Plot ⤋

Vi befinder os i en fiktiv by, kaldet Di Morga, som er beliggen i Frankrig. Dette sted, vrimler med forskellige væsner, hvis eksistens er ukendt for den omgivende verden, der ikke er klar over de mange racer der befinder sig i verdenen udover nogle typiske mere kendte: Vampyrer og Varulve. I denne by lever de forskellige væsner side om side med hinanden. Dette resulterer i forskellige slag imellem disse, som ofte leder til et større tumult i byen. Tidsperioden er i vor nutid, placeret i Frankrig.

Seneste emner
» Angel and Demon meets // Khá
Hvor var det lige jeg kom fra? - Saundra  EmptyMan 4 Dec 2023 - 1:29 af Khaa

» Athena Akademiet
Hvor var det lige jeg kom fra? - Saundra  EmptyTors 11 Mar 2021 - 12:31 af Evelyn Swift

» Maybe a freind? / Apolline
Hvor var det lige jeg kom fra? - Saundra  EmptyTirs 9 Mar 2021 - 22:33 af Lazarus

» The darkness - [Zakaroff]
Hvor var det lige jeg kom fra? - Saundra  EmptyFre 5 Mar 2021 - 20:01 af Angelique Dümont

» New experiences - [DuChance]
Hvor var det lige jeg kom fra? - Saundra  EmptyFre 5 Mar 2021 - 19:58 af Sapphira Dunham

» Out of the ordinary - Nightrage
Hvor var det lige jeg kom fra? - Saundra  EmptyFre 5 Mar 2021 - 9:07 af Jacintha Phillips

» Saint or Sinner? (Emnesøgning)
Hvor var det lige jeg kom fra? - Saundra  EmptyTors 4 Mar 2021 - 9:29 af Alistair

» Genkendelighed er farligt
Hvor var det lige jeg kom fra? - Saundra  EmptyTors 18 Feb 2021 - 21:54 af Lazarus

» Music and alcohol - [Aleksei]
Hvor var det lige jeg kom fra? - Saundra  EmptyOns 17 Feb 2021 - 12:53 af Aleksei

» Tilbage efter længere pause
Hvor var det lige jeg kom fra? - Saundra  EmptySøn 14 Feb 2021 - 8:25 af Alistair

Nyheder

Mulig race ændring på Engle og Djævle i deres oprindelse. Vigtigt at få det læst, og deltaget i valget om denne ændring skal ske!

Mest aktive brugere denne måned

Statistik
Der er i alt 512 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er ziko41

Vores brugere har i alt skrevet 255494 indlæg i 12833 emner

Hvor var det lige jeg kom fra? - Saundra

Go down

Hvor var det lige jeg kom fra? - Saundra  Empty Hvor var det lige jeg kom fra? - Saundra

Indlæg af Gordon Man 18 Nov 2013 - 17:48

Sted: Tæt ved Voodoo ala tha best. Et lejlighedskompleks.
Vejr: Regnfuldt og efterårskoldt.
Tid: 16.52
Omgivelser: Lyden af regnen der trommer udenfor. Lejligheder rundt omkring, og imellem dem en opgang. Biler og mennesker passere udenfor.

Efteråret havde for alvor taget fat i byen, og regnen var taget til. Store tunge dråber skylede ned over byen og fjernede alt lugt af bilos og røg. For en gang skyld virkede byen faktisk ren. Pjaskende lyde fra biler, hvis hjul fejede vand væk fra vejen gav genlyd imellem de høje betonbygninger den eftermiddag. Hvor idyllisk det end måtte lyde, og se ud fra en varm og til lukket lejlighed, så virkede det bestemt ikke som en fryd når man var i det.

Gordon steg ud af sin sorte Audi A3, og afskærmede sig imod himlens skyts med den sorte jakke, han holdt over hovedet med begge hænder. Bilen havde før trængt til en vask, men vandet havde snart vasket alt skidt der måtte sidde af.
Vinden blæste om kap med bilerne ude på vejen og slyngede vand i alle retninger, hvilket gjorde det svært at undgå at få smækket lidt vand i ansigtet.
"Urgh.." Mumlede Gordon træt da han ved et uheld satte sin sko i en ordenlig vandpyt. Bare skønt. Han hastede videre imod bygningen foran ham, og væltede næsten imod glasdøren da han nåede derhen. Efter at have bakset lidt med håndtaget nåede han indenfor, hvor der ikke ligefrem var varmt, men bestemt tørt og bedre end det brusebad som lige nu foregik udenfor.

Han gøs og smed jakken over armen. Ærmerne på den mørkeblå skjorte indenunder var blevet våde af regnen, og han smøg dem op til albuerne. Sådan havde han det mere afslappet alligevel. For en gangs skyld kom han ikke direkte fra kontoret, og bar derfor ikke et af de sædvanelige mere formelle outfits, som et advokatkontor påkrævede. Istedet var han ud over den mørkeblå skjorte hoppet i et par meget mørke armygrønne bukser og et par kastanjebrune sko, som matchede farven på hans hår der glitrede af regndråber.

Han havde ikke været i byen så længe og havde klaret sig med at bo på et hotel inde i byen, men havde fået et godt tilbud på en lejlighed i bygningen, og var nu ude for at tjekke den.
Han fiskede en seddel frem fra lommen og så på den et øjeblik. 8B var lejligheds nummeret. Han så op af trappen. 8 betød vel at han skulle helt op på toppen. Med et dybt suk bevægede han sig med lange skridt op af trappeopgangen.
Gordon
Gordon
Competent (Rank 11)

Antal indlæg : 432

Tilbage til toppen Go down

Hvor var det lige jeg kom fra? - Saundra  Empty Sv: Hvor var det lige jeg kom fra? - Saundra

Indlæg af Gæst Tirs 19 Nov 2013 - 18:29

Lyden af en støvsuger, der prøvede at overdøve regnen vil fylde hele 8 etage. Godt nok var der kun to værelser deroppe og den ene af værelserne var ubeboet så hun kunne godt tillade sig det. Saundra havde nemlig i gang med sit årlige efterårs rengøring og i dag havde hun ingen undskyldninger for at udsætte det. Hun havde proppet hørertelefoner i ørerne for at slippe af med støjen fra støvsugeren også var det altid sjovere at høre musik mens man ryddede op.

Hun havde haft fri fra arbejdet og derfor havde hun hele dagen. Hun havde bundet en sort bandana rundt om panden og håret hang i en hestehale. Dog hang det korte pandehår under bandanaen. Hun arbejde bare bedst når hun havde det rette tøj på, efter hendes mening. På overkroppen bar hun en kort grøn trøje som stoppede lige over navlen. Hendes lysebrune mave vil derfor være fremme. Underdelen var dækket med nogle knæ lange joggings bukser i sort.

Hun slukkede for støvsugerne og lagede den fra sig. Hun gik barfodet til sin dør og åbnede den. Hun lagede først mærke til, hvor trist egentlig været var. Klokken var ikke særlig mange og alligevel var der mørkt. Hun rullede med øjnene og ignorerede sine tanker. Hun løftede dørmatten, hvor der stod med store ord: Keep going. Hun viftede den og hørte utallige ting falde ned til jorden. Sand, småsten og hun kunne blive ved. Hun rynkede sin pande irriteret da hun opdagede, hvordan al hendes skrald var skubbet imod hendes nabo. ”Oh shit” sukkede hun og gik tilbage ind. Hun åbnede en dør nær hoveddøren og fandt sin kost frem. Det var hendes rengøringsskab og det skab kunne hun ikke lide at bruge tit. Men det skulle hun heller ikke, nu da hun tilbragte det meste af tiden på arbejdet.
Barfodet igen gik hun ud og begyndte at fejre det kaos hun havde lavet derude. Musikken var stadigvæk i gang, men hun hørte ikke rigtig efter længere.

Gæst
Gæst

Hvor var det lige jeg kom fra? - Saundra  Empty Sv: Hvor var det lige jeg kom fra? - Saundra

Indlæg af Gordon Tirs 19 Nov 2013 - 20:50

Svagt et sted over ham kunne han høre en støvsuger i fuld gang. Godt tegn. Hvis dette blev hans nye naboer var nogen af dem da i det mindste renlige.
Det var en ret normal bygning egentlig. Det virkede som repræsentative mennesker der boede her, og der var ikke så småt at han slog hovedet imod lamper, som det havde været i bygningen han havde været før denne.

Imens han kæmpede sig videre op af etagerne tænkte han på om han skulle sende en besked til sin familie om hvor han flyttede hen. Efter han vågnede som engel havde han ikke kunne huske meget fra sit forrige liv. Nogle ting hang ved, men de fleste relationer virkede så fjerne, og de faldt hurtigt fra hinanden.

Gordon må have stenet imens han gik, for han opdagede ikke rigtig hvad der skete omkring ham før han stod halvejs oppe af den sidste etage, og så lidt forvirret på en mørkhåret pige, som fimsede rundt deroppe med en kost.
Han kløede sig lidt i panden. Hvad var nu det?
"Øhhh undskyld?" Sagde han lidt lavt imod pigen, men det virkede ikke til at hun hørte noget igennem hovedtelefonerne.
"UNDSKYLD, JEG VIDSTE IKKE JEG FIK RENGØRING MED I LEJLIGHEDEN!" Udbrød han tilpas nok til at hun ville kunne høre det, og stod tilbage med et drillende smil spillende på læberne.
Gordon
Gordon
Competent (Rank 11)

Indlæg af Gæst Tirs 19 Nov 2013 - 22:26

I virkeligheden kunne hun være ligeglad og lade som ingenting angående støvet til naboen. For her boede ingen og ingen kom aldrig op. Men på den anden side. Hvis viceværten lige skulle skifte døren, eller tjekke vandhanen ville han undre sig. Og skylden vil da hurtigt ryge over til hende da hun var den eneste der betrådte 8 etage. Hvem gad også og komme helt heroppe? Desuden betød det også at hun så skulle leve med støvet. Og støv er jo ikke kendt for at forsvinde ud i det blå.

Hun havde rigtig nok ikke hørt noget i starten. Hun var nede på knæ for at samle de sidste småsten op inden en stemme nærmest råbte hende til døde. Hun rejste sig forskrækket op, tabte spaden hun ligeså fint havde fået samlet småstenen i. Hun vendte sig imod stemmen og stod til ansigt med et hankøn. Hun trak hørtelefonerne ud af ørerne og havde udmærket hørt ham. Hvad fanden, tænkte hun. Hun vidste ikke helt om hun skulle blive fornærmet eller vred. Men smilet fra hans side af ødelagede det hele.
”Må jeg være fri” sagde hun og lod et blik glide hen over den unge fyr. Hvad mente han helt med lejligheden? Han skulle da ikke til at flytte ind? Hun var i hvert fald sikker på, at hun havde set det ansigt før. men Hvorfra… det var hende en gåde.

”Undskyld mig lige” sagde hun og samlede spaden op. Hun fejrede det hele sammen hurtigt og rettede sig op igen. Hun lagede vægten på den ene fod og pustede noget luft ud. Hun sagde ikke rigtig mere til den unge fyr, men vendte ryggen til ham og gik ind i sin lejlighed. Hun lagede sin ipod fra sig og smed nænsomt småstene i skraldespanden. Spaden samt kosten blev lagt i rengøringsskabet. Hun fiskede hurtigt en visketykke derfra og begyndte at tørre sine hænder. Mens det skete lænede hun sig ad sin dør og kiggede på den unge mand.

”Flytter du ind?” spurgte hun så og nikkede imod den modsatte dør. Endelig en nabo?

Gæst
Gæst

Indlæg af Gordon Tirs 19 Nov 2013 - 22:42

Han rystede lidt på hovedet over hendes reaktion, og så efter hende, som hun smuttede omkring og ryttede op.
"Kan man bestille rengøring, med maid outfit?" Drillede han videre, og ledte efter den nøgle han havde fået af viceværten, som meget gerne skulle ligge et sted i hans bukselomme, men sådanne småting havde det med at blive væk for ham.

En rynket mand fra etagen nedenunder stak hovedet frem fra enden af trappen og formanede advarende noget i stil med. "Hvad larmer i lyngler over?! HMF!". Han måtte udentvivl have hørt udbruddet, og den tabte spade. Så forsvandt det rynkede hoved igen, og alt der kunne høres var hans humpen ned på sin etage igen.

Imens Gordon fik fundet nøglen og sat den i låsen på 8B vente han sig rundt og de lyseblå øjne ramte hende.
"Muligvis. Hvis jeg kan lide lejligheden og kan få en god pris." svarede han, og døren gled lidt knirkende op foran ham.
Gordon
Gordon
Competent (Rank 11)

Indlæg af Gæst Ons 20 Nov 2013 - 17:51

Hun havde hørt hans lille joke, men valgte at ignorer den. Hun kiggede ned på hendes hænder, da den gamle James stak hovedet frem. Hun smilede en smule skævt og så på den ældre mand. Hun husker tydelig sin første dag her. Han havde været så rar og hjælpe med hende med flyttekasserne og havde endda sagt, at hun mindede ham om hans egen barnebarn. Hvor var det mon blevet af?
Han forsvandt da hurtigt igen og hun sukkede, men det skæve smil var stadigvæk på. Hun så igen på den fremmede unge mand som fumlede med nøglen. Hans ord gik lige igennem hende og hun nikkede usynligt. Det vil da altid blive rart med en nabo som så ud til at være omkring hendes alder. Også var han da ikke noget af det grimmeste.

Hun smågrinede over sine tanker og løsrev sig fra døren. Hun rullede viskestykket rundt om sig selv og gik stille indenfor sin lejlighed og smed viskestykket tilbage. ”God pris og gratis husdyr” råbte hun indefra toilettet af, som lå modsat rengøringsskabet. ”Du vil elske rotterne”. Hun drillede tydeligvis, men Saundra havde altid den der rolige stemme og skæve smil som om hun var blevet træt af at spøge rundt.

Hun stod nu ikke så lang fra ham og så på mens han åbnede sin dør. ”Hvad hedder du så?” sluttede hun af med og smilede en anelse. Venlighed havde altid bragt væsner tæt på hinanden. Undtagen dem med de spidse tænder. De kom altid lidt for tæt på..

Gæst
Gæst

Indlæg af Gordon Ons 20 Nov 2013 - 21:56

Han lo lidt for sig selv over at hun ikke svarede på hans kommentar. Så var det nok bare hans humor der var underlig? I hvert fald morede han sig med det, også håbede han ikke hun var en af de der kvindeertsforekæmpere med daddy issues. Ikke at der var noget i vejen med dem. Deres korte lunte og blufærdighed blev bare for meget, især når man ikke kunne sende dem en joke uden at få dræberblikket. Pigen bag ham virkede nu ikke som typen, selvom han ikke havde ydret mange ord sammen med hende.

Da han skubbede døren op løftede han lidt et øjenbryn og så tilbage på hende. Husdyr? "Jeg ved nu ikke om det ville være rigtigt at kalde dig et husdy--... Nåårhh rotterne !" Hans smil blev bredere. Hvis hun endte med at blive naboer med ham, så kunne hun lige så godt blive van til humoren, for den forsvandt ikke med tiden. Tværtimod ville han påstå at den blev værre.

Han rakte afslappet sin højre hånd frem imod hende, og begravede en venstre i sin bukselomme. "Gordon Matthews - det er mig. " Svarede han og blinkede venligt til hende.
"Og du er ... ?" Blev der fortsat.
Gordon
Gordon
Competent (Rank 11)

Indlæg af Gæst Ons 20 Nov 2013 - 23:25

Hun stod lidt og betragtede ham og åbnede igen munden for at skyde ind med noget. Men den unge mand kom hende i forkøbet og hun det eneste hun gav tilbage var et fnøs og et ryk med hovedet. Men alligevel smilte hun, det skæve smil og hendes øjne fortalte ham, at hun sagtens kunne fatte hans jokes, men det var al for platte til at hun gad at grine. Men hun nikkede dog ankende som om hun fortjente det. ”Nuvel” sagde hun og kastede hurtigt et blik bag ham. Til hans ’måske’ nye lejlighed. Hun kunne dog intet se.
Hun blev en smule forskrækket da han igen sagde noget. Hun havde det med at forsvinde i sine tanker og det burde hun gøre noget ved snart. Hun smilede til ham og gav hans hånd et klap. Hun plejede aldrig rigtig at trykke folks hænder og slet ikke nogen som var på hendes alder.

”Nice” sagde hun uden rigtig at kigge på ham, hun gik lige forbi ham og ind i hans lejlighed. ”Shut up” sagde hun og drejede en gang rundt om sig selv for at for en glib af lejligheden. ”Jeg sværger, jeg har den mindste lejlighed her!” Men dog ville alle lejligheder ligne hinanden. Toilettet til højre for døren, et lille skab på den modsatte side, køkkenet ligeud og stuen var så til højre for køkkenet. Også var der to værelser. Det var så det. Men alligevel alle værelserne større end hendes. Og det var ikke engang fordi at hun havde mange ting, for det havde hun ikke! Hun havde de ting som var væsentlige for hende. Eller de ting hendes forældre havde kastet i hovedet på hende. Hun fattede hellere ej, at hun stadigvæk havde hendes fars afrikanske mini statue liggende på sit værelse. Den skræmte altid livet af hende.

”Mit navn er så Saundra. Saundra Miguez” sagde hun og rullede overdrevet med r’et. Et skævt smil blev kastet imod Gordon. ”Når Matthews! Jeg smutter ind til mig selv og varmer min pizza op. Du kan altid bange for, hvis du har brug for noget hjælp. Vandhanerne kan til tider drille og vinduerne er næsten altid svære at få op, men jeg har lært deres hemmeligheder” hun blinkede med det ene øje og gik forbi ham.

Hun gik ind og lukkede døren efter sig. Hun sukkede og gik direkte ind i stuen. Hun satte sig på sofaen og betragtede sit mesterværk. En ren lejlighed. Især stuen var blevet hyggelig! Men hun nåede ikke rigtig at hvile sig inden hendes mave gav sig til at hvine. Hun rejste sig op, fandt den næsten uberørte pizza og satte den i mikrobølgeovnen. Hun satte sig på sit spisebord og fandt sin mobil frem.

Gæst
Gæst

Indlæg af Gordon Tors 21 Nov 2013 - 22:07

Lidt forvirret måtte han kigge igen da hun gav hans hånd et dask, og han trak den til sig igen, som en hvalp der havde slået poten. Hans verden bestod af møder, jakkesæt, formelle samtaler og vigtige møder iført skinnende sko. I hans verden var et håndtryk det man gjorde, men de var vel heller ikke i hans verden lige nu. Hverken kontoret eller et mødelokale. Måske havde hun ret på hendes egen måde. Et håndtryk var måske for formelt.

Han blev stående lidt og så efter hende da hun marcherede ind i hans måske kommende lejlighed, uden så meget som at give ham et navn.
Et skævt smil blev placeret på læberne da han lænede sig op af dørkarmen. "Jeg fik at vide at det var den største i komplekset." Svarede han hendes måben. Selvom han nu ikke synes den var ret stor, men han var jo også kun en.

"Jamen hyggeligt at møde dig Saundrrrrra" Gav han igen med et udfordrende blik. Hun forlod lejligheden, og han så sig omkring. Badeværelset var okay størrelse. Køkkenet ret småt, stuen større og 2 værelser, det ene lidt mindre end det andet. Det så komfortabelt ud. Han havde ikke brug for mere plads end dette. 2 værelser. Det lille lukkede til kontor, og det større med store vinduer langs den ene væg, som soveværelse. Alt i alt brød han sig om hvad han så, og til en god pris.

Da han var færdig med at kigge ville han smutte, men havde kun taget et skidt ned af trappen inden hans mave gav et jammer fra sig. "Åh skønt.." Mumlede han og stod der lidt. Så gik han op igen, og bankede på nummer 8.A.
Hvis hun åbnede døren, ville han stå lidt tilbagelænet og smile usikkert med ordene.
"Hvaaa... det tolkede jeg som at du giver Pizza"

Gordon
Gordon
Competent (Rank 11)

Indlæg af Gæst Fre 22 Nov 2013 - 17:49

Mikrobølgeovnen havde for længst stoppet sin irriterende lyde og pizza duften havde spredt sig i køkkenet. Men Saundra sad stadigvæk bøjet over sin telefon og skrev heftigt en besked. Sandheden var, at hendes far skulle til en stor operation på mandag og hun havde ikke rigtig kunne få fat på en billet til Rio de Janeiro på så kort tid. Så hun havde rent hele dagen og stressede rundt over det og hendes mor vil virkelig gerne have hende hjem. Hun måtte snakke med sine kollegaer om det. Nu da hun var en betjent ville det vil være barnemad?

Pludselig hørte hun en banke på døren. Hun lod mobilen stå på spisebordet og hun hoppede ned for at åbne døren. Hun havde forventet at se et rynket ansigt stå smilende med varme boller og undskylde for hans reaktion for et par minutter siden. Men i stedet stod ham, der havde kostet problemet med det mest usikre smil som hun nogensinde havde set. Det fik hende, selvom hun ikke ville, til at smile bredt. ”Bare inviter dig selv ind, Mr. Matthews!” hun smålo og åbnede døren helt. Hendes hånd pegede ind i den lille lejlighed og hvis han kom ind ville hun lukke døren i. ”Bare gå ind i stuen, så henter jeg lige pizzaen” hun havde aldrig kaldet pizza for mad og det vil hun heller ikke starte på nu. Pizza havde altid været sidste udvej for de fleste ting. Og selvom hun ikke just lignede en person der spiste pizza eller andre former for fastfood, så åd hun som en tosse om fredagen. De fleste fredage havde hun nemlig haft nattevagter og hun skulle have et eller andet som benzin for sin krop. Og fastfood virkede som regel.

”Du tager bare for dig” sagde hun. Hun havde hentet den varme pizzabakke, men ingen bestik eller tallerkner. Hun satte sig på den modsatte sorte sofa og lod benene sidde i skrædderstilling. Dernæst rakte hun ud efter en pizza og da hun fik fat på målet lænede hun sig tilbage og nød den store stykke. Da hun havde tygget færdig kiggede hun på Gordon og nikkede imod ham.

”Hvor er du egentlig fra?” spurgte hun og de mørke øjne lå på stilke.

Nu kunne hun huske ham!

Gæst
Gæst

Indlæg af Gordon Søn 24 Nov 2013 - 16:32

Han fortsatte uden at tøve ind i lejligheden. Meget kunne man kalde ham, men genert var han ikke. Ikke når det kom til at invitere sig selv i hvert fald.
"Nogen skal jo fortælle mig om kvarteret er attraktivt. " Svarede han bare og trak på skulderen.
Udenvidere fortsatte han ind i stuen, sjovt som alle kaldte ham ved hans efternavn, også udenfor arbejdet. Matthews lå vel et eller andet sted vel også bedre i munden end Gordon.

Han satte sig ned i en sofa i stuen. Hans mave rumlede lavmælt. Han burde virkelig til at køre forbi et spise sted og få frokost når han fik fri fra arbejde. Det var ikke hver dag man mødte flinke personer som gav aftensmad.

"Tak!" Svarede han da hun kom ind med Pizzaen og tog sulten et stykke op med den ene hånd. Det var fandens varmt, og han skar en grimasse, men tabte dog ikke noget.
Hans blå øjne fandt hendes blik da han følte noget der mindede om en mistænksom stiren.

"Det var da et underligt spørgsmål at starte ud med." Lød det så imens han tyggede af munden. "Her fra byen. Det går jeg ikke ud fra du er?" Fortsatte han med en bid mere. Hendes lettere eksotiske udseende virkede ikke som noget der havde oprindelse her, men så igen. I dette multikulturelle samfund fandt man lidt af hvert.
Gordon
Gordon
Competent (Rank 11)

Indlæg af Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum