Plot ⤋

Vi befinder os i en fiktiv by, kaldet Di Morga, som er beliggen i Frankrig. Dette sted, vrimler med forskellige væsner, hvis eksistens er ukendt for den omgivende verden, der ikke er klar over de mange racer der befinder sig i verdenen udover nogle typiske mere kendte: Vampyrer og Varulve. I denne by lever de forskellige væsner side om side med hinanden. Dette resulterer i forskellige slag imellem disse, som ofte leder til et større tumult i byen. Tidsperioden er i vor nutid, placeret i Frankrig.

Seneste emner
» Angel and Demon meets // Khá
Håb for spænding ? (Toby EmptyMan 4 Dec 2023 - 1:29 af Khaa

» Athena Akademiet
Håb for spænding ? (Toby EmptyTors 11 Mar 2021 - 12:31 af Evelyn Swift

» Maybe a freind? / Apolline
Håb for spænding ? (Toby EmptyTirs 9 Mar 2021 - 22:33 af Lazarus

» The darkness - [Zakaroff]
Håb for spænding ? (Toby EmptyFre 5 Mar 2021 - 20:01 af Angelique Dümont

» New experiences - [DuChance]
Håb for spænding ? (Toby EmptyFre 5 Mar 2021 - 19:58 af Sapphira Dunham

» Out of the ordinary - Nightrage
Håb for spænding ? (Toby EmptyFre 5 Mar 2021 - 9:07 af Jacintha Phillips

» Saint or Sinner? (Emnesøgning)
Håb for spænding ? (Toby EmptyTors 4 Mar 2021 - 9:29 af Alistair

» Genkendelighed er farligt
Håb for spænding ? (Toby EmptyTors 18 Feb 2021 - 21:54 af Lazarus

» Music and alcohol - [Aleksei]
Håb for spænding ? (Toby EmptyOns 17 Feb 2021 - 12:53 af Aleksei

» Tilbage efter længere pause
Håb for spænding ? (Toby EmptySøn 14 Feb 2021 - 8:25 af Alistair

Nyheder

Mulig race ændring på Engle og Djævle i deres oprindelse. Vigtigt at få det læst, og deltaget i valget om denne ændring skal ske!

Mest aktive brugere denne måned

Statistik
Der er i alt 512 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er ziko41

Vores brugere har i alt skrevet 255494 indlæg i 12833 emner

Håb for spænding ? (Toby

Side 1 af 5 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Go down

Håb for spænding ? (Toby Empty Håb for spænding ? (Toby

Indlæg af Gæst Søn 24 Okt 2010 - 20:05

T : 12:42

S : Terras gågade

V : Solrigt, og skindende

O : folk der går rundt og kigger? og handler

AKane gik i sine egne tanker, mens hun gik med Candyskull høretelefoner for 543 kr, fordi
det var den store model. Hun smilede for sig selv mens hun gik der i lidt højehælede, der gik hende til anklerne
og var sorte, samt hun havde en slank trænet smuk krop, solbrun gylden brunlig hud(ala Jacob/Twilight). Hendes
øjne var Grønne og dyrisk ligende, dog var der noget skønhed over dem, de var trylle bindende, og fyldt med
mystik. Hun havde fyldige dog ikke for fyldige læber, i lys rød, hendes påklædning var sommerlig, shorts i sandbrun
ørken lys brun, og hendes trøje der var stram med rund skæring ved brysterne og i grå, som gik lidt ned ved røven, og havde lange dejlige
ærmer lidt nede ved albuerne. Hun havde sort smukt hår, der var flettet i den ene side og var løs, og
startede først flettet ved nakkens begyndelse, og stoppede ved brystet af hende.

Gæst
Gæst

Tilbage til toppen Go down

Håb for spænding ? (Toby Empty Sv: Håb for spænding ? (Toby

Indlæg af Toby Søn 24 Okt 2010 - 20:14

Toby stod under et halvtag i en biergarden og røg. Han havde en sort skjorte på og nogle sorte, lidt stramme jeans, der var fyldt med kæder i sølv der fik bukserne til at se utrolig tunge ud, ud over det havde han sorte armi støvler på, og et kors i en tyg sølvhalskæde, men der var noget forkert ved dette kors, ikke det at der var pigtråd omkring det, men det at det vendte forkert. Han missede mod solen og himlede derefter med øjende *forbandede sol* tænkte han… men od sig ikke mærke tydelig af det. Han smilte roligt da en pige med sort hår og ret pænt tøj, kom forbi ham *en dæmon hvis jeg ikke tager meget fejl* tænkte han og piftede drillende af hende, og nikkede med hovedet som tegn til at hun skulle komme over til ham. det var ikke sådan et pift, som drenge gav når de synes at piger så godt ud, nææ bare sådan et der tvang hende til at give ham opmærksomhed.

Toby
Advanced Beginner (Rank 7)

Antal indlæg : 159

Indlæg af Gæst Søn 24 Okt 2010 - 20:30

Akane hørte det ikke da hun gik i sin egen Avanged sevenfold - Scream verden. Hun smilede for sig selv og strøg let det flettede hår lidt med fingerne, efter som det lå hen af den ene skuldre. Hun så meget afslappet ud, og lignede slet ikke en djævel som hun jo faktisk var i race, men denne dag i dag havde hun fået pudset alle sine tænder til at se fuldkommen normale ud, så da hun gik forbi den smukke fyr smilede hun rigtig kært dog hørte hun ikke piftet mod hende. Hun gik blot videre, men vis hun havde hørt det havde hun gået hen til ham, fordi han var faktisk meget hendes type dog.... var hun ikke lige sådan en der faldt for alle og en hver, man skulle være virkelig speciel for at fange hendes attention og især ikke en skræmt lille dreng.

Gæst
Gæst

Indlæg af Toby Søn 24 Okt 2010 - 20:35

Han himlede igen med øjende… hvorpå han samlede en lille sten op og fyrede den i hovedet på hende, det var ikke hårdt men hårdt nok til at tvinge hendes opmærksomhed væk fra det hun nu tænkte på og få hende til at se på ham… ”kommer man ikke hen og snakker?” spurgte han charmerende, dog en smugle drillende. Han så kort på hende ide han gik hen og trak en stol ud og nikkede mod den over for ham.

Toby

Indlæg af Gæst Søn 24 Okt 2010 - 20:42

Akane gik der og nynnede lidt indtil"Ah ? Hva i??" hun vendte sig mod fyren og så lidt undrende på ham og sagde"Hey hva skulle det til for" hun havde hevet sine høre telefoner ned om halsen på sig og gik nu mod ham og holdte blikket lidt mod ham og rømmede sig let i det hun nu stod overfor ham og sagde"hvorfor? skød du en sten efter mig" hun kiggede undrende på ham med et løftet øjenbryn?, hva var dette lige for`?, der var resturaner om dem og gågaden havde dejlig musik, og folk snakkede roligt sammen og nogen grinte og nogen shoppede. Hun satte sig og rødmede lidt?, dette føltes mærkeligt?

Gæst
Gæst

Indlæg af Toby Søn 24 Okt 2010 - 20:46

”heay du kunne ikke høre hvad jeg sagde så jeg måtte vel finde en anden måde at få din opmærksomhed op… og det gjorde jeg så” sagde han en smugle drillende dog stadig charmerende. Han satte sig og slukkede sin cigaret, da den næsten var brændt ned. ”nå sig mig så… hva hedder sådan en pæn dæmon som dig så?” sagde han roligt, dog charmerende.

Toby

Indlæg af Gæst Søn 24 Okt 2010 - 20:49

Hun betragtede ham lidt og rødmede i det hun grinte kært og sagde"Jeg hedder Akane og aha så du ville ikke gå hen og prikke mig på skuldren men hellere smidde en sten i hovedet på mig, tihi jeg må sige det anderledes du handler end de fleste men jeg hedder Akane og er ikke dæmon men faktisk Djævel" hun smilede lidt,. man kunne ikke se hendes tænder var lavet flade i stedet for spidse så hun lignede en dæmon ellers eller lugtede som en men var en djævel, dog havde hun personlighed der var uskyldig, kær og mystisk.

Gæst
Gæst

Indlæg af Toby Søn 24 Okt 2010 - 20:57

”Ja der var for langt hen til dig” sagde han roligt. ”men en fornøjelse at møde dig” sagde han let charmerende til hende. Han betragtede hende en stund, men det kunne hun ikke se da hans hår som altid var foran hans øjne. han lyttede til hendes hår og fnøs kort… ”hmmm næsten, jeg plejer at gætte rigtigt” sagde han roligt. ”nå hvad skal du ha at drikke?” spurgte han roligt da han så at tjeneren var på vej…

Toby

Indlæg af Gæst Søn 24 Okt 2010 - 21:08

Hun så lettere overrasket ud og sagde"Øhmn!? jeg øh det ved jeg ikke det bestemmer du blot? fordi jeg ikke så godt til at bestemme mig for alle de drikke de har der" hun grinte lidt og rødmede flovt i det hun sad der, hun brugte D skål i bh, og var faktisk skabt til at forfør mænd med kroppen og den blive uskyldige stemme for derefter at dræbe dem og spise dem fordi det gjorde djævle jo ved mennesker og sådan, og mest hunkøn ved fyre og omvendt ved kvinder. Men Akane havde end ikke prøvet at spise mennesker før?, hun spiste blot kød vis hun blev sulten der var kun lidt stegt. Hun grinte lidt og sagde"så hva hedder du egenlig?" hun betrag´tede ham en kort stund og slikkede sig let om læberne og kiggede rundt og slukkede sin musik fra mobilen og tog hørtelefonerne væk fra halsen og smilede kært til ham.

Gæst
Gæst

Indlæg af Toby Søn 24 Okt 2010 - 21:14

Han grinte lavt for sig selv, da hun rødmede og lukkede kort sine øjne ”så får vi vodka … hvis du kan li det?” spurgte han kort og betragtede hende lidt, han lod i kort sit blik stanse på hendes bryster men så, så på tjeneren. Han ventede ikke på svar fra hende men sagde blot at han ville han 2 glas vodka. Hvis hun ikke kunne li det drak han det bare selv. Han så kort på hendes smil og lænte hovedet en smugle på skrå… *hmmm * tænkte han og så efter tjeneren der var på vej efter deres drinks

Toby

Indlæg af Gæst Søn 24 Okt 2010 - 21:29

Hun smilede og sagde"Ja det smager fint" hun kiggede lidt rundt, hun havde jo intet sted at bo, for det meste havde hun boet ved folk hun havde mødt eller nogen hun havde ryddet op ved eller været barnepige ved for at få lidt penge, men hun burde virkelig få et job ved en og så et sted at sove indtil hun havde penge nok til en lejlighed??. Hun betragtede Toby og sagde"Hey fik jeg overhovedet fat i hva du hed??" hun kiggede undrende på ham og man kunne nærmest se på hende hun ikke havde nogen penge eller sted at sove, fordi hun havde ingen mobil og så virkede hun lidt ude af sig selv fordi hun ville gerne finde et sted at sove inden nat eller et sted at arbejde til næste dag?.

Gæst
Gæst

Indlæg af Toby Fre 29 Okt 2010 - 16:07

"godt" sagde han roligt, og som altid charmerende. Han så lidt på hende, og lagde hovedet på skrå. Efter at ha' betragtet hende i lidt tid kom tjeneren med deres drinks. "skal du ha andet?" spurgte han med den altid charmerende stemme.
*gad vide om hun overhovedet bor nogle steder* tænkte han kort og så lidt på tjeneren der tålmodigt ventede. "jeg hedder Toby" sagde han. Han fortsatte sine tanker omkring hende, hvor hun boede og hvorfor hun var så underlig nervøs, eller ude af den. Egentligt rørte det ham ikke men han havde ikke så meget andet at give sig til. "Réne bare kom senere hun har ikke bestemt sig endnu" sagde han til tjeneren, det høfligt bukkede og gik.

Toby

Indlæg af Gæst Søn 31 Okt 2010 - 18:38

Akane så lidt på Toby og rystede let på hovedet og sagde"nej jeg..." hun kiggede på tjeneren der gik og tog sig let til hovedet og sagde"undskyld jeg virker sådan lidt ude af mig, men jeg burde virkelig være ude og søge job eller finde en chef og spørge om job ved eller et sted jeg kunne sove som barnepige eller noget, fordi jeg ny i denne ny og har ingen penge eller sted at være? men mit navn er Akane? vis jeg altså har glemt at minde dig om det" hun roede sig lidt i håret og grinte let i det hun tog lidt af sin drik hun havde fået af Toby og så rundt og sagde"så Toby hva arbejder du med til hverdag?"

Gæst
Gæst

Indlæg af Toby Man 15 Nov 2010 - 18:23

"rolig rolig... jeg har ikke bedt om din livshistorie på 5 minutter" sagde han let drillende, dog stadig charmerende, mens han lod hende tale ud. han betragtede hende atter, men denne gang med et skeptisk blik, for at se hende an, genskevist kunne hun ikke se det men hun kunne nu nok mærke det let kolde blik der søgte efter fejl. Han vidste ikke helt om han skulle sige det til hende eller ikke. men efter få minutters overvejelse fandt han dog sit svar... "jeg laver ingen ting, og har ingen planer om at lave noget lige nu, jeg har alt for mange penge, og ejer stedet her... og nogle andre steder" sagde han let charmerende. "er der noget du er bange for ?" spurgte han roligt, stadig charmerende. og lod fortsat det let kolde blik undersøge hende.

Toby

Indlæg af Gæst Man 15 Nov 2010 - 18:28

Hun så undrende på ham og strøg de fine glatte hårlokker der var let fyldige til siden og lod dem blidt falde mod hendes ryg, mens hendes blik var fast holdt mod Toby dog med en venlig mine. Hun havde smarad grønne øjne der havde et gemt glimt i sig, mystiske øjne der så ivrigt søgte efter et svar på hvorfor hun overhovedet var kommet til denne mærkelige by i begyndelsen?. Hun bed sig let i sin fløjls bløde underlæbe der så fyldig og smuk ud, mens hun stille lod den jordbær røde tunge strejfe overlæben og underlæben let efter hun havde taget glasset op endnu en gang til sine læber og lod dem smage på den dejlige drink hun havde fået af den gavmilde Toby helt gratis? eller var det nu os det.

"Nej egenlig ikke?, jeg bare lidt tidspresset, ser du jeg skal finde arbejde og jeg næsten lige flyttet til byen og har intet sted at bo og osv... du ved" hun grinte lidt og roede sig let i håret og så, så på Toby lettere undrende, med en let rouge rødmen over de markerede dog makante smukke kindben og sagde"Hmm? noget galt" under bordet lod hun sine smukke ben/ lår krydse hinanden og sad der med albuen på bordet og hagen på den let knyttede hånd og så rigtig lækker pige agtig ud, dog slappede hun bare mest af sådan her.

Gæst
Gæst

Indlæg af Toby Man 15 Nov 2010 - 19:33

Han betragtede hende fortsat da hun atter drak ... *hmmm, mon de vil kunne lide hende... * tænkte han og lende hovedet en smugle på skrå. han førte sit glas til munden og drak hurtigt halvdelen af det.
"du kan indtil videre bo hos mig hvis du altså vil?" sagde han roligt... "men hvis du genere mine... hmmmm, venner, så har du et stort problem" sagde han roligt... "hvis de der i mod kan li dig, kan det være du kan få lov at passe dem, og få penge for det... ellers kan du måske arbejde her" sagde han roligt, dog stadig charmerende. Han så hende fortsat an, med en stor tvivl på om hans såkaldte venner kunne li hende. "du skal vide... at de venner jeg taler om ikke lader sig manipulere af charme" sagde han en smugle drilskt dog charmerende

Toby

Indlæg af Gæst Man 15 Nov 2010 - 19:39

Hun så lidt op fra sin drink med de lange øjenvipper lidt nede og så utrolig mystisk dog os forførende ud i sit blik nu, mens de grønne klare matte øjne betragtede hver en cm af hans krop og ham selv, hun lyttede til de ord han udtalte og sagde med en lettere stor fryd i stemmen selv om det med venner?? bekymret hende lidt"virkelig`? må jeg gerne bo ved dig" natten var så småt faldet lidt hen og snart ville det være aften. Hun smilede lidt og sagde"Hmm? okay det vil jeg gerne altså... bo ved dig intil jeg finder et sted selv vis det da er iroden med dig, men disse venner hva er de egenlig for nogen ting om jeg må spørge" hun drak resten op og strøg let læberne med tungen igen og smilede så et tandpasta smil til ham, i det hun så lidt rundt og rettet let på sin top. Hun smilede og sagde"skal vi ikke gå her fra det temmelig.... kedeligt? her"

Gæst
Gæst

Indlæg af Toby Man 15 Nov 2010 - 19:50

Han betragtede hende kort og nikkede så " ja det må du godt "han så sig lidt om og lagde mærke til at solen snart ville gå ned. "bare du ikke smadre hele huset" sagde han en smugle drilskt, dog stadig charmerende. "indtil du selv får råd til et sted at bo kunne jeg vil godt bruge lidt mere selvskab... og du kan få din egen del af huset... det er egentligt alt for stort til en person mennn det var et flot hus så, det valgte jeg" han så lidt på hende da hun spurgte ind til de 'ting' han før havde betegnet som venner... "jaa du må spørge alt det du vil, men det er nu nok bedst at du ser dem selv... de er lidt anderledes" sagde han roligt og rejste sig... "ja vi kan da godt gå. Han piftede kort til tjeneren "vi smutter, bare tag pengene fra kassen... og jeg ved hvis du tager for mange!" sagde han med en streng undertone, dog lød han stadig venlig. Han gik om til hende og ventede roligt på at hun rejste sig.

Toby

Indlæg af Gæst Man 15 Nov 2010 - 19:56

Hun rejste sig og smilede og sagde"sikke en gentleman du er" hun betragtede tjeneren i det hun gik med Toby der fra og kunne høre hvor hurtigt Toby gik fra almindelig sød chamerende fyr til leder agtig mester type der havde en hård stemme man ikke ville turde at bryde. Hun smilede til ham og sagde"Bor du langt væk her fra?" hun fulgte ham blot fordi han vidste jo hvor det var, og hun havde lidt tøj i sin taske men ikke særlig meget. Hun tænkte stadig lidt over disse venner han havde snakket om, men hun skulle vel nok kunne enes med dem regnede hun med?. Hun bed sig let i underlæben og så lidt væk fra toby og sagde"Så? du bor helt alene" hun kiggede lidt på ham nysgerrigt med et skjult smil, og traskede med ham indtil de var hjemme ved ham og betragtede hans hjem med næsten åben mund, han var sku rig.... meget! rig.

Gæst
Gæst

Indlæg af Toby Man 15 Nov 2010 - 20:09

"mange tak" sagde han roligt og charmerende. han gik roligt ned af mod stranden "nejj der er ikke så langt ... det er nede ved stranden... bare rolig du kan ikke over se det" sagde han med et kort smil... for man kunne ikke over se det, det var enormt og smukt, men alt for stort til 1 person. "ja jeg bor helt alene... altså udover mine venner... som jeg nu vil fortælle dig er, mine ... kæledyr" han smilte kort ved tanken. Hun ville nu nok aldrig i sit liv ha set nogle som dem... "har du egentlig noget tøj ? eller mangler du lidt?... jeg vil godt give dig en 5 6 sæt tøj som ... ehhh udflyttergave" sagde han med charmerende stemme. Den store dør til palæet blev skubbet op og en enorm hall kom til syne, der var ene af store vinduer så man kunne se ud på stranden og det meste af gulvet henne ved vinduerne var lavet af glas. "nå hva synes du?" spurgte han roligt og smed sig i en af de 3 store sofaer.

// det er det ved stranden ^^ http://www.vielamort.com/fri-talk-plots-og-emner-f67/det-er-faktisk-ikke-nodvendigt-t4805.htm //

Toby

Indlæg af Gæst Man 15 Nov 2010 - 20:17

Hun gik hen til vinduet og så ud af det og sagde"Wauw! det er vidunderligt her. det er virkelig som en drøm, bor du her helt alene? virkelig og så med dine kæledyr og hvilke kæledyr er du i besiddelse af?" hun så undrende på ham og smilede i det hun betragtede stedet og det var så åbent og frit og var slet ikke fangende med grimnme vægge over alt men vinduer og smukke store åbne steder, og masser af vand nær hende, dette var lige hendes sted at være, hun elskede det allerede"Hehe jeg har ikke særlig meget så det må du da gerne, en bikini ville være dejligt og så noget nattøj eller natkjole ? eller noget i den stil og så noget til byen og sådan" hun smilede kært og sagde"Jeg skal nok betale dig tilbage en dag men wauw! her er så vidunderligt og eventyrligt agtigt, du er virkelig rig hva Toby" hun grinte kært og gik lidt hen til ham og satte sig i en sofa nær ham og sagde"Oh hva med dine kæledyr hvor er de?"

Gæst
Gæst

Indlæg af Toby Man 15 Nov 2010 - 20:30

"wow" mumlede han ... "det er bare et hus easy! " sagde han med et lille grin dog stadig charmerende. Ja jeg bor her helt alene... ja på nær når min stuepige kommer... eller tjenere.. eller... nå du har nok forstået" han så lidt rundt... "jeg har underligt nok en hippogriff... jeg ved ikke hvorfor hun bliver her men det gør hun.så har jeg en kat på størrelse med en halvvoksen tiger... den har vinger og er sort... hmmm det var den første ting jeg bed, så det er på en måde en... hmmm vampyrkat, menn det er ikke derfor den har vinger, hun er en enspænder, sådan da" mumlede han. Det var nok meget forvirrende, men sådan var det nu engang. "og en form for øgle... ham ser man kun om natten... det var vist det" sagde han roligt. "skal jeg ringe efter skrederen eller vil du selv ug og finde noget som alle andre ?" sagde han roligt, han havde ikke noget imod at komme ind til byen igen, men heller ikke noget imod at blive hjemme

Toby

Indlæg af Gæst Man 15 Nov 2010 - 20:40

Hun så lidt på ham og sagde"Hmm du må gerne ringe efter en skrædder vis det er, jeg er helt øm i mine fødder nemlig?" hun bed sig let i underlæben og rømmede sig lidt, i det hun grinte og sagde"Undskyld den store begejstring for dit hus men det er bare virkelig smukt så det er derfor jeg ike rigtig ku styre min begejstring" hun grinte sødt og så mod ham og rejste sig så op og sagde"Hmm præsentere du mig så ike for dine dyr? og heh så skulle du bare vide hva jeg kan, en af mine evner er at få en drage frem" hun smilede

Gæst
Gæst

Indlæg af Toby Man 15 Nov 2010 - 20:48

Toby rejste sig og trykkede på en knap på telefonen "han kommer om lidt" sagde han roligt og charmerende. "efter som du har ondt i fødderne skal du så ikke sidde ned?" han smilte charmerende... han nikkede til hendes forslag og piftede (rimelig højt) og kort efter kom en meget stor sort kat frem i en af de eneste mørke gange der var i huset, det eneste man kunne se på katten var de syregrønne øjne og lidt af dens hoved "hun skal lige vende sig til dig, men heay hun angreb dig ikke så det er et godt tegn" han nikkede hen til katten der forsvandt lige så hurtigt som den var kommet "hej hej Satina" mumlede han. Hippogriffen dukkede et kort sekund efter op uden for vinduen, den svævede fint og var meget elegant. "ikke se den i øjende" sagde han roligt og charmerende. "du kan snakke med hende senere, skrederen er kommet følg med" sagde han roligt og rejste sig hvorpå han gik op af en lang snoet trappe der førte op til et lyst rum fuldt med stof, symaskiner, og andet. En ældre herre stod og ventede på dem "hun skal ha smukt tøj, og gør nu som hun siger" sagde toby roligt og satte sig i en stol i den anden ende af hjørnet.

Toby

Indlæg af Gæst Man 15 Nov 2010 - 20:56

Hun betragtede Toby og rødmede mens hun stille betragtede skrædderen der begyndte så småt at tage hendes mål og fik lavet noget tøj til hende, hun fik en smuk kjole i sort der skulle sidde stramt på hende og så fik hun os lidt mere og os lidt til nattøj og sådan. Hun betragtede det og skrædderen var faktisk utrolig hurtig?, han måtte være virkelig god og virkelig dyr efter som han var så præcis og dygtigt os oven i?. Hun rødmede let og bed sig i underlæben og kiggede lidt her og der til siderne i det hun stille fik øje på toby og sagde"hey ? angående det med tøj og husly? der vel intet jeg kan gør for dig eller noget?"

Gæst
Gæst

Indlæg af Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Side 1 af 5 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum