Plot ⤋

Vi befinder os i en fiktiv by, kaldet Di Morga, som er beliggen i Frankrig. Dette sted, vrimler med forskellige væsner, hvis eksistens er ukendt for den omgivende verden, der ikke er klar over de mange racer der befinder sig i verdenen udover nogle typiske mere kendte: Vampyrer og Varulve. I denne by lever de forskellige væsner side om side med hinanden. Dette resulterer i forskellige slag imellem disse, som ofte leder til et større tumult i byen. Tidsperioden er i vor nutid, placeret i Frankrig.

Seneste emner
» Angel and Demon meets // Khá
Just a night.. EmptyMan 4 Dec 2023 - 1:29 af Khaa

» Athena Akademiet
Just a night.. EmptyTors 11 Mar 2021 - 12:31 af Evelyn Swift

» Maybe a freind? / Apolline
Just a night.. EmptyTirs 9 Mar 2021 - 22:33 af Lazarus

» The darkness - [Zakaroff]
Just a night.. EmptyFre 5 Mar 2021 - 20:01 af Angelique Dümont

» New experiences - [DuChance]
Just a night.. EmptyFre 5 Mar 2021 - 19:58 af Sapphira Dunham

» Out of the ordinary - Nightrage
Just a night.. EmptyFre 5 Mar 2021 - 9:07 af Jacintha Phillips

» Saint or Sinner? (Emnesøgning)
Just a night.. EmptyTors 4 Mar 2021 - 9:29 af Alistair

» Genkendelighed er farligt
Just a night.. EmptyTors 18 Feb 2021 - 21:54 af Lazarus

» Music and alcohol - [Aleksei]
Just a night.. EmptyOns 17 Feb 2021 - 12:53 af Aleksei

» Tilbage efter længere pause
Just a night.. EmptySøn 14 Feb 2021 - 8:25 af Alistair

Nyheder

Mulig race ændring på Engle og Djævle i deres oprindelse. Vigtigt at få det læst, og deltaget i valget om denne ændring skal ske!

Mest aktive brugere denne måned

Statistik
Der er i alt 512 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er ziko41

Vores brugere har i alt skrevet 255494 indlæg i 12833 emner

Just a night..

2 deltagere

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Go down

Just a night.. Empty Just a night..

Indlæg af Giselle Fre 1 Jun 2012 - 18:58

Tid: 22:06
Sted: Giselles forældres villa.
Vejr: Det er en af de varme sommer-aftener.
Omgivelser: Villa'en er tom bortset fra Giselle. Ellers, er der nogle få mennesker ude på gaden.

Hun satte en hånd på bruseren, og åbnede op for det varme vand, og lod det fosse ned over sig, som et vandfald.. eller en kraftig regnbyge måske. Hun lod de slanke fingre glide igennem det gylden-brune hår, som inden længe var gennemblødt. Næsten i blinde famlede hun efter shampoo-flasken, idet hun havde fået vandet i øjnene. Hun hældte noget shampoo ud i hånden, og holdt det der i et stykke tid. Det duftede af roser - en duft hun elskede, og som hendes hår om lidt ville dufte af. Hun førte hånden med shampoo'en op i håret, og skyllede det ud igen efterfølgende. Duften af roser bredte sig fra det store badeværelse og ud i de andre rum i villa'en. Ganske vidst var den så stor, at lugten aldrig ville nå de nedre etager.

Giselles boede sammen med sine forældre i denne kæmpe villa i Terre. Dog, var hendes forældre der stort set aldrig, fordi de begge ejede et succesrigt firma, som krævede al deres tid. De var ofte på forretningsrejser - enten hver for sig eller med hinanden - og de havde sjældent tid til deres datter, som de gav alle de materielle ting hun ønskede sig, som erstatning for den kærlighed, de ikke rigtig havde fået givet hende.
I aften var Giselle endnu engang alene i det store hus, som mest af alt mindede om et slot. Det var hun jo så tit, så det var der ikke ligefrem nogen nyhedsværdig i.

Huset bestod af fem etager, hvor Giselles værelse lå på den øverste, som også var den etage hun havde fuldstændigt for sig selv, når hendes forældre var hjemme - men for det meste havde hun hele villa'en, eftersom de ikke var i huset særligt længe ad gangen. Giselle havde et kæmpe værelse, der havde ca. samme størrelse som et normalt hus. Hele den ene væg, var en kæmpe rude - altså, et stort vindue. Hvilket måske var en anelse upraktisk, for var der det mindste lys inde på værelset, kunne man se alt hvad der foregik derinde. Så det var egentlig meget heldigt, at hendes værelse vendte ud mod vejen. I "ruden" var der en dobbeltdør, som førte ud til en altan, som også vendte ud mod den enorme baghave.

Giselle var blevet færdig på badeværeslet. Som altid var spejlet helt dugget til, når hun havde afsluttet badet. Grinede lod hun en finger glide hen langs det duggede spejl, og skrev "Giselle" på det. Bagefter lod hun hele sin hånd glide henover spejlet, så navnet blev tværet ud, men så hun også kunne se sit spejlbillede. Hun betragtede det hurtigt, og lod det våde hår hænge ned langs hendes ryg. Så forlod hun badeværelset, og gik ind på hendes værelse, og ramte en enkelt gang kontakten på væggen med hånden, så lyset tændte. Hun åbnede dobbeltdørene ud til altanen for at få den lune sommerluft ind. Smilende forsatte hun hen til spejlet på væggen, og lod hurtigt en børste glide i gennem det våde hår, hvorefter hun forsatte hen til et skab (walk-in-closet, naturligvis), og fandt noget tøj frem. Undertøj og en lårkort natkjole-lignende kjole fra Chanel. Hun smed det på sengen, hvorefter hun smed håndklædet henover en stoleryg og gav sig til at tage tøjet på.

Giselle
Competent (Rank 9)

Antal indlæg : 306

Tilbage til toppen Go down

Just a night.. Empty Sv: Just a night..

Indlæg af Khaa Fre 1 Jun 2012 - 20:01

En vandretur langs de dyre villaer. Endnu en aften uden resultat. Endnu en forgæves søgen. i ca 400 år havde han samlet hemmeligheder omkring magi. Der var ikke længere nogen Arkan Hemmelighed han ikke kendte så måske bød Terre ham noget nyt. Følelser var noget af det eneste han ikke havde mestret når det omhandlede sindet. Men han havde heller ikke rigtig nogen tilbage. Hvis han havde så var de glemt for længe siden. Følelser er sjældent relevante når man ser sådan ud. For at skåne sine omgivelser havde han taget troldmandskåbernes hætte ned over sit ansigt.

En duft af roser mødte ham. Varmen fra en bruser og duften af roser? Han kiggede op og så en ung kvinde kigge ud. Via sit sind hilste han :"Godaften"
Khaa
Khaa
Master (Rank 21)

Antal indlæg : 3299

Indlæg af Giselle Fre 1 Jun 2012 - 21:12

Giselle var godt i gang med at trække natkjole ned over hovedet, men hun stivnede midt i bevægelsen, i det hun hørte en stemme. Hun holdt kjolen op foran sig, og kiggede rundt i værelset. Hun var alene. Havde hun blot troet, at hun havde hørt noget? En slags syner måske? Det var da meget normalt. Dæmpet, forsøgte hun at berolige sig selv, ved at mumle nogle utydelige ord hen i retningen af "Tag dig dog sammen, Giselle - der var ingenting", naturligvis henvendt til hende selv.

Men hun havde altså hørt et eller andet. Og det et eller andet, havde en dyb og rusten stemme. Virkelig dyb. Uhyggeligt rusten. Smerten i stemme var virkelig til at tage og føle på, hvilket kun gjorde situationen desto mere uhyggelig. Hun var helt sikker på, at hun havde hørt noget. Stemmen havde nemlig sagt noget. Et ord, som hun var helt sikker på, at hun havde hørt og forstået. Godaften. Hvem ejede stemmen? Og var han her? Hun gik helt hen til det enorme vindue, og kiggede ud. Men det var svært, fordi lyset på hendes værelse ramte ruden, og derfor var det eneste hun kunne se, sit eget spejlbillede, hvorimod en person som stod udenfor, helt tydeligt kunne se hende. Såfremt denne person befandt sig i hendes have.

"Hvem der..?", spurgte hun lavt. Hendes stemme rystede af angst, og hun forsøgte at få lidt mere kontrol over den, inden hun forsatte. "Er her nogen?" Men uanset hvor hun kiggede hen, kunne hun ikke få øje på nogen. Ikke udenfor, ikke indenfor. Og det gjorde hende både nervøs og bange. Hun var jo helt alene i det store hus.. og så alligevel ikke.

Giselle
Competent (Rank 9)

Indlæg af Khaa Fre 1 Jun 2012 - 21:34

Han stod og kiggede op mod huset og så hende komme ud på altanen. Igen via sit sind: "Godaften. jeg er her nede. Håber ikke jeg gjorde dig bange" han vinkede op til hende med hans askegrå hånd. Hans udøde natur kunne ikke gemmmes men hans ansigt var stadig skjult.

Khaa
Khaa
Master (Rank 21)

Indlæg af Giselle Fre 1 Jun 2012 - 22:24

Giselle var for forskrækket til at bemærke at hun stadig kun var i ført sit undertøj, med en kjole holdt op foran sig. End ikke kulden bemærkede hun, selvom den da var til at tage og føle på, sådan en sen aften. Hendes hjerte bankede i dobbelt-tempo, og så hørte hun stemmen igen. Hun forsøgte at lokalisere, hvor den kom fra, men det var umuligt. Det var som om, stemmen kom fra hende selv - hvilket den naturligvis ikke gjorde. Der var ikke nogen i nærheden af hende, som stemmen kunne tilhøre. Og dog? Hun kiggede ned, for stemmen havde jo sagt, at ejeren befandt sig dernede, ikke? Da en askegrå hånd kom til syne, fra et sted i mørket, forlod et halv-kvalt skrig hendes hals, inden hun kunne nå, at stoppe det. Hun gik et par skridt tilbage, men befandt sig stadig på altanen.

"Hvem er du, hvad vil du?", hende stemme rystede af skræk. Hun var rædselsslagen.

Giselle
Competent (Rank 9)

Indlæg af Khaa Fre 1 Jun 2012 - 22:41

"Jeg ville ikke forskrække dig. Jeg er godt klar over mit udseende ikke hjælper" Måske kunne hun hjælpe ham med at lære byen at kende bedre?
"Bare rolig jeg bliver her hvis det er ønsket. Jeg kender ikke byen endnu så jeg går mig en lang tur for at lære andet end mit hjem at kende. Kan jeg gøre noget for at lette din rædsel?" Han forventede at blive mødt på samme måde som altid, men måske? "jeg gør dem ikke noget frøken Giselle"
Khaa
Khaa
Master (Rank 21)

Indlæg af Giselle Fre 1 Jun 2012 - 23:14

Giselle åndede lettet op, da det lød som om, at den fremmede ikke ville gøre hende noget. Dog gik der alligevel et par sekunder, før hun fik taget så meget mod til sig, at hun turde tage et par skridt frem. Hun rystede stadig en anelse, og hendes frygt var forsat stor nok, til at overskygge kulden, og det faktum, at hun stod på sin altan. Halv-nøgen.
Hun overvejede kort, hans spørgsmål. Der var faktisk noget, der kunne lette hendes rædsel. Håbede hun. I det mindste, ville hun derefter vide, hvad hun havde med at gøre.

"Lad mig se dig. Kom herop". Giselle vidste ikke, om den fremmede var i stand til at bevæge sig 5 etager op til en altan. Ellers, måtte hun vel lukke ham ind af hoveddøren, selvom første mulighed, absolut ville være den nemmeste for hende. Men det ville uden tvivl lette hendes rædsel, at vide, hvem hun snakkede med.

Giselle
Competent (Rank 9)

Indlæg af Khaa Fre 1 Jun 2012 - 23:48

Han bevægede sig helt op til villaen dog med hætten over hovedet. "De behøver ikke være nervøs over at være let påklædt frøken. Det er følelser jeg ikke har følt meget længe". Med hovedet sænket sagde han: " er dette nok for dem?" han var ikke klar over om hun kunne mærke kulden fra ham.
"Ikke mange ønsker at se hvad der gemmer jeg under min hætte frøken"

Han kunne mærke hendes frygt men også hendes nysgerrighed.
"Undskyld jeg ikke har præsenteret mig. mit navn er Khá"
Khaa
Khaa
Master (Rank 21)

Indlæg af Giselle Lør 2 Jun 2012 - 0:10

Hun mærkede en pludselig kulde, idet den fremmede bevægede sig op på hendes altan. Her stod han så. Den fremmede, hvis stemme ikke var kommet fra ham selv af, men et sted tættere på hende.. underligt, det var det. Men hun havde så meget andet at tænke på. Nysgerrighed, frygt... og kulden, som hun var begyndt at lægge mærke til, lagt oveni den kulde, der kom fra den fremmede.

Hun svarede ikke med det samme, lod ham snakke færdig inden. Da han snakkede om, at han ikke havde den slags følelser omkring letpåklædte piger, så hun lod blot kjolen falde, idet hun med en elegant bevægelse, tog fat i hans hætte, og skubbede den blidt bagud, så hans ansigt blev afsløret for hende..

Giselle
Competent (Rank 9)

Indlæg af Khaa Lør 2 Jun 2012 - 0:29

Hun blev mødt af langt sort slidt hår, indsunket askegrå hud og glødende røde kugler hvor der burde sidde øjne. Han så helt indtørret ud og den sorte kåbe med de arkane runer på, gjorde ham ikke mindre dyster at se på. Man var ikke i tvivl om at det var gravens kulde der kom fra ham.

Med sin egen dystre stemme spurgte han hende: "hvad var det der pirrede deres nysgerrighed Giselle? ikke mange spørger frivilligt til mig"

Han lod sine ene hånd let strejfe hendes kind. Det ville godt nok få hende til at føle kulden for alvor
Khaa
Khaa
Master (Rank 21)

Indlæg af Giselle Lør 2 Jun 2012 - 9:50

Giselle gispede, men holdt dog et skrig tilbage, da hun så den fremmedes ansigt. Han var kold som graven, havde en askegrå hud, og i stedet for øjne, to glødende ildkugler. Hun stod længe og stirrede på ham, med de store, brune Bambi-øjne som lyste af frygt, men alligevel blev hun tappert stående, og så på den mærkværdige skikkelse foran hende. Kulden, var gravens kulde, men hun blev forsat, hvor hun var.

"Jeg ved det ikke", svarede hun med en spinkel stemme. "Jeg ville bare vide, hvem.. eller hvad.. du var" tilføjede hun, og betragtede ham lidt.

Kulden følte hun for alvor, da hans hånd strejfede hendes kind. Hun begyndte at ryste. Kulden var enorm, og den kom pludseligt. Men hun blev hvor hun var, og lod ham røre hende.

Giselle
Competent (Rank 9)

Indlæg af Khaa Lør 2 Jun 2012 - 10:24

"Livets varme er ikke noget jeg har følt i mange år. Jeg bliver ofte mødt med fjendskab hvorend jeg kommer, men måske har byen her noget andet at byde på."

han sænkede hendes hånd igen og med en rolig stemme sagde han: "Djævel, troldmand, udød, monster. Jeg har haft mange navne siden min menneskelige side forsvandt. Men alle navnene passer på sin vis frøken. Men hvorfor står de som de gør? Der er ikke mange der frivilligt står så let påklædt foran en udød troldmand"

Han var godt klar over han vækkede afsky så han sænkede hætten igen for at skåne hende for synet
Khaa
Khaa
Master (Rank 21)

Indlæg af Giselle Lør 2 Jun 2012 - 10:31

Giselle rystede på hovedet. "Folk kan være meget fordomsfulde", svarede hun ham. Hun kunne ikke forestille sig, at folk fra denne del af byen, ville synes anderledes om ham, end andre tilsyneladende havde gjort. Og det var en skam. At han aldrig fik chancen, for at vise, hvad der gemte sig bag hans ydre.

Hun nikkede blot, til hans forklaring omkring, hvad han var. Han lignede et lig. Et lig, som vandrede rundt som en levende. Det var i hvert fald den kategori, hun ville sætte ham i. Hun kunne ikke forestille sig, hvordan det ville være, ikke at kunne mærke varmen. Livets varme. Hvordan det ville være, at gå rundt og være død og levende på en og samme tid.
Det var først, da den fremmede nævnte det, at hun kom i tanke om, hvor let-påklædt hun var. Hun rødmede svagt, samlede kjolen op, og trak den over hovedet. Den dækkede lige, det den skulle dække. Hun sov jo i den. Det var en natkjole. De våde hår, var også efterhånden blevet tørt, og krøllede blidt ned af hendes ryg.
"Det ved jeg ikke, jeg havde ikke lagt mærke til det", svarede hun på hans spørgsmål, og kunne godt selv høre, hvor dumt det lød.

Giselle stoppede ham, midt i bevægelsen, da han ville tage hætten ned igen, så hun ikke længere kunne se hans ansigt.
"Lad vær'.. du skal ikke gemme dig selv væk på den måde", sagde hun til ham.

Giselle
Competent (Rank 9)

Indlæg af Khaa Lør 2 Jun 2012 - 10:44

Han forstod ikke hvordan hun ikke løb skrigende væk? hvorfor var hun anderledes? "min forbandelse gjorde at jeg mistede min søn og kone" sagde han med et had men samtidig sorg i stemmen.

"Jeg havde en gang en hellig pligt men den bød mig stor sorg så jeg brød fra den og blev låst fast som det monster der står foran dem nu. og ja det var mig der slog dem ihjel...."
"så jeg blev efterladt med voldsomme magiske kræfter men et hul hvor jeg burde have en sjæl. Jeg er ikke en gang sikker på om jeg har et hjerte længere. Det har ikke banket i mange år"

Hmm... måske....
"Kender de selv til magi Giselle?"
Khaa
Khaa
Master (Rank 21)

Indlæg af Giselle Lør 2 Jun 2012 - 11:14

"Det er jeg ked af, at høre", svarede hun ham. Hun kunne tydeligt høre hadet og smerten i hans stemme, og selvom hun ikke kendte ham, gjorde det ondt, at høre. Han skræmte hende ikke længere - nu havde hun vænnet sig lidt til hans udseende, og hans kulde gjorde hende ikke så meget mere. De havde ganske vidst ikke stået så nær hinanden i så lang tid - højest et par minutter. Men alligevel, skræmte hun ham ikke længere.

Giselle løftede blidt sin hånd, og lagde det på hans bryst. I venstre side, der hvor hjertet skulle have været. Hun holdt den der lidt. Hendes varme hånd mod hans kolde bryst. Der var ingen hjertebanken. Men hun holdt den der stadigvæk lidt.
"Du har et hjerte. Måske banker det ikke, men det eksisterer stadig", mumlede hun stille, imens hun kiggede på ham. Direkte ind i ildkuglerne, som havde erstattet hans øjne. Det eneste, der på mindede det mindste om varme, på hans krop. Det eneste, der mindede det mindste om liv..

"Nej, jeg kender ikke rigtig til det. Jeg ved, at det eksisterer og alt det der, men jeg har intet af det selv", smilede hun til ham.

Giselle
Competent (Rank 9)

Indlæg af Khaa Lør 2 Jun 2012 - 11:54

"jeg tror måske ikke de forstår hvad magi er Giselle."

Han holdt sin hånd frem og en blå flamme dannede sig i hans hånd.
"Magi er ikke kun evner til at manipulere energi for at få ting til at ske. Det kan være alt fra at brænde til at skabe eller vække de døde. Men der er lige så meget magi i et smil der giver en mand hjertebanken. Eller livet skabt den naturlige vej"

Han tog fat i hendes ene hånd og lagde en smule af den blå flamme over i hendes hånd. Flammen brændte ikke hvis ikke det var meningen.

"Magi er ikke et spørgsmål om hvor du kommer fra eller hvad du er. Det er din vilje til at manipulere energierne"

Han slap hendes hånd og i nogle sekunder blev flammen i hendes hånd
Khaa
Khaa
Master (Rank 21)

Indlæg af Giselle Lør 2 Jun 2012 - 15:26

Hun så på ham med nysgerrighed, da han fortalte hende, at magi ikke helt var, som hun troede. Hun lyttede til, hvad han havde at sige. Hun havde altid troet at magi var sådan nogle ting som usynlighed, tankelæsning eller måske manipulering med naturens elementer, sindet osv. Hun vidste ikke, at magi også var.. et smil.. et nyt liv? Hvis det passede, havde alle jo magi. Men måske handlede det slet ikke om at have det, men om at se magien i de ting, der foregik rundt om en hele tiden.. Hans ord, havde virkelig fået Giselle til at tænke, og glemme kulden og hans uhyggelige udseende.

Hun havde regnet med at den lille, blå flamme ville brænde. Men det gjorde den slet ikke. Hun betragtede den smilende. Den var smuk, og havde den skønneste blå farve - hun havde en kjole i samme farve. Hun smilede, da han slap hendes hånd, og betragtede flammen i et par sekunder, inden de forsvandt.

"Men jeg kan ikke fremmane blå flammer", indvendte hun. Det handlede da om, hvilken race man havde, for denne magi havde hun ikke.

Giselle
Competent (Rank 9)

Indlæg af Khaa Man 4 Jun 2012 - 9:06

"Magi er kun begrænset af vilje. Men ikke kun at mestre energierne men også at mestre følelsen af magt. følelsen af at kunne ændre verden på en helt ny måde. Med Det kommer der en stor pris. Mange har været under min beskyttelse men har hadet mig for det bagefter når de hyde har set hvad magi kan gøre. Men første skridt er altid at se magien i ting og verden omkring dig. Magi er aldrig ond eller god. Magi er et virkemiddel. Jeg har også magten over de døde og udøde. Jeg kan få dem til at rejse sig fra deres grave og få dem til at adlyde en hver ordre jeg vil have"

Det var vigtigt for Khá at folk forstod magiens skyggesider også så de forstod alvoren også. Magi var det der gjorde at han mistede sin søn....
Khaa
Khaa
Master (Rank 21)

Indlæg af Giselle Man 4 Jun 2012 - 15:24

Giselle lyttede opmærksomt til, hvad den fremmede sagde. Hun vidste slet ikke, at der var så mange forskellige sider af magien. Der var så meget, hun ikke vidste om det, åbenbart. Hun var virkelig interesseret i det, den fremmede sagde, og det lagde hun ikke skjul på.

Et vinpust blæste hendes gyldenbrune hår henover hendes ene skulder, og hun blev pludselig igen bevidst om, hvor koldt det egentlig var ude på altanen. Hun begyndte at gå hen mod døren til altanen. Da hun kom til døren, stoppede hun, og vendte sig om mod ham.
"Vil du med ind?", spurgte hun med et smil på læben, og trådte til side, så han kunne komme ind, hvis det var det, han havde lyst til. Hun håbede virkelig, at han ville blive lidt.

Giselle
Competent (Rank 9)

Indlæg af Khaa Tirs 5 Jun 2012 - 7:49

Han var aldrig blevet budt indenfor før... Kun hvis det var fordi folk var bange for ham. Men der her unge dame var mere nysgerrig? Hvad var der sket i hendes liv siden hun var blevet sådan?

"Jeg har ikke noget særligt jeg skal nå så jeg takker frøken"

Han gik indenfor og kiggede lidt rundt. Her var tydelige spor af en kvinde der var smuk og udemærket vidste det. Der var stadig lidt damp i luften fra hendes bad.

Khá tog en morgenkåbe der hang og lagde om hende
"Du må have mange spørgsmål siden du inviterer en udød troldmand til dine private gemakker frøken."

Khá var nysgerrig efter at finde ud af hvorfor hun ikke var bange for ham

Khaa
Khaa
Master (Rank 21)

Indlæg af Giselle Tirs 5 Jun 2012 - 11:17

Hun lyste op i et smil, da han takke ja til hendes tilbud, om at komme inden døre. Det måtte vel også være koldt for ham, at stå derude. Men var han ikke død? Det skulle ikke undre hende, hvis han ikke kunne mærke kulden. Men det var nu heller ikke derfor, hun inviterede ham indenfor. Ej heller, fordi hun var nysgerrig. Det var hun skam - det var slet ikke det - men det var ikke grunden til, at hun inviterede ham indenfor. Hun manglede egentlig bare lidt selskab her til aften, og eftersom han lige pludselig var dukket op på hendes altan, havde hun jo, hvad hun ønskede sig. Hun frygtede ham ikke, men følte sig på en eller anden måde tryg sammen med ham. Der kunne jo ikke ske hende noget, eftersom hun vidste, at der nok var mange, som frygtede ham. Og så virkede han bare, som en rigtig sød person, når man gav sig selv tid til, at se forbi hans ydre. Det hele fik hende til at tænke på "Skønheden og Udyret". Historien om en pige, der lærte at elske et uhyre, og så forvandlede han sig til en prins.. Det ville nok ikke ske her - men den fremmede, var heller ikke på nogen måde et uhyre.

Hun smilede, da han lagde morgenkåben om hende. Han var både omsorgsfuld og betænksom. Der var slet ikke noget, at frygte.
"Jeg har ikke nogle spørgsmål", svarede hun ham. "Jeg ville bare gerne have, at du blev lidt længere". Det var et ærligt svar, han havde fået. Der var jo heller ikke nogen grund til ikke at være ærlig. Hun vendte sig om mod ham, og så ham i øjnene - eller de ildkugler der var, hvor hans øjne skulle have været.

Giselle
Competent (Rank 9)

Indlæg af Khaa Tirs 5 Jun 2012 - 12:13

Hvem ved? måske kunne han lære en ny menneskelig side igen.
Der måtte jo også være en grænse for hvor mange der frygtede ham. Dem der frygtede ham mest havde som regel også været på hans dårlige side. Det var til gengæld sjældent noget man kom levende fra igen.

"For at svare på dine tanker så nej jeg kan ikke mærke kulden. Kulde eller varme er ikke noget der har betydning for mig længere. Sidst jeg mærkede varme var da min søn døde.... Og ja de kan være ganske tryg jeg gør dem ikke noget og ingen andre så længe jeg er her. Gæstfrihed er noget der i mit tilfælde skal takkes for"

Han satte sig ned på en stol og studerede sine omgivelser. Viden var noget han virkelig holdte af i alle sine afskygninger.

Han gav hende hånden og sagde "Jeg takker for tilbuddet om gæstfrihed frøken. Må jeg være så fri at spørge om de nogensinde har været i problemer? både nogle der krævede beskyttelse eller ikke?"
Khaa
Khaa
Master (Rank 21)

Indlæg af Giselle Lør 9 Jun 2012 - 15:05

Giselle så overrasket på ham, i det han svarede. Ikke fordi, hun var overrasket over, hvad han svarede, men fordi han svarede på et spørgsmål hun havde tænkt - hun havde ikke stillet det.
"Du læser tanker," konstaterede hun, imens hun overvejede hvor meget han havde "læst", af de tanker, hun havde tænkt denne aften. Men hun lod det ligge, selvom det ganske vidst var en smule grænseoverskridende, ikke at have sine tanker for sig selv længere.

Hun satte sig på sengen, som var enorm og stod en meter fra stolen. Hun sad lidt og tænkte, da et spørgsmål dukkede op i hendes hoved.
"Føler du slet ikke noget? Kulde, varme, glæde, lykke, lyst osv?", spurgte hun ham nysgerrigt.

"Jeg har aldrig været i nogle problemer som sådan", svarede hun på hans spørgsmål med et smil på læben.

Giselle
Competent (Rank 9)

Indlæg af Khaa Lør 9 Jun 2012 - 15:26

"Jeg beklager frøken jeg skal nok lade deres tanker være. Temperaturer er ikke noget jeg føler overhovedet. Frygt er som regel noget folk vender mod mig, vrede føler jeg. Sorg i særdeleshed. Nysgerrighed kan jeg også. Lyst føler jeg ikke da alle funtioner i min krop ikke virker. Men lykke har jeg ikke følt siden jeg.... siden min søn døde"

Sorgen i hans stemme var meget tydelig og man havde en klar ide om at han ville græde hvis han ellers kunne.

"Men jeg har en ide om at jeg ikke føler mange ting fordi jeg har glemt hvordan. Man går ikke igennem 400 år sådan her med et smil på læben. "
Khaa
Khaa
Master (Rank 21)

Indlæg af Giselle Tirs 19 Jun 2012 - 15:15

Giselle fik næsten tårer i øjnene, af at se den lidende mand foran hende. Det var forfærdeligt at høre, at han ingen lykke havde følt, siden hans søn døde. Den dreng måtte jo uden tvivl, have haft en speciel plads i den levende dødes hjerte. Hun var nysgerrig efter at vide, hvordan sønnen døde, men hun ville ikke begynde at spørge ind til det, når bare tanken om ham, gjorde så ondt på den fremmede. Uden at sige noget, rejste hun sig fra sin plads på sengen, og gik hen og lagde armene omkring ham. Hans krop var kold - som en døds krop nu engang måtte være - men det var hun virkelig ligeglad med på daværende tidspunkt. Det var hun i det hele taget ligeglad med.

"Måske skal du bare mindes om det.." foreslog Giselle stille, imens hun stadig havde sine arme om ham.

Giselle
Competent (Rank 9)

Indlæg af Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser: