Plot ⤋

Vi befinder os i en fiktiv by, kaldet Di Morga, som er beliggen i Frankrig. Dette sted, vrimler med forskellige væsner, hvis eksistens er ukendt for den omgivende verden, der ikke er klar over de mange racer der befinder sig i verdenen udover nogle typiske mere kendte: Vampyrer og Varulve. I denne by lever de forskellige væsner side om side med hinanden. Dette resulterer i forskellige slag imellem disse, som ofte leder til et større tumult i byen. Tidsperioden er i vor nutid, placeret i Frankrig.

Seneste emner
» Angel and Demon meets // Khá
Et forsøg EmptyMan 4 Dec 2023 - 1:29 af Khaa

» Athena Akademiet
Et forsøg EmptyTors 11 Mar 2021 - 12:31 af Evelyn Swift

» Maybe a freind? / Apolline
Et forsøg EmptyTirs 9 Mar 2021 - 22:33 af Lazarus

» The darkness - [Zakaroff]
Et forsøg EmptyFre 5 Mar 2021 - 20:01 af Angelique Dümont

» New experiences - [DuChance]
Et forsøg EmptyFre 5 Mar 2021 - 19:58 af Sapphira Dunham

» Out of the ordinary - Nightrage
Et forsøg EmptyFre 5 Mar 2021 - 9:07 af Jacintha Phillips

» Saint or Sinner? (Emnesøgning)
Et forsøg EmptyTors 4 Mar 2021 - 9:29 af Alistair

» Genkendelighed er farligt
Et forsøg EmptyTors 18 Feb 2021 - 21:54 af Lazarus

» Music and alcohol - [Aleksei]
Et forsøg EmptyOns 17 Feb 2021 - 12:53 af Aleksei

» Tilbage efter længere pause
Et forsøg EmptySøn 14 Feb 2021 - 8:25 af Alistair

Nyheder


Mulig race ændring på Engle og Djævle i deres oprindelse. Vigtigt at få det læst, og deltaget i valget om denne ændring skal ske!

Mest aktive brugere denne måned

Statistik
Der er i alt 512 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er ziko41

Vores brugere har i alt skrevet 255494 indlæg i 12833 emner

Et forsøg

2 deltagere

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Go down

Et forsøg Empty Et forsøg

Indlæg af Gæst Søn 2 Okt 2011 - 13:17

Jeg søger nogle personer, som tør være med i et lille forsøg hvad angår emner, relationer og fælles historie i store træk.

Da jeg ikke har den nødvendige tid, som der oftest kræves for at gøre ens karakter levende, med vedvarende venskaber, fjendskaber og fælles minder på kryds og tværs, ikke blot for sin egen karakter og en andens, men for manges, muligvis tyve stykker, må jeg komme til kort og se om jeg ikke kan skyde en genvej; lave et lille forsøg.
For at dette forsøg kan blive ført ud i livet, kræver det at mindst en melder sig. Denne ene, eller disse, i tilfælde af at flere gider, skal kunne være klar på at lave en masse relationer mellem hinanden. – hvilket betyder at en specifik race ikke er påkrævet.
Man kan også, hvis det ovenstående stadig ikke giver mening, se det som en film.
I en god film, hænger alle karakterer som regel sammen på en eller anden måde, og ingen personer fremstår derfor ubrugelige eller ligegyldige, da de alle har en plads at sidde på. Lige præcis det vil jeg godt prøve.

Dette vil altså ikke kun skaffe nyttigt spil til spillerne senere hen, men også give nye oplevelser inden for RP.
Men ja, skriv hvis det lyder interessant, eller hvis uddybning er påkrævet.
Desuden har jeg nogle specifikke eksempler, hvis det skrevne er helt sort. - hvilket det helst ikke skulle være, da skriftfarven i mine øjne er hvid.

- Murdoch

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Et forsøg Empty Sv: Et forsøg

Indlæg af Gæst Søn 2 Okt 2011 - 13:21

Halløj, dér! 8D

Ved du hvad, jeg er faktisk fuldstændig enig med dig, hvis jeg forstår dig ret! Jeg har heller ikke helt den nødvendige tid til at have det nødvendige antal emner i gang, som er godt for en rpg-figur, men .. for at sige det i korte træk: Jeg er med på den!! ;D

Men .. Hæhæ, kunne du måske uddybe noget mere? xD Skal vi så have et fællesemne, eller skal vi inddele det i plot?

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Et forsøg Empty Sv: Et forsøg

Indlæg af Gæst Søn 2 Okt 2011 - 13:51

Yayness! Sådan skal det være!

Og, jo selvfølgelig skal der uddybes, men jeg havde den tanke, at jeg ikke ville lave for skarpe regler, da tanken var, at andre også skulle have et ord at sige, hvis de ønskede det.
Men nu du spørger, kan jeg da godt uddybe adskillige idéer, som var faldet mig ind.

Det ene idé har jeg i et vist omfang prøvet før, (Det tog godt og vel 2-3 år, men kan uden tvivl fungere her også)
Det omhandlede primært to personer. Et af hvert køn, der havde et ekstremt forhold til hinanden - en blanding mellem begær og had. Om de to personer havde de begge bekendtskaber der på hver sin måde også blev en del af de andres liv.
Jeg selv, synes dette minder mest om musikvideoen "I love the way, you lie"

Et andet eksempel, som jeg gerne ville se blive ført ud i livet, er et mere omhandlende plot, der især går i dybten i en eller to racer -da jeg synes lidt spil på disse kanter kunne være trængende.
Altså et sammenhold, et samfund, en gruppe - eksempler, der på en eller anden måde, har meninger, konflikter, relationer ikke kun til omverdenen men ligeledes inden for deres egne mure. Det kunne virkelig være fedt, og på den måde undgik man også alle de emner der egentlig kun handler om at møde en for første gang.

Det sidste eksempel jeg lige har i hovedet, har jeg ligeledes forsøgt før, og man kan da tale om en halv succes.
Det omhandler tilfældige racer, der tvinges sammen af en bestemt genstand, interesse, person eller lignende.
Det er især her, at andres meninger kunne være interessant.
Man kan, som eksempel her, bruge aktantmodellen i dansk.
Med giver, modtager, modstand, subjekt, hjælper osv.

Men som sagt, jeg er selv åben for alverden, så længe det kan puste vedvarende liv i min karakter, der ikke bare kan spilles på nu, men som kan påvirke al spil med den pågældende person i fremtiden.


Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Et forsøg Empty Sv: Et forsøg

Indlæg af Gæst Søn 2 Okt 2011 - 14:30

Det lyder bare genialt, det hele! :D

Alle idéerne lyder meget gode, og så elsker jeg, når det hele spiller op ^^

Jeg kan måske tilføje noget smart til din sidste idé. Jeg har selv i gang med nogle plots vedrørende Athal, men indtil videre er han selv blandet ind i det. For nylig, i et emne jeg havde med en, fik han en amulet, hvor han bliver nødt til at løse en slags gåde for at finde løsningen.
For to år siden (for ham) blev hans forældre myrdet af to isdæmoner, eftersom (formoder Athal) de stadig bærer nag efter den krig, vanddæmonerne og isdæmonerne engang havde. De er stadig efter ham, og Di Morga er bare endnu en by, han kan søge imidlertidig tilflugt i.
Men en mistanker er begyndt at falde Athal ind, og han tror, der muligvis ligger mere bag de to isdæmonerns had mod ham. Derfor opsøgte han nogle vise dværge for at få svar og fik så denne amulet. Han skal nu løse en gåde for at finde ud af, hvad amuletten går ud på, eftersom dværgen ikke rigtig gav ham flere hint end denne genstand.
Faktisk ved jeg ikke engang selv, hvad jeg vil med den endnu, da mine idéer bare plopper op løbende, men jeg har intet imod at inddrage andre personer i det.
Dét kunne måske være det fælles objekt?
- Bare lige en idé, hæhæ :P

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Et forsøg Empty Sv: Et forsøg

Indlæg af Gæst Søn 2 Okt 2011 - 15:37

Fantastisk!

Din idé lyder glimrende, og eftersom du er den eneste der endnu har givet din mening til kende, synes jeg vi skulle starte et plot, omhandlende denne genstand :)
Desuden vil det bygge videre på din egen historie, hvilket jo er en lille bonus.

Selvfølgelig kræver det jo så, at du sætter mig lidt ind i det hele, og gerne også om der har været andre personer indblandet - måske vil de være med?
Men ellers; glimrende glimrende.
og jo, så behøver alt ikke aftales på forhånd, men som du selv siger, lade idéerne 'poppe' op hen ad vejen - det er trods alt sjovest, når alle overraskes :)

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Et forsøg Empty Sv: Et forsøg

Indlæg af Gæst Søn 2 Okt 2011 - 16:03

Altså, som sagt har jeg ikke rigtig haft mulighed for at emne med mange personer, men for lige at smide en andens navn ind i samtalen, kan jeg sige, at Aubreiane var med i emnet, da Athal fik amuletten 8D

Altså, jeg kan forestille mig, at denne genstand måske gemmer på en kræft. Måske er det noget, som isdæmonerne og bl.a. din karakter søger efter? Og Athal vil jo langt fra give dem fra sig, eftersom det måske kan gøre ham fri for sine onde stalkere.

- Jeg ved også, at når det nye Vie kommer, så vil Athals personlighed ændres. Lige nu lever han op til en frisk vanddæmon, men meteornedslaget skal ændre og mutere i hans gener, så han pludselig kan udøve elektricitet. Han vil i starten (indtil jeg lader ham få styr på det) ikke kunne røre folk uden at de vil få stød, og så begynder han self. at skubbe folk væk. MEN det omhandler så et andet slags plot i selve plottet xD

Jeg kan læse, at du ikke har bestemt sig for din karakter endnu, men hvis du har nogle idéer, skal du bare komme med dem ^^

Og vedrørende dit ønske om uddybelse - så bare stik nogle spørgsmål på bordet ;D

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Et forsøg Empty Sv: Et forsøg

Indlæg af Gæst Søn 2 Okt 2011 - 16:24

Super, med nogle navne, og ellers vil der nok dukke nogen op, enten forklædt som NPC'ere eller spillere.
Hvad angår min karakter, for kort at springe amuletten over og historierne omkring, så er den rimelig blank. Dette skyldes kort sagt, at jeg kunne trække karakteren ind i spil, lige meget hvilken idé der blev valgt. - Dovenskab er en skøn ting. Dette gør desuden, at alle kort kan bruges, da intet, ikke engang kønnet, ligger fast.
Det burde derfor ikke blive synderligt svært at skabe en grund til, hvorfor netop min karakter vil have fingrende i amuletten :)
Ydermere øjner jeg allerede en mulighed for at sætte NPC'ere ind, hvis det skulle lyde interessant? :)

For at vende tilbage til selve genstanden, og dens mulige kræfter, er det nok en god idé at sætte det relativt på plads. Sådan så man da har en cirka idé om, hvad den er i stand til, og derfor også en grund til at andre vil have den.
Omvendt kan der jo også blot hænge en myte over den, fx at den er et-eller-andet-stort,-kostbart-og-mægtigt-alle-bare-må-eje-ting.
Noget som ingen helt ved hvad er, eller som ændres, alt efter hvem der ejer den?

Har allerede en idé til en mandsperson, omgivet af en NPC'er jeg må have i spil snart. Utroligt som dette sætter gang i idéerne! :D

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Et forsøg Empty Sv: Et forsøg

Indlæg af Gæst Søn 2 Okt 2011 - 17:35

Ah, jeg føler mig stadig lidt ny herinde, for hvad er det nu liiige en NPC er? ;D

Uh! Smart! Din idé med, at genstandens kraft ædnres efter hvem, der har den, er god! Måske giver det personen en speciel magt, eftersom hvilket ønske man har?
Du kan lige få den beskrivelse af amuletten, jeg gav, da jeg skrev i emnet:
".. fiskede han en gammel amulet frem. Blå som havet, men med en flammende glød indeni."
Så kan forestille mig, at den der glød skal have en egenskab. Muligvis er det det, Athal i hvert fald skal regne ud for at kunne anvende den.
Måske, når man kender hemmeligheden, er amuletten brugbar?

Haha, jeps, min fortællerkrea eksploderer også bare herinde 8D

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Et forsøg Empty Sv: Et forsøg

Indlæg af Gæst Søn 2 Okt 2011 - 17:56

Jo selvfølgelig; en NPC, forkortet af Non-Player-Character, er simpelthen en karakter, eller en biperson, enhver kan hive ind i et emne, for at en handling kan udvikle sig eller forsætte. Det er altså en karakter der ikke 'ejes' af nogen og som alle kan have, tage og få glæde af.
Håber det hjalp? :) (fx. du nævnte de vise dværge i det forrige indlæg. Dem ser jeg som NPC'ere, da jeg tvivler på andre spillere har ageret dværge med fuld profil osv, men derimod nogle du har opfundet for at historien skulle hænge sammen, eller som forfølgerne - ret mig, hvis jeg tager fejl)
Jeg, personligt, elsker at agere NPC - men det er mest fordi mit hoved myldre med personer, der ikke er værd at spilde en profil på, men som jeg bare gerne vil prøve at spille :D - Dovenskaben igen.

Super, så amuletten siges at ændre sig? - Alt efter hvad man ønsker?
Ligesom det berømte kompas der peger i ønskets retning? :)

En gåde ville være fantastisk! Eller en opgave af en eller anden art.
(Endnu en lille bonus: Jeg vil godt have en npc i spil omkring dette - En person der når som helst kan og må dø, bare for lige at tilføje lidt virkelighed og sand sårbarhed med liv og død og al det tam tam :))

Er den eneste grund til, at Athal har denne amulet fordi han ønsker forfølgerne bort? - Han kunne jo, hvis det var, være uviden om dens sande identitet, eller kræfter - som endnu ikke er vækket eller som ingen ved findes hunderede procent.


Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Et forsøg Empty Sv: Et forsøg

Indlæg af Gæst Søn 2 Okt 2011 - 18:06

Nååh, aha - ja, du har fuldkommen ret mht dværgene. Nu ved jeg godt, hvad det er ^^

Ja, det kan vi godt sige! Det kan give umådelig kræfter. Ønsker man fx. magten over en anden person, kan det ske, hvis bare man bruger amuletten rigtigt. Vi kan self. også sætte en ond kraft i spil - lidt ligesom med Gollum og The One Ring. Amuletten kan naturligvis også have en ond eller afhængig egenskab ;D

Uh, ku' du uddybe idéen med NPC'en, der kan og må dø når som helst, lidt mere? :)

Ja, han aner ikke, hvad amuletten er til. Han har bare fået dem af dværgen (som i dette tilfælde er blevet døbt Uldok) og prøver at gætte sig frem til et svar. Jeg ved ikke endnu, hvad isdæmonernes anden grund til at være efter hans familie skulle være, men det kan amuletten på en eller anden måde hjælpe ham med at finde ud af 8D
Og så håber han at kunne bruge den som et slags dødbringende våben mod isdæmonerne ^^

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Et forsøg Empty Sv: Et forsøg

Indlæg af Gæst Søn 2 Okt 2011 - 18:31

Godt, godt. :)

Ja, præcis! Intet er bedre end en dårlig egenskab/side til at ødelægge sin karakter. Bagsiden af medaljen, kunne også, lige som den specielle kraft, være individuel? Altså forandre sig fra person til person, og gerne ud i det ekstreme? - Foruden den afhængighed som med sikkerhed vil skabes, når man har en ting, ingen andre end en selv vil have og eje :)
Lad mig komme med et eksempel - Det kunne være alt mellem himmel og jord, men en sjov ting kunne være;
Den NPC jeg har i tankerne er en lille goblin-lignende gevækst, med en hang til alt hvad der er skinnende og værdifuldt. Hvis den nu fik fat i amuletten og beholdte den, ville dens trang til at stjæle måske gå over i det ekstreme - stjæle alt den kan få, samle alt der skinner (fantasien sætter ikke grænser)
Derudover ville jeg finde det virkelig underholdende, hvis den der ejede amuletten før, bestemte hvad den nye dårlige ting skulle være? Selvfølgelig er der grænser, men det kunne virkelig være underholdende og nyt, og krævende :D
(eksempel for prins Knud; Geo den Gæve får mirakuløst amuletten fra Simon den Stædige, hvilket betyder at Simon's ejer bag skærmen må sige hvad bagsiden af medaljen skal være i Geo's tilfælde. Altså foruden den evige afhængighed. ) Giver det mening, og lyder det godt?
På den måde er det ikke kun en selv der vil præge sin egen karakter, men en anden og dens genialitet!

Jeg kan virkelig godt lide, at din karakter lever i uvidenhed - hvilket gør det hele så meget sjovere, når ting kommer i spil.
Man kan virkelig udnytte den uvidenhed på det groveste og skabe spil, splid og spænding! :D

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Et forsøg Empty Sv: Et forsøg

Indlæg af Gæst Søn 2 Okt 2011 - 20:31

Jamen, den er jeg helt med på! For lige at bruge Gollum som eksempel igen, skal denne gnom så være amulettens evige forfølger? En, der vil gå så langt som til at dræbe for at få den? (eller det vil alle nok ende med at få, hvis de får amuletten, eftersom den skaber en vis afhængighed ved følelsen af at have kontrol og magt.)

Nemlig! Det er dumt at gøre sin karakter alvidende! Så hellere være naiv og mistroisk, så man kan få nogle spændende konflikter i gang :P

Dværgen, der gav Athal amuletten, hører jo også til den vise skare, så han vidste jo, at han på en måde havde godt af at komme af med den. Hvad konsekvensen så skal være for Athal, hvis/når han mister den, ved jeg så ikke lige ;D Eller for den person, der får den efter ham ^^
Måske arver man den forriges svaghed? Hmm ...

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Et forsøg Empty Sv: Et forsøg

Indlæg af Gæst Søn 2 Okt 2011 - 20:46

Gerne, gerne :D
Min lille NPC'er vil gå gennem ild og vand, og vil se mere slidt og døende ud for hver gang. Mere og mere sindssyg.

Og den uvidenhed er især brugbar her. Det bliver fantastisk!
Konsekvenserne kan altid findes ud af, hen ad vejen, så længe der kommer nogle.
Der er i hvert fald nok at tænke på.

Og ja, så der jo blot enkle spørgsmål tilbage, som for eksempel hvornår det ville passe dig, at skrive? :)

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Et forsøg Empty Sv: Et forsøg

Indlæg af Gæst Søn 2 Okt 2011 - 20:53

Hahaaaaa, det bliver epic! 8D

Jeg er klar hvornår det skal være! Ved ikke lige om jeg i hvert fald har mulighed for at oprette et emne i aften, men hvis det skal være mig, kan jeg gøre det i morgen? ;D

Og så vil jeg vide; hvilken indvirkning kommer din karakter til at have? Bliver de venner? Fjender? Eller skifter vi mellem bekendtskabet? (fx. først fjender, så venner) - og hvilken race er du? ;D

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Et forsøg Empty Sv: Et forsøg

Indlæg af Gæst Søn 2 Okt 2011 - 21:17

Enig! :D

Bare vent med oprettelsen til i morgen så. Det passer også mig bedst, når det kommer til stykket.
Og ja, angående denne, indtil videre, ikke eksisterende karakter, har jeg endnu ikke helt fundet ud af, hvad der er det bedste.
Tror dog stadig, at den forbliver en umulig blandingsrace ( skal nok tænke igennem hvilke racer dette indbefatter) og af hankøn, med en del kontakter. :) Det må man finde ud af, selvom jeg mest hælder til venskab i starten. - Men man kan ikke vide det med sikkerhed.
Desuden vil det ikke være denne karakter, som først vil komme i spil, men derimod den lille gevækst af en NPC.

Det skal nok blive godt, har nogle idéer at lege lidt med, allerede nu. :D

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Et forsøg Empty Sv: Et forsøg

Indlæg af Gæst Man 3 Okt 2011 - 19:46

Det lyder fint! :D

Beklager jeg ikke har fået oprettet endnu, men self. skal det travle lige ramle over mig, når vi skal i gang -.- Jeg opretter, så snart jeg kan!! 8D

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Et forsøg Empty Sv: Et forsøg

Indlæg af Gæst Man 3 Okt 2011 - 19:51

Helt i orden :)
Har selv et gymnasium som der skal ses til, så kender problemet med tiden.
Giv dig bare god tid - det plejer også at give det bedste resultat :)

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Et forsøg Empty Sv: Et forsøg

Indlæg af Gæst Tirs 4 Okt 2011 - 17:59

Phew - lyder godt :P

Kom lige på en tanke - hvor skal jeg oprette henne?? :o

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Et forsøg Empty Sv: Et forsøg

Indlæg af Gæst Tirs 4 Okt 2011 - 18:49

Stedet er der egentlig ikke de største krav om, så længe det passer relativt godt til handlingen. - Virker naturligt, realistisk el.lignende.
- Derfor ingen skoler, shoppesteder, eller frisører :D

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Et forsøg Empty Sv: Et forsøg

Indlæg af Gæst Tirs 4 Okt 2011 - 18:53

Haha, kan lige set det komiske:

"Athal hev amuletten op og kiggede beundrende på den. Bag ham klippede frisøren lystigt videre, og Athal satte den op til halsen. Mon den passede godt til lyserød?"

Ved nærmere eftertanke .. neeijh xD

Men, anyway, forsøger at oprette i aften

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Et forsøg Empty Sv: Et forsøg

Indlæg af Gæst Tirs 4 Okt 2011 - 19:12

Ved nærmere eftertanke kunne det være ekstremt underholdende, hvis var et sted, der simpelthen ikke passede til stemningen. Noget der stod i kontrast til den seriøsitet og alvor der ellers bør være opbygget omkring amuletten og mødet.
Især hvis personerne selv der er indblandet, ikke ser det ironiske eller underholdende ved valg af sted:D At de kort sagt ikke bemærker, at det finder sted i et plastiklegehus, ikea.. you name it.

Selvfølgelig kun en tanke, men hvis du gerne vil have humor ind i det også, kunne det måske tænkes at et idiotisk sted skulle vælges? .. såsom Svømmehal, frisør, eller lignende :)
.. En oste butik? Bageri.. Mulighederne er mange

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Et forsøg Empty Sv: Et forsøg

Indlæg af Gæst Tirs 4 Okt 2011 - 19:15

Aaah, og så bliver det ligesom i HP6 (filmen), hvor de kæmper mod de to Dødsgardister, og servitricen bare står og nynner i den anden ende af lokalet! :D
- Jo, det kunne sagtens være en mulighed!

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Et forsøg Empty Sv: Et forsøg

Indlæg af Gæst Tirs 4 Okt 2011 - 19:18

Ja for eksempel, måske endda endnu mere useriøst, midt i alt det seriøse selvfølgelig :D


Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Et forsøg Empty Sv: Et forsøg

Indlæg af Gæst Tirs 4 Okt 2011 - 19:20

Jeg skal se, om jeg kan komme op på noget! 8D

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Et forsøg Empty Sv: Et forsøg

Indlæg af Gæst Tirs 4 Okt 2011 - 19:23

Lyder godt :D Jeg vil se frem til det - bare skriv hvis du mangler noget viden om diverse ting

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Et forsøg Empty Sv: Et forsøg

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum