Vi befinder os i en fiktiv by, kaldet Di Morga, som er beliggen i Frankrig. Dette sted, vrimler med forskellige væsner, hvis eksistens er ukendt for den omgivende verden, der ikke er klar over de mange racer der befinder sig i verdenen udover nogle typiske mere kendte: Vampyrer og Varulve. I denne by lever de forskellige væsner side om side med hinanden. Dette resulterer i forskellige slag imellem disse, som ofte leder til et større tumult i byen. Tidsperioden er i vor nutid, placeret i Frankrig.
Mulig race ændring på Engle og Djævle i deres oprindelse. Vigtigt at få det læst, og deltaget i valget om denne ændring skal ske!
Den sidst registrerede bruger er ziko41
Vores brugere har i alt skrevet 255494 indlæg i 12833 emner
Finding my way (Vlad)
Vie La Mort :: Off Game :: Archives
Side 1 af 2 • 1, 2
Finding my way (Vlad)
Tid: 23.00
Vejr: Klart, koldt
Omgivelser: Få skumle personer man passerer i ny og næ
Dato: Den 4. december
Det var efterhånden ved at være en god halv times tid siden at Ashe ikke længere kunne se liv ved hvert eneste gadehjørne. Trods byen var et ugæstfrit sted, så havde det ikke forhindret beboerne at begynde så småt med at summe og pynte op til deres egen groteske form af jul. Den smule varme havde dog ladet sig samle i Terres midte, men det var sådan set ikke sightseeing, som den unge kvinde havde bevæget sig ud i byens kulde for. Det var hendes første dag i den korrupte by og kun få timer før havde hendes første jobjagt afsluttet. Hun havde året før gået ud af skolen, så der var ikke mange pengeløsninger udover at få sig et job, og med den sølle komuneindsats der var i byen, tvivlede hun på at finde hjælp der. Den eneste grund til at hun var taget til Terre for at by var et: Billige boliger. Det farlige storbyliv havde dog i en tid svømmet rundt i hendes tanker og hun havde tit og ofte ladet sig gå fra tanken, hvorimod den billige lejlighed havde overtalt hende igen.
Hun tog rolige hænderne imod ansigtet og rettede på den runde krave, som hendes jakke skabte om hendes lyse hals. Hendes hud var ikke længere kysset af sommer og hendes hår havde ligeså ladet sig falme til en diskret askeblond farve. Ud over det var hun såmen ganske køn på sin egen måde. "Pokker tage det!" mumlede hun for sig selv imens hun famlede med det grove bykort i den ene hånd, imens hun med en rød kuglepens-prop i munden begyndte at skrible en rute ned for at komme til vestbyen. Selvfølgelig skulle ens kort også lukkes når man mest af alt skulle bruge en tur i metroen. Hun rettede ansigtet imod himlen og skævede imod den ghalve måne. Tidsfornemmelsen var død. Great.
Gæst- Gæst
Sv: Finding my way (Vlad)
Skikkelsen som stod tilbage, efter denne masacre, rejste sig med strakt ryg, og lange klør, der havde stukket ud fra dennes fingre, trak sig langsomt tilbage. SKikkelsen smaskede med fryd, og hvæsede lavt igen. Han bar en brun stoff frakke, uden ærmer. Grønne army jeans, men ingen sko. Han kiggede så ned af gyden han stod i, og så hurtigt tilbage imod den, Ashe befandt sig i. Han trak sin hætte over hovedet, og gik så imod Ashes gyde. Han stoppede da han nåede ind i den, og kiggede i Ashes retning, med sammen knebne øjne. Hans vansirede ansigt, og arme, kunne ikke ses i mørket, og hans identitet var stadigt dækket.
Gæst- Gæst
"Du kunne vel ikke sige mig vejen til Vestbyen, kan du?" sagde hun og påmalede sig et smil imens hun lagde blikket imod ham.. Dog ikke direkte på ham. Øjenkontakt var ikke hendes stærke side.
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Først måbede hun tavst, men panikken steg igennem hendes blik og et beslutsomt skær i ansigtet lyste op. "Hvad er nummeret til ambulancefolket her i byen?!" sagde hun en smule højrystet med et magtesløst udtryk. Egentlig ville hun ha råbt: Hvorfor helvede står du bare der?!
Gæst- Gæst
"Selv. Hvis.. Ambulancerne.. Kunne.. Rede denne.. Vampyr... Og hvis at de gad... Og havde tid.. Ville jeg.. Da ikke.. Give dig nummeret... Der til..." Han gik langsomt forbi Ashe, imens han blev ved med at stire på hende. I det han passerede hende, kunne hans ansigt kort skimtes, i månens skær. Det var vansiret, og der var blod fra under hans næse, til ned over hans hage. Han stoppede ved siden af liget, og blev ved med at stire på Ashe.
"Du.. Er ny.. I Terre.. Dette... Er klart.. Lad mig.. Give dig.. Et tip... Hold.. Dig fra gyderne..." Han bredte et smil, og slikkede sine tænder.
Gæst- Gæst
Han smilte.. trods virkede han ikke til at have det fysisk optimalt. Måske var det ikke ham der havde forsaget der, men blot en sadistisk eller observant forbipasserende.
"Jeg.." hendes stemme knækkede over og hun lod endnu en samling spyt synkes. "Er du osse.. skadet?" mumlede hun så.. Håbet om at han ingen gal morder var endnu eksisterende, selvom det var svagt og hun fandt sig i en alt for tæt position til ham til bare at turde begynde at gå. Hun ville ikke vende ryggen til en som han. Så hellere bakke.. Vise sig harmløs og dernæst bakke, som spiller man død overfor en bjørn.
Gæst- Gæst
"Jeg.. Har.. Det.. Fint..." Sagde han langsomt, og kneb langsomt hans tomme, mat hvide øjne sammen, og stirede på hende, med det samme brede smil, og en let brise, ruskede blidt i hans sorte hår, der gik ned til lige over hans øjnbryn. Selv hans hår var fedtet lidt til, i blodet fra vampyren på jorden. Små røde blodstæng, gjorde dette tydeligt, i månens skjær. Han pegede så på hans ansigt med en klo.
"Dette.. Er grunden.. Til mit tip..." Sagde han, og knurrede igen lavt, i det smilet langsomt forminskede. Sjoven, var ovre.
Gæst- Gæst
"I så fald vil jeg tage imod dit råd." sagde hun så, men blev da afbrudt af hans sidste kommentar. Igen blev smilet tørret af og efterlod hende et uforstående og lettere sanseløst udtryk. Han var grunden til.. tippet? Uden egentlig at ville lade sit lille skuespil udføres yderligere, drejede hun om o0g begyndte at gå væk fra ham i et hurtigt tempo... anstrengende sig selv for ikke at begynde at løbe. Gal hund? Hvad gør man? Man går stille og roligt uden at vise sig selv som bytte eller trussel.. Stille og roligt..
Gæst- Gæst
"Jeg.. Havde.. Ret... Havde jeg.. Ikke? Du.. Er ny her.. I byen?" Spurgte han, højt nok til at hun kunne høre det. Hans stemme var stadigt den samme. Hæs, ru og lød til at være på bristepunktet til at skulle hoste. Han satte så farten yderligere op, og løb hurtigt forbi Ashe, og stoppede få meter foran hende.
"Rolig, rolig nu... Min lille.. Ven.. Vil helst.. Ikke.. Anse dig.. Som bytte allerede.. Alt.. Denne.. Jagten... Kunne gøre.. Mig sulten.. Igen..." Sagde han langsomt, og kneb sine øjne sammen igen. "Svar.. Mig så.. Er du ny.. I Terre?" Spurgte han, og knurrede lavt igen.
Gæst- Gæst
Sulten? ... Ligets ansigt ændrede sig til hendes eget. Hun lukkede hurtigt øjnene i. "Ja, jeg er.." hun slugte atter en klump... "..ny i Terre." sagde hun så, hviskende og hæs inden hun igen på på ham. Fortrydende.
Gæst- Gæst
"Når.. Du nu.. Er ny.. Så.. Kunne du.. Sikkert godt.. Bruge.. En hjælp... Til.. At lære.. Byen... Hm? Måske.. Mangler du også.. At tæne.. Penge... Har jeg.. Ret?" Spurgte han, med hans brede smil. Han viftede langsomt med sine fingre, og hans klør groede ind igen, imens hans kolde blik forblev på hende. Han tog få skridt, tættere på Ashe, stadigt med det samme smile, og for at se, om hun ville bakke længere væk, når han kom tættere på.
Gæst- Gæst
Hun nikkede kort og yndede at se væk fra ham inden hun gav den verbale konstatering. "Det er korrekt.." peb hun kort med sammenbidte læber. Fint.. han talte.. Han gjorde intet andet end at tale. Selvom hjertet stadig slog som en gal imod hendes indre alarmer, føltes en form for lettelse da.
Gæst- Gæst
"Frygter.. Du mig?" Spurgte han, med et langsomt forstørende smil, og hans tomme hvide øjne, focuserede på hende. "Velkommen.. Til Terre..." Sagde han med det bredeste smil han kunne få på, og tog så nogen flere skridt imod hende, og stoppede, kun ganske få skridt fra hende. Hans døde læber, kørte imod hindane, imens han knurrede lavt, me dsammen knæbne øjne, men kun kort. Da lod han sit ansigt slappe af igen, og hans smile virkede nu, næsten venligt. Dette dog, åbenlyst, blåt en fasade. Vladimir var incranationen af, hvad der var sket med Di Morga. Kaos..
"Hvad.. Så med.. At jeg.. Tilbyder dig.. En... Stilling.. Hm? Det.. Ville betale godt.. Du. Ville faktisk.. Ikke.. Få brug.. For noget som helst.. Jeg.. Ville.. Kunne skaffe.. Dig alt.." Sagde han dystert. Han fik det næsten til at lyde, som en drøm. Vladimir lavede nogen fakter med sine hænder, i det han snakkede, og hans smil blev ved med at bære det falske, venlige hint.
Gæst- Gæst
"Hvad er det for en stilling?" sagde hun så. Hendes stemme var blevet tør, og ikke så flydende som før. Hun havde nu stadig en køn stemme, der trods det lyse ansigt ikke havde en alt for feminin tone. Faktisk var stemmen ganske dyb, men med et nærmest sensuelt strejf af naturlig kvindelighed. Som hende selv var den vel køn på sin egen måde. Hun tav. Hun tog sig selv i at tale yderligere om det.. Hun ville kort ha ført sin hånd til sin mund, men lod vær. Forhandlede hun nu med ham?! En ved sine fulde fem havde vel takket hurtigt nej og sat i løb igen.. men så.. ja, som han sagde ville det vel gøre hans sult endnu større..
Gæst- Gæst
"En.. Stilling.. Som.. Mine.. Øjne.." Sagde han, og pegede på sine tomme hvide øjne, med to fingre. Han stoppede igen, og stod still bag hende.
"Som.. Du jo nok.. Kan gætte.. Kan jeg ikke.. Holde øje.. Med gaderne.. Uden.. At vække opmærksomhed..." Sagde han med et bredt smil, og fortsatte så med at gå rundt om hende.
"Jeg mangler.. Nogen.. Som kan, nettop.. Dette.. Og.. En.. Som ville kunne.. Se.. Om dagen... Hvilket er mig.. Direkte umuligt..." Sagde han, og rystede langsomt på hovedet, og lavede fagter, med sine hænder, som en eksplosion, imens han lavede en pustelyd.
"Ville ske med mig, hvis.. Jeg skulle gå ud.. Om dagen... Så derfor... Dig.." Sagde han, stoppede, hvor han var foran hende før også, og holdt begge hænder ud imod hende. "Denne.. Kunne være.. Dig.." Sagde han, smilede bredt, og lod hans hænder hænge ned af hans sider igen.
Gæst- Gæst
"Være dine øjne?" sagde hun så og lagde hovedet lidt på skrå. "Hvad ønsker du da at se?" Hun var klar over at han nok ikke bare mente at hun skulle betragte sin hverdag som hun altid gjorde, men at der måske var helt konkrete ting han havde i tankerne.. om ikke andet kunne hun gå med til det.. og.. forhåbentligt lykkes at undgå ham fremover? Dog prikkede små ord til hende. Små fristende ord som han lidt før havde fremkvækket. Han kunne give hende alt? Hvem kunne dog det, men som en person af menneskelig fremkomst, kunne hun ikke se blindt væk fra ideen om et ordnet liv. Hvis hun sagde ja... så skete der vel heller ikke noget med det.. sagde hun nej? .. Blev hun så ædt?
Gæst- Gæst
"Alt..." Sagde han, og lydene der mindede om en later kom igen. "Men dette.. Regner jeg.. Selvfølgelig.. Ikke med at du giver... Men.. Der imod. Er der nogen.. Som uprovokeret, kalder sigselv.. 'Hellige', og tror.. At de.. Kan gå imod.. Hvordan Di Morga.. Virker nu.. Nogen.. Problematiske.. Individer.. Nogen.. Jeg helst.. Gerne.. Vil have en snak med.." Fortalte han, og blev ved med at kigge ned på Ashe. Når hans stod tæt op af hende, var han ca et hoved højere end hende.
"Men vent.. Jeg.. Vil ikke have at du svare.. Før.. Du har set noget.." Sagde han, og lagde så en arm omkring hendes talje, og trak hende tæt ind til sig, hvis ikke at hun stoppede ham. "Hvis jeg må..." Sagde han. Som om, han ville give hende lov til at vælge. I det han stadigt holdt fast, hoppede han så højt op, sparkede imod den ene væg, og fik lige nok momentum til at komme op på et tag. Dette varen af de højste der var lige i det område. Han holdt så sin hånd hvisende ud imod gyderne.
"Dette.. Er ikke. .Det jeg tilbyder..." Sagde han. Han pegede så imod det betydeligt højere hotel tæt derved, der tydeligvist var meget dyere, og finere. "Dette.. Kan jeg tilbyde.." Sagde han, og kiggede så ned på hende igen, i det han gav slip på hende endnu engang, og tog afstand, mest for at give hende plads. Vladimir var ikke dum, og vidste han at hun formegentligt heller ikke var. Han ville gøre sit bedste, for ikke at skræmme hvad han havde fundet, væk. Han ærgede sig lidt over hans tidligere adfær, men så igen.. Det var sjovt, så længe det varrede.
Gæst- Gæst
Da talte han igen og viste hende udsigten over byen. Ashe var egentlig lettet over at hun ikke skulle stole på sine egne ben i det sekund. De rystede noget så forfærdeligt. Hendes brune øjne gled hen over det høje hotel med et tænkende blik og hendes tydelige ubehag gled langsomt væk til fordel for hendes nysgerrighed. Da mærkede hun igen ham fjerne sig fra hende. Helt automatisk tog hun et kort vaklende skridt i den modsatte retning, dog ikke fokuseret på vampyren nu.. Øjnene lå stadig imod hotellet og det gjorde det i en tid. Hun havde aldrig forestillet sig sådan et sted at bo godt nok.. Aldrig set det som en realistisk tanke. Hun vendte igen blikket imod vampyren da...
Realisme.. var en by i Rusland her.
Vinden tog et greb i det let krusede hår og førte det kort hen over ansigtet, hvor hun så fjernede det igen. Disse historier havde hun hørt før. Pagter og aftaler med nattens væsener. De eventyr havde aldrig gode ender.. måske var eventyr i virkeligheden den eneste grænse mellem realismen og surrealismen her.. Alt der manglede.. var 'der var engang'?
"Hvilke betingelser har du?" sagde hun så og et lettere alvorligt blik lagde sig over de før forfærdede mahogni brune kvindeøjne. "Er alt du behøver virkelig observationer?" hun tvivlede på hans fordel i aftalen tydeligvis. "Ingen løse ender eller små bogstaver?"
Gæst- Gæst
"Jeg.. Ville være.. Din arbejdsgiver... Alt.. Står med småt... Men sådan.. Er det i.. Di Morga.. Finder du.. Et arbejde.. Hvor der ikke bliver.. Sagt.. At dit liv.. Er i fare.. Ved at have arbejdet... Bliver du løget for.. Intet.. Er sikkert.. I denne by.." Fortalte han, og hans smil brækkede, til en seriøs mine, og han kneb sine øjne en smule sammen.
"Men hvad der.. Står med stort.. Er.. At nætterne.. Ville blive.. Dig mindre.. Farlige... Hvis.. At du tog imod jobbet..." Sagde han, og gik langsomt imod Ashe igen. "Di Morga.. Er.. Ikke sikker.. For.. Lækkerbiskender... Som dig.." Sagde han, og pegede på hende, med ordet 'dig'. De en let vind ramte dem igen, blev hans sorte hår revet en smule med, og Vladimir bredte endnu et smil. "Hvis.. Du forstår?" Spurgte han så, og næsten bukkede halvt, i det han tog et skridt bag ud, og igen gav hende plads. Vladimir forsøgte at lege med hende.. Havde han gjordt helle tiden.. Men denne leg, var ved ikke at være helt så sjov mere. Vladimir var ved at blive utålmodig. Han kunne stadigt lugte blodet fra vampyren i gyden, og hans eget blod, begyndte at farer hurtigere i ham. Han skulle snart jage igen... han kunne snart ikke spille den kloge, og luskede Vladimir mere. Hans bæst skulle snart tilfredsstilles igen..
Gæst- Gæst
Hun så igen imod ham og nikkede så med et klejnt, dog målsat udtryk. "I så fald vil jeg gerne acceptere." sagde hun så og rettede sig op. Hun var tydeligt ikke sikker på sin beslutning, men det var ikke en chance som hun ville slippe bare sådan... også selvom arbejdsgiveren var...
Hun betragtede vampyren i en tid og sank diskret endnu en klump. Hendes hals var efterhånden ganske tør. "Mit navn er Ashe." sagde hun så.. som en oplysning. Egentlig kunne det være det samme, men hun gik ud fra at han gerne ville have navnet hvis hun skulle 'arbejde' for ham.. om ikke andet, så var hun overbevist om at man måtte påtage sig en venlig facade, hvis man skulle undgå så meget ballade så muligt.
Gæst- Gæst
Da Ashe sagde ja, spærrede hans øjne bredt op, og han hvæsede først lavt, som om han ærgede sig, men han kvalte så sit hvæs. Han kneb sine øjne sammen, og han smilte bredt. Hans blodtørst blev dulmet, af hans plan. Han lyttede til hendes presentation. Hans smil forblev, og han bukkede dybt, med den ene arm ud til sin side, med en næsten elegant udstrålning, hvis ikke at det havde været Vladimir der var bag facaden. I det han rejste sig igen, lavede han en bølge med sin hånd, ud til siden, imens han precenterede sigselv.
"Mit navn.. Er Vladimir.. Vladimir Rasputin.." Sagde han, og gik så hen til Ashe igen. De fleste af hans klør trak sig tilbage, men hans højre hånds, pegefinger beholdte sin, og han gik næsten helt tæt på Ashe, så hun næsten ville kulde mærke hans krops kulde.
"Jeg.. Er glad for.. At.. Du så logiken, i.. Mit forslag... Når du nu.. Skal arbejde.. For mig.. Vil jeg selvfølgelig ikke.. Have.. At nogen.. Skulle finde på, at.. Gøre dig fortræd..." Sagde han med et bredt smil, og circulerede langsomt omkring Ashe, så han stod bag hende.
"Dette.. Kan jeg.. Gøre noget ved.. Jeg.. Kan hjælpe dig.. Med.. Men.. Dette ville.. Indebære... At jeg.. Skulle sætte.. Et mærke... Som andre.. Vil kunne se... Så de ved.. At.. Du ikke må... 'røres'..." Sagde han, og bredte et smil. Han strøg forsigtigt Ashes hår væk fra hendes nakke, og hvis ikke hun flyttede sig, strøg han den flade side, af hans klo ned af hendes nakke, uden at skære hende. Han smilede bredt, og ventede for at se, om hun turde flytte sig, eller om hun ville tillade det.. Og.. At han ikke bare tog hvad han ville have... Nu.. Hade hun accepteret.. Nu, ville Vladimir ikke bare give slip..
Gæst- Gæst
”Så sæt det.” mumlede hun lavt.
Gæst- Gæst
"Du skal.. Bruge.. Mindst fem.. Timer.. Af dine dage.. På at søge.. Informationer.. Omkring.. Noget de kalder.. 'Modstandsbevægelsen'.. Indtil.. Vidre.. Kender jeg ikke.. Til andre.. End en hvis.. Samuel.. Der kan du.. Jo starte.." Beordrede han, med en stræng mine, og et næsten skærende blik.
"Fra.. I morgen.. Nat.. Vil jeg.. Kunne begynde at skaffe.. Dig.. Hvad du ønsker.. Hvad.. Ønsker du.. Som det første?" Spurgte han så, og buggede en smule forover, og efterlod ordet ved hende..
Gæst- Gæst
”Logi.” sagde hun så med en stille mine. ”Jeg vil lægge ud med blot et sted at bo.” mumlede hun så. Hendes øjne søgte automatisk hen over tagene. ”Der er vel også grænser for hvor langt dine finansieringer strækker sig.” Hun bevægede kort blikket ned over hans person. Måske gik han blot ikke op i sådanne ting, hvilket undrede hende. Vampyrer var, efter hendes opfattelse, ofte ganske forfængelige og glade for luksuriøse goder.
Gæst- Gæst
Side 1 af 2 • 1, 2
» Finding my way home.. - Neo
» Finding new anwsers
» Just finding some peace.. [Itarian]
» Finding freinds (Faith)
Vie La Mort :: Off Game :: Archives
Man 4 Dec 2023 - 1:29 af Khaa
» Athena Akademiet
Tors 11 Mar 2021 - 12:31 af Evelyn Swift
» Maybe a freind? / Apolline
Tirs 9 Mar 2021 - 22:33 af Lazarus