Vi befinder os i en fiktiv by, kaldet Di Morga, som er beliggen i Frankrig. Dette sted, vrimler med forskellige væsner, hvis eksistens er ukendt for den omgivende verden, der ikke er klar over de mange racer der befinder sig i verdenen udover nogle typiske mere kendte: Vampyrer og Varulve. I denne by lever de forskellige væsner side om side med hinanden. Dette resulterer i forskellige slag imellem disse, som ofte leder til et større tumult i byen. Tidsperioden er i vor nutid, placeret i Frankrig.
Mulig race ændring på Engle og Djævle i deres oprindelse. Vigtigt at få det læst, og deltaget i valget om denne ændring skal ske!
Den sidst registrerede bruger er ziko41
Vores brugere har i alt skrevet 255494 indlæg i 12833 emner
Dybt vand (Plots/relationer)
Vie La Mort :: Off Game :: Archives
Side 1 af 2 • 1, 2
Dybt vand (Plots/relationer)
Om min karakter:
Gideon Hawthorne er udadtil 22 år gammel. Alligevel har han flere år bag sig, og derved også flere erfaringer. Ofte tager folk ham forgivet på grund af det ungdommelige udtryk, og de store blå øjne. Men uskyldigheden, er ikke noget der præger hans tilværelse. Han er en vanddæmon, og besidder derfor evner rettet mod dette element. Blandt andet hans evne til at trække vejret under vand. Da han var 7 år gammel, blev han fundet af havnevagten i Porten-havnen, Di Morga. Han havde ligget i vandet i flere døgn, men udover en let nødkøling, som faktisk kunne have kostet ham livet eftersom dette er en af en vanddæmons svagheder - overlevede han uden de største kvæstelser. Ja, foruden de psykiske ihvertfald. Gideon husker ikke sit liv før han blev fundet i havnen. Han husker ikke sine forældre, og aner ikke om han overhovedet er født i Di Morga. Flere terapeuter har påstået at han lider af amnesi - altså et hukommelsestab, muligvis opstået fra psykisk trauma.
Krav:
§ Jeg rakker ikke ned på stavefejl, men sommetider kan det altså blive for overvældende. Hvis der mangler punktummer, eller hvis stavningen er helt henne i vejret, så er det svært for mig, at forstå/tyde meningen. Det tager derved dobbelt så lang tid at få forståelsen frem i ordene.
§ Jeg foretrækker at man skriver mere end 200-300 ord ad gangen. Alligevel er det vel i grunden indholdet der tæller. Så længe man ikke kun skriver 3-5 sætninger pr. indlæg hver gang...
§ Hvis der går over en uge, hvor et emnesvar ikke er indsat, vil jeg bare gerne have fået det fortalt af jer, frem for at jeg sidder og venter på det.
Hvad jeg søger:
§ Folk fra Gideons fortid - altså mulige familiemedlemmer, eller folk der kan have kendt til ham før han var 7 år gammel. Folk der altså bærer rundt på de svar, han søger efter.
§ Terapeuter/hypnotisøre/social-rådgivere - dette aner jeg ikke om der findes nogen af her på siden, men disse vil kunne bidrage til Gideons søgen på svar.
§ Party-buddies - Gideon drikker meget, eftersom han ikke har noget at holde fast i, i sit liv, som er konstant. Derved drikker han for at dulme smerten og trangen til at få aggressionerne ud. Alligevel har alkohol nok ikke ligefrem den ønskede effekt.
§ Fohold - nok hovedsageligt platoniske, eller seksuelle.
§ Fjender - dette kan muligvis også være folk fra hans fortid, eller rivaliserende racer.
§ Hjælpere - folk der måske kan støtte ham i denne lange proces, hvor han ikke føler at han har noget egentligt at leve for.
Har du en ide? Så skriv den endelig hér.
Gæst- Gæst
Sv: Dybt vand (Plots/relationer)
Jeg må desværre sige at jeg ikke helt kan se Autumn iblandt nogle af de relationer du direkte søger. I hvert fald ikke udover 'hjælper'.
Autumn er ikke ligefrem den typiske djævel. Hun var en fejlskabning af Lucifer, og hun blev derfor forvist til de levendes verden, hvor hun har været opdaget af en menneske familie. Uden nogen form for viden om sin egen race. Derfor er hendes væremåde og tankegang li' med et menneske. Dog skal det siges at hun har fundet ud af hvad hun er. xD
Autumn er i princippet en meget munter pige. Hun tager glæde i videospil og anden form for fantasy. Hun vil næsten altid findes med et smil på læben, og hun prøver altid at give folk en chance, med mindre hun virkelig får dårlige fornemmelser omkring en person. Hun er i øjeblikket i en svær situation, som gør hende en smule ustabil, og derfor har hun af og til stærke humørsvingninger.
Jeg ved ikke helt om hun kan bruges, men jeg vil nu alligevel krydse fingre! C:
Autumn- Highly competent (Rank 14)
- Bosted : En relativt stor lejlighed i Terre med en udsigt til Sombre. Her bor hun sammen med spøgelset Evan.
Antal indlæg : 879
Jeg er heller ikke helt sikker på, hvilken rolle Autumn kan spille i Gideons liv. Faktisk er jeg rimelig blank på det punkt, eftersom Autumn jo også går i High School. Jeg er lidt usikker på, hvilken baggrund Gideon kan have, for at "hænge ud" med en pige der stadig går i skole. De er jo trods alt også rimelig forskellige personlighedsmæssigt, så.. ja, umidelbart vil Autumn måske kunne fremstå som et frisk pust på grund af hendes entusiasme og hendes lettere glade væsen.
Jeg er meget i tvivl på nuværende tidspunkt, for jeg kan ikke just se hvor meget indflydelse de kan have på hinanden. Men jeg vil da lade det komme lidt ind i en tænkeboks, hvis jeg får nogle ideer. Og du kan endelig også gøre det samme :)
Gæst- Gæst
Hmmmh... Et sted kunne det også være de ikke har det bedste forhold til hinanden. Jeg ved ikke lige hvor dæmonisk Gideon er, og jeg ved ikke hvordan han har det omkring overgreb eller sådan noget. Autumn vil i hvert fald nemt kunne gå hen og være et offer af en art. Hun kan i hvert fald give en hvis form for modstand hvis det virkelig gælder.. o.o
- Bosted : En relativt stor lejlighed i Terre med en udsigt til Sombre. Her bor hun sammen med spøgelset Evan.
Han ved skam godt, at han er ment til at have ondt blod i årene, men et eller andet sted, så er han ret empatisk i sidste emne. Lidt det der fortabte-væsen, der bare leder efter et formål. Af netop samme grund, skal et overgreb ihvertfald kun ske under visse forudsætninger. Altså efter en virkelig røv-syg aften måske, hvor han har indset hvor håbløs tilværelsen er. Måske hvor han har været fuld, eller lignende.
Jeg er, som du nok kan forstå, lidt på grænsen.
Måske har Autumn bare mødt ham, under omstændigheder hvor han har følt sig provokeret, eller trangt op i en krog. Måske har han udøvet vold mod hende, fordi hun måske bare har kommunikeret med ham, det forkerte sted på det forkerte tidspunkt...
Jeg skyder bare tanker ud, her.
Gæst- Gæst
Det kunne et sted også være sjovt hvis de rendt faktisk kendte hinanden på et punkt. Hun udvikler sig ikke særlig meget udseendesmæssigt, og jeg er ret sikker på Gideo selv havde en tid hvor han selv var i teenageårene. Den gang behøvede de ikke ligefrem have vært venner, men hun kan meget muligt have haft afvist ham. Or what ever. xD
Jeg skyder også bare lige tanker/ideer ud her.. C:
Hører Autumn til de mere populære, eller outsiderne blandt teenagerne? Jeg tænker nemlig, at Gideon skal have været den der mystiske type, der måske altid har virket temmelig sky, men hvor de mere populære altid er blevet skræmt væk i sidste ende, fordi de har overvurderet ham. De færreste ved, at han er en dæmon, efter mit hoved ihvertfald. Så, jeg er faktisk lidt ligeglad med, hvorvidt han skal bære en form for nag for Autumn eller ej. Måske har de bare kendt til hinanden, men aldrig snakket sammen på grund af deres forskelligheder mht. personlighedstype?
Gæst- Gæst
Det kan godt være de ikke helt nåede at snakke sammen. Det kan også være at hun af og til prøvede at bryde isen mellem dem, men så var blevet trukket væk af andre som ikke ligefrem syntes hun kunne blande sig med 'hans slags'. Det kan have givet ham indtrykket af at hun var som de andre. Du ved, at hun kun opsøgte ham for så at gå igen og derfor såre ham på en måde. Kan du følge mig??
Tænkte at det kunne være spændende hvis de to mødtes og blev venner på baggrund af netop dette, det kan være de i sidste ende kan hjælpe hinanden videre?
Mia Decor- Advanced Beginner (Rank 7)
Antal indlæg : 111
Mia: Din idé, tillader ihvertfald at vi kan arbejde med noget på længere sigt, der måske kan gavne begge vores karakterer. De har jo - som du siger - et fælles mål om vel også at lukke smerten ude. Gideon er nu meget opsat på generelt at få et formål med sin tilværelse, der jo er evig. De kan sagtens virke som støtte-figurer for hinanden, i en form for venskab, selvom de vel også må døje med hinandens særheder og eventuelle kaos.
Vil du have at de har en relation på forhånd, eller er det noget vi skal bygge op fra første møde?
Gæst- Gæst
Hun vil nok have svært ved at genkende ham, eftersom både hendes hukommelse er hullet på visse områder og han meget muligt har ændret sig, og ikke mere ligner en 'freak' som du selv kalder det. xD
Hvad siger du til at vi har nok materiale indtil videre?? Og at vi prøver og få sat emnet i gang?? Btw, hvilken form for start tror du vil være bedst; Helt fra starten af mødet, eller måske in media res, hvor vi starter midt i hans frustraioner?? o.o
Jeg skal gå de næste par timer, men jeg tror sagtens vi kan få et emne op at køre, basseret på de informationer vi har nu.
Gæst- Gæst
Jeg syntes tanken om at de kender hinanden i forvejen er tiltalende, men jeg kan ikke komme på en måde, hvorpå de kan være relateret. Så med mindre du har en idé, så må vi bygge et forhold op fra bunden.
Ellers må vi jo tage det fra bunden, som du siger. Og det har jeg skam intet problem med heller. Det vigtigste er bare, at vi ikke gør det hele for... overflødigt. I dette tilfælde; hvordan skal de så mødes? Under hvilke omstændigheder?
Nu vil jeg ihvertfald lige gå i tænkeboks indtil jeg kommer tilbage, at some point.
Gæst- Gæst
Nåh men... it kinda sucks at du skal til og gå. Efter mit hoved virker det nemlig mere praktisk hvis du starter det op, eftersom det i jo faktisk er Gideo der kinda...øh....'går amok'(eller hvad vi skal sige) på Autumn.. o.o
Sidst rettet af Autumn Lør 23 Mar 2013 - 21:53, rettet 1 gang
Vi snakkes om et par timer, eller i morgen hvis jeg er smuttet når du er tilbage.
Mia: Hmmm, ja. Indtil videre er jeg lettere usikker på, hvad der helt nøjagtigt skulle ske. Er Mia typen der går i byen meget, for måske kan de mødes under sådanne omstændigheder? Nu har jeg nemlig ikke voldsomt mange ideer til hvordan dette "tilfældige møde" kan forekomme. Jeg bebrejder min sløve hjerne, her til aften.
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Evangeline arbejder - lavtlønnet, ganske vidst - på diverse barer, klubber osv., hvilket jo i hvert fald, giver en mulighed for et møde, hvis Gideon går meget til fester - hvilket jeg går ud fra. Ret mig endelig, hvis jeg tager fejl.
Umiddelbart synes jeg, at Evangeline ville passe godt ind som en form for forhold til Gideon. Hun er meget nede på jorden, og kunne egentlig godt fungere som en god ven. Hvis det skal være mere end det, eksempelvis et seksuelt forhold, som du jo søger, ville det også sagtens kunne fungere.
Men naturligvis, hvis du hellere ser Evangeline i en af de andre plots, ville det heller ikke være problematisk. Jeg er i bund og grund frisk på det meste n.n
Evangeline- Highly competent (Rank 13)
- Bosted : Hun bor i en lejlighed i Terre. Den er ikke særligt stor, men hun har møbleret den, malet den osv. selv, og er ganske stolt af, hvordan det er kommet til at se ud. Hun ville gerne flytte i noget større, men er på nuværende tidspunkt ikke økonomisk i stand til, at bo i noget større.
Antal indlæg : 744
Giselle- Competent (Rank 9)
Antal indlæg : 306
Du forstår det helt rigtigt. Gideon er måske ikke en meget social person af natur, men han går derimod i byen for at drukne sine sorger lidt. Men han kan sagtens feste med andre personer, så længe de falder i hans interesse. Hvilket en elver nok også vil gøre for Gideon generelt.
Så, det kan da sagtens være, at de kan opbygge en relation til hiandne. Hvad end om det er en venskabelig-, eller seksuel relation. Jge synes vi skal se hvor det går henad. Måske kan det være, at han ikke har høje tanker om hende først? Altså, at han ikke ligefrem formoder at hun har så mange år og erfaringer bag sig? Nu ser hun jo ret ung ud, og selvom Gideon ikke er direkte diskriminerende - så tror jeg sagtens at et lidt skrøbeligt ydre, kan få lidt fordomme frem i ham.
Såe, hvad siger du til, at de mødes - enten uden for, eller under Evangelines arbejdstid, på en af disse klubber? På den ene eller anden måde, skal de jo falde i snak, men hvordan - må jeg lige tænke lidt igennem.
Giselle: Jeg vil lige se på, hvordan dette kan lade sig gøre. For uanset hvad, vil Gideon nok være skeptisk over et venskab med en ´så ung pige, som oven i købet er et menneske. Han stoler ikke meget på sig selv, selvom han som regel ikke angriber de forsvarsløse. Hmm, jeg har ingen specifikke ideer lige nu, men jeg tror sagtens han kan have denne ide om at hun er "forkælet", frem for at han vil være hendes ven. Jeg vil sgu lige tænke lidt over hvordan vi kan gribe det an. Hvis du har noget specfikt, der kan få spil igang - så skriv endelig.
Mia: Jo-dah. Hun kan da sagtens smutte forbi havnen, måske hvis hendes blodtørst blev for stor, og hun havde lyst til at komme lidt væk? Nu holder Gideon jo som regel til der, så det ville ikke være noget problem.
Gæst- Gæst
Side 1 af 2 • 1, 2
» Plots og relationer
» Plots/Relationer til Cassadee
» Plots og Relationer [Derek]
» Anything? - Emner, plots og relationer?
Vie La Mort :: Off Game :: Archives
Man 4 Dec 2023 - 1:29 af Khaa
» Athena Akademiet
Tors 11 Mar 2021 - 12:31 af Evelyn Swift
» Maybe a freind? / Apolline
Tirs 9 Mar 2021 - 22:33 af Lazarus
» The darkness - [Zakaroff]
Fre 5 Mar 2021 - 20:01 af Angelique Dümont
» New experiences - [DuChance]
Fre 5 Mar 2021 - 19:58 af Sapphira Dunham
» Out of the ordinary - Nightrage
Fre 5 Mar 2021 - 9:07 af Jacintha Phillips