Plot ⤋

Vi befinder os i en fiktiv by, kaldet Di Morga, som er beliggen i Frankrig. Dette sted, vrimler med forskellige væsner, hvis eksistens er ukendt for den omgivende verden, der ikke er klar over de mange racer der befinder sig i verdenen udover nogle typiske mere kendte: Vampyrer og Varulve. I denne by lever de forskellige væsner side om side med hinanden. Dette resulterer i forskellige slag imellem disse, som ofte leder til et større tumult i byen. Tidsperioden er i vor nutid, placeret i Frankrig.

Seneste emner
» Angel and Demon meets // Khá
FAQ Hvad er magisk ladning? EmptyMan 4 Dec 2023 - 1:29 af Khaa

» Athena Akademiet
FAQ Hvad er magisk ladning? EmptyTors 11 Mar 2021 - 12:31 af Evelyn Swift

» Maybe a freind? / Apolline
FAQ Hvad er magisk ladning? EmptyTirs 9 Mar 2021 - 22:33 af Lazarus

» The darkness - [Zakaroff]
FAQ Hvad er magisk ladning? EmptyFre 5 Mar 2021 - 20:01 af Angelique Dümont

» New experiences - [DuChance]
FAQ Hvad er magisk ladning? EmptyFre 5 Mar 2021 - 19:58 af Sapphira Dunham

» Out of the ordinary - Nightrage
FAQ Hvad er magisk ladning? EmptyFre 5 Mar 2021 - 9:07 af Jacintha Phillips

» Saint or Sinner? (Emnesøgning)
FAQ Hvad er magisk ladning? EmptyTors 4 Mar 2021 - 9:29 af Alistair

» Genkendelighed er farligt
FAQ Hvad er magisk ladning? EmptyTors 18 Feb 2021 - 21:54 af Lazarus

» Music and alcohol - [Aleksei]
FAQ Hvad er magisk ladning? EmptyOns 17 Feb 2021 - 12:53 af Aleksei

» Tilbage efter længere pause
FAQ Hvad er magisk ladning? EmptySøn 14 Feb 2021 - 8:25 af Alistair

Nyheder


Mulig race ændring på Engle og Djævle i deres oprindelse. Vigtigt at få det læst, og deltaget i valget om denne ændring skal ske!

Mest aktive brugere denne måned

Statistik
Der er i alt 512 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er ziko41

Vores brugere har i alt skrevet 255494 indlæg i 12833 emner

FAQ Hvad er magisk ladning?

2 deltagere

Go down

FAQ Hvad er magisk ladning? Empty FAQ Hvad er magisk ladning?

Indlæg af Abraham Borzakov Ons 2 Jan 2013 - 20:52

Hvad er magisk ladning?

Hvordan påvirker det min karakter?

Hvorfor er der forskel på magisk ladning?


Magisk ladning er den mængde magi, et væsen har adgang til. Dette varierer fra væsen til væsen; fra race til race. Den magiske ladning afgører hvor mange generelle evner, væsenet har og hvor stærke i udholdenhed og kraft, de to (eller færre/flere) magier kan være.

En animagus er eksempelvis ikke særligt magisk ladet, da det blot er et menneske, der har magi til at tage form af ét dyr. Med tiden kan den opnå nok magi til at få adgang til flere mutationer, men racen har stadig ikke mulighed for eksempelvis at kontrollere ild eller forvandle sten til støv.

Varulven er en smule mere magisk ladet, da den har mulighed for at bære sin virus og overføre den til andre - dette er en evne og ikke en magi. Dog har varulven heller ikke mulighed for andre magier end dem, der er beskrevet i dens racebeskrivelse.

På den anden side har vi racer som dæmoner, vampyrer, engle og djævle. Engle og djævle har en høj magisk ladning, fordi de er guddommelige og skabes direkte af en ufattelig stor magikilde. De kan derfor have mange forskellige magier og eksempelvis engle har en generel evne til at kunne helbrede - dette er altså ikke en magi, skal SKAL stå i et magifelt, med mindre der er tale om en hel særlig form for healing (alvorligt kritiske sår, mentale sygdomme etc).
En dæmon har magisk ladning til at kunne antage en dæmonform som en del af deres generelle evner, hvilket gør, at de har mere plads i magi-felterne.

Magisk ladning afgører også levetiden for væsenet; et menneske kan ikke leve særlig længe, da det ingen magisk ladning har, men en dværg kan leve dobbelt så længe, da den besidder en højere magisk ladning.

Jeg håber, det giver en smule mening! Vi har valgt at gøre forskel på racernes magiske ladning for at skabe et hierarki - en slags fødekæde. Det er så det har en betydning, hvilken race man vælger.

Husk på: Ens karakters kvaliteter behøver ikke ligge i magierne; find glæde i de mere komplekse værdier, personligheden, forholdene og den mængde magiske ladning, den har adgang til.

Ingen magisk ladning: Mennesker

Lav magisk ladning: Animaguser, varulve

Middel magisk ladning: Dværge, elvere, aspara

Høj magisk ladning: Vampyrer, engle/djævle, dæmoner

Højest magisk ladning: Alba

Spirituel adgang:
Høj spirituel adgang afgører karakterens mulighed for at komme i kontakt med den spirituelle verden. Racer med lav spirituel adgang har svært eller slet ingen mulighed for eksempelvis at blive til engle, djævle eller spøgelser.

Ingen/lav spirituel adgang: Vampyrer, dæmoner

Middel spirituel adgang: Albaer, dværge, asparaer, elvere

Høj spirituel adgang: Mennesker, spøgelser, engle/djævle, animaguser og varulve
Abraham Borzakov
Abraham Borzakov
Highly competent (Rank 13)

Bosted : Huset Aba på landet i Terre tilhører nu hans afkom, Adrian. Nu bor han i Omari Ménage palæet ved vampyrbanken i Schweiz.

Antal indlæg : 700


Tilbage til toppen Go down

FAQ Hvad er magisk ladning? Empty Sv: FAQ Hvad er magisk ladning?

Indlæg af Gæst Ons 2 Jan 2013 - 20:58

Du bliver nød til lige at uddybe din 'spirituelle adgang' en smugle, for jeg er ikke helt med på hvad den skal gøre godt for. Ved ikke om det bare er mig der er lidt ferie dum :)

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

FAQ Hvad er magisk ladning? Empty Sv: FAQ Hvad er magisk ladning?

Indlæg af Abraham Borzakov Ons 2 Jan 2013 - 21:04

Den blev også bare hastigt skrevet ind, fordi jeg lynhurtigt fik idéen hahah

Eksempelvis kan engle have svært ved at blive vampyrer, da vampyren ikke er særlig spirituel og Gud vil derfor gøre alt for at forhinde forvandlingen i at ske.

Vampyrer kan ikke blive til engle, fordi de ikke har nok spirituel adgang - hvis de dør, så dør de.

Hmm.. jeg ved ikke rigtig, hvordan jeg ellers kan forklare det end: "Høj spirituel adgang afgører karakterens mulighed for at komme i kontakt med den spirituelle verden"

Jeg vil lade den simre lidt - der kommer måske nogle tilføjelser senere :D
Abraham Borzakov
Abraham Borzakov
Highly competent (Rank 13)

Bosted : Huset Aba på landet i Terre tilhører nu hans afkom, Adrian. Nu bor han i Omari Ménage palæet ved vampyrbanken i Schweiz.

Antal indlæg : 700


Tilbage til toppen Go down

FAQ Hvad er magisk ladning? Empty Sv: FAQ Hvad er magisk ladning?

Indlæg af Gæst Ons 2 Jan 2013 - 21:06

Okay... Albaerne har den højeste magiske ladning. Why?

Jeg havde det indtryk at det som race var relativt svage.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

FAQ Hvad er magisk ladning? Empty Sv: FAQ Hvad er magisk ladning?

Indlæg af Gæst Ons 2 Jan 2013 - 21:12

Enig med Artanis, og hvis man skal kunne skifte race ( hvad man jo kan ) så tænker jeg at man som dæmon burde kunne blive en ægte djævle, der kan umuligt være en kæmpe forskel der eller ?

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

FAQ Hvad er magisk ladning? Empty Sv: FAQ Hvad er magisk ladning?

Indlæg af Abraham Borzakov Ons 2 Jan 2013 - 21:14

De er ikke særligt fysisk stærke, men de er nærmest skabt af magi - det er lige før, at hvis man ikke tror på magi, ville de holde op med at eksistere haha (ligesom i Peter Pan haahaha nevermind). De er ofte holdt tilbage af deres adfærd og kultur - de er ikke lige så griske og grådige som vampyrer og dæmoner, og er i stedet meget ydmyge med deres magier.

Men nu er alba-racen jo ikke en særlig populær race, så frygt nu ikke, at de overtager verden (Så sætter vi os jo bare på dem). Grunden til at jeg har sat dem på den højeste magiske ladning er også for at gøre dem mere attraktive :)

Millicent: Dæmoner og djævle er slet ikke til at sammenligne. De hører til to vidt forskellige underverdener.

- og man kan ikke "bare" skifte race, det skal have en in-game grund og sammenhæng, før det kan godkendes og ændres, ellers skal der oprettes en ny karakter.
Abraham Borzakov
Abraham Borzakov
Highly competent (Rank 13)

Bosted : Huset Aba på landet i Terre tilhører nu hans afkom, Adrian. Nu bor han i Omari Ménage palæet ved vampyrbanken i Schweiz.

Antal indlæg : 700


Tilbage til toppen Go down

FAQ Hvad er magisk ladning? Empty Sv: FAQ Hvad er magisk ladning?

Indlæg af Gæst Ons 2 Jan 2013 - 21:16

Så giver det mere mening :P

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

FAQ Hvad er magisk ladning? Empty Sv: FAQ Hvad er magisk ladning?

Indlæg af Gæst Ons 2 Jan 2013 - 21:18

Jeg har stadig meget at lære ,I know....men hvem kan så blive henholdsvis en engel og en djævle hvis de dør ? Bare for at prøve at forstå det spirituelle lidt bedre :)

Det er godt at race skift ikke er så let tilgængeligt igen, det ville gøre det at være en særlig race en smule utroværdig, I think :)

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

FAQ Hvad er magisk ladning? Empty Sv: FAQ Hvad er magisk ladning?

Indlæg af Abraham Borzakov Ons 2 Jan 2013 - 21:21

Vi diskuterer stadig det med engle og djævle - problemet er, at folk har været MEGET kreative med at skabe sære blandingsracer, der slet ikke giver nogen mening hahah

Og det er jo ærgerligt, hvis vi går ind og siger "Det kan ikke lade sig gøre" før det er helt gennemtænkt. Så indtil videre står ingen og lav spirituel kontakt sammen og det er mest bare for at give et svagt indblik. Og for at give menneskene en fordel!
Abraham Borzakov
Abraham Borzakov
Highly competent (Rank 13)

Bosted : Huset Aba på landet i Terre tilhører nu hans afkom, Adrian. Nu bor han i Omari Ménage palæet ved vampyrbanken i Schweiz.

Antal indlæg : 700


Tilbage til toppen Go down

FAQ Hvad er magisk ladning? Empty Sv: FAQ Hvad er magisk ladning?

Indlæg af Gæst Ons 2 Jan 2013 - 21:30

Interessant :) og jeg er enig med de meget mystiske og kreative blandninger.
Tænker lige lidt over det, inden stemmen afgives :)

Tak for forklaring :)

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

FAQ Hvad er magisk ladning? Empty Sv: FAQ Hvad er magisk ladning?

Indlæg af Dai Lør 2 Aug 2014 - 17:15

Jeg ved godt jeg er meeeeeget bagud.. Men betyder det så at animaguser(eller navajoer) kan blive engle eller en af de andre ting, på samme plan som et menneske?
Og hvis en Navajo, bliver til en engel, vil personen, så miste sin evne til at forvandle sig? :)
Dai
Dai
Competent (Rank 11)

Bosted : Bor sammen med Xander i en lejlighed i Terre.

Antal indlæg : 437


Tilbage til toppen Go down

FAQ Hvad er magisk ladning? Empty Sv: FAQ Hvad er magisk ladning?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum