Vi befinder os i en fiktiv by, kaldet Di Morga, som er beliggen i Frankrig. Dette sted, vrimler med forskellige væsner, hvis eksistens er ukendt for den omgivende verden, der ikke er klar over de mange racer der befinder sig i verdenen udover nogle typiske mere kendte: Vampyrer og Varulve. I denne by lever de forskellige væsner side om side med hinanden. Dette resulterer i forskellige slag imellem disse, som ofte leder til et større tumult i byen. Tidsperioden er i vor nutid, placeret i Frankrig.
Mulig race ændring på Engle og Djævle i deres oprindelse. Vigtigt at få det læst, og deltaget i valget om denne ændring skal ske!
Den sidst registrerede bruger er ziko41
Vores brugere har i alt skrevet 255494 indlæg i 12833 emner
Di Morgas Nuværende Plot Situation - Læs, Bedøm & Kommenter. (Bør læses af alle brugere) version 2.
Vie La Mort :: Off Game :: Archives
Side 2 af 3 • 1, 2, 3
Sv: Di Morgas Nuværende Plot Situation - Læs, Bedøm & Kommenter. (Bør læses af alle brugere) version 2.
Penelope skrev:Andrija skrev:Penelope skrev:Kort fortalt; hvis plottet er låst fast, er der næppe meget der kan gøres, da både Scars og Zane er vilde med diktatur og diktatur kun involverer diktatoren. Så kan borgerne passe sig selv og cirklen vil fortsætte som hidtil.....
Selvom disse to herre har meget at sige, kan selv ikke det hårdeste diktatur overleve uden befolkningen, det har vi jo fine eksempler på fra det de faldne diktator rundt i verden, så de kan jo ikke bestemme det helt selv, det afhænger af brugerne, hvad vil i/vi?
Skulle vi så spørge folket? Kunne det være en idé at tilbyde dem en styreform, som ville inddrage dem noget mere?
Nej, det behøver vi ikke, men det jeg mener er at vi ikke bare skal lade dem køre showet hvis vi er utilfredse, vi kan gøre oprør, og ytre os om hvad vi mener om deres ideer, samt at bryde deres regler, nøjagtigt som i et rigtigt samfund.
Gæst- Gæst
Sv: Di Morgas Nuværende Plot Situation - Læs, Bedøm & Kommenter. (Bør læses af alle brugere) version 2.
Andrija: Men så er det tit at det udvikler sig sådan, at herskeren skaber en masse NPC'er og den slags "der vil tage sig af oprørerne" ...
- men måske vi burde vente med yderligere planlægning, før vi har fået nogle flere øjne ind i debatten.
Abraham Borzakov- Highly competent (Rank 13)
- Bosted : Huset Aba på landet i Terre tilhører nu hans afkom, Adrian. Nu bor han i Omari Ménage palæet ved vampyrbanken i Schweiz.
Antal indlæg : 700
Gæst- Gæst
Nu er det ikke for at sige at Zane og Scars er de onde, men blot for at sætte det ind i et eksempel.
Gæst- Gæst
Urune skrev:Lav det som Vampire The Masquarade... Der er nogle regler som skal følges, bliver de ikke fulgt får man ballade med de højere rangerede folk.
Jamen det har vi da allerede lidt, har vi ikke? Ahngel postede i hvert fald nogle regler på et tidspunkt, der blandt andet beskrev at man ville blive stemplet, hvis man begik kriminalitet og hvor fysisk vold, man havde udført, ville blive brugt mod en selv. Øje for øje, tand for tand princippet. Men det gjorde de jo heller aldrig rigtig noget ved, fordi Scars jo ikke kan køre showet selv. Igen, del landet op i områder, så kan plottene rent faktisk blive udført...
- Bosted : Huset Aba på landet i Terre tilhører nu hans afkom, Adrian. Nu bor han i Omari Ménage palæet ved vampyrbanken i Schweiz.
Gæst- Gæst
Men jeg synes det er lidt nedern af jer at disse Zanes plot på den måde.. I det mindste har han fået noget op at køre, hvilket er mere end man kan sige om så mange andre herinde.. Der er jo ik sket en skid i evigheder.. Alle kan komme op med et plot for at gøre det spændende for hele siden, men jeg ville da personligt ikke komme med sådan noget fremover, hvis det er den slags kritik jeg skal modtage for at prøve at sætte gang i siden -.-''
Og jeg siger det her en gang.. Vie la mort er da originalt.. Skal vi virkelig krybe til korset og lave det truebloodagtigt, eller Masquarade O_o wtf.. Hvorfor? Vi er så mange brugere, så vi må bestemt kunne finde på noget bedre, end at lege Eric og Bill.. Beklager ._. Men det synes jeg virkelig er rigtig, rigtig trist hvis det kommer til at tage den drejning..
Besides er det nuværende ikke planlagt med en endegyldig afslutning.. Hvilket, så vidt jeg ved, er hele ideen i det.. Alle kan byde ind.. Alle kan lave alliancer, bryde dem.. Gå med og imod.. Det er altså ikke så svært, og man kan sagtens sætte sig op imod andre brugere, uden at blive hadet.. (Bare se på Logan og jeg xD)
Så jeg forstår ikke hvad I har imod det nuværende plot. Skab dog noget spil.. Slå jer sammen, forråd hinanden.. Det er altså virkelig underholdende..
Angelie- Proficient (Rank 16)
- Bosted : En hus, en seng.. Et træ.. Hvad hun bevæger sig forbi, da Angelie ofte rejser rundt i verden enten på quests eller som tjenestehund
Antal indlæg : 1681
Well.. jeg er enig i, at det hele skulle deles op i flere områder, så der kan komme flere "vigtige" brugere, så det ikke bare er Scars eller Zane det hele drejer sig om. At der også kan komme andre til, som måske også kan have lidt betydning, i forhold til hvordan det hele skal "styres".
Det ville bare kræve en del tid, at dele alle steder ind i forskellige områder, ville det ikke? Men hvis resultatet bliver godt, må det vel være besværet værd?
Evangeline- Highly competent (Rank 13)
- Bosted : Hun bor i en lejlighed i Terre. Den er ikke særligt stor, men hun har møbleret den, malet den osv. selv, og er ganske stolt af, hvordan det er kommet til at se ud. Hun ville gerne flytte i noget større, men er på nuværende tidspunkt ikke økonomisk i stand til, at bo i noget større.
Antal indlæg : 744
Jeg er så enig med Angelie i at vi ikke skal have et trueblood samfund, eller hvad i vil kalde det, har aldrig set serien, og har heller ingen planer om at gøre det, er kørt godt død i vampyr verdenen. Vi skal skabe vores eget samfund, et samfund vi former, ikke ud af en anden verden.
Gæst- Gæst
Dog kan jeg ikke se grunden til at vi ikke må køre lidt samme stil som True Blood - for hvis det kan engagere flere til at tage del i det større, overordnede plot, burde det jo ikke være et problem?
Lige nu lader det til at være lidt en lukket gruppe, der sidder og planlægger Di Morgas fremtid med deres plots. Det kan godt være, at i siger at alle må komme med bud og forslag og sådan, men jeg oplever det stadig som meget lukket.
Hvad må man, hvad må man ikke? Det er grunden til at jeg har holdt mig på afstand af det...
Så for dig er det måske let at sige, at man bare kan kaste sig ud i det, men det er altså lettere sagt end gjort :)
Gæst- Gæst
Så jeg synes ikke rigtig det er en undskyldning, men jeg kan vel godt se det skræmmende i det at skrive med andre end man er vant til O_o' Men man er ligesom også selv nødt til at tage initiativ til at blive en del af historien.
- Bosted : En hus, en seng.. Et træ.. Hvad hun bevæger sig forbi, da Angelie ofte rejser rundt i verden enten på quests eller som tjenestehund
Men hvis jeg så gerne vil starte en modbevægelse - kan jeg så smide et emne op i det med plots og så søge efter folk der vil være med?
Gæst- Gæst
-Men selvom de er åbne, virker slutningen stadig lidt forud bestemt, i har jeres roller og det, som i har aftalt, eller hvor meget ved jeg ikke, men hørte lidt af det i chatten, men nu er det sådan, og så må vi jo se hvad det ender med, ingen siger jo det skal blive dårligt, selvom jeg stadig mener vi er i en 'ond cirkel'.
Gæst- Gæst
Havde jeg selv lagt arbejde i plottet, havde jeg også været frygtelig irriteret over at blive kritiseret, men nu hvor det er mig, der sidder på ydersiden af plottet, så føler jeg rent faktisk slet ikke, at jeg kritiserer det. Eller jeg føler i hvert fald ikke, at jeg direkte disser "Zanes plot". Jeg deler bare med resten af flokken, at jeg - til trods for de store bogstaver, der fortæller, at emnerne er åbne for alle - ikke er særlig opmuntret til at tage del i plottet, fordi jeg ikke kan se, hvordan min karakter skal kunne få indflydelse i en historie, hvis overordnede træk og resultater allerede er planlagt. Liam kunne selvfølgelig blive skubbet ind i små handlinger hist og her, men jeg er ærlig talt lidt forvirret over hvor, jeg skal placere ham, da jeg - som jeg kommer ind på i mit første indlæg - ikke ser nogen sammenhæng mellem de to parter [Zane og Scars]. Der er for mange løse tråde til min smag, det svæver lidt for højt oppe i atmosfæren, og der kan man jo selvfølgelig sige, at det er da mit eget problem, men derfor synes jeg nu alligevel, at man burde tage hensyn til det, da jeg da umuligt kan være alene om den holdning, og det er heller ikke det indtryk, man får, når man læser de forgangne indlæg her i tråden.
Op til flere brugere kommer med idéer til hvordan der kan bygges videre på plottet, så flere brugere kan føle, at de kan deltage ordentligt, og på side 2 foreslår jeg, at nu hvor de mest konkrete forslag er lagt på bordet, så sættes det på stand-by, så andre kunne komme på banen også, så hele debatten ikke endte med at køre derud af om et nyt plot, når meningen jo egentlig var, at det nuværende skulle debatteres.
Jeg synes bestemt, at plottet skal føres igennem, jeg vil personligt bare ikke deltage med min karakter. Jeg ser bare, at det mest retfærdige ville være, at man til næste plot ville tage nogle af de foreslag her til sig, da en del lader til at kunne forholde sig til dem.
Liam er mit et og alt, og hvis jeg havde planlagt det her plot, og et emne som dette (Altså noget, der ikke foregik in-game) skød det i sænk, havde jeg halshugget hele verden med en rusten charabanc. Jeg kan godt forstå Angelies kommentarer, det ville indeed være en skam at lade plottet gå til sådan uden videre...
Gæst- Gæst
For det første... INTET i invasionen er planlagt på forhånd. Der er blevet lavet tre-fire åbne emner inden for ganske kort tid, som ALLE kunne/kan joine som det passer dem. Jeg er stor tilhænger af åbne emner, da det inviterer til mere og bedre rollespil.
Desuden skal det siges at jeg faktisk aldrig har planlagt et plots udfald med nogen. Jeg har sagt ja til at dræbe en karakter på et tidspunkt... men under rollespillet i emnet gjorde jeg hvad jeg kunne for at få karakteren på Zanes side i stedet for at dræbe hende. At det så ikke virkede, er så hvad det er...
Min pointe er at udfaldet af invasionen IKKE er aftalt. Alt kan ske!
Med hensyn til Zanes styrke og hans hær, så er der skam en grund til at han har det..
Zane har eksisteret på Vie La Mort i ret så lang tid, flere år, og han har arbejdet sig op til sin nuværende status/styrke via rollespil. Det er ikke noget der er sket fra en dag til anden :)
At han så kan virke utroligt farlig at slås med... er meningen! Zane SKAL være en frygtindgydende og farlig modstander som er sværd at besejre, men igen er det vigtigt for mig at understrege at det KAN LADE SIG GØRE.
Zane er hverken uovervindelig eller udødelig - du skal bare gøre det på den rigtige måde.
Alt i alt så er det smukkeste ved Vie La Mort at ALLE kan gøre noget, ALLE kan blande sig i plots, ALLE kan gøre en forskel... og ALLE kan ændre historien!
Husk at Vie La Mort er ROLLESPIL, og i rollespil kan man både vinde og tabe! Jo mere man går op i det og jo længere tid man bruger på det (Og den samme karakter) - jo bedre bliver man, og jo bedre bliver karakteren!
Invasionsplottet var faktisk en lille gave til Vie La Morts brugere - en historie som de kunne have indflydelse på. En historie de kunne ændre.
OG DET ER ENDNU IKKE FOR SENT! :D
Så i stedet for at synes plottet er træls for jer eller ikke helt turde være med, så join! Det hele er lavet til jer :)
Og en lille ting om Zanes diktatur (Hvis han vinder) --- det bliver ikke helt et diktatur. (Ville egentlig ikke afsløre det, men jeg kan fornemme nødvendigheden af det!).
Hans plan er at forme et råd. Denne gang vil han have folket på sin side - og hvem ved... nok er Zane D'tarion ond lige nu... men hvem siger at i ikke kan gøre ham god? Eller vælte ham? Eller stoppe hans invasion?
Jeg kan godt sige jer... hvis hele Vie La Morts brugerbase pludselig dannede front mod Zane.... ja..... gæt en enkelt gang :=P
Jeg håber at jeg har kastet lidt lys over det hele, og at folk er mere forstående nu, samt at de vil være med!
Ooog en enkelt lille ting til Logan.
Din karakter har stået imod Zane, men han har gjort det på en måde så det næsten var umuligt for ham at vinde. TÆNK min ven! Og lad være med at disse Zane og hans Valsharess mens du er alene mod dem! :)
Jeg ser frem til episk rollespil med jer alle sammen!
Yours truly
-Zane
Zane- Highly competent (Rank 12)
Antal indlæg : 659
Kunne man by any chance for gang i noget artikel værk igen? Jeg ved ikke, om avisen stadigvæk er bannet in-game, men kunne man ikke for sidens skyld få sving i den der gossip-funktion igen, så nye brugere kan blive opdateret med sidens nyeste opdateringer? Det behøver ikke være lange, snørklede tekster om alverdens opdigtet halløj, men bare lige sådan lidt om hvem, der kæmper mod hvem, om nogle steder i Di Morga er blevet smadret på grund af krig, nye love eller ophævelse af de gamle og andre små detaljer, som kan gøre at man kan inddrage sin karakter lidt mere i handlingen uden direkte at ligge sig i felten?
Zane- Highly competent (Rank 12)
Antal indlæg : 659
Gæst- Gæst
Men det lyder som om folk gerne vil have en Good Guy på tronen overall.
jeg vil gerne træde ind og sige, at før jeg skred, var det netop et folkestyrer jeg stemte for ved Admin møderne, det var det jeg ønskede mig hvis Ma'lakel skulle af tronen.
Samuel , var jeg VIRKELIG ked af døde, for jeg kunne virkelig se noget aweosme i, at han nakkede Ma'lakel istedet for omvendt, og fik et menneske, på tronen. Derved er der ikke noget diktater stormagt, det bliver moderne igen, og vi kan ligesom gå en smule væk fra alt det hersker noget. Fordi efterhånden må I alle give mig ret i, at Vie har skiftet hersker tre gange på et år, hvis Zane for lov at lege konge igen, eller nogen som helst anden evil guy for den sags skyld.
Med hensyn til Zane's plan om at overtage Di Morga, kan jeg så sige at det er ærgeligt. Jeg måtte i sin tid osse opgive min masterplan med Clash of Evil, fordi at der var ting der gik i vejen. Og en god plan skal ikke sætte kæp i hjulet for at man kan få noget nyt!
Personligt mener jeg at en ny menneske regering ville være godt for Vie, det er nyt. Det er mere frit, end at vi skal til at gøre det hele forfra igen!
Udover det vil jeg pointere overfor Logan, at som Zane nævnte er Hjælpeadmins normale admins. Ja det virker måske lidt hyklerlistisk at man for en titel efter man tager tronen, men det er ikke for at symbpolisere nogen form for overpower.
Det handler om dine skriveevner, hvis du kan få en bruger til at tro at du er åh-så-sej, så skriver man bare godt. Det var det jeg gjorde med Ma'lakel, jeg fik ham til at virke stærk like hell, men der var aldrig rigtig nogen der ligesom angreb ham udover det med Samuel, der i sidste ende var aftalt spil imellem mig og Scars. - og den occasional fangirl whom wanted **** - men det tæller ikke ligefrem.
Derfor vil jeg gerne opfordrer til ikke at være bange! På den anden side, synes jeg heller ikke man kan komme med en hel hær af dæmoner, eller sortelvere, eller noget.. *looks at Zane*.. Så synes jeg mere at man skal skabe spil ved at rekruttere alle sine allies in-game, og få brugere til sig. Da en NPC hær, egentlig bare skal være noget pænt i baggrunden af en battlefield, ikke et afskræknings middel. Som jeg gjorde med Ma'lakel, hvor der kun var enkelte nære NPC's i spil, hvor folk osse fik nakket en af dem rimelig hurtigt inden emnet gik i stå.
Undskylder meget hvis jeg har stødet nogen, eller at jeg har formuleret mig uretfærdigt, men det er min ytring non the less.
Malakel the Vanquished- Proficient (Rank 17)
Antal indlæg : 1466
Lad os alle lade menneskene overtage Di Morga, og hvor kunne det være awesome hvis det for en gangs skyld var væsnerne der var nødt til at gemme sig O.O'
*Ser overskriften for sig* Væsnerne er flygtet fra landet til fordel for menneskene <3
Ååh.. Det ville være sjovt at være nødt til at skjule sig .__.'
Men ikke desto mindre.. *Er enig med Malle*
Tænker mest fordi mennesker jo er det svageste der er grundet de ikke har nogen evner og ikke har nogen overmenskelig styrke. Men er da helt enig, kunne være awesome hvis vi væsner blev nød til at søge skjul og eventuelt flygte...
Gæst- Gæst
Epic!!
Gæst- Gæst
Og med godhjertede væsner i ryggen, vil det være svært at styrte en menneskelig regering. ^^
Gæst- Gæst
Side 2 af 3 • 1, 2, 3
» I reach out for you!! ((Må meget gerne læses af alle brugere !))
» Mizras profil - Kommenter please! :D
» Di Morgas most wanted
» Di Morgas most wanted //Særudgave//
Vie La Mort :: Off Game :: Archives
Man 4 Dec 2023 - 1:29 af Khaa
» Athena Akademiet
Tors 11 Mar 2021 - 12:31 af Evelyn Swift
» Maybe a freind? / Apolline
Tirs 9 Mar 2021 - 22:33 af Lazarus
» The darkness - [Zakaroff]
Fre 5 Mar 2021 - 20:01 af Angelique Dümont
» New experiences - [DuChance]