? [Advarsel, kan godt være stødende] Empty Sv: Hvad ville du gøre? [Advarsel, kan godt være stødende]

Indlæg af Zann Tirs 6 Dec 2011 - 10:04

Penge er ikke alt ja 5 millioner er meget men jeg vil aldrig ofre et liv for penge ligemeget om så det var et 100 år gammel mand som kunne dø når som helst aldrig i mit liv ville jeg ofre en andens liv for penge
Zann
Zann
Competent (Rank 10)

Bosted : Eftersom han intet har hørt fra Sonya i lang tid. Er han flyttet ind på en suite på hotellet Quatre indtil videre.

Antal indlæg : 329


Tilbage til toppen Go down

Hvad ville du gøre? [Advarsel, kan godt være stødende] Empty Sv: Hvad ville du gøre? [Advarsel, kan godt være stødende]

Indlæg af Yuuki Tirs 6 Dec 2011 - 11:01

Aldrig, det er ondt, ja, som Zane og Zann siger 5 mio. er mange penge, men at ofre en andens liv for dem… jeg får det helt dårligt ved tanken
Yuuki
Yuuki
Proficient (Rank 16)

Bosted : En pæn lejlighed midt inde i Terre.

Antal indlæg : 1528


Tilbage til toppen Go down

Hvad ville du gøre? [Advarsel, kan godt være stødende] Empty Sv: Hvad ville du gøre? [Advarsel, kan godt være stødende]

Indlæg af Gæst Tirs 6 Dec 2011 - 14:18

Det kommer for mig an på, hvilke forhold barnet havde. Hvis det f.eks. var et lille barn, der var ved at dø af sult nede i den 3. verden, ville jeg godt kunne gøre det(Her tænker jeg mere på, at stoppe barnets lidelser end at få pengene - helt hjerteløs er jeg ikke.). Men hvis det var et sundt og raskt barn med en lovende fremtid, ville jeg ikke lade mig friste - håber jeg da ...

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Hvad ville du gøre? [Advarsel, kan godt være stødende] Empty Sv: Hvad ville du gøre? [Advarsel, kan godt være stødende]

Indlæg af Gæst Tirs 6 Dec 2011 - 14:27

Åh gud, mine tanker var godt nok væmmelige. Jeg TVIVLEDE på, om jeg ville trykke. hvis jeg skulle være et godt menneske, skulle jeg da ikke engang overveje det.
Jeg ved ikke, hvad jeg ville gøre. Gå i panik, få en depression eller noget.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Hvad ville du gøre? [Advarsel, kan godt være stødende] Empty Sv: Hvad ville du gøre? [Advarsel, kan godt være stødende]

Indlæg af Zero Bang Tirs 6 Dec 2011 - 14:35

Antio alle kan blive fristet men det der bestemmer hvilken person man er er ens handling vis det skete du kan sagtens sige JA JEG VILLE HELT KLART TRYKKE men når først det virkelig sker sige 'nej det kan jeg ikke få mig til'
Zero Bang
Zero Bang
Competent (Rank 10)

Bosted : Et hus et stykke uden for byen omringet af en 5 meter høj mur og beskyttet af mange vagter.

Antal indlæg : 354


Tilbage til toppen Go down

Hvad ville du gøre? [Advarsel, kan godt være stødende] Empty Sv: Hvad ville du gøre? [Advarsel, kan godt være stødende]

Indlæg af Zero Bang Tirs 6 Dec 2011 - 14:40

En sådan her afstemning kan ikke vise ens person at det sker er det eneste som virkelig kan vise om man er sådan ikke en underlig topic ting
Zero Bang
Zero Bang
Competent (Rank 10)

Bosted : Et hus et stykke uden for byen omringet af en 5 meter høj mur og beskyttet af mange vagter.

Antal indlæg : 354


Tilbage til toppen Go down

Hvad ville du gøre? [Advarsel, kan godt være stødende] Empty Sv: Hvad ville du gøre? [Advarsel, kan godt være stødende]

Indlæg af Nicholé Tirs 6 Dec 2011 - 14:49

Jeg kunne aldrig i livet få mig selv til at trykke på den knap, hvor mange penge jeg så end havde. Livet er en gave, som ikke kan købes for penge og derfor er det(efter min mening), meget vigtigere end penge. Jeg vil have det fotrfærdeligt med mig selv, hvis jeg fik penge for at dræbe et barn, for sådan ville jeg have det. Ved ikke med jer andre.. :'3
Nicholé
Nicholé
Advanced Beginner (Rank 8)

Bosted : En lejlighed i Terre.

Antal indlæg : 184


Tilbage til toppen Go down

Hvad ville du gøre? [Advarsel, kan godt være stødende] Empty Sv: Hvad ville du gøre? [Advarsel, kan godt være stødende]

Indlæg af Gæst Tirs 6 Dec 2011 - 15:04

Jeg er født ude evnen til at føle hverken empati eller sympati (men jeg forstår følelsen og ja jeg har fået det konstateret) . Men jeg er ikke hjerteløs, igen som Diego sagde, ville mit valg bære stort præg af hvordan barnet havde det. Hvis det var et sundt og rask barn ville jeg højest sansynligt ikke gøre det. Min beslutning ville også bære præg både humør, om jeg var fattig eller ej eller om pengende ville hjælpe andre bør ud af vanskelige siturationer.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Hvad ville du gøre? [Advarsel, kan godt være stødende] Empty Sv: Hvad ville du gøre? [Advarsel, kan godt være stødende]

Indlæg af Zero Bang Tirs 6 Dec 2011 - 15:30

Med andre ord du ville være ligeglad med at vis nu det var et sygt barn og i det øjeblik du trykker og barnet dør at der kommer nogle for at redde det? Jeg vil ikke bedømme sådan alle har en chance for at leve nogle er heldige nok til at vis de er ved at dø så vil de blive redet
Zero Bang
Zero Bang
Competent (Rank 10)

Bosted : Et hus et stykke uden for byen omringet af en 5 meter høj mur og beskyttet af mange vagter.

Antal indlæg : 354


Tilbage til toppen Go down

Hvad ville du gøre? [Advarsel, kan godt være stødende] Empty Sv: Hvad ville du gøre? [Advarsel, kan godt være stødende]

Indlæg af Gæst Tirs 6 Dec 2011 - 15:32

Hvis jeg ikke vidste at der kom nogen for at rede det ... ja

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Hvad ville du gøre? [Advarsel, kan godt være stødende] Empty Sv: Hvad ville du gøre? [Advarsel, kan godt være stødende]

Indlæg af Gæst Tirs 6 Dec 2011 - 15:42

Manglede nok lige at pointere at det er et tilfældigt barn... My bad. ^^

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Hvad ville du gøre? [Advarsel, kan godt være stødende] Empty Sv: Hvad ville du gøre? [Advarsel, kan godt være stødende]

Indlæg af Gæst Tirs 6 Dec 2011 - 15:51

Selv et tilfældigt barn, er et levende væsen, der bør respekteres og sættes over materielle goder. Selvfølgelig kan enhver, der har muligheden for at trykke på sådan en knap, sidde i forskellige situationer. Måske sult, fattigdom og daglige lidelser. Eller så kan det være en rig, men grådig person, der kun ønsker bedre for sig selv.
Det jeg prøver at sige, er noget lignende, at hvis jeg selv fik muligheden for det og levede et ekstremt usselt liv, med næsten ingen goder, ville det være ekstremt svært at tænke på det andet barn. Men på den anden side, er det nok den hurtige tanke omkring det andet væsen, der også vil få mig til at vende ryggen til denne mulighed.
Levede jeg et ganske normalt liv, hvor der er mulighed for uddannelse, men ikke råd til de luxuriøse ting, ville jeg først og fremmest sige nej, mest på grund af den morale, jeg er blevet lært. Men også fordi jeg vidste, at penge ikke er lykken. Hårdt arbejde er vejen frem, og det ville jeg nok altid træde ned på.

Så medmindre jeg levede et rigt liv, og kun var blevet fortalt om pengenes goder, ville jeg på ingen måde lade fingeren trykke på knappen. Det er en ubehagelig tanke, at der findes folk, med den meget ensomme retning at tænke på.
Men kort sagt, så ville jeg aldrig nogensinde vælge penge frem for et andet, og tilfældigt barns liv.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Hvad ville du gøre? [Advarsel, kan godt være stødende] Empty Sv: Hvad ville du gøre? [Advarsel, kan godt være stødende]

Indlæg af Gæst Tirs 6 Dec 2011 - 18:46

Zero skrev:Antio alle kan blive fristet men det der bestemmer hvilken person man er er ens handling vis det skete du kan sagtens sige JA JEG VILLE HELT KLART TRYKKE men når først det virkelig sker sige 'nej det kan jeg ikke få mig til'

Ja, alle kan jo også sagtens sige: nej, jeg ville ikke trykke.
Men inderst inde er der nok noget der siger: ja, jeg ville da trykke.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Hvad ville du gøre? [Advarsel, kan godt være stødende] Empty Sv: Hvad ville du gøre? [Advarsel, kan godt være stødende]

Indlæg af Gæst Ons 1 Feb 2012 - 3:07

Situationen er umåådeligt urealistisk.. Men hvis jeg stod der... HVIS.. Jeg stod der.. Så ja.. Det er jeg ret sikker på jeg ville gøre.. Mit desperate sind, ville tænke 'Et barn.. For min kort lykke.. Hm.. Worth it...' Og jeg tror.. Hvis i tænker dybt nok, og glemmer hvor urealistisk situationen er... Så ville i gøre det samme.. Alt efter hvor svært eller nemt jeres liv er, ville dette også have en vægt på jeres svar.. Mit liv, anser jeg som fucking hårdt.. Og jeg ville føle at jeg fortjente pengende, da jeg normalt ikke er et dårligt menneske.. Men en dårlig gerning.. For min lykke, i hvert fald for en tid? Ja.. Jeg tror jeg ville trykke på knappen.. Det kaldes 'overlevelses instinkt'.. Og livet er svært nok i forvejen.. Et boost på 5 milioner? Yup.. I'd go for it..
Et liv, betyder langt mere end penge.. Men det betyder ikke at det er nogen andre end personen selv, og dennes familie's problem, om denne overlever.. Verden er hård nok for os selv, til at vi ville tænke på andre, i en situation som denne..
Ja.. Jeg ville trykke på knappen..

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Hvad ville du gøre? [Advarsel, kan godt være stødende] Empty Sv: Hvad ville du gøre? [Advarsel, kan godt være stødende]

Indlæg af Gæst Ons 1 Feb 2012 - 17:02

Jeg ville også trykke på knappen * kapaw*
Jeg ville blæse min egen hjerne ud, give mit liv for et lille barn kunne leve sit.
For mig er børn , dét der skal bringe samfundet videre, og gerne et civiliseret samfund ,der ikke er styret af lysten til penge eller magt, men Istedet bygger på værdier og holdninger.
Sunde værdier.
Og de starter med den enkelte person.Man kan ikke styrer hvad andre skal tænke eller gøre, men være den bedste 'mig ' er da et respektabelt mål ?
Jeg ville aldrig kunne slå ihjel, for penge.

Håber ikke mit svar på nogen måder anstøder dig....eller andre, jeg måtte bare ud med 'dét der lige poppede op '

:)
Mvh
Corinne.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Hvad ville du gøre? [Advarsel, kan godt være stødende] Empty Sv: Hvad ville du gøre? [Advarsel, kan godt være stødende]

Indlæg af Gæst Ons 1 Feb 2012 - 20:36

Hmm.. den er faktisk lidt svær. Fordi normalt vil jeg aldrig gøre det.. Men det kommer an på hvordan barnet er inde i.. Jeg har ingen sympati for lutter sorte sjæle, de skal bare dø! Her vil nogle nok sige at jeg er sindsyg.. men prøv lige og forestil jer et barn med en sort sjæl der gør folks liv til at helvede.. I det tilfælde vil jeg trykke på knappen modtage fem millioner på at gøre verden bedre.. Men et neutralt eller et hjælpsomt menneske skal aldrig være offer få penge syge folk der trykker på knapper... Som mange af jer fint skriver kommer det også an på hvordan barnet har det. Hvis personen er syg af kræft.... vil jeg... lade være med at trykke. Hvis barnet var sundt så ville jeg ;D Ej. Hvis barnet bad om det vil jeg lystre. Ellers ikke. Håber du fik noget ud af min seje mening. Men jo det er et svært valg.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Hvad ville du gøre? [Advarsel, kan godt være stødende] Empty Sv: Hvad ville du gøre? [Advarsel, kan godt være stødende]

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum