Plot ⤋

Vi befinder os i en fiktiv by, kaldet Di Morga, som er beliggen i Frankrig. Dette sted, vrimler med forskellige væsner, hvis eksistens er ukendt for den omgivende verden, der ikke er klar over de mange racer der befinder sig i verdenen udover nogle typiske mere kendte: Vampyrer og Varulve. I denne by lever de forskellige væsner side om side med hinanden. Dette resulterer i forskellige slag imellem disse, som ofte leder til et større tumult i byen. Tidsperioden er i vor nutid, placeret i Frankrig.

Seneste emner
» Angel and Demon meets // Khá
Di Morgas Nuværende Plot Situation -  Læs, Bedøm & Kommenter. (Bør læses af alle brugere) version 2. EmptyMan 4 Dec 2023 - 1:29 af Khaa

» Athena Akademiet
Di Morgas Nuværende Plot Situation -  Læs, Bedøm & Kommenter. (Bør læses af alle brugere) version 2. EmptyTors 11 Mar 2021 - 12:31 af Evelyn Swift

» Maybe a freind? / Apolline
Di Morgas Nuværende Plot Situation -  Læs, Bedøm & Kommenter. (Bør læses af alle brugere) version 2. EmptyTirs 9 Mar 2021 - 22:33 af Lazarus

» The darkness - [Zakaroff]
Di Morgas Nuværende Plot Situation -  Læs, Bedøm & Kommenter. (Bør læses af alle brugere) version 2. EmptyFre 5 Mar 2021 - 20:01 af Angelique Dümont

» New experiences - [DuChance]
Di Morgas Nuværende Plot Situation -  Læs, Bedøm & Kommenter. (Bør læses af alle brugere) version 2. EmptyFre 5 Mar 2021 - 19:58 af Sapphira Dunham

» Out of the ordinary - Nightrage
Di Morgas Nuværende Plot Situation -  Læs, Bedøm & Kommenter. (Bør læses af alle brugere) version 2. EmptyFre 5 Mar 2021 - 9:07 af Jacintha Phillips

» Saint or Sinner? (Emnesøgning)
Di Morgas Nuværende Plot Situation -  Læs, Bedøm & Kommenter. (Bør læses af alle brugere) version 2. EmptyTors 4 Mar 2021 - 9:29 af Alistair

» Genkendelighed er farligt
Di Morgas Nuværende Plot Situation -  Læs, Bedøm & Kommenter. (Bør læses af alle brugere) version 2. EmptyTors 18 Feb 2021 - 21:54 af Lazarus

» Music and alcohol - [Aleksei]
Di Morgas Nuværende Plot Situation -  Læs, Bedøm & Kommenter. (Bør læses af alle brugere) version 2. EmptyOns 17 Feb 2021 - 12:53 af Aleksei

» Tilbage efter længere pause
Di Morgas Nuværende Plot Situation -  Læs, Bedøm & Kommenter. (Bør læses af alle brugere) version 2. EmptySøn 14 Feb 2021 - 8:25 af Alistair

Nyheder

Mulig race ændring på Engle og Djævle i deres oprindelse. Vigtigt at få det læst, og deltaget i valget om denne ændring skal ske!

Mest aktive brugere denne måned

Statistik
Der er i alt 512 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er ziko41

Vores brugere har i alt skrevet 255494 indlæg i 12833 emner

Di Morgas Nuværende Plot Situation - Læs, Bedøm & Kommenter. (Bør læses af alle brugere) version 2.

+3
Logan
Scars
Malakel the Vanquished
7 deltagere

Side 1 af 3 1, 2, 3  Næste

Go down

Di Morgas Nuværende Plot Situation -  Læs, Bedøm & Kommenter. (Bør læses af alle brugere) version 2. Empty Di Morgas Nuværende Plot Situation - Læs, Bedøm & Kommenter. (Bør læses af alle brugere) version 2.

Indlæg af Gæst Lør 5 Nov 2011 - 14:06

Lad os gå direkte til sagens kerne, børnlille:

Mange brugere, har efterhånden glemt det adrenalin sus, det kan give at have et spændings-emne, der både indeholder lumske tanker, affyrede pistoler, klingede sværd trukket op af skeden, uskyldige engle, der såres uden grund osv.. Og det er en ufattelig stor skam, hvis det ender med at den helt forsvinder til fordel for romantikske, uvoldelige emner! Selvfølgelig er det ikke ren kaos over hele linjen, men snart er der jo ikke andet end smil, der rent faktisk skal tages positivt, og ikke har en skjult dagsorden. Dette er ikke et indlæg, jeg sender ind, for at folk skal blive kritiseret på nogen som helst måde, for jeg ønsker ikke at gøre mig uvenner med jer. Men jeg skriver det, i håb om at folk genfinder glæden ved at spille under det plot, der er blevet fremlagt for jer. Et eksempel er Zanes nyere invasion af kongeriget, Di Morga. Jeg ved personligt, at der er op til 3 åbne emner, hvor folk kan melde sig ind og enten kæmpe imod eller for Zane. Men jeg ved også, at det er ganske få, der har taget sig sammen til det! Jeg siger ikke, at i alle skal være med på ideen, men at i måske skulle overveje de muligheder, der er blevet fremlagt. I har så lange tøjler i kan få, når det gælder plot og forfatterfrihed, og vi ønsker ikke at stramme dem, men det kan være en kende svært at opretholde interessen for siden, hvis det hele går ud på at lege familie. For at sige det mildt, så er der i flere tilfælde bare blevet hygget i emnerne, hvoraf ca. 80 procent af emnerne går i stå, pågrund af manglende aktivitet. 80 er et meget stort tal, mine kære medlemmer! Men, jeg må dog sætte lidt af min kritik til side, og huske at rose dem, der rent faktisk har vist enorm interesse i at løfte Di Morgas ære og spændingsniveau! Der er faktisk en del, som har fortalt deres mening om den stigende adrenalin-mangel i samtlige emner, og de har også prøvet at skabe lidt spænding på egen hånd - Men, igen kommer det åbenlyse og mest sørgelige ved det hele:
De føler at plottet ignoreres på alle mulige måder!
Og endnu engang: Jeg ønsker ikke at skælde jer ud, men prøv for hele sidens skyld, at være med på de ideer, der bliver sat frem for jer.

Di Morga er et land, der skal rumme kaos, svindel og hærværk. Vi skal se oprørende, der samler sig om natten til små eller mellemstore grupper. Vi ønsker at blive bange for de bander af kriminelle, der vandrer rundt i fuld dagslys og tæver enhver grønskolling halvdød! Mange af os ønsker ligefrem at lugte til den kvalmende stank af råddent blod, og rotter, der gnasker sig fast til bunker af ligs kød.
Alt i alt: Vi vil se flere brugere, der begynder at tage sig sammen og får gang i de emner, der rent faktisk omhandler landets og befolkningens situation!

I har fri mulighed for at kommentere og kritisere dette. Jo mere respons, des bedre. ^^ Jeg håber i ikke føler jer angrebet af mine ord og min mening, men tager det og vurdere værdien af de ord, jeg fremstiller for jer.

Mvh. Ray (Hjælpeadmin)

- Selve debatten bør KUN omhandle, hvordan vi kan skabe et bedre plot for alle, og gøre siden mere interessant -

Gæst
Gæst

Tilbage til toppen Go down

Di Morgas Nuværende Plot Situation -  Læs, Bedøm & Kommenter. (Bør læses af alle brugere) version 2. Empty Sv: Di Morgas Nuværende Plot Situation - Læs, Bedøm & Kommenter. (Bør læses af alle brugere) version 2.

Indlæg af Gæst Lør 5 Nov 2011 - 14:10

Som der blev sagt i den forrige tråd.

Flere åbne emner.
Mere plotspil.
Og sikkert andre ting jeg ikke husker.

Tilføjede ting: Kamp arena hvor folk kan kæmpe helt frit.
https://vie-la-mort.danskforum.net/t8859-free-fighting-for-all-helt-abent-for-alt-og-alle#176463

Gæst
Gæst

Di Morgas Nuværende Plot Situation -  Læs, Bedøm & Kommenter. (Bør læses af alle brugere) version 2. Empty Sv: Di Morgas Nuværende Plot Situation - Læs, Bedøm & Kommenter. (Bør læses af alle brugere) version 2.

Indlæg af Malakel the Vanquished Lør 5 Nov 2011 - 15:29

Måske burde jeg egentlig slet ikke blande mig i det her, eller komme med noget indput, da jeg er så godt som inaktiv, stortset. Men jeg føler dog en grund til at ytre mig da jeg har foreslag til hvad brugerne eventuelt kunne stille op som alternativer.

Mini-Plots:
En ting er at have et stort plot som alle kan/skal være en del af da det for indflydelse på alle. Noget andet er at skabe egne miniplots der omhandler en speciel fraktion. Her kan man foreksempel have sit focus på engle, der bliver jagtet på grund af deres blod, der er brugbart i et nyt kemisk stof der er det seneste syretrip for alverdens væsener, som jeg i sin tid gjorde med Passion-stoffet. Desværre kræver det en form for individuel aktivitet hos den enkelte bruger. Vi kan kun give jer et skellet, men vi kan ikke skabe selve spændingen, dramaet, og aktion-sceneriet for jer. Vi giver jer rammerne, derved kan vi ikke gøre så meget mere. Det er den enkelte der må tage intiativet, eventuelt snak sammen med andre om at danne dette miniplot, som I så kan trække flere med ind i, derved kan det udvikle sig større og skabe mere spil.

Ændringer - Nytænkning:

Efter min mening synes jeg at det var/er en ufattelig dum ide at den eneste bad guy monark tager tronen efter den anden.. vi havde Zane først, derefter kom Ma'lakel der tog det til ekstreme, og så fik vi Scars jeg kan forstå for forsøgt at lave et mere paranoid-samfunds system. Problemet er bare, at hvis vi bliver ved med at køre i det samme igen og igen.. så som at nu skal Zane til at overtage tronen igen, så for vi samme resultat igen. Derved forstår jeg fandme godt at mange brugere har svært ved at tage tingene seriøst, hvis det eneste der faktisk sker er at: 'Nå, vi har ENDNU en ny ond hersker, det er jo ikke noget nyt.. whatever'.
Jamen folkens! Hvorfor i alverden er der ikke en good guy der er trådt til endnu?! Hvor helvede er alle vores awesome engle, elvere, og mennesker? Det har altid undret mig at uanset hvad, så har der ikke været en 'helt' i blandt alle vores skurke! Og det er måske også det der gik mig lidt på i tidernes morgen, fordi uden noget godt til at udbalancere det onde, jamen så bliver det onde bare hurtigt meget meget kedeligt. Der er en grund til at der er noget der hedder ying&yang, uden den ene kan man ikke skelne den anden, hvis i forstår? Der er ingenting at samligne med, der er ikke nogen der sætter sig i de godhjertede sko og siger: NEJ! Det her vil VI ikke finde os i!
Frem for endnu en hersker-ond-magtliderlig-regering, hvorfor så ikke faktisk gå kontra? Good vs Evil? Er den ikke klassisk? HVOR ER MINE GOOOD GUYSS???!!? - Ikke at de er mine som sådan, men for helved.. MODSPIL god dammit.. fuck nu alle psykopaterne, gangsterne, og oh-so-evil babes'ne, det er sku ikke særlig sjovt at spille ond hvis ikke man har et godt nemesis, giver i mig ikke ret? :/

Hold jer til jeres karaktere!

Noget der også dræber spillet kan være at folk er flyvske med deres karaktere, de for en ide laver den ud fra et rase eller et navn, men de bliver ikke ved den. De udarbejder den ikke, så det bliver en overfladisk karakter der ikke har dybte!
Der er rigtig mange awesome og kreative personer på Vie, ingen tvivl om det, men kreativiteten kommer sku aldrig rigtig til gode når folk hele tiden hopper fra den ene karakter til den næste, eller skifter rase fra dag et til to fordi nu er deres karakter ikke lige spændende og ny mere.
HVis i føler at jeres karakter er kedelig, jamen så udvikl ham/hende, find på nye ideer til personen, nye twists.. men for alt i verden aldrig udlever disse for tideligt i et emne. Der er nogle der hopper ud og fortæller deres livs historie med det samme, deres tragiske barndom og så videre. Til jer vil jeg gerne bede jer om at sætte jer ned, og indlev jer i jeres karakter. Ville en person der har set sine forældre dø åbent lige pludselig give sig til at snakke om det med en fremmed? Nej. Det er meget utænkeligt. Sæt jer ind i jeres karakter, indlev jer, og for gudskyld lad være med at tage katten op af hatten før tid! Hold jeres hemmeligheder og små twist indtil det rigtige tidspunkt. Lad jeres emne partner tænke, undres, forbløffes over de uventede ting i siger og gør, fordi i ikke har givet jer selv med det første og bedste trylleslag!

Nu bliver jeg nød til at smutte. Men jeg kommer tilbage med mere :P

Hilsen Anne-Dorthe.

Malakel the Vanquished
Proficient (Rank 17)

Antal indlæg : 1466

Indlæg af Abraham Borzakov Lør 5 Nov 2011 - 19:00

Jeg synes også, at problemet lidt ligger i, at Di Morga balancerer mellem at være den klassiske fantasy-verden og verdenen som vi kender den, blot med overnaturlige væsner. I Terre er der metroer og et shoppingcenter, men alligevel er dværge et fænomen, som lever oppe i bjergene, og i det ene øjeblik ser man brugere, der render rundt med bue og pil - eller sværd - og i det næste bliver der brugt maskinpistoler og andre automatvåben.

Det er blandt andet grunden til, at jeg ikke har sat mig ind i plottet. Jeg føler, at det er ret utroværdigt, fordi der er så store forskelle, det virker ufattelig malplaceret, og jeg har derfor svært ved at sætte min character fri i den verden, fordi jeg ikke kan leve i den helhjertet.
Man har Scars på den ene hånd, der er meget tæt knyttet til den verden, som vi lever i, i det virkelige liv, i det han er lidt af en lejesoldat, der bruger skydevåben og den salgs.
Så er der Zane, der er sværdkæmper og som i langt højere grad er taget ud fra en fantasy-bog.

Men thumbs up til AD, jeg er fuldstændig enig i det, hun skriver...
Abraham Borzakov
Abraham Borzakov
Highly competent (Rank 13)

Bosted : Huset Aba på landet i Terre tilhører nu hans afkom, Adrian. Nu bor han i Omari Ménage palæet ved vampyrbanken i Schweiz.

Antal indlæg : 700

Indlæg af Malakel the Vanquished Lør 5 Nov 2011 - 22:44

Jeg kan godt sætte mig ind i hvad du mener og skriver Liam. Og jeg er meget enig med at tidslinjen er meget sløset, og den er uklar på mange punkter. Det er et stort kultur clash af forskellige verdener. Mest fordi at folk gerne vil bruge Vie til at skabe deres egen version af Vie, da Vie ikke har nogen stop-knap. Vie er et legeland, og det er også sådan Admin gerne vil have det, som jeg har forstået ønsker denne netop at der skal være plads til alt, og frie tøjler.
Derimod har jeg selv mange gange pointeret at jeg som bruger trænger til mere klare linjer med: hvad er realistisk, og hvad er ikke realistisk. Personligt under min lange spille tid her, og min 'regerings tid', har jeg haft meget meget svært ved at se Vie som en del af nutidens Europa. Det er en random skraldespand til tider, hvor vi har to-øjen-farvede elvere, karaktere der er halv vampyr og halv spøgelse (hvilket på ingen måde kan lades at gøre.). Men igen er det lidt det der er charmen ved Vie, vi kan være ingenting og alting på samme tid. Selvom jeg er enig i at det bliver fandme meget urealistisk til tider. Personligt synes jeg også vi skal have stærkere rammer omkring hvordan elvere opfører sig i stereotyp form (altså normalt gør), hvad man bruger, hvordan man taler.. sådan nogle små ting som folk kan gå ud fra, så det ikke går op og tager alt for meget overhånd. Alt i alt tror jeg, at hvis man ønsker noget mere realistisk og nutidigt bør man søge andet steds, da Vie ikke er realisme, den er rendyrket fantasi og brugernes sommetider dårligt overvejede indput.
Men igen, det er kun mit syn på det, og jeg har valgt at lade det ligge sådan.

Malakel the Vanquished
Proficient (Rank 17)

Antal indlæg : 1466

Indlæg af Scars Man 7 Nov 2011 - 14:36

Da jeg for snart 2 år siden blev introduceret til Vie af Elisabeth startede jeg som mange nok, eller forhåbenligt kan huske med min engel Samuel. Som Liam ganske rigtigt siger følte jeg at han som en meget middealderlig figur ikke var tidssvarende i et rum som Di Morga, derfor skabte jeg Alexander, en moderne og meget, meget anderledes figur frem for Sam. Jeg fik følelsen af at Vie var mere moderne og måske enda en smugle ude i fremtiden.

Jeg syntes det ville være en sund ting for vie at vi fik afgrænset vores tidsrum, dermed siger jeg ikke, at der ikke skal være plads til at folk vil bruge sværd, hvis de vil det, men det ville være rart, for både spillere og det overordnede plot at tidslinjen blev afgrænset.

-tak for ordet ^^
Scars
Scars

Antal indlæg : 780

Indlæg af Gæst Man 7 Nov 2011 - 15:53

Med hensyn til racerne, så har jeg personligt skrevet nogle raceintroduktioner, retningslinjer og regler, og afleveret dem til Izzy.

Jeg går dog ud fra at de er til Vitae, da jeg endnu ikke har set dem her på Vie :)

Gæst
Gæst

Indlæg af Logan Man 7 Nov 2011 - 16:47

Præcis Malakel min ven! :D
Men det er næsten bare et urealistisk mål for 'the good guys' for lige meget hvor meget godt der er i den enkelte, så er det stort set umuligt for nogle at vinde over nogle der har en hær bag sig....
(Nu er det ikke for at fremhæve noget eller noget)
Men se Logan, han prøver på at være det good guy, men lige meget hvor hårdt han prøver er hans modstandere bare det bedre, se Zane for eksempel, hvordan kan man som ene mand gå op mod en der kan få ting til at eksplodere i et kæmpe krater, hvordan kan man gå op i mod en der har en hel hær bag sig? Og hvordan kan man gå op mod en der ligger på grænsen til PP powerplay (eller hvad det nu hedder).
Og alle der har været konge af Di Morga har været hjælpe admin, hvad har hjælpe admin som den enkelte bruger ikke har?
Flere magier/evner, så det er stort set umuligt for en person med kun to evner at gå op i mod en der har 3 virkelig stærke evner.... Just sayin'.
Det jeg siger er ikke at vi ikke skal have flere good guys, jeg går selv ind for good guys, det er bare virkelig svært når alle de onde er så overkille, at det næsten er umuligt.
NB!
Det er ikke for at hænge nogle ud, det er bare virkelig det jeg føler :)!
Logan
Logan
Competent (Rank 11)

Antal indlæg : 582

Indlæg af Gæst Man 7 Nov 2011 - 16:54

NEeej... jeg har aldrig været hjælpeadmin :P Og du tager grueligt fejl af hjælpe-admins... De har ikke flere evner end almindelige brugere... Det eneste de har, som er anderledes end almindelige brugere, er MERE ANSVAR. De skal opretholde reglerne på siden, give farver til nye brugere og komme med nyheder og al den slags ting.

Alt i alt så lad være med at angribe, Logan... Især når du ikke helt har sat dig ind i hvad det er du snakker om.

Gæst
Gæst

Indlæg af Logan Man 7 Nov 2011 - 17:03

Velarian læg mærke til hvor mange gange jeg udtrykker at det ikke er et angreb?
Men det sjove er at stort set alle har været konge har været hjælpe admin, og har haft mere end 2 evner, just sayin' så vil du vil komme og rette igen og sige jeg skal lade vær' med at angrib så henføre jeg dig til sidste linje i mit indlæg hvor der står "NB!
Det er ikke for at hænge nogle ud, det er bare virkelig det jeg føler :)!" og jeg skrev også inden "Nu er det ikke for at fremhæve nogle eller noget" kom ikke og sig at jeg angreb nogle
Logan
Logan
Competent (Rank 11)

Indlæg af Gæst Man 7 Nov 2011 - 17:04

Jeg syntes at Logan har ret langt hen af vejen, men jeg vil også lige prikke til den del med hjælpeadmins, for jeg vil lige tilføje at før Scars blev hersker, var han altså også en 'normal' bruger, og ikke hjælpeadmin.
-Jeg vil også gerne se nogle flere gode fyrer, hvilke er grunden til at jeg har lavet Judas. Men altså alt i alt vil det give masser nyt til siden, hvis vi prøver at have en god herre, efter min mening.

Gæst
Gæst

Indlæg af Abraham Borzakov Man 7 Nov 2011 - 17:34

Jeg læser det ikke som et angreb fra Logans side. Han pointerer bare, at de sidste par herskere har været hjælpe-admins, og at det derfor godt kunne se ud som om, at ens chancer er radikalt mindre, hvis man ikke er højt rangeret i sidens interne hierarki, og det kan jeg helt ærligt godt forstå, for det kan udadtil godt se sådan ud. Det betyder selvfølgelig ikke nødvendigvis, at det er sådan, det hænger sammen, det er i hvert fald ikke min opfattelse.

Men antal af magier hænger jo også meget sammen med, hvor meget erfaring karakteren har.

Jeg tror bare, at det er de færreste, der har mod til at oprette en ekstrem karakter, fordi det på mange måder kan fremstå utroværdigt, at man finder på en helt ny karakter, der både har det ene og det andet (Evner i top og en hær af dæmoner). De fleste har en tendens med at starte deres karakter fra scratch - eller i hvert fald i et stadie, så der stadig er plads til meget udvikling. Jeg har ikke ville skænke Liam en hær af lakajer eller whatever, fordi jeg synes, det er direkte urealistisk. Hvor skulle han få dem fra? Hvorfor skulle de støtte ham? Hvad er deres historie? Hvilken betydning har det for byen? Der er simpelthen for mange løse tråde, til at jeg personligt vil tænke i så stort et perspektiv.

Der mangler vel bare en eller anden, der vil skabe en overpowered good guy/gal, men hvor den person skal komme fra, er dog ikke til at vide.
Abraham Borzakov
Abraham Borzakov

Bosted : Huset Aba på landet i Terre tilhører nu hans afkom, Adrian. Nu bor han i Omari Ménage palæet ved vampyrbanken i Schweiz.

Indlæg af Gæst Man 7 Nov 2011 - 17:45

Hvis ikke det var fordi personen er stoppet med at bruge Jebediah ville han være et godt forslag.

Gæst
Gæst

Indlæg af Angelie Man 7 Nov 2011 - 17:57

*rømme sig*
Altså Jeg har ikke noget imod det her plot overhovedet, for i det mindste sker der noget.. Men jeg er så enig.. Der bør prøves noget nyt og mere.. anderledes, for ellers bliver det bare en film, der starter forfra..

Og jeg mener det samme, som jeg skrev i Malles tråd for lidt tid siden, om at vi bør prøve et anderledes styre, så det ikke er en person der sidder med hele tisset..
Måske det var på tide at udskrive folket magten og se hvordan det ville gå. Med regering og det hele :D

*host* Jeg beder Jebediah på mine grædende knæ næsten hver dag om at komme tilbage, men indtil videre er det ikke rigtig lykkedes ._. Desværre
Angelie
Angelie
Proficient (Rank 16)

Bosted : En hus, en seng.. Et træ.. Hvad hun bevæger sig forbi, da Angelie ofte rejser rundt i verden enten på quests eller som tjenestehund

Antal indlæg : 1681

Indlæg af Logan Man 7 Nov 2011 - 18:33

Tak Liam!!! Endelig en der forstod det, men helt enig med Angelie, ALT magt til folket! :D
Logan
Logan
Competent (Rank 11)

Indlæg af Gæst Man 7 Nov 2011 - 18:36

Logan, skal du ikke snart dø alligevel? <3

Gæst
Gæst

Indlæg af Logan Man 7 Nov 2011 - 18:39

Og hvad så? Jeg laver da en ny :D
Logan
Logan
Competent (Rank 11)

Indlæg af Gæst Man 7 Nov 2011 - 18:40

Kunne man ikke bryde mønsteret med de onde diktatorer og smide en eller anden good guy ind på tronen? At den invasion der er igang pludselig tager en anden drejning?
Så kunne man indfører et par ting eller to med den nye leder. Eventuelt nogle retningslinjer der fortæller om et moderne, demokratisk samfund?
Diktatur er for lukket, synes jeg, til at det kan fungere som sådan... Og som en nævner - der kommer til at køre en cirkel med Zane, Ma'lakel og Scars og hvad er det sjove i det?

I might be wrong, men jeg synes da godt man kunne tænke i en ny styreform for Di Morga. Et demokrati vil indvolvere flere brugere og de ville kunne leve sig bedre ind i plottet.. Det skal selvfølgelig ikke være super demokratisk "Borgen"-ish men et eller andet med en retfærdig leder, der forsøger at tage hånd om de fleste borgere?

Gæst
Gæst

Indlæg af Gæst Man 7 Nov 2011 - 18:47

Demokrati til folket! Al magt til folket! VIVA LA REVOLUTION!

Men jeg er enig i det på nogle punkter, folk der sidder på tronen virker langt mere god mode end andre brugere (findes undtagelser...) Klart nok, de skal være stærke for at holde tronen fra andre, men stadig væk...

Gæst
Gæst

Indlæg af Abraham Borzakov Man 7 Nov 2011 - 19:20

*Slaps Urune and Logan* Nu skal I ikke glide bort fra emnet...

Penelope skrev:Kunne man ikke bryde mønsteret med de onde diktatorer og smide en eller anden good guy ind på tronen? At den invasion der er igang pludselig tager en anden drejning?

Jeg tror bare ikke rigtig, det er muligt, at man bare smider en good guy ind i ringen. Det ville ikke være fedt for nogen som helst, hverken Zane eller Scars, der jo trods alt har bygget en mindre plan, som de gerne vil have gennemført. Det er lidt dét, jeg synes, er humlen ved det hele. At det hele allerede er planlagt. Sådan som jeg har forstået det, så skal Scars dø, og Zane skal overtage tronen, og det er her, at jeg ser Logans pointe tydeligt. Det er en bestemt kreds, det hele let kommer til at handle om, og så kan det altså være svært som 'fremmed' at bryde det mønster. Jeg har personligt ikke særlig meget lyst til at blande mig i det, der sker, fordi jeg ved, at det kommer til at ske, om jeg blander mig eller ej.

Som Penelope også foreslår, ville det være fedt med lidt mere demokrati. Det betyder ikke nødvendigvis, at der skal være 179 brugere, som sidder i et slags folketing, men det kunne give poster til nogle brugere, som vil påvirke deres in-game position og derved hele legen.

Det ville være rart med en rød tråd igennem det hele, så man ikke bare kunne sige, at ens karakter er konge af det ene og prins af det andet. Ligegyldigt hvem, der ender med at sidde på posten som 'hersker' over Di Morga, så vil jeg opfordre til at andre brugere blev opmuntret til at tage del af det samfund, de prøver at skabe. Det skal ikke være sådan, at én person laver deres eget lille univers, hvor de har en masse NPC'er, der reagerer og gør som de vil have det. Inddrag i højere grad de andre brugere i dramaet i stedet for at skubbe 'ansvaret' over på en opdigtet hær og skab lidt mere sammenhold, ellers ender det med at falde fra hinanden.

Det kunne være noget så simpelt som at dele Di Morga op i områder eller regioner, der så vil have nogle overhoveder/sheriffer/høvdinge/borgmestre/hvad end I vil kalde det, som kan skabe stemning i hvert sit sted. En person med sådan en post vil selvfølgelig være i en eller anden form for tæt forbindelse med herskeren, og det vil gøre, at grænsen fra 'almindelig bruger' til 'vigtig bruger' er en smule mere udlignet. Så kunne der skabes drama med at folk forsøgte at tage posten fra sådan en høvding-tingeling, eller at en flok af disse høvdinge-tingelinger forsøger at vælte herskeren.

Men det kunne - som Penelope også kommer lidt ind på - være fedt med lidt mere demokrati. Måske sådan, at man havde et emne, hvor folk skulle stemme om hvem, der skulle være hersker, så det ikke gik så meget op i at skabe en karakter med mest overdrevne kræfter, men at skabe en karakter, der først skulle skabe sig popularitet blandt folk på siden?

*Fodnote: Og lad så være med at planlægge tingenes gang i chatten, planlæg det i emnerne i stedet*
Abraham Borzakov
Abraham Borzakov

Indlæg af Gæst Man 7 Nov 2011 - 19:28

Men hvis Zane og Scars har planlagt hvem der skal være på tronen, er der vel ikke meget at diskutere? Så er reglerne lavet og der er ikke så meget vi kan gøre. Der er helt sikkert en eller anden der gerne ville give sig kast med en karakter, som kunne være den gode i den her sammenhæng og så eventuelt indfører noget demokrati - den mulighed er dog fuldkommen udelukket hvis Scars og Zane har planlagt hvordan historien udvikler sig..

Kort fortalt; hvis plottet er låst fast, er der næppe meget der kan gøres, da både Scars og Zane er vilde med diktatur og diktatur kun involverer diktatoren. Så kan borgerne passe sig selv og cirklen vil fortsætte som hidtil.....

Gæst
Gæst

Indlæg af Abraham Borzakov Man 7 Nov 2011 - 19:33

Nu er Zane og Scars' ord ikke lov, så man kan vel nå at lave nogle justeringer i det. Men det er jo aldrig fedt at lade sin karakter tabe. Hvis jeg stod i fx Zanes sted, ville jeg hade jer alle sammen for at forsøge at ødelægge det plot, jeg havde sat i gang til min egen fordel...
Abraham Borzakov
Abraham Borzakov

Indlæg af Gæst Man 7 Nov 2011 - 19:35

Penelope skrev:Kort fortalt; hvis plottet er låst fast, er der næppe meget der kan gøres, da både Scars og Zane er vilde med diktatur og diktatur kun involverer diktatoren. Så kan borgerne passe sig selv og cirklen vil fortsætte som hidtil.....

Selvom disse to herre har meget at sige, kan selv ikke det hårdeste diktatur overleve uden befolkningen, det har vi jo fine eksempler på fra det de faldne diktator rundt i verden, så de kan jo ikke bestemme det helt selv, det afhænger af brugerne, hvad vil i/vi?

Gæst
Gæst

Indlæg af Gæst Man 7 Nov 2011 - 19:37

Men hvis Zane så satte sig i vores sted, ville han også se hvor nederen det vil være at det hele bare er bestemt og inden andre end dem har muligheden for at bestemme noget...
Men et kompromis kunne jo være, at selvom én gik ind og overtog med noget demokrati, ville de kunne få et område..
Som i True Blood, med de der konger og dronninger og så sherifferne...

Gæst
Gæst

Indlæg af Gæst Man 7 Nov 2011 - 19:38

Andrija skrev:
Penelope skrev:Kort fortalt; hvis plottet er låst fast, er der næppe meget der kan gøres, da både Scars og Zane er vilde med diktatur og diktatur kun involverer diktatoren. Så kan borgerne passe sig selv og cirklen vil fortsætte som hidtil.....

Selvom disse to herre har meget at sige, kan selv ikke det hårdeste diktatur overleve uden befolkningen, det har vi jo fine eksempler på fra det de faldne diktator rundt i verden, så de kan jo ikke bestemme det helt selv, det afhænger af brugerne, hvad vil i/vi?

Skulle vi så spørge folket? Kunne det være en idé at tilbyde dem en styreform, som ville inddrage dem noget mere?

Gæst
Gæst

Indlæg af Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Side 1 af 3 1, 2, 3  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum