Plot ⤋

Vi befinder os i en fiktiv by, kaldet Di Morga, som er beliggen i Frankrig. Dette sted, vrimler med forskellige væsner, hvis eksistens er ukendt for den omgivende verden, der ikke er klar over de mange racer der befinder sig i verdenen udover nogle typiske mere kendte: Vampyrer og Varulve. I denne by lever de forskellige væsner side om side med hinanden. Dette resulterer i forskellige slag imellem disse, som ofte leder til et større tumult i byen. Tidsperioden er i vor nutid, placeret i Frankrig.

Seneste emner
» Angel and Demon meets // Khá
Right Kind of Wrong! EmptyMan 4 Dec 2023 - 1:29 af Khaa

» Athena Akademiet
Right Kind of Wrong! EmptyTors 11 Mar 2021 - 12:31 af Evelyn Swift

» Maybe a freind? / Apolline
Right Kind of Wrong! EmptyTirs 9 Mar 2021 - 22:33 af Lazarus

» The darkness - [Zakaroff]
Right Kind of Wrong! EmptyFre 5 Mar 2021 - 20:01 af Angelique Dümont

» New experiences - [DuChance]
Right Kind of Wrong! EmptyFre 5 Mar 2021 - 19:58 af Sapphira Dunham

» Out of the ordinary - Nightrage
Right Kind of Wrong! EmptyFre 5 Mar 2021 - 9:07 af Jacintha Phillips

» Saint or Sinner? (Emnesøgning)
Right Kind of Wrong! EmptyTors 4 Mar 2021 - 9:29 af Alistair

» Genkendelighed er farligt
Right Kind of Wrong! EmptyTors 18 Feb 2021 - 21:54 af Lazarus

» Music and alcohol - [Aleksei]
Right Kind of Wrong! EmptyOns 17 Feb 2021 - 12:53 af Aleksei

» Tilbage efter længere pause
Right Kind of Wrong! EmptySøn 14 Feb 2021 - 8:25 af Alistair

Nyheder

Mulig race ændring på Engle og Djævle i deres oprindelse. Vigtigt at få det læst, og deltaget i valget om denne ændring skal ske!

Mest aktive brugere denne måned

Statistik
Der er i alt 512 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er ziko41

Vores brugere har i alt skrevet 255494 indlæg i 12833 emner

Right Kind of Wrong!

Go down

Right Kind of Wrong! Empty Right Kind of Wrong!

Indlæg af Tess Tirs 17 Jun 2014 - 2:53

Sted: Terre - Law and Suits i midten af byen.
Alt andet er ellers forklaret i teksten eller vil blive forklaret.
Emnet er forbeholdt til Raquelle.

”Er du sikker på det?” hendes stemme var rusten og hun følte sig helt syg og svag. Tess stod bag en boligblok og overfor hende stod en kvinde på hendes alder. Kvinden hun stod overfor var en del lavere end hende og havde grønt hår. Kvinden lignede just ikke en, der vil stå og snakke med Tess, men her stod hun nu alligevel. Hun lænede sig ind til Tess og trak i hendes frakke og tvang hende til at bøje sig ned til hende. Et lille sukkende lyd kom fra dæmonen og hun kiggede i kvindens dybe mørke øjne. ”Hvor mange gange skal jeg sige det til dig Tess? Det virker. Hundrede procent! Jeg smutter nu, husk, en gang om dagen” og med de ord forsvandt den lille kvinde. Tess rettede sig op og kløede sig på panden. Hun kiggede på sin hånd, hvor der lå en lille pose, der indholdet nogle piller. Hun sukkede endnu engang og travede videre ud i byen. I lommen lå hendes fremtid. Et stykke papir, hvor der stod et specielt navn.

”Raquelle, advokat, vampyr. Siger det dig noget?” hun virkede en del friskere, da hun stod foran en cafébar og så ind i øjnene på en ung herre. Han tog fat på det lille kort hun holdte og nikkede. ”Det er bare længere inde i centrum. Du ved, ikke ret lang fra Le Rose Blanche” sagde han og gav hende kortet tilbage. Tess takkede og forsatte på gå ben imod Le Rose Blanche. Hun plejede som regel at tage sin bil, men i dag følte hun virkelig ikke for at sidde bag rettet. Der var mange i Terre’s gågade og det overraskede hende en smule. Hvem gad rende rundt på en mandag eftermiddag lige fra arbejdet? De var sgu ikke for kloge her. Hun, derimod, havde været klog til at sygmelde sig fra arbejdet. Hun havde vigtigere ting at iværksætte. Som sagt, så handlede det her om hendes fremtid.

Endelig kunne hun se de tårnhøje bygninger. Solen spejlede sig imod de tusinder af ruder, der hang rundt omkring. Og hun var nødsagelig til at klemme hendes øjne sammen. Hun skulle også absolut kigge op. Mennesker/væsner i jakkesæt gik ind og ud. Få stod endda udenfor og snakkede med en smøg i munden. Det var ikke fordi hun ikke var fortrolig med advokater, da hendes mor selv var en, men det havde altid været noget hun var fascineret af.
Da Tess kom ind tog hun sin frakke af og kastede den imod en stumtjener, der stod ved indgangen. Hendes tøj bestod heraf, af en sort nederdel og en grøn trøje med en hvid cardigan op over. Hun trak lidt op i ærmerne og et armbånd var til at se på venstre hånd. Et simpelt sort et.

”Kan jeg hjælpe Dem med noget?” spurgte en dame, da hun var på vej til at sætte sig ned. Tess kiggede på kvinden i det fine advokat sæt. Hun smilede varmt og nikkede. ”Jeg har tid hos..” hun tog visit kortet frem, ”Raquelle Emily Gi..” mere nåede hun ikke at sige, da kvinden afbrød hende; ”Miss Giligan, selvfølgelig. Hun er på tredje sal på højre hånd” smilede hun og pegede på trapperne. Tess’ øjne blev dog fanget af elevatoren, men hun fulgte bare kvindens hånd.
Forpustet var hun endelig nået frem til tredje sal. Næste gang skulle hun måske holde sig til sit eget hoved. Hun fugtede sine læber og kiggede efter navnet hun søgte. Men hun behøvede ikke at lede ret længe, for hun fik med det samme øje på vampyren, der sad bag et skrivebord og havde travlt med nogle papir. Hun bankede stille på glasdøren og gik bare ind, uden at vente et svar fra vampyren. Da hun var kommet ind i lokalet fornemmede hun med det samme kulden og hun slappede lige pludselig mere af.

”Godeftermiddag. Mit navn er Tess Evans og jeg har brug for din hjælp” sagde hun tydeligt og roligt. Den rustne stemme var for længst forsvundet. Borte med blæsten som man nu sagde.
Tess
Tess
Beginner (Rank 5)

Bosted : Lige for tiden bor jeg i Terre, tættere på centrum end nogensinde. Jeg regner dog med et større sted på et senere tidspunkt.

Antal indlæg : 65

Tilbage til toppen Go down

Right Kind of Wrong! Empty Sv: Right Kind of Wrong!

Indlæg af Gæst Tirs 17 Jun 2014 - 17:48

Det havde været en af de dage, hvor papirarbejdet var hobet op i stedet for lavet. De stod i 3 velstrukturerede bunker, hvor der i hver bunke var hver sin farve med post-it notes. Rød for de sager, der gav den bedste betaling. Det var de sager, der var spændende at dykke ned i, og samtidig de sager, der gjorde, at Raquelle kunne sidde stille flere timer på kontoret. Gul tilhørte de sager, der var tricky. Der var flere sider af sagerne, og dermed krævede de meget arbejde. Grøn var for de nemme sager, hun ikke havde i sinde at dykke ned i. Det var simpel bordpynt.
Raquelle var anset til at være en højtrespekteret advokat, der ikke havde tabt en sag endnu. I hvert fald ikke en sag, der kunne findes i arkiverne længere. De sager syntes altid at forsvinde på mystisk vis. Heldigvis var de sager på et minimum, hvilket gjorde, at hendes kløgtige tunge havde vundet mange sager for hende. Hun var analytisk og hurtigt. Et plus for en advokat.
Af påklædning på den pågældende dag havde denne vampyrkvinde valgt en simpel, blodrød kjole, der viste hendes figur. Den satte hendes blege hud i spil, som skulle den netop vises meget frem. Læberne, Raquelle lige havde fugtet med tungen, bar en bleg rosa farve. Et fornøjet, let smil snoede sig om læberne, spåede om en større viden.
Miss Gilligan. Tess Evans er på vej op.” Andet fik Raquelle ikke at vide af den receptionist, der sad nede i forhallen. Tess havde bestilt en tid i dag, hvilket blot styrkede Raquelles tanke om, at hun var en god advokat. Samtidig var hun ikke den nemmeste at omgås med, hvis hun selv skulle være ærlig. Der ville gå noget tid, før Tess ville stå uden for døren til kontoret, hvilket gav Raquelle mulighed for at klargøre sig selv på et møde.
Store, tunge gardiner var trukket for de vinduer, der ellers ville vise udsigten ud over byen. Deres mørke, røde farve ville kunne få de fleste til at associere til Grev Dracula. I stedet sad Raquelle på kontoret, der engang imellem kastede et blik over skulderen for at tjekke, om solen slap ind. Heldigvis var alt direkte dagslys ikke tilgængeligt, hvilket ellers ville sætte ”fut” i dagen.
Raquelle blev afbrudt med sine tanker og papirarbejdet fra den røde bunke, da en kvinde bankede på glasdøren. Lyden var hul, som ville glasdøren gå i stykker. Det havde altid forekommet Raquelle underligt, at man bankede på en glasdør. Det gav hende en lyst til at komme med en ironisk spydig kommentar, men noget afholdt hende fra det. Tess Evans, den indtrådte dæmon, havde netop meldt sin ankomst med ord. Raquelle lagde let hovedet på skrå, imens et næsten fornøjeligt legende smil snoede sig om de blege, rose læber.
Godeftermiddag, Tess Evans” Raquelles egen stemme var lavmælt, elegant og feminin. Den snoede sig i retningen af Tess, der netop var trådt ind ad døren. Raquelle viftede med en opfordrende håndbevægelse mod stolen foran skrivebordet.
Dæmoner plejer at være en så stolt race..” Påbegyndte Raquelle tænksomt med et blik, der syntes at glide i ironiske, filosofiske miner. ”Det er sjældent, at jeg er blevet bedt om at hjælpe en dæmon..” Atter var det en ironisk filosofi, der lå bag ordene, hvilket blot gjorde smilet større om de læber, der fornøjeligt var trukket i et legende smil. Hun så hurtigt dæmonen an. Raquelle tog hurtigt brug af sin evne, da hun ikke ønskede at havne i en kritisk situation. Hovedsageligt fokuserede hun på Tess’ evner, der kun syntes at afsløre noget med… Luft?
Hvad kan jeg hjælpe med?” Raquelle lænede sig interesseret over skrivebordet med hænderne foldet sammen. Hovedet blev lagt afventende på skrå, hvilke fik de mørke, bølgende lokker til at danse over den højre skulder. Som regel var det problematiske problemer, væsener kom til hende med. Det var de sager, der krævede den mest snu tænkning. Kunne denne dæmon hive hende ud i lige netop sådan en sag, som Raquelle fandt allermest spændende?

Gæst
Gæst

Indlæg af Tess Tirs 17 Jun 2014 - 19:26

Raquelles lave stemme summede i hendes ører, men hun lagede mere mærke til det mørke lokale. Hun havde fuldstændigt glemt, at vampyrer ikke var fan af sollyset. Det var egentlig trist, at kvinden skulle dække hele kontoret til, da hun havde en flot udsigt til byen. Rigtig stalkeragtigt. Hun rømmede sig og nikkede som en tak, da Raquelle henviste til en stol, som lå foran hendes skrivebord. Tess satte sig ned og hvilede sine hænder imod stolens armlæn. Hendes øjne fór rundt i lokalet og hun blev enig med sig selv i, at her var meget hyggeligt. Efter et par nøje blikke i den værst tænkelige krog så hun endelig på Raquelle. Vampyrens ord hang tomt i luften og Tess’ gav blot et hurtigt smil fra sig. ”Jeg ved ikke helt hvem De har rendt ind i Miss Gilligan, men jeg kan forsikre Dem, at jeg ikke er en af de dæmoner” hun rettede sig i stolen og følte sig ikke længere behagelig og tilpas. Måske var det fordi, at hendes håndflader var begyndt at blive fugtige og hendes hjerte bankede lidt hurtigere?

Hun gned sine håndflader imod hinanden og lavede et lille smæld med tungen. ”Jeg skal lige sikre mig noget. Jeg ved, at ens advokat ikke har ret til at sige noget, medmindre klienten tillader det” Tess nikkede langsomt og lænede sig tilbage i stolen. Hun satte sine ben over kors og kiggede på vampyrens røde kjole. ”Det vil så sige tavshedspligt også for politiet” hun så på vampyrens øjne og forventede ikke et svar på spørgsmålet. Det der også er kaldet et retorisk spørgsmål. Tess holdte en kunstpause og vampyren kunne skyde ind med lige det hun ville. Hun gik egentlig bare det hele igennem for hendes egen skyld. Gennemgik det hun kendte hjemmefra. Hun følte nemlig, at Di Morga havde sin helt egen regler.

”Men ja, frem til sagen” Tess rejste sig op og puttede sine hænder i cardiganens lommer. Hun drejede fronten imod glasdøren og stod nu med ryggen til Raquelle. Hendes små bevægelser måtte irritere vampyren til døde. Hun var selv begyndt at blive irriteret. ”Jeg er en meget rolig dæmon, men her på det sidste er jeg blevet udsat for noget jeg helst holder for mig selv” begyndte hun og vendte sig imod vampyren igen. ”Ser du, denne her bestemte væsen, har gjort noget forfærdelig ved mig og jeg ønsker for første gang i mit liv hævn” hun sukkede og bed sig på underlæben. ”Mit spørgsmål lige nu er, hvor mange år kommer jeg til at sidde bag tremmer, hvis jeg tager væsnets liv? Altså der er ingen tvivl, at jeg bliver opdaget, så hvor mange år ser jeg frem til?” Hun satte sig ned og holdte nu øjenkontakten med vampyren. Faktisk var hun ikke kommet frem til sagen, men den skulle nok komme. Hun skulle lige se, hvem hun havde med at gøre.
Tess
Tess
Beginner (Rank 5)

Bosted : Lige for tiden bor jeg i Terre, tættere på centrum end nogensinde. Jeg regner dog med et større sted på et senere tidspunkt.

Antal indlæg : 65

Indlæg af Gæst Ons 18 Jun 2014 - 16:09

Tess virkede som en yderst interessant dæmon. Dette gjorde også, at Raquelle med en afslappet mine lænede sig tilbage i den bløde kontorstol. Hun havde altid elsket møbler, der var betrukket med læder. Denne lænestol var i mørkebrunt læder, der næsten stod dystert til de mørke, røde gardiner, der tungt hang fra loftet til gulvet. Af og til sneg hun et blik om på gardinet blot for at være sikker på, at der ikke ville slippe selv den mindste smule sollys ind. Selv en enkelt stråle kunne betyde store smerter. Som ethvert andet klogt væsen var Raquelle ikke fan af smerte.
Det glæder mig at høre, Tess.” Et finurligt smil krøllede læberne opad, da ordene blev sagt. Sætningen havde før været sagt i spøg, og samme toneleje syntes hun at ramme nu. - ”Åh, og kald mig endelig bare Raquelle! Miss Gilligan er så… formelt” Raquelle viftede lidt med hånden, som formåede hun at prøve at vifte det formelle af sig. Hun havde ikke været fan af det formelle, medmindre hun indgik i en bestemt, social omgangskreds. Som regel var hun helst på fornavn med andre. Selv klienter blev mødt med fornavn.

Raquelle lod Tess komme med sine rettigheder i forhold til at opsøge en advokat. Det var normalt, at hun stod overfor en klient, der i sidste øjeblik skulle være sikker på, at den pågældende advokat forstod. Raquelle tog rettighederne meget seriøst. Hun så det som en ubrydelig aftale. Desuden lærte hun meget om ét enkelt menneske eller væsen at kende, ved at hun netop tog sin tavshedspligt alvorligt. Desuden, hvorfor skulle hun dog også opsøge politiet med sådanne informationer? Det ville blot betyde, at hun selv skulle melde sig til politiet, for hver gang hun havde dræbt et andet væsen. Nej, det ville være dumt. I stedet for at svare på spørgsmålet, nikkede Raquelle blot sigende. Øjnene var alvorlige; Hun havde ikke i sinde at fortælle noget videre.
Et fornøjeligt smil spillede let på de blege, rosa læber. Tess mange bevægelser var ligeså irriterende, som de var interessante. Var hun nervøs? Hun lyttede spændt på denne dæmons lovovertrædelse, ja, Raquelle var næsten ivrig efter at høre, hvilket sag hun ville sidde med i hænderne. Da Tess nævnte hævn, kunne Raquelle ikke dy sig. Smilet voksede yderligere en anelse. Af ren høflighed lod hun dæmonkvinden tale ud, så Raquelle kunne se enhver mulighed og handling i sagen få sin gang. Drab. Eller, et potentielt forestående drab på et andet væsen.
Rent juridisk, og alt efter hvor ringe et motiv du har, kan du ifølge fransk lovgivning risikere 30 års fængsel…” Raquelle smed den store, tunge bombe til en start. Dette plejede at være hendes fremgangsmåde, hvis hun skulle kunne køre sagen på egen måde. Hun måtte indrømme, at hun havde mange ufine metoder i ærmet. Som et barn af natten havde hun mange mord på samvittigheden, og ligeledes havde hun lært at skjule mange af sine spor.
Jeg, derimod, vil kunne få skæret gevaldigt ned på den dom…” Påbegyndte Raquelle tænksomt, der var begyndt at sno en hårlok omkring sin finger. Atter lænede hun sig ind over skrivebordet med et af sine fornøjede, ivrige blikke. Advokatsager var spændende, hvis de havde et gran af spænding og risiko over sig. ”Jeg må indrømme, at jeg kender mange metoder, hvorpå du vil fremstå som handlende i forsvar. Det vil sige, at vi kan skære dommen ned på gange få år.” Raquelles stemme var alvorlig. Stadig var hun den lovlydige advokat, der kørte sager inden for lovens mange grænser. Sandt ville Tess ende med et par år, hvis Raquelle spillede sine kort rigtigt. Dog var der en anden mulighed. Knapt så lovlige muligheder, hvis Tess ville undgå det meste af sin dom.
Men… Der er andre metoder. Knapt så lovlige metoder…” Det sidste var et fremsagt bud. Stemmen var mørk, som gemte den på mange hemmeligheder. Tess ville i sidste ende være den, der skulle bestemme fremgangsmåden. Raquelle gjorde blot det arbejde, hun fik besked på. Hun var ikke den traditionelle advokat, det måtte hun indrømme. Et bredere smil afslørede et hvidt tandsæt, hvor man lige kunne ane to sylespidse hjørnetænder…

Gæst
Gæst

Indlæg af Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum